Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 317 van de 368 [ 9184 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 368  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten!

 
Profiel   

Ik doe het wanneer Blue zelf aangeeft en dan pak ik gewoon de kam. Wil ze geborsteld worden kom ze op schoot zitten wil ze niet nou dan niet. Werkt hier het beste.

Maira geef ik gewoon een stevige aai beurt, maar die vind kamen echt 10x niks. Met blauwe russen is beter om niet te kammen/borstelen.


Laatst bijgewerkt door Marcella op 17-11-20 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 10:32 



 
Profiel   

Ik heb halflangharige katten dus nee die gebruik ik niet.
Ik heb een haarborstel en een kammetje met van die mesjes voor als er een klit in de vacht zit.

Verharen valt hier erg mee. 2 keer per jaar verharen ze en dasn is het ook een kleine ramp. Echt iedere dag stofzuigen...overal plukken haar. Maar daarna is het over.


Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 17-11-20 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 10:32 



 
Profiel   

Verschilt heel erg per kat. De ene vind het fijn en de andere verschrikkelijk. Bij Mikai, de boskat, gebruik ik alleen een kam die veel ruimte tussen de punten heeft, anders wordt hij agressief. Denk dat andere kammen/borstels hem zeer doen. De blauwe Rus die vorig jaar is ingeslapen vond de furminator wel heel fijn en begon er zelfs van te kwijlen.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 10:34 



 
Profiel   

Pip accepteert de borstel die we nu hebben redelijk, misschien daar eerst de frequentie wat van gaan opvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 10:55 



 
Profiel   

Ik gebruik geen furminator daarmee trek je de hele ondervacht kapot. Ik doe het met de hand en met een metalen kammetje. Ook gebruik ik rijstzetmeel en een borstel met zachte haartjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:07 



 
Profiel   

Ik kamde de kat van mijn ouders met de fur. Hij vind het heerlijk, volop praatjes en kroelpartijen.
Jackie kan ik niet kammen. Wel voor een paar minuten maar daarna haalt ze uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:10 



 
Profiel   

Ik neig nu dus ook naar een metalen kammetje inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:42 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat je met de furminator door kan kammen tot er niks meer van over is. Ik ben er daardoor niet zo'n voorstander van. Zoals xoranlover zegt maak je zo de ondervacht stuk. Voor mijn konijnen heb ik een metalen kammetje voor de ondervacht en gebruik ik zo'n varkensharenborstel om de bovenvacht nog even extra mee te nemen. Voor katten zou dat ook goed kunnen werken.


Zouden jullie met mij mee willen denken? Ik heb nu 4,5 week 2 poezen van de dierenbescherming. Eentje van 2,5 jaar en eentje van 7 maanden. Beiden gechipt en gesteriliseerd. Voornamelijk de jongste is angstig naar mensen toe. De oudste ook maar die is een stuk verder in het proces. Ze doen het best goed en hun vertrouwen naar mij groeit met de dag. Nu merk ik dat ze al graag naar buiten willen en ik vind het heel lastig om te bepalen wanneer ze zover zijn dat het kan. Ik heb research gedaan op internet hierover, waarbij veelal gesproken wordt over angstige katten. Zij zijn echter niet angstig qua karakter, maar enkel naar mensen toe omdat ze deze niet gewend zijn. De jongste heeft voorheen nog nooit in een huis gewoond en is opgegroeid in de opvang. De situatie waar ze uit komen is een gevalletje 20 katten in een ernstig vervuild huis, waarbij de eigenaar enkel voor eten zorgde. De dames weten prima wanneer het etenstijd is en reageren op het rammelen van de voerbak.

Wanneer zouden jullie deze poezen de kans geven om naar buiten te gaan? Zouden jullie het al aan durven of zouden ze aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen? Ik denk dat het zo een jaar kan duren voor de jongste me echt vertrouwt, al heeft ze grote stappen gemaakt in de afgelopen weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 14:00 



 
Profiel   

Ik vind 7 maanden nog erg jong. Als ik kijk hoe speels mijn baby's (6 maanden) nu zijn zou ik dat echt niet aandurven. Mijn katten blijven overigens hun hele leven 'binnen'. Ze hebben wel een afgesloten tuin waar ze in kunnen spelen, klauteren e.d... Helemaal vrij durf ik niet meer aan.

