Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:30

Misschien extra tijd nodig gehad om te wennen. Maar zo lief is dat. <3

Werd net wakker en hoorde 2 rennende katten zonder geblaas of gegrom. Een sprong bij op bed en de andere ging brokjes eten. Heb niks gezien en alleen gehoord en eigenlijk gedaan of ik van niks weet. Maar vraag mij af of ze samen aan het spelen/klieren waren.

Komen er vandaag zelf achter. Blue is in ieder geval een grote meid geweest en heerlijk geslapen in de woonkamer. Heb haar de vorige nacht nog in de gang gezet voor mijn nachtrust.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:57

Ik kom er nu pas achter dat dit topic bestaat!
Ik kom graag meekletsen :)
Wij hebben sinds 6 april de 2 draakjes Mittens & Mellow.
Hier nog klein en onschuldig:

Afbeelding

Maar inmiddels ware terroristjes:

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:04

Welkom. Wel apart die witte snor haren. <3 <3

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:46

Afbeelding
Afbeelding
Deze kreeg ik gisteren door gestuurd, zo lief! <3 Onze Noa is de kitten links, samen met haar broertje en zusjes.

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:52

Ach gossie. <3 <3

Maira probeer nu soms toenadering alleen Blue is nu van de hoge rug en dikke staart (al 2x neusje neusje gedaan). Blue heeft nu ook 2x een lucht mep gehad (mis) wegens te opdringerig (voer jatten of onze kroelsessie verstoren). En soms probeer Blue wel Maira uit te dagen voor een spelletje. Alleen dat hoofd van Maira moet dan opletten dat ik niet in lachen uitbarst. :+

En het zeil wat in de keuken lig vind Blue helemaal te gek om slidings op te doen. :')

Simpel gezegd heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. :D Vind alleen wel dat Maira iets meer op haar strepen mag gaan staan, maar vind het wel weer super lief hoe voorzichtig ze met de kleine om gaat. <3

DideH
Berichten: 7009
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:04

Nathalie__ schreef:
[ [url=m/cLf9nd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kZkOgl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kreeg ik gisteren door gestuurd, zo lief! <3 Onze Noa is de kitten links, samen met haar broertje en zusjes.


Wat een cuties! <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:13

Onze cuties hebben zich op dit moment ontpopt tot gremlins :\

Hebben de bedrading van onze cervodrive motortjes van het keukenblok losgetrokken en nu krijgen we de lades niet meer normaal open. -O-
Net zat er ook een achter de laden waardoor we haar er niet meer uit kregen |o
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-07-19 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:35

Onze kleine muis komt morgen en vind het stiekem wel spannend weer. Ik ben heel benieuwd hoe Loekie en Yuuna er op gaan reageren.

@nathalie de zwarte kitten lijkt ook strepen in zijn vacht te hebben, onze nieuwe kitten heeft dat ook. Bij het asiel zeiden ze dat het heel bijzonder was maar als ik zo op internet kijk hebben wel meer zwarte kittens nog een patroon in hun vachtje.

@annenas: die van jou lijken ook meer grijs op de eerste foto en zijn toch helemaal zwart geworden. Heel mooi!

@natasjavE: hahaha zo leuk die katten humor! Ik verheug me er nu alweer op.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:39

Oow al die kittens. Zo lief! <3

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:24

Angela_ schreef:
@nathalie de zwarte kitten lijkt ook strepen in zijn vacht te hebben, onze nieuwe kitten heeft dat ook. Bij het asiel zeiden ze dat het heel bijzonder was maar als ik zo op internet kijk hebben wel meer zwarte kittens nog een patroon in hun vachtje.


Klopt! De zwarte heeft inderdaad cyperse strepen door de vacht. Vond het ook al heel bijzonder en komt volgens mij ook bijna niet voor. Geen idee of het mee speelt dat de moeder raskat is? Ze zou ook officieel gedekt worden door raskat met alle benodigde papieren en testen van beide ouders, helaas is ze net voor die dekking ontsnapt en is ze zwanger geraakt van een gewone kater. Dus wie de vader is weten we niet maar ze zijn wel leuk geworden.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:26

Mijn kitten die ik morgen ga halen heeft dus precies dezelfde kleur!

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:29

Angela_ schreef:
Mijn kitten die ik morgen ga halen heeft dus precies dezelfde kleur!

Toevallig! Wat leuk, morgen al, wij moeten nog een paar weken wachten. Gelukkig krijg ik zo nu en dan foto’s!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:16

Hoe oud is jullie Noa nu? Onze zit nu in het asiel na eerst bij een pleeggezin te hebben doorgebracht en is geboren op 2 mei.

