Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:57

Hier ook op mijn 38e de eerste kat :D
Idd ook altijd honden gehad. Ook mis het loopje wel hoor!

@morrie, zal er 1 aanspreken en jouw kant op sturen :D

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:59

RaafSmits schreef:
IMJ schreef:
Het lijkt verslavend als ik al jullie katten zo zie :=

Wíj waren zeker van maar 1 kat toen we er aan begonnen . Zeker voor ons als hondenmensen..
Maar de 1 is nu 1 jaar.. en we wilden er toch nog wel graag 1 bij.
Nu zeggen we dat dat echt genoeg is!

Ben benieuwd of we dat zo blijven vinden :D

Onze tuin is afgezet. Ze mogen er dus niet uit.


Ik heb 38 jaar tussen de roedels honden geleefd......ben er mee opgegroeid en mee door gegaan.
Wij waren hondenmensen, dan heb je geen kat -O-

Tot dat er zo een mauwend straatschoffie mijn leven in kwam...
Als een blad aan de boom omgeslagen.
Wil niks anders meer <3

Ik ben op en top honden mens opgegroeid met honden nooit een kat in huis gehad, tot ik op mezelf ging en het enige huisdier wat ik kon nemen een kat was. Heb altijd gezegd dat er na Sky geen kat meer kwam, maar toen kwam monster adhder Memphis. Ben nog steeds op en top hondenmens heb het liefst nog steeds alleen maar honden om me heen, dus hondenmensen hebben net zo goed katten als niet hondenmensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:02


Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:11

Daar zijn de roodjes van Joaltijd weer <3

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:18

Hier nog een kattenliefhebber. Ik weet niet beter dan dat ik mijn leven deel met katten. Op dit moment maar eentje, Flip. Flip is een 1/2 Abessijn - 1/4 Maine Coon - 1/4 Bengaal, 5 jaar oud, ras-solist en een ongelooflijke knuffelbeer.
Ontwar de knoop:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:26

Koper schreef:
Daar zijn de roodjes van Joaltijd weer <3

Ik dacht.. Ik kan niet achterblijven met een kattentopic :D

Ze zijn zeker leuk!
Mag ik hier ook een link naar het volgtopic plaatsen?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:27

Jeuiii ben gek op kattentopics *\o/* Ook letterlijk mijn hele leven al tussen de katten:
toen ik geboren werd, lag de kat van mijn ouders onder het bed waarin ik ter wereld kwam :D
Hij heette Obelix (want de parkietjes die mijn ouders destijds hadden, heetten Asterix en Cleopatra :') )
Later, toen Obelix I overleden was, hebben we even een konijntje gehad - wat een takkebeest was :') en toen kwam er nog een rooie Obelix II :+
Ik leerde mijn man kennen en jawell...hij had een kat: Mickey, een lapjespoes.
We gingen samenwonen en er kwam een poesje uit de opvang bij: Winnie (de Poes :') ) :

Afbeelding

Niet veel later een Abessijn: Koshka

Afbeelding

In de loop der jaren overleed eerst Mickey, en onze eerste Abessijn - Satin, kwam erbij:

http://boktimg.nl/img/m/0GC1NO.jpg

Het klikte echter slecht tussen haar en Koshka en Winnie, dus later is zij bij mijn neef gaan wonen :)

Het Bengalenvirus is echter erg hardnekkig, dus Maliki kwam:
http://boktimg.nl/img/m/X9ecM0.jpg

Niet heel lang daarna overleden Winnie en Koshka helaas vrij vlot achter elkaar en was Maliki alleen.
We zijn op zoek gegaan naar weer een Bengaal, maar nu een herplaatser. En zo kwam Chico in ons leven: van een leventje met alleen een vrouw en soortgenoten was hij binnen twee weken gewend aan een man in huis én twee jonge kinderen. Wat een toppertje <3

http://boktimg.nl/img/m/zSvmox.jpg

Maar ja...een kitten is ook zo leuk...ohh en van die donkere Bengalen zijn ook zo mooi... Dusss...nog één keer mijn man heel lief aangekeken en daar was Lundi:

http://boktimg.nl/img/m/w4UM6R.jpg

Dus zo is onze Bengalenbende (te volgen op Insta onder 'Lovespots on your soul' ) nu, hoewel we nu wel even tijdelijk een logeetje hebben :D

http://boktimg.nl/img/m/7c0BrH.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's zichtbaar

Anoniem

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:31

Winnie (de poes) _O- _O- _O-
Ik moest even denken wat er ook alweer moest staan ipv 'poes'. Ik kwam er echt niet uit, want 'poes' klonk logisch... Maar is het niet.

Is het natuurlijk 'pooh', scheelt qua klank maar 1 letter _O-

Mooie bengalenbende!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:37

Jaja...winnie de poe...ss :+

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:37

@Joaltijd

De meeste zijn inmiddels aaibaar :j

Luna Belle geef ik een 8 qua sociaal vermogen. Vroeger een heks, maar inmiddels 13 jaar. De leeftijd heeft haar een heel stuk milder en vriendelijker gemaakt.


Ciske een 6. Super lief voor mij, maar minder naar andere mensen en katten.
Ook wel triest......ze hing heel erg aan Barnaby, met hem in de buurt durfde ze alles, maar ja, die is ons ontvallen, en geen enkele kater heeft die plek kunnen invullen tot nu toe.

Treintje geef ik een 8.5!!! zij is dé gastvrouw in huis, terwijl de dierenbescherming haar als kansloos had bestempeld in de rol van huiskat.

Paul geef ik een 7.5. Super lief naar mij en enorm sociaal naar de andere katten toe, maar van andere mensen moet hij nog niet zo veel weten.