Zero is inmiddels weer thuis. Het was gelukkig geen binnenbreuk. Er zat een ontsteking achter de wond. Als ik t goed begrepen heb hebben ze die weggehaald en de wond weer dicht gemaakt. Hij krijgt nu extra antibiotica en pijnstillers. Vrijdag gaan we weer terug voor controle..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 14:53 



 
Profiel   

Ik vind 7 maanden ook erg jong. Ons draakje van bijna 6,5 maand is echt een ongeleid projectiel en rent overal blind achteraan. Ik zou als de dood zijn dat hij onder een auto komt (of in verkeerde handen valt). Hier zullen ze ook nooit volledig los komen. Ze mogen wel de hele dag door de tuin in, maar die is volledig afgeschermd.

Fijn dat het bij Zero meeviel! Hopelijk knapt hij snel weer op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 15:03 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! 7 maanden is inderdaad ook wel jong. Het 'ongeleid projectiel' herken ik hierin ook wel := Ik verwacht niet dat ze in verkeerde handen valt aangezien ze niet te vangen zal zijn. Mijn tuin is helaas niet te omheinen. Ik denk dat ik maar gewoon wacht tot het voorjaar. Dan hebben de dames tot die tijd gewoon pech :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 15:17 



 
Profiel   

Gelukkig is Zero weer thuis!

Voor ons schiet het ook op. Over twee weken naar de dierenarts. Dan weten we of Mel haar oog kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 15:33 



 
Profiel   

Komt ie ineens bij me op schoot liggen.. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 16:35 



 
Profiel   

Ahhh fijn dat het meeviel.

Die van mij komen niet los voorlopig. Floris is zo’n ongeleid projectiel. Ik durf het gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 18:20 



 
Profiel   

Mijne alleen in de tuin.
Heb sinds kort een kattenluik en ben daar echt zo blij mee!
Hoef niet meer om 4 uur 's nachts de grote naar buiten te doen. Nu gaat ie gewoon zelf. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 20:07 



 
Profiel   

Mijn katten komen niet verder dan balkon. Soms ga ik met Blue met tuigje buiten lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 20:11 



 
Profiel   

Needje schreef
Mijne alleen in de tuin.
Heb sinds kort een kattenluik en ben daar echt zo blij mee!
Hoef niet meer om 4 uur 's nachts de grote naar buiten te doen. Nu gaat ie gewoon zelf. _/-\o_


Hahaha! Hier hebben we alleen een luikje tussen de keuken en de berging, de deur van de berging naar buiten staat gewoon de hele dag open als we thuis zijn. ‘s Nachts moeten ze allebei binnen blijven, ze weten nooit hoe snel ze naar buiten moeten ‘s morgens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 20:18 



 
Profiel   

Goedenavond allemaal, ik hoop dat ik hier wat mag vragen..
Wij hebben nu een week of 6 een aanloop-kitten (zie ook [BB] Kitten gevonden - hoe tam te maken/wat te doen?)

Bij tijd en wijle (de afgelopen dagen dagelijks, daarvoor een paar keer) stapt ie in z’n eigen drolletjes, voordat hij gaat graven. Hij doet z’n ding en draait dan om om eraan te ruiken en te begraven en hij stapt er dan in. Ik word er minder blij van en hij ook want z’n pootjes schoonmaken/wassen vindt ie echt niet tof.
Daarnaast doet hij aan sleetje rijden na z’n grote boodschap. Ik heb er wat op gegoogled en bij katten heeft het vaak meer met wormen te maken dan met de anaalklieren (wat ik ken vanuit honden).
Hij zal een week of 10-12 geweest zijn toen we m vonden, wrs nog nooit ontwormd. Hij heeft nu 3x een een wormenkuur (van de dierenarts) gehad, steeds met 2 weken ertussen. Het wordt minder, maar helemaal over is het nog niet. Moeten we hem nu nogmaals ontwormen of wat is verstandig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 20:36 



 
Profiel   

Hoe is het nu met Zero?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 20:37 



 
Profiel   

Sodera schreef
Goedenavond allemaal, ik hoop dat ik hier wat mag vragen..
Wij hebben nu een week of 6 een aanloop-kitten (zie ook [BB] Kitten gevonden - hoe tam te maken/wat te doen?)

