Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:26

Barf menu vind Nishi niet te pruimen. Nu vind ze eten waar ze op moet kauwen (behalve haar brokjes) toch al niet zo’n succes. Barf menu bevat meet pees en knook waardoor ze beter moet kauwen en daar heeft ze geen geduld voor. Dus we houden het op de carnibest die vind ze het lekkerste.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:36

Fijn Solero!

Rauw vlees heb ik hier ook geprobeerd. Ze aten het wel maar echt lekker vonden ze het niet echt. Ik houd het dus maar op de blikjes almo nature waar ze echt dol op zijn! Ik heb nu een zak volwassen brokjes gehaald en ben die nu aan het mengen met het kittenvoer gezien dat bijna op is. Gaat goed gelukkig.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:20

Nou de afspraak voor de sterilisatie van Pip is gemaakt voor volgende week vrijdag. Ik betrap me erop dat ik het eigenlijk maar niets vind dat ze geopereerd moet worden :+

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:39

Druif_01 schreef:
Nou de afspraak voor de sterilisatie van Pip is gemaakt voor volgende week vrijdag. Ik betrap me erop dat ik het eigenlijk maar niets vind dat ze geopereerd moet worden :+


Herkenbaar.. Het is toch een operatie. Maar wel een operatie die ze heeeel vaak doen, dus komt heus goed :) Maar de zorgen zijn er altijd, hihi. Vond het ook zo gek stil in huis (beide gingen hier tegelijk).

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:03

IMJ schreef:
stroom dr op! Werkt gegarandeerd.. en ones they get in, they never get out.. alleen dat al zorgde hier voor een dusdanige paniek bij de buurtkat, dat ie nooit meer (door ons) gezien is in/op/om de tuin..


Ik zou inderdaad de tuin ook graag met schrikdraad afzetten. We hebben echter een beulenhaag dus ik denk dat het voor ons in de praktijk heel lastig werkt.

Schutting mag vanwege plaatselijke regels niet geplaatst worden in het laatste deel van de tuin.

Ik zit nog te puzzelen hoe ik ze in de tuin kan houden.

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:35

Ik ben vandaag thuis aan het werk en ik maar denken dat ik het zwaar had :')

Arm ding :(:)

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36755
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:57

Duidelijk heel zwaar. :')

Blue gaf daarstraks een pingpong demonstratie aan Maira. Alleen was natuurlijk te laat om foto te maken. Blue vind op het moment balkon stom, want de wind staat er vol op. En mevrouw zit weer in puber fase met stront in de oren. :')

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:24

Even een ander vraagje:

Hebben jullie katten ook wel eens dat ze haarballen op aan het braken/hoesten zijn en ze vervolgens weer doorslikken als ze eenmaal boven zijn?
Dan denk ik: Milo stumpert, kots ze nou gewoon uit, dan ben je er vanaf.
Kan ik hem daar nog ergens mee helpen?

Marcella

Berichten: 36755
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:58

Je kan eventueel haarbal pasta geven dan kan het met de ontlasting eruit komen. Ik heb gisteren een zakje anti haarbal natvoer gegeven van almo. Maira liep ook raar te doen en ineens heel erg van mijn planten te eten. Dus volledig zakje met zijn 2en gegeven. Was in no time weg.

Maar het zielig doen en planten eten is ook gelijk over.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:34

NatasjavE schreef:
IMJ schreef:
stroom dr op! Werkt gegarandeerd.. en ones they get in, they never get out.. alleen dat al zorgde hier voor een dusdanige paniek bij de buurtkat, dat ie nooit meer (door ons) gezien is in/op/om de tuin..


Ik zou inderdaad de tuin ook graag met schrikdraad afzetten. We hebben echter een beulenhaag dus ik denk dat het voor ons in de praktijk heel lastig werkt.

Schutting mag vanwege plaatselijke regels niet geplaatst worden in het laatste deel van de tuin.

Ik zit nog te puzzelen hoe ik ze in de tuin kan houden.

Gaas aan de tuinkant met bovenste strookje stroom?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:40

Dan kan ik de heg niet meer snoeien.

In de heg zelf zit nog wel een hek. Ik zou het aan de onderkant nog wel dicht kunnen krijgen. En inderdaad een draad aan de bovenkant. Maar die heg groeit uiteraard. En die moeten kunnen snoeien.

Dank voor het meedenken overigens.

Ik zal foto zoeken van de tuin...krijgen jullie een idee.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:49

Afbeelding

Dit is onze tuin. Aan weerskanten dus eerst een schutting en daarna een beukenhaag.
Het eerste deel is 2 meter hoog. Het 2 deel ongeveer 1.30.(mag niet hoger)

De gehele tuin is 25 lang en 6 meter breed.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:42

Hmm, sommige tuinen zijn echt wel heel lastig om katproof te maken?

Vandaag ff naar de dierenwinkel geweest, dacht ipv bestellen daar eens te kijken voor voer. Maar vind het lastig hoor. Degene die ik had besteld zag ik niet (carny’s) maar wel royal canin bijvoorbeeld. Heb daar twee pakken van meegenomen maar vind dat echt heel duur (15 euro, terwijl Ah 2 euro is voor 12 zakjes..) die man zei al dat je vooral betaalt voor het merk.. dat het voor honden veel belangrijker was, die kunnen snel gevoelig reageren, met katten viel dit wel mee?

