Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:28

Kito doet gewoon mee met Nishi's race en dolle buien >;)
Die kat is 8 maar gedraagt zich alsof hij 2 is. :')
Nou ja hij doet zijn best maar. Houd hem jong.
Ik ben echt heel benieuwd hoe hij reageert als Nishi straks kittens heeft.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:55

Wij hebben sinds gister de kerstboom staan... ik heb Pip er al twee keer uit moeten vissen, maar opzich valt het mee haha! Ze vindt de onderste takken leuk om op te knagen en onder de boom verstoppen is ook erg leuk. Wat een beest...hopelijk is de nieuwigheid er snel vanaf :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:13

Ja hier ook onder de boom. Verder valt het mee.

Welkom air!

Marcella, mijne doen alles samen behalve tegen elkaar aan slapen. Toevallig laatst een keer maar dat was omdat ze beiden op schoot wilden.
Meestal tikt de oudste de jongste aan de kant.. Maar ik heb hem een paar keer gewaarschuwd dus dat durft hij niet meer als de jongste op schoot ligt. Dan maar erbij.. en dat past eigenlijk niet met 2 katten van 6 en 8 kilo

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:54

Maira word inderdaad boos als Blue erbij probeer te komen liggen. Zelfs als Blue in de buurt komt liggen vind ze eigenlijk al niet zo leuk.

Gisteren avond nog Maira op schoot en Blue die bij mijn hoofd op de bank ging liggen. Pissig dat ze begon te meppen met haar staart. Liefst had ze Blue weg gemept, maar ja mag niet van de baas. :')

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:23

IMJ: 6 en 8 kilo! Dat is ook nogal wat haha!

Nou ze lagen gister even zo op mijn schoot <3
Afbeelding

Al laat Ruben dat nog niet toe als hij helemaal wakker is, maar hier lag hij zo lekker dat Olav er rustig bij kon gaan liggen. Ben echt verbaas hoe goed Ruben het oppakt <3
Ze zitten ook al best ruig met elkaar te spelen, over elkaar heen rollen en alles :') maar allemaal zonder geblaas en gepiep, wel voorzichtig in het ruige.

Was eerst bang dat het uiteindeljk geen goede keuze zou zijn voor Ruben om er een kitten bij te nemen maar geloof dat hij het wel leuk vind :D Naast ook wat wennigsfrustratie, maar logisch.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:51

Dat spelen herken ik ja
https://youtu.be/MFaXA2tJ7YU
(Al kan de kleine soms nog wel een keer blazen als het m echt te gek wordt. Maar tegenwoordig doet ie dat eigenlijk al niet meer)

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:09

Afbeelding
Alleen Blue moest ik wat moeite voor doen om mooi te laten kijken. :') Maira ging al zo mooi zitten om trots te poseren. <3

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:08

Ahhhh lekkere snuutjes allemaal!

Hier heeft Arya vandaag met haar tuig voor het eerst wat stapjes buiten gezet! Zo trots op de kleine meid <3
Afbeelding

En daarna was het tijd voor een goede wasbeurt, aldus hond :P

Afbeelding

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:23

Afbeelding
Afbeelding
Noa is gisteren gesteriliseerd en alles is gelukkig goed gegaan! Haar rompertje is al omgedoopt tot kersttrui <|-

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:51

aaaaaaah

Leuk zo aan het tuigje.
Ik hoop mijn tuigjes vandaag of morgen binnen te krijgen. Dan kan ik ook gaan oefenen.
Denk dat aandoen al een uitdaging wordt. haha

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:17

Wat een leuke kitties weer! <3

Is wel makkelijk. Ik woon nu even tijdelijk bij mijn ouders. Heb zelf nooit een kerstboom gehad met Milo erbij, maar mijn ouders zijn hem nu aan het opzetten. Kan ik mooi een praktijkonderzoek doen of ik er volgend jaar zelf eentje neer kan zetten }:)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:37

Ah wat een leuke kat!

Ik heb een vraag over een tuigje. Pip heeft sinds kort buiten ontdekt en vindt het geweldig. Enige nadeel is dat ik nu continue met haar buiten sta aan een lijntje. Ik wil dus eigenlijk een lijn in de tuin aan een muur bevestigen zodat ze alleen naar buiten kan (uiteraard houden we haar dan wél in de gaten). Momenteel heeft ze een tuigje dat om haar nek en buik gaat en dat gaat prima, maar ik geef toch liever de voorkeur aan een harnasje zodat ze wat meer comfort heeft en de kans op ophanging iets kleiner is. Nu zijn er alleen zoveel opties dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Wat voor tuigje/harnasje hebben jullie en hoe bevalt die?

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:37

Even een ego post, maar ik heb een vraagje:

Geven jullie de katten anti-haarbal pasta/snoepjes?
En zo ja, welke?