Bij tijd en wijle (de afgelopen dagen dagelijks, daarvoor een paar keer) stapt ie in z’n eigen drolletjes, voordat hij gaat graven. Hij doet z’n ding en draait dan om om eraan te ruiken en te begraven en hij stapt er dan in. Ik word er minder blij van en hij ook want z’n pootjes schoonmaken/wassen vindt ie echt niet tof.
Daarnaast doet hij aan sleetje rijden na z’n grote boodschap. Ik heb er wat op gegoogled en bij katten heeft het vaak meer met wormen te maken dan met de anaalklieren (wat ik ken vanuit honden).
Hij zal een week of 10-12 geweest zijn toen we m vonden, wrs nog nooit ontwormd. Hij heeft nu 3x een een wormenkuur (van de dierenarts) gehad, steeds met 2 weken ertussen. Het wordt minder, maar helemaal over is het nog niet. Moeten we hem nu nogmaals ontwormen of wat is verstandig?

Bij twijfel overleggen met DA lijk mij het beste. Misschien ook dan ontlasting opsparen om te laten controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 20:51 



 
Profiel   

Hoe is het met alle katten?

Wij hebben uiteindelijk toch maar de surefeed aangeschaft voor Pip, aangezien Woezel alle brokjes eet die hij voor handen krijgt :roll: sinds vandaag zit de training op een heel klein beetje bewegen van de deksel en dat vindt ze spannend! Haha, ze heeft uiteindelijk wel gegeten, maar ze had even tijd nodig. Rustig opbouwen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 08:57 



 
Profiel   

Oh ik had niet door dat jullie naar Zero hadden gevraagd, sorry!

Het gaat weer super goed met Zero! <3 De dag na de operatie rende die alweer door het huis heen en hij speelt ook weer. Wond ziet er ook goed uit.

Surefeed inderdaad rustig opbouwen. Het scheelt dat ze meteen worden beloond met de brokjes. Hier ging het aanleren bij alle katten goed, ook bij de oude heer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 09:06 



 
Profiel   

Vandaag bij de dierenarts geweest en er is veel verbetering: dus Mel mag haar oog houden (zolang ze geen pijn heeft). 3x per dag medicijnen en over een half jaar controle.

Opluchting!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 13:11 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Vandaag bij de dierenarts geweest en er is veel verbetering: dus Mel mag haar oog houden (zolang ze geen pijn heeft). 3x per dag medicijnen en over een half jaar controle.

Opluchting!!


Fijn! :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 21:10 



 
Profiel   

Fijn Mandy!

Hier hebben de katten zaterdag een heftige dag gehad. :+ Ze zijn nogal eenkennig. Bij ons lopen ze vrolijk rond. Zodra we bezoek hebben zijn ze weg. Nu wordt Sammie al een stuk losser en wint zijn nieuwsgierigheid uiteindelijk toch wel van het spannende.. Maar zaterdag hebben wij de meubels van mijn ouders huis naar ons verhuisd. Ouders hebben een nieuw huis + volledig nieuwe inboedel en aangezien dat van ons aan vervanging toe was, hebben wij nu de oude meubels van mijn ouders die er als nieuw uitzien.

Voordeel van 'angstige' katten; ze vluchtten met z'n 2en naar de slaapkamer, ik kon de deur dichtdoen en hoefde me geen zorgen te maken over waar ze waren.

Eenmaal de deur weer open was alles natuurlijk compleet veranderd. := Maar alles is goedgekeurd!

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 317 van de 368 [ 9184 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 368  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen