Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:32

Zit er nu eentje te piepen dat ze naar buiten wil. :')

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:15

Oke, ik ben 2 weken te laat haha.

Maar goed.
Zijn met Pukkie naar de dierenarts geweest. Ze hebben haar bloed afgenomen en even een algemene check gedaan.
Er mankeert haar eigenlijk niks. Schildklier en nieren zijn goed.

Dus de DA denkt dat het plassen gewoon aangeleerd is en het mauwen kan duiden op dementie of ze roept naar Jerry.


En dan... Tromgeroffel, kittenssssss *\%/*
Het was eerste het plan dat er 1 kitten bij mijn vriend zou komen. Maar het zijn er uiteindelijk 2 geworden.
Ze zijn hier nu 2 weken en 1 dag en ze doen het zo goed!
Ik stel jullie voor aan Panter <- en Pluis ->
Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 18:55

Happy B-day voor deze man hier! Vandaag 3 jaar geworden!


Afbeelding

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:42

Pepperrr schreef:
Ff doorbijten, en tot die tijd zo vaak mogelijk naar na ouders.. :(:)



Afbeelding

<3

Gefeliciteerd met je jarige job!

lauraax

Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:39

@DideH; Wat een prachtige kat!
@Pepperrr; Gefeliciteerd met je 3 jarige man!
@Namiras542; wat een prachtig duo :) Hoop dat met Pukkie alles verder goed gaat.

Vorig weekend mijn dames op de foto gezet en ik wou ze hier graag showen☺️

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:23

Mooie foto's weer van jullie katten.

En 2 schattige kittens. Veel geluk ermee.

Maes lag vanmiddag weer in gebed.._O-

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:25

Wat een leuke foto's allemaal. Die lapjes. <3

En welkom aan de nieuwelingen! :D

Pepper gefeliciteerd met je maatje.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:47

O heeft Maes gezondigd dan, maar was ook wel zondag.

Blue had wel gezondigd (iets met bloembak en zelf zwart). Weet zeker dat Blue in een vorig leven boerin is geweest. :roll:

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:59

Heerlijke foto's weer <3 welkom aan al het nieuwe katten personeel in het topic!

Hier afgelopen week een zeldzaamheid die deze week steeds meer voorkomt
Afbeelding

En dan gaan ze elkaar ook vaak nog heerlijk wassen.

En even onze Jessie die zo lekker op de bank kan liggen <3

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:19

Zo lief als ze elkaar gaan wassen. :+:

Maira ook al een paar keer betrapt dat ze Blue probeert te wassen, maar puber vind dat ze dat heel goed zelf kan doen. :')

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:30

Wat een knapperds allemaal. Gefeliciteerd Pepper!

Die van mij zit echt uren naar het aquarium te kijken :')


Afbeelding

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 07:07

Haha vissentv... mooi entertainment voor ze.
Ik heb buiten vogelvoer dus dat is ook mooie tv.

Maes zondigt altijd... dat is een portret hoor.
Maar wel een erg leuk en altijd vrolijk portret.

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:07

Afbeelding
Kunnen jullie hier ook zo naar zitten kijken en van genieten?
Heerlijk liggen tukken naast je op de bank.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:34

Blue lig nu bovenop mij in bed. En liet zich echt om ploffen. :')

En zo dus al verschillende keren van bed gedonderd. :')

Maira lig op de bank in holletje wat ik voor haar gemaakt heb van een dekken. Princess op de erwt. <3

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:45

Haha bij het aquarium, leuke foto. :))

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:05

Ah wat een droppies Laura!

Maes ligt er wel lekker subtiel bij haha.

Super schattig zo samen LoveUggs!

Haha leuke fishtv snowball! Arya zit regelmatig voor bunnytv :P

Nafkedemi super schattig als ze zo liggen! Kan daar ook echt van genieten.

Arya is inmiddels bijna twee dagen hier en helaas ben ik goed ziek geworden maar dat vind het dametje niet erg, die komt gewoon lekker bij me liggen om te kroelen. Ze gaat echt mijn dromen te boven hoe lief en knuffelig ze is. Ook zo veel samen met hondje Skye <3

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:16

@DideH
O, dat lijkt me idd wel moeilijk hoor, zo zonder je Milo. Kan me voorstellen dat je Milo mist. Hoelang is het reizen als je ‘m terug zou halen naar jou? Want dan zou ik zeggen haal ‘m gewoon nog even lekker terug voor een paar weken als het ritje niet te lang is. Als je de stress van het reizen toch liever niet wilt, zou ik proberen idd zoveel mogelijk naar je ouders te gaan maar dat is alsnog vies doorbijten natuurlijk en niet te vergelijken met als Milo er altijd is. Lastig :(

@Needje
Spannend met de nieuwe kitten! Hoe gaat het ondertussen?

