Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:21

Afbeelding
<3 :+: <3 :+:

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:17

Als je de keus en mogelijkheid hebt zou ik inderdaad ook 2 nemen. Mijn vriend en ik zijn overdag door de week veel weg en ze hebben zoveel aan mekaar.

Ze komen wel beide uit een ander nest, maar ze konden na 2 dagen al niet meer zonder elkaar. Zo mooi! <3
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:49

Wij hebben ook bewust 2 kittens genomen. Broer en zus.

Spelen veel samen, wassen elkaars oortjes, slapen samen.
Erg leuk om te zien.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:56

Ik ook expres een erbij genomen.
Qua makkelijkheid was 1 wel lekker maar vind het niet fijn dat ie lang alleen is als ik ben werken of een dagje weg ben ofzo.
Ze houden elkaar goed bezig.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:42

Ik heb er 3 want als er 1 weg valt blijven ze in iedergeval samen over.
Madsje is al een ouder mannetje aan het worden al heeft hij Me-Ow overleefd maar je weet het nooit.

cursebreaker

Berichten: 11504
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:17

Hier nu 1 kitten in huis, samen met een pup (tegelijkertijd in huis gehaald, komen beiden uit hetzelfde huis en schelen zich een week qua leeftijd) en voorlopig komt er geen tweede. Ik weet dat iedereen roept dat het beter is om 2 kittens te nemen, en daar ben ik het stiekem ook wel mee eens, maar we wachten nu even met een tweede kat erbij tot zowel Sansa als ook de pup, Arya, beide wat meer volwassen zijn en we verhuisd zijn naar een groter huis omdat het anders gewoon erg veel wordt hier. Het plan is er dus wel om tzt eentje bij te halen. Ik ben veel thuis, want ik werk niet, dus ik denk dat dat ook wel voordelig is voor Sansa, want met mij en de pup heeft ze toch ook al veel gezelschap naast de tijden dat m'n man en zoontje er ook zijn. Tot nu toe ontwikkelt Sansa zich echt tot een super lieve en stabiele poes en heb ik niet het idee dat ze iets tekort komt (al is contact met soortgenoten natuurlijk altijd fijn, maar goed). Ze trekt enorm naar ons toe en ook naar Arya en vice versa. Ze eten, spelen en slapen samen.

Vandaag toevallig wat fotootjes gemaakt van ons knappe dametje, waar ik een aantal wel even van wil delen hihi: nu 22 weken oud.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:54

Wat een knappe dame Curse!

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:38

Wat grappig, toch al een paar keer de combi zwart/schildpad gezien als zusjes?


Afbeelding

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:18

Ben ook voor 1 kitten gegaan, maar was wel al een volwassen kat. En gezien de rede van herplaatsen van volwassen leek mij 1 kitten druk zat (kan slecht aarden in de drukke cattery groep en kleine kinderen). Met daarbij vind ik mijn huis te klein voor 2 kittens erbij.

Aan de ene kant nu dus blij met een verhoogde aanrecht aangezien Blue het nog steeds niet lukt om erop te komen, maar vrees dat het niet meer lang duurt. :') Ze kan nu bijna bij de bovenste lade. En mevrouw is slim en probeer nog wel eens door tegen mijn bovenbeen aan te staan om te kopen om haar op te tillen. En dan kan ze ineens lief kijken. :+

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 06:38

Knap kattenkind hoor.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:05

Men neme 1 kat die voor de mand zit,gehoorzaam personeel wat het speelgoed uit de mand haalt en mandje in de zon zet en even naar toilet gaat. bij terugkomst trof ik dit aan...
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 16:33

Wij hadden eerst alleen Kito. Die hebben ze gevonden. Daarna Zika erbij gehaald om Kito gezelschap te houden en om hem te laten zien dat een hoop toch niet zo eng is. Daarna Nishi erbij. Duurde 3 jaar nadat we besloten hadden een abessijn te nemen.
En nu hebben we Zika in moeten laten slapen. In het voorjaar krijgt Nishi een nestje als alles lukt en dan willen we daar een poesje van houden.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:42

Heerlijk in de zon.


De oudste en jongste.

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:49

Heerlijk samen in een mandje.

Afbeelding

Hier konden ze met z’n tweeën in toen ze net kwamen.

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:18

Deze kleine meneer wil al zo graag naar buiten. Helaas moet hij nog 2 weekjes wachten :(:)


Afbeelding

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:20

Vraagje: heeft iemand van jullie ervaring met carocroc brok? Ik geef momenteel nog iams kitten. Ze eet dit wel, maar krijg het idee of word ze er steeds minder enthousiast van. Ik heb nu een proefverpakking carocroc lam variant (dus niet de kitten). Dit meng ik nu wat door de iams en ze vind het heerlijk! Ik lees ook dat dit hoogwaardig voer is, vind het zelf lastig wat nu goed is. Dus kom maar op met de ervaringen en of dit wel goede brok is.
Ohja, ze is zowat 6 maand, moet ze dan percee nog kittenvoer hebben of kan volwassenvoer ook?

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:30

Nathalie__ schreef:
Vraagje: heeft iemand van jullie ervaring met carocroc brok? Ik geef momenteel nog iams kitten. Ze eet dit wel, maar krijg het idee of word ze er steeds minder enthousiast van. Ik heb nu een proefverpakking carocroc lam variant (dus niet de kitten). Dit meng ik nu wat door de iams en ze vind het heerlijk! Ik lees ook dat dit hoogwaardig voer is, vind het zelf lastig wat nu goed is. Dus kom maar op met de ervaringen en of dit wel goede brok is.
Ohja, ze is zowat 6 maand, moet ze dan percee nog kittenvoer hebben of kan volwassenvoer ook?


Volwassen voer is, mits goede brok, prima. Wat vooral belangrijk is, is voldoende eiwitten.
Ik vind zelf carocroc niet denderend, al vind ik dat persoonlijk ook van iams, hihi.

Ik vind de site www.catmoneo.nl een fijne site om brokken te vergelijken!

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:54

Dames hier zijn helemaal over op brok van Carnis en wordt met smaak gegeten.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:05

Hallo, mag ik hier ook meepraten?

Sinds vorige week zondag heb ik ook 2 kittens in huis :D
Broertje en zusje van bijna 11 weken oud.

Vorige week maandag gelijk een afspraak voor de enting gemaakt, echter hadden beide katjes diaree en moest de vaccinatie even uitgesteld worden.

Afgelopen weekend kregen beiden vieze oogjes en zondag ook niezen en vieze snotneuzen.
Hop naar de dierenarts.

Helaas hebben Guus en Bibi allebei niesziekte. Bibi heeft ook hoge koorts gehad.
Nu zitten beide babies aan de antibiotica, novacam en oogzalf tot volgende week donderdag :(

De rode is kater Guus en de cypers/witte zijn kleine zus Bibi <3

Afbeelding

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:11

En nog een foto, slapen doen ze altijd samen, naast , op elkaar of in de knoop :+
Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:22

Oooh wat lief samen! <3

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:40

Wat een schatjes gefeliciteerd met je aanwinsten...

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:35

Dank jullie wel :D

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:11

Wat lief! <3

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:35

Wat een schatjes. Hopelijk knappen ze snel op.