Nouja, ik had er niet zoveel aan, bestel volgende keer toch maar dan kan ik meteen vergelijken..

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:58

Marocje schreef:
Hmm, sommige tuinen zijn echt wel heel lastig om katproof te maken?

Vandaag ff naar de dierenwinkel geweest, dacht ipv bestellen daar eens te kijken voor voer. Maar vind het lastig hoor. Degene die ik had besteld zag ik niet (carny’s) maar wel royal canin bijvoorbeeld. Heb daar twee pakken van meegenomen maar vind dat echt heel duur (15 euro, terwijl Ah 2 euro is voor 12 zakjes..) die man zei al dat je vooral betaalt voor het merk.. dat het voor honden veel belangrijker was, die kunnen snel gevoelig reageren, met katten viel dit wel mee?

Nouja, ik had er niet zoveel aan, bestel volgende keer toch maar dan kan ik meteen vergelijken..


Katten kunnen heel gevoelig reageren, vooral bij wisseling van voer. Maar eerlijk gezegd vind ik zelf zowel Royal Canin, als Ah niet geweldig. Animonda Carny is dan veel beter wat mij betreft. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk :)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:58

Misschien een deel afzetten? Dat je een soort kattenren krijgt.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:45

Nee, ik denk dat ik volgende keer wel bestel en dan met hopelijk een actie ofzo. Ik ben nu voor royal canin gegaan omdat het een actie was, maar dan nog is het 5 keer zo duur als Felix oid.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:22

Needje schreef:
Misschien een deel afzetten? Dat je een soort kattenren krijgt.


Hmmmm kan je uitleggen hoe je die bedoeld?

Ik kan niet halverwege een hek plaatsen of een ren plaatsen. Het is namelijk relatief smal.

Het liefst zou ik het inderdaad met schrikdraad afzetten. Dan kunnen ze overdag ook via het kattenluikje naar buiten.

Maar dan zit ik nog met die stomme heg.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:27

En als je nou bv een of twee meter voor de heg een hek plaatst? (met een deur) Of mag dat ook niet?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:32

Needje schreef:
En als je nou bv een of twee meter voor de heg een hek plaatst? (met een deur) Of mag dat ook niet?


Oh zo.

Jawel dat mag. Maar dat vind ik eigenlijk zieliger dan helemaal binnen blijven. :o Bovendien kunnen ze dan niet zelf kiezen of ze binnen of buiten zijn.

Het liefst heb ik de hele tuin voor hun beschikbaar. Dan hebben ze 125m2 meter en 3 bomen om in te klimmen.

Maar bedankt voor je tip. Ik puzzel weer verder. :)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:37

Nee ik doel juist achter in de tuin. Zodat je alles kan afzetten. Want ik begreep dat eigenlijk alleen de heg een probleem was.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:44

Ben bang dat ik niet snap hoe je die bedoeld.

De heg is in zoverre een probleem dat het lastig met schrikdraad is omdat je dan steeds het schrikdraad moet verwijderen als je met de heggenschaar aan de gang gaat.

Als ik er een hek voorzet aan weerskanten ben ik mijn looppad kwijt en is de tuin in het midden nog maar 2 meter breed.(als ik je tenminste goed begrijp)
En het hek mag maar 130 hoog zijn. Daar moet alsnog schrikdraad tegenaan.

Maar goed mogelijk dat ik je helemaal verkeerd begrijp :')

De heg is overigens aan de rechterkant 22 meter lang(eerste 3 meter is een stenen muur)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:49

Ik dacht dat alleen achterin over de breedte (6m) een heg stond. Mijn fout.
Maar hoe lang loopt het stuk door van 2m hoog?

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:27

Marcella schreef:
Je kan eventueel haarbal pasta geven dan kan het met de ontlasting eruit komen. Ik heb gisteren een zakje anti haarbal natvoer gegeven van almo. Maira liep ook raar te doen en ineens heel erg van mijn planten te eten. Dus volledig zakje met zijn 2en gegeven. Was in no time weg.

Maar het zielig doen en planten eten is ook gelijk over.


Ah dank voor de tip. Ga ik daar eens naar kijken!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:43

Needje schreef:
Ik dacht dat alleen achterin over de breedte (6m) een heg stond. Mijn fout.
Maar hoe lang loopt het stuk door van 2m hoog?


Ruwweg 15 meter. Alleen opgeknipt in stukken. Ik kan niet 15 meter alleen afzetten.

Dit is tijdens de aanleg van de tuin. De borders zijn nu gevuld. Maar dan krijg je een beetje een idee hoe de indeling is.


Afbeelding

In het eerste grasstengels staat nu de boom
In het eerste border staat een grote struik
2e border staat een boom en grote struiken.
Eerste stuk hebben we openslaande deuren naar het terras toe.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:48

Lastig.
Ik denk dat ik zelf misschien op de grens eerste gras en border een hek had geplaatst. Met deur op de plek van het pad. Zo hebben ze toch een aardig stuk om buiten te zijn.