@xoranlover
Leuk zo mee in de buggy±

@puppy1128
Wat een leukerd zeg! Veel plezier met Twister! Sansa is ook onze eerste kat en het is echt genieten.

@marcella
Die zitten er gezellig bij samen!

@Kimvisious
Ik had in het puppy topic al gereageerd maar nogmaals: zo leuk dat Skye en Arya al zo fijn samen gaan! Lekker genieten.

@Mando
Een goede nachtrust is ook belangrijk. Ik snap dat je gezwicht was om ze bij je te laten, maar als het idd je nacht rust in de weg zit, zou ik het ook niet meer doen. Die foto van Maes is geweldig haha. Ligt er heerlijk bij.

@Namira
Wat een schatjes!

@Pepperrr
Gefeliciteerd nog met de knappe man!

@lauraax
Prachtige fotos!

@LoveUggs
Leuke foto’s! Leuk als je ze dan zo lief ziet zijn samen, zoals elkaar wassen enz. Doet de kitten hier bij de pup haha.

@_SnowBall
Visjes zijn ook interessant haha! Ik zet wel eens aquarium filmpjes op youtube op en dat zit Sansa ook aan het scherm vastgeplakt ongeveer haha.

@nafkedemi
Heerlijk is dat he! Sansa ligt ook vaak bij me. Als ik achter de pc zit, ligt ze in het radiator mandje wat naast me hangt en als ik op de bank zit komt ze vaak tegen me aan liggen en moet ik d’r buikje kriebelen en erna gaat ze lekker slapen. Genieten is dat.

---

Even een vraag aan de experts over Voer. Wanneer ga je normaal over op volwassen voer?
Sansa is pas bijna 5 maanden, dus ze is nog jong zat, maar ik lees best wat tegenstrijdige dingen online en ben wat dat betreft nog niet zo thuis met sommige katten dingen hihi. Vind het maar lastig. Ze krijgt Applaws brok en 1 maal daags Applaws vlees uit blik, afgewisseld met Almo Nature kip uit blik (als zooplus weer eens bagger doet met leveren en ik in de winkel snel wat moet halen)

Hier is het verder ook echt genieten van de 2 jonkies.
Ze gaan echt zo goed samen <3
Afbeelding

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:04

Ik voer niets speciaals gewoon in de avond zakje natvoer en er staat altijd brokjes. De ene keer rc andere keer ander merk..
Net hoe het uitkomt.

Ik had toen Maes kwam 2 volwassen katten met volwassen voer en Maes at het vanaf het begin gewoon mee.
Geen speciaal kittenvoer.

Ik vroeg het aan de da die zei nergens voor nodig...

Hij is er groot mee geworden

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:55

Nou ik heb vorige week geprobeerd om de katten over te schakelen naar Animonda kattenvoer. Dat zou heel goed zijn. Veel vlees en heel compleet.

Voorzichtig in een aantal dagen over gezet.

Ze zijn 2 dagen aan de spuitkak geweest. :\

En ik kan je zeggen.....dan is een langharige kat niet leuk :x

Dat spul komt er hier niet meer in. Ze aten het ook heel slecht moet ik zeggen. Echt met lange tanden.

Weer terug naar naar het oude voer. Poep is nu weer normaal.

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:58

Oh gossie. Nee, met langharige katten is dat niet grappig.
Heb je wel gemengd? Want in 1x overgaan kan sowieso al snel diarree oproepen.
De ene kat is daar gevoeliger voor als de andere. Vaak heeft het weken nodig ook voor ze echt goed gewend zijn aan nieuw voer.

Maar als ze het ook al slecht aten, dan is het misschien sowieso beter ja.