Sansa's haren beginnen wel goed te groeien nu (Maine coon) en ik zou het sneu vinden als ze haarballen zou krijgen tzt. Ken wel mensen die zo'n pasta gebruiken, met succes ook, maar was ook wel benieuwd naar meer ervaringen dus dacht dat hier wel de juiste plek was om te vragen :)

Had nu deze twee op het oog, maar geen idee of het wat is haha:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... yid=103222

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... yid=103222

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:41

Druif_01 schreef:
Ah wat een leuke kat!

Ik heb een vraag over een tuigje. Pip heeft sinds kort buiten ontdekt en vindt het geweldig. Enige nadeel is dat ik nu continue met haar buiten sta aan een lijntje. Ik wil dus eigenlijk een lijn in de tuin aan een muur bevestigen zodat ze alleen naar buiten kan (uiteraard houden we haar dan wél in de gaten). Momenteel heeft ze een tuigje dat om haar nek en buik gaat en dat gaat prima, maar ik geef toch liever de voorkeur aan een harnasje zodat ze wat meer comfort heeft en de kans op ophanging iets kleiner is. Nu zijn er alleen zoveel opties dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Wat voor tuigje/harnasje hebben jullie en hoe bevalt die?


Ik heb besteld bij kattentuigjes op FB.
Maar komen morgen pas binnen.
Maar lees alleen maar positieve verhalen eigenlijk.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:41

Geen ervaring met anti haarbal

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:49

Needje schreef:
Druif_01 schreef:
Ah wat een leuke kat!

Ik heb een vraag over een tuigje. Pip heeft sinds kort buiten ontdekt en vindt het geweldig. Enige nadeel is dat ik nu continue met haar buiten sta aan een lijntje. Ik wil dus eigenlijk een lijn in de tuin aan een muur bevestigen zodat ze alleen naar buiten kan (uiteraard houden we haar dan wél in de gaten). Momenteel heeft ze een tuigje dat om haar nek en buik gaat en dat gaat prima, maar ik geef toch liever de voorkeur aan een harnasje zodat ze wat meer comfort heeft en de kans op ophanging iets kleiner is. Nu zijn er alleen zoveel opties dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Wat voor tuigje/harnasje hebben jullie en hoe bevalt die?


Ik heb besteld bij kattentuigjes op FB.
Maar komen morgen pas binnen.
Maar lees alleen maar positieve verhalen eigenlijk.


Oh, ik heb geen Facebook. Hebben ze geen webpagina?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:57

Nishi heeft een H tuigje om nek en buik. Maar ik laat haar daar niet alleen mee, zeker niet met een touwtje dat vast zit.
Ze vind dit tuigje prima en pas als ze kittens heeft gehad kijk ik voor meer een harnasje. Als ik dat dan nog wil.
Ze gaat vaak mee in d’r buggy dan heeft ze gaan tuigje om. Op de fiets en in de draagzak wel. Maar ze vind dit geen probleem.
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:57

Nee helaas. Alleen FB

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:53

@druif ik wil je wel helpen door te bestellen voor je eventueel?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:37

Ik zal eens even kijken Xoran, anders is dat misschien nog wel een optie :)

Deze had ik ook gevonden. Iemand daar ervaring mee?
https://www.kattentuigje-24.nl/kattenharnas/

Oh en is er hier iemand die haar kat Carocroc voert? Ik heb deze vandaag voor onze kitten gekocht, maar madam weigert deze brokjes te eten. Nu heb ik dus een zak van 2kg staan waar 5 gram uit is. Iemand die deze wil overnemen?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:31

Vinden katten een harnas over het algemeen prettiger? Sammie vliegt al weg als hij het tuigje of harnas ziet, en wanneer hij deze om heeft kruipt hij weg (slaat op slot) of gaat door het lint. Ene uiterste naar het andere. Ik zou ze er graag aan laten wennen zodat ze vroeg of laat ook eens mee kunnen naar buiten.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:46


Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:06

Afbeelding
Oke, zo liggen ze er nu bij..


Afbeelding

En gister zo (die zwarte rolde van mijn schoot en bleef nog een uur zo liggen :Y) )

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:28

Die tre ponti tuigjes heb ik!
Zitten heel mooi. :) En door het koordje op de rug kunnen ze er als het goed is niet uit ontsnappen. Maar zelf geen ervaring mee (gelukkig), haha.
Actiefoto's heb ik nog niet. Maar wel van het passen.

Afbeelding

Afbeelding

Die lichtblauwe is eigenlijk wat aan de kleine kant. Maar een maatje groter is echt te groot voor haar.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:30

Kun je er wel makkelijk een looplijn aan bevestigen? Want waar maak je die dan vast?