Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 00:16

Ik zal mn mond maar houden over wat Benjamin soms in zijn vacht heeft zitten :r

Hij heeft dus echt lak aan zijn vacht onderhouden.. En dus zijn wij ook uuuuren per week bezig aan alle zooi en viltplekken eruit halen... -O-

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:46

Blue doet wel moeite om schoon te maken, maar ze kan er niet zo heel goed bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3 <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 00:51

Ooh wauw, die kraag van Blue <3

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:58

Die kam ik dus ook maar iedere dag om de etensresten eruit te halen. :=

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 04:01

Dat herken ik van onze neva Marcella, de kraag zit gewoon in de weg!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:29

En na een poging was zitten er complete plukken haar in haar mond.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:57

Ja van haar kraag. Die krijgen ze er zelf ook niet uit. Prepair.. want ze is nog jong. Het wordt erger.
Complete viltknopen moeten er geregeld uitgeknipt worden..
Ik heb hier zijn buikhaar al qua lengte gehalveerd omdat het anders elke dag wel nieuwe klitten vormt.

Mijn andere heeft dat totaal geen last van.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:29

Sansa heeft nog lang niet d'r complete vacht, maar op de plekjes waar de vacht al langer is ziet het soms zo komisch uit als ze zich wast. Maar dan vraag ik me wel af hoe ze dat geregeld moet krijgen als ze straks groot is haha. Dan zit ze echt aan zo'n lang stuk vacht te trekken met die tong en het gaat niet heel soepel allemaal zeg maar :') Zo valt het wel mee met vies zijn - ze komt ook niet buiten wat misschien ook scheelt - alleen heeft ze soms wat zand van de kattenbak vulling tussen de pootjes of achter in de staart die ik eruit moet plukken. Een paar weken terug had ze een drolletje aan de staart hangen, waar ze bank mee op rende, dat was wat minder grappig :') :r >;)

Probeer haar wel al te laten wennen aan borstelen, want ze zal daar vast wel wat hulp mee nodig gaan hebben straks. Zou jammer zijn als alles gaat klitten. Rustig klitten weg knippen zal ik d'r niet zo snel aan kunnen laten wennen denk ik. Als ik naar haar moeder kijk, hoop ik dat ze een beetje hetzelfde blijft. Die had daar niet zo'n last van allemaal. Ik had me vooraf voorgenomen om haar zoveel mogelijk aan te wennen als kitten zijnde, maar veel plannetjes zijn toch wel in duigen gevallen :') Nagels knippen o.a. wordt 'm gewoon echt niet. Al ga ik dat wel nog een poging geven en meer proberen te werken met snoepjes aangezien ze erg voedsel gericht is.

Grote en Kleine onderdanen zijn de deur uit voor werk en school, dus moeten we alles in de gaten gaan houden.

Afbeelding

En een kiekje van gisteravond. Geniet hier zo van als ik dit zie, hoe ze elkaar telkens opzoeken <3
's nachts ligt Sansa ook de hele nacht bovenop de bench te slapen (daar liggen dikke kussens op voor d'r zodat ze lekker zacht ligt)

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:56

Hier kan ik geen rustig telefoongesprek voeren, want dan gaat madam aandacht lopen trekken door dingen te doen die ze niet mag en normaal ook echt nooit doet. Momenteel is de plant slopen favoriet...stel je voor dat je even 5 minuten geen aandacht krijgt.

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:07

Lief. <3

Zie trouwens Blue nog een keertje in de wc eindigen met doorspoelen dat is schijnbaar mega interessant. :')

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:19

Is ze gelijk gewassen _O-

Die foto's van Nishi. Wat een klein babytje was het toen nog, echt zo schattig. <3

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:23

Ohh wat schatje druif!
Daarom hebben wij geen planten in huis.

Nagels knippen lukt me bij kito echt niet doe wordt furieus.
Nishi moet. Ze mag anders niet op show komen. En zij mekkert wel maar doet verder niks. Ook al heel optijd mee begonnen.
Moet zeggen dat de fokker dat ook al vrij jong doet en dan regelmatig. Kwestie van bijhouden voor ons. Kammen en borstelen vind ze niet heel grappig maar ze doet niks.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:25

Vinden die van jullie het nagels knippen zo vervelend ja?

