Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:36

Balen dat ze het niet zo serieus nemen.
Maar dan straks wel klagen als de DA rekeningen oplopen zo.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:06

O ja en zoals rosbief is niet veilig met Blue. Maira geeft er weer niks om.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:10

Hier krijgt Arya eigenlijk geen mensen eten. Smorgens en savonds natvoer en de hele dag staan er brokjes. Snoepjes eet ze ook nog wel eens.
Het enige wat niet veilig is, is ook hier slagroom. Moet deze dagen niet mijn warme choco onbeheerd laten staan want dan mis ik wat room haha.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:16

Fijn weekend allemaal namens Mads, Mink en Maes.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:17

Marocje schreef:
Hier ook absoluut geen mensen eten. Wil ik er meteen in hebben, ook duidelijk voor de kinderen.

Wil ik gewoon mijn boterham op de bank kunnen eten zonder geschooier.


Hier ben ik het helemaal mee eens.

Onze Sansa houdt van eten (vliegt ook meteen op de voerbak van de pup af als die brokjes/vlees krijgt, lol en dan eten ze 'samen' < ze weet een paar brokjes/hapjes te pikken en dan heeft de hond de rest wel al op haha) en is ook echt niet kieskeurig, gewoon helemaal niet. En dit was in de eerste weken best een dingetje als wij zelf eten hadden en kostte wat energie om ervoor te zorgen dat ze niet elke keer dingen van het bord wilt pikken, maar het is er nu met 22 weken zo goed als uit < onlangs had ze het moeilijk toen ik een broodje zalm met roomkaas had, waar ik nog kan inkomen, maar meestal is een 'Nee' wel gewoon voldoende en anders duw ik d'r voorzichtig aan de kant en snapt ze de boodschap ook. Maar los van het feit dat ik schooien haat, zowel van katten maar ook honden, wil ik ook gewoon liever niet dat ze mensen eten krijgt. Maar ze heeft me in het begin al eens een broodje boterhamworst uit de handen getrokken en dat soort dingen. M'n zoontje werd helemaal gek elke dag met eten en ging zijn bord telkens barricaderen :') Was best hilarisch hihi. Ik moet wel m'n bord niet laten staan op tafel, want dan gaat ze echt de kruimels nog eraf likken als ze er liggen, maar tijdens het eten laat ze ons met rust en dat vind ik al meer dan prima. Zo leer ik achter m'n kont aan op te ruimen :')

Ik vind het bij katten en ook honden juist zielig dat mensen denken dat de dieren zielig zijn als ze niks van ons eten mogen hebben en ze dan lekker laten schooien en van alles toe stoppen met flink wat overgewicht meestal als gevolg - zie het bv. bij m'n schoonmoeder met d'r hondje die gewoon bijna het dubbele weegt als wat ze zou moeten wegen (en dan hebben we het er maar niet over dat ze al een zwakke knie heeft links achter ivm een gescheurde knieband operatie dus overgewicht is sowieso not done) voor haar grootte en die zit ook echt gewoon te staren staren tijdens het eten. Vre-se-lijk vind ik dat :') Was bij de vorige hond hetzelfde verhaal. Sommige mensen veranderen daar helaas ook echt niet in. En Sansa is dan wel onze eerste kat pas, en misschien hebben we geluk gehad met hoe goed ze alles oppikt en zich aanpast, maar kat of niet; daar accepteer ik het ook niet van. Net als dat ze niet op het aanrecht mag, niet in de kerstboom mag klimmen en ons niet met de nagels mag aanvallen :j Op de katten Facebook pagina wordt je nog net niet verbannen als je ervoor uitkomt dat je je kat regels oplegt. Vind dat zo bijzonder :') Heb wel regelmatig ruzie met m'n man die de pup stiekem dingen laat proeven. Bij de kitten doet hij dat gelukkig dan (nog) niet, maar vind dat echt niet grappig {:)-:( Sansa krijgt d'r brokjes, elke avond vlees en tussendoor een snoepje. That's it - en meer als genoeg vind ik :j

---

De kerstboom staat nu 2 weken en op af en toe een tikje tegen een bal aan en het verstoppen in de mand eronder, blijft ze echt heel netjes er vanaf. En ze is elke nacht de hele nacht onder en ook als we weg zijn. Dus tot nu toe mogen we niet klagen *\o/*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-12-19 19:22, in het totaal 5 keer bewerkt

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:18

Kimvicious schreef:
Het enige wat niet veilig is, is ook hier slagroom. Moet deze dagen niet mijn warme choco onbeheerd laten staan want dan mis ik wat room haha.

