Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:39

Ja hoor, aan het uiteinde van het koord zit een ringetje. :)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:00

Het ziet er ook wel echt comfortabel uit en een minder gevecht dan een bandje om haar nek en borst te moeten doen.
Ik ben wel nog benieuwd of hij uiteindelijk, door beweging, niet steeds losser gaat zitten, omdat dat aantrekdingetje dan verschuift?

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:41

Hier is vanochtend Mickey weg gebracht om te steriliseren. Dus die kunnen we straks weer ophalen. Gisteren de hele avond gezeurd om eten, ze moest nuchter zijn voor vanochtend.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:13

cursebreaker schreef:
Even een ego post, maar ik heb een vraagje:

Geven jullie de katten anti-haarbal pasta/snoepjes?
En zo ja, welke?

Sansa's haren beginnen wel goed te groeien nu (Maine coon) en ik zou het sneu vinden als ze haarballen zou krijgen tzt. Ken wel mensen die zo'n pasta gebruiken, met succes ook, maar was ook wel benieuwd naar meer ervaringen dus dacht dat hier wel de juiste plek was om te vragen :)

Had nu deze twee op het oog, maar geen idee of het wat is haha:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... yid=103222

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... yid=103222


Ik heb een tube pasta van Trixie van Zooplus :)



Goed dat het over tuigjes gaat, heb namelijk een balkon dus als de deur weer opengaat wil ik Olav ook een aan tuigje hebben.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:28

Air schreef:
IMJ: 6 en 8 kilo! Dat is ook nogal wat haha!

Nou ze lagen gister even zo op mijn schoot <3
[ [url=m/hLN47t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al laat Ruben dat nog niet toe als hij helemaal wakker is, maar hier lag hij zo lekker dat Olav er rustig bij kon gaan liggen. Ben echt verbaas hoe goed Ruben het oppakt <3
Ze zitten ook al best ruig met elkaar te spelen, over elkaar heen rollen en alles :') maar allemaal zonder geblaas en gepiep, wel voorzichtig in het ruige.

Was eerst bang dat het uiteindeljk geen goede keuze zou zijn voor Ruben om er een kitten bij te nemen maar geloof dat hij het wel leuk vind :D Naast ook wat wennigsfrustratie, maar logisch.

Nou, hier schrok ik wel eens van hoe wild het er aan toe ging toen nr 2 erbij kwam. Soms kon de kleinste dan ook flink piepen. Schrok ik best van maar schijt normaal te zijn. Ik heb ze hier direct 24/7 bij elkaar gedaan, de eerste 4 dagen wel vrij genomen zodat ik er wat zicht op had. Jongste kon zich vliegensvlug onder de bank manoeuvreren waar de oudste zich dan eerst helemaal plat moest drukken en zich dan onder de bank kon slepen.

Hier geen tuigjes, de oudste werd er echt hysterisch van en omdat ze praktisch vloeibaar zijn :') worstelde hij zich eruit. Wel stroom op de tuin. Ik ben hier heel blij mee, ik hoef niet bang te zijn voor ophanging oid.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:39

Jorex schreef:
Hier is vanochtend Mickey weg gebracht om te steriliseren. Dus die kunnen we straks weer ophalen. Gisteren de hele avond gezeurd om eten, ze moest nuchter zijn voor vanochtend.


Oh jee haha, was ze er erg chagrijnig van? Pip moet volgende maand gesteriliseerd worden, ik ben benieuwd.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:47

O jee dat zou hier dus drama worden met de hele nacht luchtalarm geloof ik als er wat nuchter moet blijven. :=

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:41

Druif_01 schreef:
Het ziet er ook wel echt comfortabel uit en een minder gevecht dan een bandje om haar nek en borst te moeten doen.
Ik ben wel nog benieuwd of hij uiteindelijk, door beweging, niet steeds losser gaat zitten, omdat dat aantrekdingetje dan verschuift?

