Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:15

Mocht het thee zakje ook niet afpakken had 2 katten aan mijn hand hangen (wel zachtjes). :')

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:40

Haha Marcella, je wordt geacht eraf te blijven dus :')

Hier Luna net weggebracht voor gebitsreiniging. Niks bijzonders, maar toch altijd spannend. En arme Loki is al de hele tijd zn vriendinnetje aan het zoeken en roepen. Arm ding.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:32

J0anieke schreef:
Wij hebben de catmate fontein. Las daar de beste reviews over destijds..


Die heb ik ook inderdaad, doet het top. En de filters die je zo nu en dan moet vervangen zijn ook prima te verkrijgen

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:35

Ik ben dit weekend met mijn kat naar de dierenarts geweest, omdat hij telkens op de bak ging om te plassen maar er niks uit kwam. Dus toch wel een beetje paniek bij mij.

Bij de dierenarts aangekomen bleek de blaas wel leeg te zijn en werd er gevraagd of er nog veranderingen thuis waren. Nu ben ik vorige week begonnen met stagelopen waardoor ik de heel week op kantoor heb gezeten. Dus uiteindelijk bleek dat we gewoon een stresskip hebben, terwijl als we er wel zijn het hem altijd weinig lijkt te boeien

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:34

xoranlover schreef:
Hier is allee goed heb mensen die van Lanah een kitten willen. Hallo die zelf nog maar een baby. Dus die mogen nog even wachten. Verder gaat alles zijn gangetje. Nishi mag dit jaar nog een keer op date. Deze week moeten de eerste kittens van deze kater geboren worden.
Wij hebben 3 cat it fonteintjes in huis staan.
Deze 2 keer (die vinden ze het fijnste)
[ [url=m/7NBkzm.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ook die blauwe cat it fontein. Hoevaak vervang jij het filter? Er staat geloof ik in de gebruiksaanwijzing elke maand vervangen. Dat vind ik wel heel erg vaak voor mijn gevoel.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:49

Nathalie__ schreef:
xoranlover schreef:
Hier is allee goed heb mensen die van Lanah een kitten willen. Hallo die zelf nog maar een baby. Dus die mogen nog even wachten. Verder gaat alles zijn gangetje. Nishi mag dit jaar nog een keer op date. Deze week moeten de eerste kittens van deze kater geboren worden.
Wij hebben 3 cat it fonteintjes in huis staan.
Deze 2 keer (die vinden ze het fijnste)
[ [url=m/7NBkzm.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ook die blauwe cat it fontein. Hoevaak vervang jij het filter? Er staat geloof ik in de gebruiksaanwijzing elke maand vervangen. Dat vind ik wel heel erg vaak voor mijn gevoel.


Ik maak die elke maand helemaal schoon en kijk even hoe goed de filter nog is. Meestal spoel ik die gewoon schoon. En vervang die om de 2 of 3 maanden afhankelijk van hoe goed die nog is.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:12

Voordeel van mijne is dat er geen filter in zit. Dus alleen schoonmaken. Niets vervangen.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:53

ik kijk ook puur naar hoe het eruit ziet

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:48

I gotta know: zijn die van jullie soms ook zo ongelofelijk stom? :?


Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:46

Ja soms wel. :')

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 01:46

Hahaha, Milo gaat er wel echt vol voor. _O-

Mara vangt ook haar eigen staartje wel eens als ze de gekke vijf minuten heeft. En dan draait ze op haar zij rondjes om een krabpaal. Tja... :+

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:43

Lisette0 schreef:
Hahaha, Milo gaat er wel echt vol voor. _O-

Mara vangt ook haar eigen staartje wel eens als ze de gekke vijf minuten heeft. En dan draait ze op haar zij rondjes om een krabpaal. Tja... :+


Hahahaha wat die beesten af en toe toch uithalen.. _/-\o_

Milo kan dan echt ineens vanuit het niets heel geïntrigeerd naar zijn staart staren als hij ermee wuift. Dan denk ik: vriend, die zit er echt al een jaar of 9 :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 05:35

Maira gisteren opgehaald bij de kater, maar beide meiden zijn ineens geen vriendinnen meer. De jongste is nu ook krols, maar die valt Maira nu dus vol aan. Ga ze nu maar apart houden en overleggen met da of steriliseren van Blue de oplossing gaat zijn. Of afwachten tot krolsheid Blue over is.

Maira is nu bang voor alles en iedereen. -O-

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:32

Je kunt beter wachten met steriliseren tot na de krolsheid. Heeft te maken met de doorbloeding van de baarmoeder tijdens de krolsheid.

We hebben sinds een dag of 10, 2 poezenvriendjes bij. Een Noorse Boskat kitten van 3,5 maand en zijn oma (fokker doet maar Max 2 of 3 nestjes met een poes en zoekt dan ander adres). Het is dus een gezellige drukke boel hier. Rest van de katten reageren prima na even wennen. Een van de andere dames speelt vaak gezellig mee met het kleintje. Zijn oma speelt vaak met hem.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:46

Nou snap het niet waarom het de vorige wel goed ging en nu is het donderen. En de vorige keer stonk Maira echt toen ze van de kater terug kwam. Enige wat ik nu kan bedenken is dat de dekking gelukt is.