Ik zou de hele toef missen. Twijfel er geen eens over. _O-

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:44

Hier krijgen ze ook absoluut geen mensen eten. Als er eens een ini mini stukje groente valt hebben ze geluk. Maar wij voeren ze niks. Kunnen ook lekker rustig voor de tv eten zonder 2 bedelende katten om ons heen.

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:47

Lisette0 schreef:
Kimvicious schreef:
Het enige wat niet veilig is, is ook hier slagroom. Moet deze dagen niet mijn warme choco onbeheerd laten staan want dan mis ik wat room haha.

Ik zou de hele toef missen. Twijfel er geen eens over. _O-


Haha nee daar zou ik hier ook niet over twijfelen :').

Als ik iets laat staan, kan ik er ook donder op zeggen dat of de kitten of de pup eraan gaat zitten. M'n pup heeft het er soms nog zwaar mee. Die trok me onlangs nog het broodje hotdog van m'n bord, gewoon recht voor m'n neus weg. Ik heb even 10seconden nodig gehad om te reageren omdat ik echt flabbergasted was dat ze dat gewoon deed, rotzak :') Drinken is ze ook verzot op; thee, koffie, siroop, fris... Die tong is niet weg te slaan :') Die zetten we dus meestal in de bench als we gaan eten. Daar moeten we nog wat meer mee oefenen hihi. Maar Sansa, de kat, eet dingen wel op als we het laten staan (en de pup dus ook) dus hier nu de regel dat alles meteen naar de keuken gaat haha.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:47

Ik zit met beide dames op de bank en er staan 2 pannen met vlees in de keuken. En leeg bord voor mij.

Maira is nu zachtjes pruttelend in slaap aan het vallen op mijn arm.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:14

Familie op tv... Ze zit dus met volle verstand tv te kijken nu...
Afbeelding

Met eten weet ze dondersgoed dat ze niks krijgt. Kan het soms wel proberen en dan hoef ik maar te kijken en is ze weer weg :P dat is hier voor hond en kat dezelfde regels, geen mensenvoer. De hondenkop gebruik ik regelmatig als onderzetter voor mn bord als ik op de bank eet ;) zal dr een zorg wezen haha

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:35

Die van mij krijgen ook niks voor mensen. Ik kan ook rustig mijn bord laten staan en dan blijven ze eraf. Enige dat onbeheerd niet veilig is, is mayo en slagroom. Sammie gaat stiekem op tafel staan als we er niet zijn en likt de mayo van je bord als je het bord op tafel laat staan. En vorige keer had ik een bakje ijs met slagroom. Ik ga zitten en bedenk me dat ik geen lepeltje heb. Zet mijn bakje neer, loop naar de keuken om een lepeltje te pakken, kom terug en betrap Sammie op het oppikken van mijn slagroom {:)-:(

Het enige dat ze krijgen is de restantjes tonijn uit het blikje als ik tonijn op brood eet. (Tonijn op waterbasis) Sammie komt al aan zodra hij doorheeft dat ik het klaar maak en het gaat dan om de restantjes die ik er met de vork niet uitkrijg. Vind hij heeeeerlijk en het is zo weinig dat het geen kwaad kan :+ meer krijgen ze niet.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:37

Nou hier staat sinds gisteren een kale kleine kerstboom...ennnn ze blijven er vanaf. Zal zo wel anders worden als de versiering erin gaat.

Maar so far so good.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:46

Wij gaan morgen een poging wagen tot de kerstboom opzetten. Ben benieuwd wat ze doen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:55

Wij gaan hem morgen opzetten. Vanavond eerst nog een huis vol visite dus daarna gaat hij op!

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:17

Wij hebben een echte boom, hopelijk blijft Mickey er dan uit, alhoewel ze zich ook niks van onze andere regels aantrekt. Zoals bvb niet op het aanrecht, niet op de bank liggen (Minoes trekt zich van die regel ook niks aan) en niet op de hamsterkooi zitten. Ik had ook een keer de hamster op de hand en madam Mickey zo aangetroffen. Toen was ze dus in de kooi gekropen..
Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:11

Hahaha _O-

En die kat voor de tv is ook geweldig. :') Doet Toby ook wel eens.

Hier een luie ochtend:

Afbeelding

:Z

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:06

Hoi! Kom hier even binnenvallen(en misschien blijven) als dat mag :)

Heb namelijk even een adviesvraagje.
Heb een lieve zachtaardige (lichtelijke bangepoeperd) ex-kater van 8 jaar die ik 4,5 jaar geleden uit het asiel heb gehaald(daar zat hij met andere katten), vorig jaar groter gaan wonen en sindsdien na zitten denken over een kitten erbij. Van het zomer al advies gevraagd bij een asiel en zij gaven aan dat een kitten dan ivm. zijn onderdanige karakter wel het handigst zou zijn.

