Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:54

Fijn om te lezen dat het gros van de katten hier toch zo goed er doorheen gekomen is. Las in de katten Facebook pagina alweer een hoop berichten van katten die kwijt waren enz. Zo sneu :(

Hier was het wel even spannend omdat het de eerste keer was voor Sansa. Ze heeft eigenlijk tot 31 december 23:59 nergens wat om gegeven maar toen het om 12u helemaal los ging en m'n man, zoon en schoonmoeder even naar buiten gingen, was ze even onrustig. Heeft ze een paar minuutjes rondgelopen, wist ze even niet goed wat ze moest - kwam ze even aaitjes halen nog - en is ze toen weer rustig gaan liggen. Heeft zich echt heel goed aangepast, waar ik heel blij mee ben. Was al bang voor d'r dat ze paniek zou krijgen, maar ze deed het super.

Wel wat minder slaap gehad de 31e, dus gister is mevrouw lekker luierend de dag doorgekomen.
Op deze foto valt me wel op dat ze haar kitten looks toch wel echt een beetje kwijt is nu met 6 maanden.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:06

Blue liep gisteren dus te knijpen met haar oog door vermoeidheid was na wat meer slaap weg. Ze hebben beide afgewisseld bij of op mij geslapen. Hadden ze vorige keer met werken ook. Wordt dus nog wat als ik volledig aan het werk ga. :')

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:25

Ik was niet thuis. Maar voor ik weg ging waren ze nog super relaxed.
De kleine graaft z’n poep alleen niet onder en toen ik thuis kwam had ie dus er zelf ingestaan en vervolgens m’n bed en vloer ondergestempeld. :r
Dus mijn 1 januari was meteen een grote schoonmaak.

DideH
Berichten: 7013
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:38

cursebreaker schreef:
Fijn om te lezen dat het gros van de katten hier toch zo goed er doorheen gekomen is. Las in de katten Facebook pagina alweer een hoop berichten van katten die kwijt waren enz. Zo sneu :(

Hier was het wel even spannend omdat het de eerste keer was voor Sansa. Ze heeft eigenlijk tot 31 december 23:59 nergens wat om gegeven maar toen het om 12u helemaal los ging en m'n man, zoon en schoonmoeder even naar buiten gingen, was ze even onrustig. Heeft ze een paar minuutjes rondgelopen, wist ze even niet goed wat ze moest - kwam ze even aaitjes halen nog - en is ze toen weer rustig gaan liggen. Heeft zich echt heel goed aangepast, waar ik heel blij mee ben. Was al bang voor d'r dat ze paniek zou krijgen, maar ze deed het super.

Wel wat minder slaap gehad de 31e, dus gister is mevrouw lekker luierend de dag doorgekomen.
Op deze foto valt me wel op dat ze haar kitten looks toch wel echt een beetje kwijt is nu met 6 maanden.

[ [url=m/ckmyV9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een ontzettend knappe kat!

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:19

Hier heeft Pip zich ook keurig gedragen met oud en nieuw. ‘S middags is ze nog lekker buiten geweest. Ze was niet heel erg onder de indruk van de knallen, maar rond 12 uur werd het wel wat veel. Toen is ze bovenop de kast in de keuken gaan zitten haha. Ze is ook veel boven geweest, omdat ze het toch wat druk vond beneden. Gister heeft ze de hele dag geslapen haha, ze wilde zelfs niet spelen.

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:39

Normaal moet 08.00/08.30 uur balkondeur open van Blue, maar zelfs vandaag ging het piep alarm pas om 09.00 uur. Ze heeft bijna hele nacht bij mij geslapen in mijn arm.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:40

Hier ging het ook eigenlijk prima.

Simba blijft bij mij gewoon altijd binnen, ik wil geen buitenkat :n

Hij vond het wel een beetje spannend, en bij echt harde knallen zat hij achter de bank, maar verder viel het erg mee.

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:54

Avalanche81 schreef:
Simba blijft bij mij gewoon altijd binnen, ik wil geen buitenkat :n


Hier mag ze ook alleen aan een riempje naar buiten, geen gestruin door de wijk door onze dame ;)

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:03

Dat zal inderdaad wel even wennen zijn voor ze dan Marcella als je weer werken gaat. Maar ze hebben gelukkig wel elkaar dan nog en dan zul je waarschijnlijk als je terug komt van het werk, veel knuffels gaan krijgen hihi.

Needje
O mijn god, wat viiieeees haha! Kan me voorstellen dat je zo het nieuwe jaar niet wilt starten nee.

DideH
Dankje! Ben erg benieuwd hoe ze straks uitziet als ze echt uitgegroeid is. Ze heeft nog even te gaan met nu 6 maanden op de teller. Afgelopen maandag bij de DA geweest voor een check up en toen woog mevrouw 3,6kg. In vergelijking met andere MC katten van die leeftijd nog vrij weinig, maar voor haar eigen verhouding gewicht/groei zat ze helemaal goed :)

Druif
Ja zo’n dag is dan zo inspannend, dat ze vaak de dag erna even nodig hebben om bij te komen hihi. Maar fijn dat ze ’s middags toch nog even naar buiten kon.

