Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:57

Heerlijke foto's <3

@Kimvicious, waar is dat vensterbank kussen van? Ideaal lijkt me!

Hier hebben de heren vanavond hun pipetje gehad. Het is nog nooit zo makkelijk gegaan als vandaag, maar Jessie nam een sprint zodra hij doorhad wat er gebeurd was en was beledigd. Sammie was gewoon boos. Hij keek boos, ging me boos aan zitten kijken, en ohwee als ik een stap te dichtbij kwam want dan ging hij er als een haas vandoor en me vanaf een afstand weer heel boos aankijken. :=
Gelukkig zijn ze erg vergevingsgezind en kwamen ze al snel weer voor een knuffel <3 :=

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 00:02

Benjamin heeft een vogel gevangen. "Kijk baas, voor jou!"

Het liefst wil die dat je hem dan weer weggooit zodat ie hem weer terug kan komen brengen. Begin me steeds meer af te vragen of we niet gewoon een hond gekocht hebben ipv kat :')

(Exuses voor de vreselijke foto's, daar is mam niet zo handig mee :+ )


Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:09

Heb ook zo'n halve hond en dan vooral als ik in de keuken bezig ben. :')

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:20

Loveuggs bij Lidl deze week in de aanbieding

Clau1981

Berichten: 309
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:50

_SnowBall schreef:
LoveUggs schreef:
Hij kwam gelukkig alweer voor knuffels :')

Wauw snowball, wat lijkt hij op onze Jessie!

[ [url=m/unR6Sz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan in de slanke uitvoering zoals zijn broer Sammie :=

[ [url=m/lh2hwK.jpg]Afbeelding[/url] ]

T is dat die van ons pas in mei 3 worden, anders had ik gedacht dat ze van hetzelfde nest waren



Ohhh ja wat lijken ze op elkaar! Ook dezelfde aftekeningen zie ik *D


Hier ook een kat met dezelfde ogen en aftekeningen:


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:51

Wat een leuke foto's komen weer voorbij <3

Vandaag erachter gekomen dat cadeautjes inpakken niet iets is wat ik nog vanzelfsprekend 'makkelijk' moet vinden. Het is best een uitdaging geworden met zo'n nieuwsgierige kitten >;) :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:01

Ze jatten mijn eten nog van mijn bord als ik niet uit kijk... kom er ineens een pootje (of liever klauw) ergens achter vandaan.. -O-

Welkom nieuw personeel! Gezellig en knapperds ook hoor! :j


En al die dezelfde zwarte poezen.. ergens loopt een kater di nu in zijn vuistje lacht om al zijn kroost ;-)

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:51

Ken merken dat Blue het perfecte voorbeeld heeft aan Maira dus kan gewoon bord neerzetten en weglopen. <3

Hier is bed opmaken een uitdaging. :')

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:54

Ik denk dat als ik het laat staan ze er wel aan zitten. Maar als ik eet met bord op schoot op de bank en ze komen er bij zeg ik nee en dan is het ook goed.
Bed opmaken is idd uitdaging met Zico. Die wordt helemaal wild. Die gaat als een malle over het bed als ik de deken opschud.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:56

Blue kruip tussen de dekens. :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:59

Sammie kruipt IN het dekbed overstrek. Dan moet je erin kruipen om hem eruit te krijgen :+

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:04

Haha doet Maes ook en dan worstelen om eruit te komen. _O-

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:06

Hier kropen ze IN de bank }:0 daarna hebben we maar een houten plank tegen de onderkant van de bank geslagen. Nu kunnen ze er niet meer in.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:43

Gisteren avond deed Blue even heel lief tegen Maira. Maira lig nu tegenwoordig 's avond te slapen op schoot. Sprong gisteren avond ineens Blue erbij en ging Maira hoofd wassen. :+: :+: <3

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:36

Hoi! Ik kom hier ook even binnen vallen als dat mag :)

Ik heb zelf niet veel ervaring met katten. Ik ben van huis uit meer een hondenmens :Y) maar ik heb de volgende vraag:

Nu lopen er echter heel wat katten rond bij ons op stal en is er nu een nestje van 4 kittens van (ik schat) zo'n 10 tot 12 weken oud. Één van die kittens is nogal op mensen gericht en die kan je dus ook oppakken en met hem (of haar) spelen. De rest is heel schuw en daar kan je niet bij in de buurt komen. Nu denk ik erover om hem mee te nemen, omdat ik het een beetje sneu vind dat hij daar zo in de kou zit en in het bos rond loopt. We hebben nu zo'n 14 katten rondlopen op stal denk ik. Deze zijn van niemand. Eens in de zoveel tijd komt de dierenambulance om er zoveel mogelijk mee te nemen, maar er worden er altijd wel weer een paar gedumpt en ze fokken aardig door.

Nu is mijn vraag: is het wel verstandig om überhaupt maar één katje mee te nemen? Op internet lees ik veel wisselende verhalen over of het wel of niet diervriendelijk is om een kat alleen te houden. Daarnaast heb ik een konijn dat altijd los loopt in de woonkamer. Zou dat wel goed gaan? Op stal lopen de katjes wel tussen de kippen, en dat gaat altijd goed.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:14

Zou dan kijken voor nog een broertje of zusje erbij als het kan per 2 houden. Of je moet heel veel thuis zijn.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:52

Ga ik in mee :j Zeker bij kittens is een speelmaatje echt een toevoeging :).

Konijn kan prima goed gaan, maar zal per kat verschillen. Maar heb hier zelf geen ervaring mee, dus kan daarin weinig advies geven helaas..

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:05

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er eens goed over nadenken.

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:42

Hier waren de katten bang voor de konijnen. Als de konijnen een keer stampte waren de katten weg. Ze snuffelde wel door de tralies met elkaar.

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:43

xoranlover schreef:
Hier waren de katten bang voor de konijnen. Als de konijnen een keer stampte waren de katten weg. Ze snuffelde wel door de tralies met elkaar.


Haha dat kan natuurlijk ook nog! Als kitten zijn ze natuurlijk ook nog kleiner dan het konijn. Dat scheelt misschien ook wel.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:29

Wij hebben bewust gekozen voor 2 kittens en ik ben er maar wat blij mee :D ze spelen veel samen en wassen elkaar. Op de bank liggen ze lekker tegen elkaar aan te slapen. En als wij werken zijn dan hebben ze altijd elkaar.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:31

_lauraaa_ schreef:
Hier kropen ze IN de bank }:0 daarna hebben we maar een houten plank tegen de onderkant van de bank geslagen. Nu kunnen ze er niet meer in.

Ja.. dat doen de mijne ook. Zo de onderkant kapot getrokken om in de bank te liggen {:)-:(

Ik hoorde ook eens van een kat die steeds bij de koningen ging liggen.. die was wel echt eenzaam vertelde de fokster..daarom koos hij daarvoor. Kat is terug gekomen en met een Maartje herplaatst..
Tja.. mogelijk was hij eenzaam.. of vond hij het daar echt fijn. Wie zal het zeggen.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:45

Afbeelding
Boerin Blue. :')
Afbeelding
Afbeelding

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:49

Oeh die laatste is mooi!

Hier ook zo blij dat ik de twee zusjes heb genomen! Ze hebben onwijs veel aan elkaar, veel spelen, meestal samen slapen..



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nu liggen ze dus zo <3

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:07

Hier ook twee broertjes, geen dag spijt van gehad. Kan ze soms achter het behang plakken maar dat is alles :+ Ze trekken ontzettend naar elkaar toe en we merken ook dat de ene kat meer naar mij en de andere naar mijn vriend toe trekt. Ze doen alles samen, spelen, slapen, eten, wassen. Nog geen ruzie gehad <3 hooguit een knauw tijdens het spelen maar dat is omdat de een dan net wat te hardhandig is :+ sinds kort liggen ze ook weer samen in de krabpaal, wordt weer kouder, dat is wel te merken :')