Nou is het dan eindelijk zo ver en is er een kitten sinds vrijdag. <3
Zal ze eerst even voorstellen:
Dit is Ruben:
Afbeelding
Afbeelding

En dit is Olav:
Afbeelding
Afbeelding

Vrijdag heeft Olav een apart kamertje gekregen zodat ze eerst aan elkaars geur en geluiden konden wennen. Omdat dat goed ging en Ruben als hij mijn hand rook neutraal bleef en ik hem gewoon mocht aaien met die geur ben ik gister langzaam bezig geweest ze elkaar te laten zien. Olav wil alleen heeeel graag naar Ruben toe, maar die heeft nog ruimte nodig en geeft dat aan door als hij te dichtbij komt even te blazen en indien nodig een zwaai met zijn poot te geven, maar zonder hem te raken en lijkt zonder nagels.
Ik probeer gewoon zo veel mogelijk hem te aaien en met hem te spelen als Olav in de buurt is om alles positief te houden.

Vanochtend ze eigenlijk direct weer samengelaten en dat gaat wel goed geloof ik, waar Ruben eerst bij 1,5 meter ruimte ging blazen is dat nu pas bij 50cm en soms zelfs niet, Olav respecteert dan ook goed zijn ruimte. Daarnaast wilde Ruben zelfs een beetje met hem spelen, op afstand(bang voor een kitten :')), maar wel een positief teken.

Nou vraag ik me af wat ik het beste kan doen, ze nu gewoon samen laten?

Olav heeft het 's nachts wel zwaar in zijn eentje, heeel veel miauwen, arm ventje :(:) Had alleen niet de optie om hem in mijn slaapkamer te laten omdat Ruben bij mij op bed slaapt. Hij is sowieso wel een miauwerd want ook als hij even geen aandacht krijgt blert ie er ook over :') hoop dat dat de komende dagen mindert, en negeer het verder.
Speel sowieso nog met hem voor het slapen, brokjes staan tot zijn beschikking en krijgt daarnaast ook natvoer(als hij een beetje gewend is stap ik langzaam over op kvv).

Alle tips en adviezen zijn welkom :) Bedankt alvast!

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:31

Gewoon proberen je kan altijd nog apart zetten mocht het niet werken. Hier vanaf 2de nacht gewoon bij elkaar gelaten en 3de nacht uiteindelijk bed maar uit gegaan. Kleine kon haar rust niet vinden en bleef klieren dus toen maar even voor de nacht in de hal laten slapen. 's Ochtends lag ze nog heerlijk te pitten met deuren openzetten. Daarna was het eigenlijk helemaal goed.

Al heb ik afgelopen week bijna weer de neiging gehad om Blue in de gang te laten overnachten ze liep zo te draken. :roll:

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 16:01

Zo knap <3

Afbeelding

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:21

Thanks Marcella!



Heul knap <3

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:08

Luie zondag....

Jezelf mooi maken...

Afbeelding

Knap kattenkind.

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:43

@air welkom. Wat een leuke katten ze zijn echt leuk getekend.
Ik zou ze ook gewoon bij elkaar laten. Ze maken het vaak zelf wel uit. En mijn ervaring is als je ze apart gaat houden moeten ze elke keer dat ze bij elkaar komen opnieuw uitmaken hoe en wat.
Ik heb ze hier niet eens apart gehouden gewoon kitten erbij en gaan. De oudere konden door het luikje naar de gang en naar boven. Kitten kreeg luikje nog niet open. ‘S Nachts kitten mee naar boven kon ze de gang, slaapkamer en overloop op. En de oudere konden de keuken en woonkamer in door het luik. Geen problemen mee gehad.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:47

Nou ik ben inderdaad verbaasd hoe snel het beter gaat, ze zaten hier net samen door de kamer te rennen en.. door de gordijnen heen te spelen :') Daar gaan mijn gordijnen :') Ruben geeft ook gewoon niet het juiste voorbeeld, valt me tegen :')

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:23

Haha. Wij hebben (nog steeds) geen gordijnen. Die zullen er ook niet komen. Ik wil houten jaloezieën. Kunnen die voor de ramen voor gewoon half omhoog en dan kunnen de katten lekker buiten kijken. Gordijnen moet ik niet aan denken als ik straks hier allemaal kittens heb rond racen 8)7

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:24

Wat dat betreft ben ik blij met Maira en haar voorbeeld gedrag. <3 Blue heeft nu trouwens ook al door dat als Maira doldwaze bui heeft dat ze beter aan de kant kan blijven. :')

Blue zoekt nu soms Maira op om in de buurt te gaan slapen. Alleen Maira vertrouw die kleine nog niet helemaal en altijd. Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor ik ze tegen elkaar aan slapend gaat betrappen.