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:41

Angela_ schreef:
Hoe oud is jullie Noa nu? Onze zit nu in het asiel na eerst bij een pleeggezin te hebben doorgebracht en is geboren op 2 mei.

Een week of 8 geloof ik nu. Ze mogen met 10/11 weken weg, maar ze blijft waarschijnlijk nog ietsje langer want wij moeten nog even de verbouwing afmaken. Dus misschien wel tot een week of 12/13.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:42

@ Marcella, moederpoes maakt elk nestje wel zo’n exemplaar. Mn schoonzusje heeft een kat uit het vorige nestje en het is gewoon een kopie ervan in vrouwenversie. :Y)

@Angela klopt! Alleen de helemaal donkere kat zonder wit is nog wel donkergrijs als je dr in een wat lichtere omgeving ziet. Op de foto lijkt ze inderdaad zwart. Erg jammer dat ze zo verkleurd zijn, al zijn het schatjes hoor ;)

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:21

Wat lief die kittens op de foto <3

@Natasjave: leuk he zo ondeugend! Die van ons hebben vorige week dus een hele dag achter de vaatwasser en de wasmachine gezeten toen wij werken waren. We hadden er iets voor gezet dat ze er niet achter konden. Maar op de een of andere manier is het ze toch gelukt om er achter te komen. Alleen er uit komen was nog een probleem.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:14

Nou...die lades de bedrading doorknagen is iets minder grappig...we moeten de bedrading opnieuw aanleggen. Het is me echt een raadsel hoe ze het in hemelsnaam voor elkaar gekregen hebben.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:50

Oh wat een schattigheid allemaal weer <3
@nathalie wat een mooi poesje. Wat voor ras is moeders?
@marcella ben wel heel benieuwd naar het hoofd van maira. Foto? Gelukkig gaat het goed komen tussen die 2!
@natasja oh dat is wel balen. Nishi heeft ook een periode gehad dat ze haar tanden in bekabeling zette. Gelukkig doet ze dat niet meer.

Ik had vandaag konijntjes in plaats van Katten :')
Het stikt hier van de sprinkhanen. De katten vinden dat geweldig. Alleen als die sprinmhanen weg springen hoppen de katten erachter aan.
Nishi was een paar dagen terug aan het chillen
Afbeelding

Sprinkhanen vangen:
Afbeelding

En bomen zijn om op te liggen >;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:24

NatasjavE schreef:
Nou...die lades de bedrading doorknagen is iets minder grappig...we moeten de bedrading opnieuw aanleggen. Het is me echt een raadsel hoe ze het in hemelsnaam voor elkaar gekregen hebben.

Oeps. Ik had niet begrepen dat zij de bedrading doorgeknaagd hadden. Dat is inderdaad niet zo grappig. Daar ben ik ook steeds bang voor. Ze hebben wel de kabel van de wii doorgeknaagd bij ons.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:15

Nee daar kwam ik later achter. -O-

Nou ja...gelukkig zijn ze zelf in orde.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:19

Gelukkig wel ja! Kon je nergens vinden hoe ze achter de lades zijn gekomen?

Wij hebben zojuist de rekjes binnen gekregen om voor de kantelramen te plaatsen. Deze: Check it out: #zooplus https://t7fx3.app.goo.gl/Tu5nn
Nu gaan verzinnen hoe wij deze goed vast gaan maken zonder te boren in de kozijnen. Denk niet dat de huurbaas het grappig gaat vinden als we gaan boren.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:35

Ja als de onderste la openstaat gaan ze onder de bovenste door.

Ze zijn zooooo ontiegelijk nieuwsgierig. Als er ergens een deurtje open gaat kijken 3 paar ogen in dat kastje. Ik en Jut en Jul naast me. :')
Dat is wel heel grappig hoor. :D

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:39

Enige schade is tot nu toe alleen aan mezelf. :')

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:25

Hier is de schade door de kittens toch wel groot. Leren stoelen waaraan gekrabt is, bank van de onderkant hele maal kapot. Zo erg dat we een houten plank er aan de onderkant tegen hebben moeten schroeven. Ze vonden het leuk om op hun rug te gaan liggen onder de bank en zich al krabbend aan de onderkant van de bank voort te bewegen. Het bed zijn ze aan de onderkant ook begonnen. Toen ik dat het gezien was de slaapkamer verboden terrein.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:03

Hier helaas nog geen kitten. Het asiel belde af, ze had gebraakt en had een kuurtje (?) en vrijdag bekeek de dierenarts of ze mocht verhuizen. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Iemand hier ervaring mee en tips?