Milo valt nog net niet in slaap als ik hem een manicure geef :+

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 06:50

Nagels knippen doe ik zelf om de 2 weken ongeveer.
Leg ze op hun rug op mijn schoot en knip.
Maes worstelde wel in het begin maar laat het nu ook over zich heen komen.
Mink was 2 toen hij bij ons kwam en die vond het in het begin ook niets maar gewoon tussen min benen klemmen en jammer... blijven liggen.
Ze weten niet beter.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:19

Zo vaak nagels knippen? Die van mij gebruiken de krabpalen heel erg veel. Tot nu toe niet veel te knippen gehad.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:11

Is ook makkelijker gezegd als gedaan: ‘gewoon vastklemmen tussen de benen en ze moeten maar blijven zitten’ :') dat werkt gewoon echt niet bij elke kat.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:04

Geloof dat als ik dat bij Maira zou doen mijn hele benen open liggen. Blue zou dan wel weer een stuk makkelijker in zijn.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:12

Wanneer beslis je ook dat de nagels geknipt moeten worden eigenlijk? Sansa is nu 2 maanden hier, maar ik heb niet het idee dat ik ze al perse moet knippen bv.

Op momenten dat ze ook zo gestresst en in paniek raken als je ze zou vastpinnen, lijkt het me ook niet dat je ze nog op een positieve manier kunt belonen en iets kunt leren behalve dat het niet prettig is en ze dat een volgende keer al helemaal niet meer willen. Dat is echt de een voor de andere kat, met hoe 'makkelijk' ze zijn met zoiets aan te leren. Sansa vind het gewoon echt niet fijn als ze vastgehouden wordt op zo'n manier. Ik knuffel soms wel met d'r en ze laat zich overal nakijken en aanraken en ze vind het heerlijk om op d'r rug te liggen en de buik gekriebeld te krijgen, maar voor langere tijd vastgepind zitten wil ze echt niet. En ze wriemelt echt enorm dan (ook de assistentes op de praktijk moesten haar met 2 man vasthouden en fixeren, terwijl die behoorlijk wat ervaring hebben met katten en normaal zonder problemen in hun up katten fixeren, maar vonden haar extreem flexibel). Ze haalt niet uit naar me of zoiets, maar ik wil het ook niet zover brengen dat ze dat wel zou gaan doen omdat ze geen andere optie meer ziet. Veel te bang ook dat ik dan verkeerd knip en in het leven zou knippen. Mijn man weet echt niet hoe hij een kat moet fixeren of moet knippen, dus dan laat ik het liever bij de DA doen door mensen die jaren ervaring hebben met zowel fixeren als knippen haha. Ik had vooraf gehoopt het zelf te kunnen doen en aanleren, maar ze staat er echt niet voor open.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:21

cursebreaker schreef:
Is ook makkelijker gezegd als gedaan: ‘gewoon vastklemmen tussen de benen en ze moeten maar blijven zitten’ :') dat werkt gewoon echt niet bij elke kat.

Als ik dat doe lig ik open, mijn kater weegt 8 kilo, heeft hele lange poten en echt klauwen.. Hij schuwt het gebruik van tanden ook niet als het moet. net een tijger!
De ander zou het al snel accepteren.

Druif_01 schreef:
Hier kan ik geen rustig telefoongesprek voeren, want dan gaat madam aandacht lopen trekken door dingen te doen die ze niet mag en normaal ook echt nooit doet. Momenteel is de plant slopen favoriet...stel je voor dat je even 5 minuten geen aandacht krijgt.

[ [url=m/g4J2aA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pL7x2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat schattig druif!!

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:00

Ik heb nog nooit open gelegen, doe het met beleid en rust en vanaf het moment dat ze hier komen te wonen dus ze weten niet beter.
Ik doe het als ik denk.. oei ik voel de scherpe nageltjes.

Krabpaal hangen ze ook in maar ze groeien best hard eigenlijk.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:08

Op zich voel ik sansa’s nagels sowieso niet snel want ze is best voorzichtig met ons. En ik heb het geprobeerd met rust, en ook als ze moe was bv, maar het lukt niet dus tja.. op een gegeven moment houdt het wel op denk ik :'). En als ze gefixeerd moet worden, omdat het met positiviteit niet lukt, laat ik dat liever aan de da over ipv met mijn man gaan prutsen en we knippen dan dalijk fout omdat een van de twee dr niet goed vast kan houden (waar de assistentes ook moeite mee hebben haha)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 11:14

Wij knippen de nagels nooit. Die bijten ze zelf gewoon af :)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:58

Ik knip ze zodra Aife me ermee prikt. :+
Anders zit ik in no time onder de dikke jeukende bulten. :=

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:37

Ik ben 3.5 wil aandacht en verveel me. _O-


Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:31

Johoe iemand die iets door heeft. Zie je wel kijken hoor waarom zeg je niks. :')