Sansa at RC vanuit de fokker, en toen ik overging op Applaws; een wereld van verschil. De RC brok at ze wel, maar ik zag met Applaws wel dat de RC dus niet echt heel lekker was voor haar. De applaws brok at ze niet, maar dat vrat ze :') . Ik twijfel om tzt naar Orijen over te gaan of Purizon - is net wat makkelijker te krijgen als Applaws wat voornamelijk alleen bij zooplus te krijgen is en ik echt geen fan ben van hun leveringen. Heb daar zo vaak problemen mee :( Maar vind het vlees in blik wel echt van hele goede kwaliteit van Applaws, dus dat wil ik het liefst wel blijven bestellen.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:07

Wie van jullie voert vers vlees? Ik ben mij al een tijdje aan het inlezen over goed kattenvoer. Zojuist was in de dierenwinkel en sprak een medewerker die zich helemaal verdiept had in natuurlijke voeding voor katten. Hij gaf aan dat vers vlees (dat wat in de diepvries ligt) nog beter is dan Almo Nature natvoer. Hij gadlf zijn katten geen brokjes maar alleen vlees. En dan zo natuurlijk mogelijk. Omdat ik het liefst ook zo natuurlijk mogelijk wil voeren heb ik eens 2 worsten meegenomen om te kijken of ze het lekker vinden.

Wie doet dit nog meer?

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:09

Ik voer het niet, maar heb er wel zowel voor de kitten als de pup wekenlang onderzoek naar gedaan en veel over gelezen. Mijn conclusie was in ieder geval: Ik zou je er echt heel goed in verdiepen vooraf (als je echt alleen vers vlees wilt gaan voeren) en kijken wat je zelf wilt dat er in het voer zit en niet zomaar iets gaan halen wat er ligt in de winkel, want het gros van vers vlees aanbod is bv. echt niet 100% compleet (en/of heeft alsnog ingrediënten die verre van ideaal zijn en bevatten vaak ook meer vlees meel als echt vers vlees enz) en als je tekorten gaat krijgen kunnen ze er heel ziek van worden op langere termijn. Voerwijzer.com is een hele fijne site waar je er meer over kunt lezen.

Ik werd in ieder geval helemaal leip van het kijken naar vers vlees vs. brok en welk merk het dan uiteindelijk moest worden en ik kwam er gewoon niet uit, zowel voor de kitten als pup niet haha. Ik houd het voor nu dus nog even bij brok met vlees wat ik denk dat kwalitatief goed is en waar Sansa het tot nog toe ook goed op doet en in de toekomst kijk ik misschien weer eens naar vers vlees :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:33

_lauraaa_ schreef:
Wie van jullie voert vers vlees? Ik ben mij al een tijdje aan het inlezen over goed kattenvoer. Zojuist was in de dierenwinkel en sprak een medewerker die zich helemaal verdiept had in natuurlijke voeding voor katten. Hij gaf aan dat vers vlees (dat wat in de diepvries ligt) nog beter is dan Almo Nature natvoer. Hij gadlf zijn katten geen brokjes maar alleen vlees. En dan zo natuurlijk mogelijk. Omdat ik het liefst ook zo natuurlijk mogelijk wil voeren heb ik eens 2 worsten meegenomen om te kijken of ze het lekker vinden.

Wie doet dit nog meer?

Poging gedaan met oudste, maar geen succes. Mevrouw gaat mij aankijken van wat moet ik ermee. Worst ook geprobeerd met beide katten, maar meer dan de helft weg kunnen gooien. Eerste keer goed gegeten en daarna slecht tot niet.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:42

cursebreaker schreef:
Oh gossie. Nee, met langharige katten is dat niet grappig.
Heb je wel gemengd? Want in 1x overgaan kan sowieso al snel diarree oproepen.
De ene kat is daar gevoeliger voor als de andere. Vaak heeft het weken nodig ook voor ze echt goed gewend zijn aan nieuw voer.

Maar als ze het ook al slecht aten, dan is het misschien sowieso beter ja.


Ja eerst gemengd. :j

Nee ik geef niet vers. Dat vind ik te veel gedoe om goed samen te stellen. Ik hoor ook teveel verschillende verhalen over. Niet allemaal positief.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:04


Binnen 48 uur is madam gewoon echt helemaal thuis :P ook met hond gaat belachelijk goed haha. Ze willen heeeel graag spelen maar hebben nog wat communicatie problemen haha.

Interessant alle verschillende kijken op voer. Voor honden toen enorm in verdiept naar katten nul verstand van maar ga mij eens verdiepen in bovengenoemde merken!