Lucas geef ik een 7 ( Sept 2016 in huis ) Een hele lieve knuffel naar mij als HIJ dat aangeeft. Ook goed sociaal naar de andere katten, vooral naar Uk en Tops, maar ook Paul kent hij van het buitenleven.
Paul kon ik alleen 2 jaar eerder zo ver krijgen om het buitenleven op te geven.

Uk ( September 2016 ) Ik ken de broertjes als kitten, maar na anderhalf jaar kon ik ze pas vangen.
Uk geef ik een 6. Vriendelijk en sociaal naar andere katten, schuw tegen vreemde.....tot verstoppen toe. Mij gaat hij steeds vaker opzoeken en is ook blij met een kriebel. Heb ik nog wel werk aan.

Tops ( november 2016 ) geef ik een 5. Sociaal naar de andere katten, en graag in de groep. Maar nog heel schuw naar mensen, ook ik moet echt mijn best doen. Máár........de laatste drie zijn op een ongunstig moment gekomen. Toen ik tegen de verbouwing aan zat hier thuis die al met al een half jaar heeft geduurd.
Dat heeft ze niet goed gedaan maar ik had geen keuze.
Hun veilige haventje in mijn tuin ging ook plat en het risico op weglopen werd erg groot als ik ze niet had gevangen.

Maar inmiddels zijn we met de laatste loodjes bezig, dus de rust komt terug.
Denk als je me de score over een jaar of wat nóg eens vraagt dat ál mijn "kansloze katten " rond de 8 zitten qua sociaal vermogen.
Zelfs de wat oudere katten leren nog dagelijks bij.......straatkatten met een rugzak zijn zó veel méér flexibel dan menig een op het eerste gezicht zou verwachten.........maar om de wereld samen met hun te ontdekken is zó mooi, voor mij kan daar geen raskatten kitten tegen op!!
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 25-07-17 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:38

Jouw rooien zijn ook mooi <3

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:40

Wat een leuk topic en wat een leuke katten allemaal :)

Wij hebben afgelopen september onze vorige kat laten inslapen; hij was 19 en had last van chronisch nierfalen en was op.. sinds maart hebben we weer 2 katten in huis, 2 zusjes van 7 jaar oud.

Puk is met name dol op mijn man, al heb ik laatst ontdekt dat ze om te kopen is met snoepjes :Y)

Afbeelding


Flo is echt mijn vriendinnetje/stalker; ze komt s'ochtends aangerend als ik de slaapkamer uitkom, zit naast me als ik ontbijt en komt altijd even buurten in de badkamer. Zo lief <3


Afbeelding

Wel grappig om te zien hoe verschillend ze zijn ondanks dat ze uit hetzelfde nest komen, Puk is rustiger maar ook veel nieuwsgieriger, springt overal bovenop etc. Flo is veel energieker en jaagt fanatiek op vliegjes en zilvervisjes ed maar is daarentegen nog niet bovenop de krabpaal geweest :+


http://boktimg.nl/img/m/MIVu59.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 fotos zichtbaar

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:41

Haha MamaMiesje die laatste foto deed het 'm :D Languit op z'n rugje ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:44

Gaaf MamaMiesje!
Lijkt me heel mooi om te zien dat de katten steeds meer vertrouwen krijgen!

Bedankt ;)


Steeffie, leuk om te zien he? Karakters :D Lekkere korte namen ook, puk en Flo!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:49

Koper schreef:
Haha MamaMiesje die laatste foto deed het 'm :D Languit op z'n rugje ook :P

Ja onwijs brutaal ding, die logé :+
Is van mijn zusje; aanlopertje op stal, helemaal alleen :(:) Toen was ze nog maar 5-6 weekjes oud. Nu ruim 10 en vooral Chico moet het verduren :') Zijn staart heeft geen rust, als zij er is _O- Maar hij is het gewend: zijn voormalige eigenaar is een fokker en was vaak samen met de nestjes kittens :j

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:55

Joaltijd die namen hebben wij ze gegeven, ze heten eigenlijk guusje en bertje maar dat vonden we echt verschrikkelijk.. :')

Mamamiesje leuk zo'n kleintje <3 is het de bedoeling dat zij tzt geadopteerd wordt of houd jouw zusje haar?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:57

Nee hoor, mijn zus houdt haar :) Maar ze zijn nu op vakantie, dus vandaar de logeerpartij :)


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:04

Ze lijkt een beetje op mijn Memphis

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:14

Laat ik mijn werkgevers ook eens voorstellen...Afbeelding
Ismene



Afbeelding
Guinevere
2 noorse boskat dames uit 2008

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:12

Wat een mooie pluizenbollen <3

Anoniem

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:18

Werkgevers :D
Haha, echt he!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 01:22

Ohh leuk een kattentopic!

Mijn vriend en ik hebben nu sinds precies 3 weken een kitten. Hij is nu 10 weken oud (ja hij was wat te jong mee door een misrekening, maar daar heb ik ervaring mee dus is geen probleem).
Hij is een kater en heet Texel.
Echt als ons lieve vriendje sinds de eerste dag :D
Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 01:46

Ik meld me ook :D

Helaas is begin dit jaar de kat van mijn avatar overleden.

Momenteel heb ik dit meisje nog :) kwam compleet wild uit de opvang, duidelijk nooit bij mensen gewoond. Is nu nog steeds schuw maar ook grootste knuffeltje :) ze wordt oud...


Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:55

MamaMiesje schreef:
Wat een mooie pluizenbollen <3

Thanks!!
Zitten sowieso ontzettend leuke en mooie exemplaren tussen hier.

Anoniem

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:02

Ah ik meld me ook, vanmiddag eve bijlezen hoor. Wij hebben er zelf 9!