Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:29

Morgen Maira halen eindelijk. <3 *\o/*

Nu mis ik mijn schootkat wel hoor en dat terwijl ze bij mij kan met dat ze geen schootkat zou zijn. :') Blue is voornamelijk een bedkroeler wat ook erg gezellig is.

Nu alleen twijfels direct bij elkaar zetten of even apart houden. Ga daarna gelijk door om de kippen nog even snel te doen. Dus even geen zicht erop. :=

xoranlover

Berichten: 6591
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:02

Gewoon direct bij elkaar. Even 10 minuten aankijken. Gaat het echt niet even apart zetten tot je terug bent.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:41

Mag ik even happy zijn? :+ Ik werk in de grootste dierenspeciaalzaak van de Benelux, en mag nu ook op de kattenafdeling aan de slag *\o/* klanten adviseren in voeding, verzorging en alles wat er bij een kat komt kijken. Ben uiteraard nog lerende want heb er nu 2 dagen meegedraaid :+ maar wie weet kan ik jullie in de toekomst wat professioneler advies geven bij vragen omtrend de katten, mochten deze er zijn :D Ik ben erg blij dat ik lekker veel mag gaan bijleren haha

xoranlover

Berichten: 6591
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:04

Dat is leuk!

Wij hebben 2 van de 5 kittens weg gebracht. Morgen de laatste 2 die gaan samen en Lanah blijft hier wonen. Dan is het rustig.
Volgend jaar een nieuw nestje *\%/* <3

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:23

Super leuk LoveUggs! Dat zou ik ook heel tof vinden. :D
Welke afdeling stond je voorheen dan?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:50

xoranlover schreef:
Dat is leuk!

Wij hebben 2 van de 5 kittens weg gebracht. Morgen de laatste 2 die gaan samen en Lanah blijft hier wonen. Dan is het rustig.
Volgend jaar een nieuw nestje *\%/* <3


Oohh je gaat ze nog missen! Haha, heb je topic gevolgd <3

Lisette0 schreef:
Super leuk LoveUggs! Dat zou ik ook heel tof vinden. :D
Welke afdeling stond je voorheen dan?


Ik ben aangenomen voor de infobalie die nog in aanbouw is, en voor het animatie werk. (Kinderfeestjes, shows, alles wat daarmee te maken heeft) En daarnaast zou ik ook wat kassa draaien, maar omdat er nu geen animatie nodig is, stond ik alleen nog maar achter de kassa en dat vond ik niets. (De hele dagen dan, een dagdeel vind ik niet erg :+) Nu gaat een van de vaste collega's op de kattenafdeling een dag minder werken vanaf het nieuwe jaar en zo is er denk ik een plekje voor mij ontstaan. Maar ik vind het leuk dat het uitgerekend op kat is want daar kan ik voor mijn eigen katten ook weer heel veel van leren :+ :j

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:53

LoveUggs schreef:
Ik ben aangenomen voor de infobalie die nog in aanbouw is, en voor het animatie werk. (Kinderfeestjes, shows, alles wat daarmee te maken heeft) En daarnaast zou ik ook wat kassa draaien, maar omdat er nu geen animatie nodig is, stond ik alleen nog maar achter de kassa en dat vond ik niets. (De hele dagen dan, een dagdeel vind ik niet erg :+) Nu gaat een van de vaste collega's op de kattenafdeling een dag minder werken vanaf het nieuwe jaar en zo is er denk ik een plekje voor mij ontstaan. Maar ik vind het leuk dat het uitgerekend op kat is want daar kan ik voor mijn eigen katten ook weer heel veel van leren :+ :j


Animatie? Bij welke winkel werk je dan?
Ik ben echt aan totaal andere winkels aan het denken dan waar jij werkt denk ik :')

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:06

Nou, als ik uit die drie moest kiezen wist ik wel waar voor ik zou gaan. :))
Dan zou ik zeker ook het liefst in de winkel staan.

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:12

LoveUggs schreef:
Mag ik even happy zijn? :+ Ik werk in de grootste dierenspeciaalzaak van de Benelux, en mag nu ook op de kattenafdeling aan de slag *\o/* klanten adviseren in voeding, verzorging en alles wat er bij een kat komt kijken. Ben uiteraard nog lerende want heb er nu 2 dagen meegedraaid :+ maar wie weet kan ik jullie in de toekomst wat professioneler advies geven bij vragen omtrend de katten, mochten deze er zijn :D Ik ben erg blij dat ik lekker veel mag gaan bijleren haha

Gefeliciteerd.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:19

DideH schreef:
Animatie? Bij welke winkel werk je dan?
Ik ben echt aan totaal andere winkels aan het denken dan waar jij werkt denk ik :')


Avonturia de Vogelkelder :D

Lisette0 schreef:
Nou, als ik uit die drie moest kiezen wist ik wel waar voor ik zou gaan. :))
Dan zou ik zeker ook het liefst in de winkel staan.