Maira heeft vannacht heerlijk bij mij onder de dekens geslapen. Blue loop nu ook rond, maar die kan Maira niet meer vinden. Ze heeft vannacht rest van het huis gehad.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:17

Komt wel weer goed denk ik hoor :j
Hier was het vorige week ook oorlog nadat Luna van de dierenarts kwam. En dat is nog nooit eerder gebeurd, maar nu toch wel.
Na 3 dagen was t ok :j

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:39

Bij mij hebben ze ook ruzie gehad na de sterrelisatie van Evita afgelopen dinsdag.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:41

Om die reden wilde ik beide dames tegelijk laten steriliseren.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:20

Ja snap ik op zich wel. Ik was alleen bang dat Pjotr haar al zou willen dekken dus hij is heel vroeg gecastreerd en Evita juist wat later omdat het zo'n klein ding is. Alles is weer goedgekomen nadat ik Evita even goed geknuffeld had toen ik nét parfum had opgespoten :+

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:31

Vervelend Marcella dat het nu even niet klikt tussen de dames. Ik denk ook dat dat wel weer zal bijtrekken over een paar dagen, maar stress geeft het wel.

Hier heeft Woezel denk ik last van de lentekriebels. Het beest is niet te houden en scheurt als een idioot door het huis, de tuin, de trap op en af. Beetje jammer dat hij dan niet altijd doorheeft dat ‘s avonds het luikje naar buiten dichtgaat en hij dan head first tegen dat luikje rent. Het is echt een clown eerste klas. Pip geniet ook van het mooie weer en ze staan ‘s morgens samen te trappelen voor de deur tot ze naar buiten mogen haha!

Iemand nog tips trouwens voor matabi stokjes? Ze vinden ze allebei heel leuk, maar Woezel heeft ze binnen een kwartier volledig gesloopt en dan kan Pip er dus niet meer mee spelen. Twee stokjes geven helpt ook niet, want Woezel wil natuurlijk altijd het stokje dat Pip heeft :roll:
Ik heb ook een dikkere variant, maar die vindt Pip dan weer minder leuk.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:39

Denk wel dat als ik naar de moestuin ga beide wel apart ga zetten. Want nu Blue rondloopt durft Maira niet veel. Snap nu ook wel dat ze herplaatst is vanuit de cattery. Hoef maar 1 bullebak tussen te zitten en Maira kruipt weg en durft niks meer (geen eten/drinken/bak op).

En Blue is heel erg claimerig. Terwijl ze nu anders altijd buiten zit. En super krols ook nog natuurlijk.

Mevrouw begin al te grommen als ik Maira de naam vaak zeg.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:37

Bloemetje75 schreef:
Je kunt beter wachten met steriliseren tot na de krolsheid. Heeft te maken met de doorbloeding van de baarmoeder tijdens de krolsheid.

We hebben sinds een dag of 10, 2 poezenvriendjes bij. Een Noorse Boskat kitten van 3,5 maand en zijn oma (fokker doet maar Max 2 of 3 nestjes met een poes en zoekt dan ander adres). Het is dus een gezellige drukke boel hier. Rest van de katten reageren prima na even wennen. Een van de andere dames speelt vaak gezellig mee met het kleintje. Zijn oma speelt vaak met hem.


Leuk! :D heb je fotos?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:37

Haha matatabistokjes zijn soms een dingetje. Bedenk wel dat ze gemaakt zijn om ook flink op te kauwen, dus dat ze snel gesloopt zijn is op zich niet gek. Misschien Woezel zo’n dikkere geven (minder snel gesloopt) en Pip in andere ruimte die ander?

Marcella; zeker apart houden wanneer je weg bent, als het nog niet goed gaat. Hier hebben ze 1,5 dag gescheiden gezeten. Daarna rustig geintroduceerd. Maar Loki ging ook echt grommen, blazen en echt heftig aanvallen. Dus die durfde ik absoluut niet alleen te laten :+

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:51

Ik weet dat ze inderdaad gemaakt zijn om op te kauwen :D maar het zou leuk zijn als Woezel ze net iets langer heel zou laten zodat Pip ook even de kans heeft haha! Ik vind het ook niet erg dat ze kapot gaan, ik koop wel weer nieuwe, maar meneer sloopgraag houdt zo weinig over voor Pip.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:42

Hahaha herkenbaar, Toby sloopt ze ook. _O- Ze worden allebei helemaal wild van die dingen. Hilarisch. :')

Ik geef ze er allebei eentje en blijf gewoon een beetje toezicht houden. Heb een zakje waar 10 stuks in zitten bij zooplus besteld, dus daar kunnen ze wel even mee vooruit. :P