Nee dat gebeurd dus niet. Er zit namelijk een schuif ding op, die je op een bepaald punt vast zet, vlak bij de schouders dus. En dan kan ie niet te los gaan zitten. :)

Op mijn tweede foto kan je het wel zien. Bij het rode tuigje wat op tafel ligt.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:43

De operatie is geslaagd. Mickey is nog erg dronken, maar had wel honger dus krijgt nu speciaal licht verteerbaar spul van de dierenarts.
Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:22

Fijn dat het goed gegaan is!

Die tuigjes zien er ook wel nice uit.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:43

Hm het klinkt wel goed dat tuigje. Beetje jammer alleen dat Pip nog groeit, maar dan over een tijdje maar weer een grotere bestellen. Ik ga eens even meten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:03

Ik moet straks ook een grotere bestellen voor Galo. Die is natuurlijk pas 4 maanden.
Maar wil nu al oefenen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:28

Pip is ook pas 5 maanden dus daar zijn we ook mee aan het oefenen, maar ik vind dat harnasje toch een stuk vriendelijker ogen dan het tuigje dat ik nu heb.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:42

Mickey is nu steeds beter bij kennis, maar lekt wel veel wondvocht. Ze ligt het liefste op schoot, maar we worden echt heel erg nat ervan. Ze ligt nu lekker op een stoel op een kleedje te slapen, dus hopelijk verliest ze nu ze minder beweegt wat minder vocht.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:28

Beterschap voor Mickey!

Vanavond de kerstboom opgetuigd. Ze vinden het erg interessant. Vooral het kleedje onder de boom. Timon zit al flink te hengelen naar de ballen en heeft er al 1 uit de boom gehaald.
Afbeelding
Afbeelding

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:42

_lauraaa_ schreef:
Beterschap voor Mickey!

Vanavond de kerstboom opgetuigd. Ze vinden het erg interessant. Vooral het kleedje onder de boom. Timon zit al flink te hengelen naar de ballen en heeft er al 1 uit de boom gehaald.
[ [url=m/ZMUMOm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1IdIBK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een doetjes!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:03

Ik denk dat de kleine van mij er met 5 min in zit en alle gesloopt heeft. hahaha
Hier geen boom dus.
(ook geen plek voor trouwens)

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:46

Schattig. <3

Hier nog steeds geen problemen met kerstboom en voor nu lijkt het ook nog dat ze er niet bij kunnen komen ook.

Blue heeft een nieuwe tactiek om Maira weg te krijgen zonder meppen, want dat mag niet van de baas. :') We laten ons gewoon met volle gewicht erop neer ploffen. _O-

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:38

Marcella schreef:
Schattig. <3

Hier nog steeds geen problemen met kerstboom en voor nu lijkt het ook nog dat ze er niet bij kunnen komen ook.

Blue heeft een nieuwe tactiek om Maira weg te krijgen zonder meppen, want dat mag niet van de baas. :') We laten ons gewoon met volle gewicht erop neer ploffen. _O-



Dat doet hier de hond :P gezien vastpakken en ergens anders parkeren niet mag, dan maar zo haha.

Vandaag kreeg Arya haar eerste enting(was echt niks mee gedaan voor ze hier kwam), dinsdag steriliseren en chippen. En de dierenarts zit in het tuincentrum, ze vond het super interessant en keek haar ogen uit haha. Kleine adventure cat in the making haha.

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:32

Ik heb vandaag het Tre Ponti Liberta tuigje besteld. Ik ben heel benieuwd hoe die bevalt.

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:38

Wanneer mijn vriend bezig is in de hal en Aagje en Aagje er niet heen mogen _O-

Afbeelding
"Baasjee.. Waar blijf je nou??"

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:12

Afbeelding
Even een klein kerstcadeautje voor mvr.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:50

Nice.

Nou kom wel goed hoor met beide op schoot. Had vanmorgen dus een dikke 6 kilo op mij liggen. :')

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:58

Haha Namira _O-
Zo zit Mickey nu ook voor de achterdeur want die mag nu even niet buiten.

Mooie paal hierboven zeg <3

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:13

Zow das een flinke nafkedemi! Hier ook een nieuwe en madam is er al helemaal blij mee. Lang leven AliExpress :P
Afbeelding
En de kerstkaart is ook gereed :D
Afbeelding