Ik vind de feestjes wel het leukste (en vermoeiendste) om te doen, maar dat kan nu gewoon niet doorgaan. De rest van de animatie heb ik nog niet meegemaakt omdat ik in de corona periode begonnen ben bij ze haha. Ik vind werken op kat dus wel echt een heel leuk alternatief zodat ik lekker bezig ben én veel kan leren :D

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:30

LoveUggs schreef:
DideH schreef:
Animatie? Bij welke winkel werk je dan?
Ik ben echt aan totaal andere winkels aan het denken dan waar jij werkt denk ik :')


Avonturia de Vogelkelder :D

Lisette0 schreef:
Nou, als ik uit die drie moest kiezen wist ik wel waar voor ik zou gaan. :))
Dan zou ik zeker ook het liefst in de winkel staan.


Ik vind de feestjes wel het leukste (en vermoeiendste) om te doen, maar dat kan nu gewoon niet doorgaan. De rest van de animatie heb ik nog niet meegemaakt omdat ik in de corona periode begonnen ben bij ze haha. Ik vind werken op kat dus wel echt een heel leuk alternatief zodat ik lekker bezig ben én veel kan leren :D


Ah, ik woon helemaal aan de andere kant van het land. Vandaar dat er bij kinderfeestjes bij een dierenspeciaalzaak geen lampjes gingen branden :)

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:01

Kinderen, brr... :')

En hier hetzelfde, ook andere kant van het land. Maar ken de naam en webshop wel.

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:32

Nou gaat super Maira sprinte direct naar Blue. En nu heeft Maira een schaduw die haar overal volgt. Geen gegrom/blazen of wat dan ook. Blue is ook nog even wezen rollen in Maira reismand die wilde ook lekker ruiken.

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:30

Ben benieuwd wat vinden jullie van Carny voer.

xoranlover

Berichten: 6591
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:30

Ken ik niet. Is het natvoer of brok?

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:31

Natvoer zou hoogwaardig zijn, maar lees er verschillende dingen over positief en negatief.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:22

Carny is prima natvoer, bevat veel vlees.

Nadeel is dat het relatief veel orgaanvlees bevat en niet alle katten het daar goed op doen. Wat carny betreft vind ik het een kwestie van proberen of het werkt voor jouw kat :j

Ikzelf vind Wild Freedom een aanrader! Is ook relatief betaalbaar (maar wel duurder dan carny helaas). En alleen online te bestellen.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:25

Afbeelding

Op de valreep nog een leuke kerst foto van Arya <3

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:52

Nou zelfs miep Maira vind dit heerlijk. Had het eigenlijk niet verwacht. Van Blue wel maar die eet tegenwoordig ook de rund "rauw" (gekookt water overheen). :')

Katten blijven je verbazen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:56

Dan lekker Carny blijven voeren, mits je geen ontlasting problemen krijgt :j
Katten zijn idd bijzondere wezens :D

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:22

Wauw! Wat een prachtige kat!

Hier hebben de twee draken inmiddels allebei hun eigen surefeed voerbak. Pip moest er echt heel erg aan wennen, Woezel zit binnen twee dagen al op de een na laatste stand. Het interesseert hem helemaal niets, hij vindt het geloof ik vooral zonde van zijn tijd om te moeten wachten tot het klepje open is :roll:

Nu ook wéér ander voer voor Woezel besteld. Royal Canin veterinary diet gastro intestinal deze keer. Hij staat nu al geruime tijd op Purina One sensitive, maar er verandert niets aan zijn ontlasting en zijn buik blijft rommelen. Onze jacht gaat dus door.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:03

Marcella schreef:
Natvoer zou hoogwaardig zijn, maar lees er verschillende dingen over positief en negatief.


Bij mij zijn de katten er ziek van geworden. Heb ze netjes geleidelijk over gezet naar dit voer en daarna waren ze 2 weken aan de diarree.

1 was er niet ziek. Maar die at het met lange tanden op.

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:31

Ik word nog net niet aangevallen, maar als het te lang duurt komen ze het halen. :')

Had dus ook nooit verwacht dat Maira het zo lekker zou vinden. :+

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:47

Wat Natasja zegt is idd wat bij sommigen gebeurd. Het is volgens mij echt of je kat doet het er goed op, of het is meteen rampzalig :+
Hier was t ook geen succes helaas.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:01

SimoneeM schreef:
Wat Natasja zegt is idd wat bij sommigen gebeurd. Het is volgens mij echt of je kat doet het er goed op, of het is meteen rampzalig :+
Hier was t ook geen succes helaas.


Rampzalig inderdaad :')

Ik bedoel diarree bij je kat is niet echt tof( man die geurrrrrrr)

Maar bij een halflangharige kat... :+ :')