Hier ook geen buitenkat. Ik wil tzt de tuin wel afzetten/ren laten maken, maar is voor nu nog geen optie ivm kosten ervan. Ik dacht nog eraan om eens te kijken hoe ze op een tuigje reageert, maar ik ben anderzijds ook bang dat als ze aan een tuigje mee gaat naar buiten, ze dat Zo leuk gaat vinden dat ze me dadelijk binnen gek wordt en ze constant naar buiten wilt. Tot nu toe gaat het binnen gewoon super namelijk. Durf haar hier gewoon echt niet los naar buiten te laten. Heel veel honden lopen hier in de wijk, dan wel aan de lijn maar toch en het verkeer rijdt altijd te hard ook overal hier (heb in de paar maanden bij de Dierenambulance zoveel overreden/aangereden katten opgehaald overal, dat ik echt dat risico niet wil lopen met m'n eigen kat). En ik wil ook niet dat ze overlast zou veroorzaken bij anderen, of misschien wel meegenomen wordt door iemand of iemand tegenkomt die katten haat, brr.

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:14

Hier vond Kito het maar niks. Andere jaren geen probleem maar nu was hij bang. Heeft de hele avond bij mij gelegen of op de stoel. Maar echt rust zat er niet in.
Nishi is zoveel gewend die keek niet op of om en zat maar te bedelen om lekkers. >;)

Volgens jaar hebben we dus hopelijk een relaxte Nishi en zal haar kind zich er ook weinig van aantrekken.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:21

Ik wil ook graag een catproof tuin. Maar wil m'n hele tuin aanpakken, dus moet nog ff sparen. :D
Heb super fijne tuigjes voor ze, maar de grote wil ECHT niet. Zo jammer.
Hij blijft verlamd liggen en gaat heel zielig miauwen. En wordt ook gewoon niet anders na vaker proberen.
De kleine vindt het ook niet zo, maar als je met m gaat spelen is het tuigje ineens vergeten. Daar zal het vast wel mee gaan. Maar ja, dan moet er 1 thuisblijven. Vind ik ook weer zo wat. haha.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:18

De 2 koters hier hebben ook hun eerste oud&nieuw overleefd. Ze hebben het echt keurig gedaan vond ik. Panter vond het iets spannend in het begin, maar Pluis vond het wel prima.

We waren niet thuis om 12 uur maar konden ze beetje in de gaten houden via de camera. En ze gedroegen zich voorbeeldig!

Gisteren waren ze alweer 2 maand bij ons. En ze groeien echt veel te snel :( :D

Pluis:
Afbeelding


Panter:
Afbeelding

Niet veel nieuws over Pukkie, zie haar erg weinig en trekt zich niet zo veel aan van het vuurwerk.

Wel mijn eerste feestdagen zonder Jerry, het viel me eigenlijk zwaarder dan gedacht.. Dit waren toch wel de dagen dat ik ben wel veel thuis zat en zo genoot van zijn aanwezigheid. Wel heb ik tijdens het opzetten van de boom zo'n lief kado gekregen van mijn vriend. Een kerstbal met een rode kat erop. Het mag hem dan misschien niet echt zijn, maar het voelde toch alsof hij er nog een beetje bij was.

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:50

Hier ligt alles knockout.

Madsje lag als eerste zijn oude lijfje lekker op te warmen.
Mink kwam gezellig bij hem liggen en Maes vond het te warm zo dichtbij de houtkachel.

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:00

Dat ziet er weer knus uit zo voor de haard

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:04

Blue heeft een nieuwe fobie mijn zelf gemaakt brood is schijnbaar heel lekker. Terwijl supermarkt of van de bakker geen blik waardig gegund wordt. Dusdanig lekker dat ik moet opletten dat het niet van mijn bord gejat wordt. :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:17

Mijn katten krijgen geen brood :+ of ander mensenvoedsel.

Dit was net een zeldzaam momentje <3
Buurman en buurman samen tukken op de stoel <3
Afbeelding

En Sammie lag vanochtend heerlijk te slapen met zijn poten buitenboord :=
Afbeelding

Oogjes open omdat ik opstond om een foto te maken haha

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:33

Die laatste foto :')

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:39

Foto's hierboven. _O-

Die van mij krijgen ook geen brood, maar had een kruimeldief rond mijn voeten lopen. En poging tot diefstal werd gedaan. :')

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:13

Vraagje hoe staan jullie om een 2de handse paal te nemen.

Ben normaal geen voorstander, maar kwam nu een tegen voor leuke prijs en eigenlijk nog gewoon nieuw. :=

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:17

Waarom niet? Ik heb er 1 gratis via mp

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:47

Helemaal ingeburgerd met zn nieuwe mandje :+


Afbeelding

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:03

https://myalbum.com/photo/ynyk2TowkNGC/360.jpg
Als die in dezelfde staat is van de foto wil ik wel halen voor 30 euro namelijk.

Heb het ook aan Blue gevraagd of die de toren wil hebben, maar die was er een beetje onderste boven van geloof ik. :')
Afbeelding
Of is dit gewoon stuk. :=

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:06

Marcella schreef:
Vraagje hoe staan jullie om een 2de handse paal te nemen.

Ben normaal geen voorstander, maar kwam nu een tegen voor leuke prijs en eigenlijk nog gewoon nieuw. :=

Dan gewoon doen :) ik heb het niet gedaan, omdat ik een hele grote kat heb, die de gemiddelde krabpaal gewoon sloopt, laat staat een tweedehandse.

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:07

Is geen gemiddelde paal. ;)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:16

Ik zou me vooral druk maken om geuren van andere katten. Maar miss valt dat reuze mee, zeker voor 30,- kun je t proberen. Misschien eerst even goed laten luchten? Al is het nu wel erg koud en nattig buiten helaas. En miss volsprayen met catnip ofzo haha