Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:37

Je kunt ook na het kopen ietsje laten ontdooien, even doormidden snijden en dan de helft invriezen.

Maar goed; het is idd makkelijker als kat vrijwel volledig kvv eet.

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:00

Probleem zit ook een beetje dat ik 2 kniesoren heb die al gauw zoiets hebben van moten we niet. :')

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:57

Ik heb barf menu gehad en carnibest. Maar ik heb echt een zeikerd met eten. Nishi eet alleen maar carnibest vlees en natuurmix.

Ik heb rollen van een kilo. Ik snij die in 8 stukken en doe dan 1 stuk in de koelkast. Daar deed ik 2 dagen mee. (Langer vinden het niet meer lekker)
Nu doe ik 2 dagen met een kilo :x

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:07

Iemand tips voor een betaalbare krabpaal max 120cm hoog die wat stevig is?
Ik heb bijna alle sites al gehad maar ben denk ik iets te kieskeurig hihi

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:56

Is het bij katten ook zo dat als je ze op barf menu zet, je ze dan ook echt volledig barf moet voeren/ een beetje brok erbij met heel hoog vleesgehalte?

Wij verkopen het ook, en ik loop hier en daar nog wel eens op een andere afdeling rond en luister graag mee naar de info die gegeven wordt. Bij honden is het namelijk zo dat als je ze dit gaat voeren, ze er enkel een beetje brok bij mogen dat hier goed op aansluit, dus een brok zonder granen en hoog vleesgehalte. (Bijvoorbeeld carnilove - is er overigens ook voor katten-, Edgar en Cooper oid) Uiteraard wel netjes op en afbouwen, maar hoe zit dit bij katten?

En als je dan alleen barf/kvv voert, krijg je dan geen issues met de tanden?
Die van mij aten het rouwe vlees zo slecht, ik heb dus brokken uitgekozen die ze wel goed eten, maar heb daarnaast nog een grote brok voor de tanden. (DA is altijd erg te spreken over hun gebit. :D :)) Waar ik op mijn beurt dan weer heel blij mee ben :+ ) Maar als je kat geen brokken krijgt, maar alleen vlees, hoe los je dan het stukje van bijvoorbeeld tandsteen en slechte tandjes op? Poetsen jullie de tandjes dan? (Mijn DA assistente heeft dit toen onze jongens klein waren eens voorgesteld. Ik vind het persoonlijk onzin als je het goed weet te onderhouden met brokken, maargoed, andere discussie :+ )

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:15

Ze krijgt bij mij buiten carnibest hartblokjes en vleesworstjes. Ook krijgt ze brok en gewoon blikjes vlees tussen door.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:05

Kvv kun je prima combineren met brokken. Is met kittens sowieso geen gek idee zodat ze de hele dag wat te snaaien hebben.

Zeker bij kittens zou ik wel altijd gaan voor een complete kvv zoals dus barfmenu.

Wat tandjes betreft: brokken doen evenmin iets voor de tanden. Ze vallen al uiteen op de punt van de tanden; gaat dus niet helpen tegen tandplak. Tandjes poetsen blijft de beste remedie :j
Er zijn geluksvogels waarbij het goed blijft met brokken, maar bij veel ook niet.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:26

Iemand hier trouwens die zijn kat Purina One voert? Ik heb een dichte zak over voor gesteriliseerde katten en twee, nog dichte, zakken kittenvoer. Aangezien ze nu overgestapt zijn op Royal Canin kan ik met die verpakkingen niets meer :roll:

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:53

Ik zal het eens aan mijn zus vragen. Mijn zus voert de gesteriliseerde variant

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:29

xMarizka schreef:
Iemand tips voor een betaalbare krabpaal max 120cm hoog die wat stevig is?
Ik heb bijna alle sites al gehad maar ben denk ik iets te kieskeurig hihi


Wij hebben deze, wel ietsje groter dan 120 cm:
https://www.bitiba.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/461803
Maar hij is wel superstevig (wij hebben 2 maine coons die er enthousiast overheen raggen) en onze katten maken er heel veel gebruik van.
Na 1,5 jaar beginnen wel de sisal touwen een beetje los te laten.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:44

95Ellen schreef:
xMarizka schreef:
Iemand tips voor een betaalbare krabpaal max 120cm hoog die wat stevig is?
Ik heb bijna alle sites al gehad maar ben denk ik iets te kieskeurig hihi


Wij hebben deze, wel ietsje groter dan 120 cm:
https://www.bitiba.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/461803
Maar hij is wel superstevig (wij hebben 2 maine coons die er enthousiast overheen raggen) en onze katten maken er heel veel gebruik van.
Na 1,5 jaar beginnen wel de sisal touwen een beetje los te laten.

Een krabton zou ook nog een goede zijn. Wij hebben er 2 en worden beide veel gebruikt. :)

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:13

Ik overweeg een slowfeeder voor de twee monsters hier aan te schaffen, nou ja eigenlijk vooral voor Woezel, maar dan moeten we er dus twee hebben. Iemand suggesties/ervaringen?

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:15

Geen ervaring met slowfeeders in definitie, maar wij hebben 2 surefeed bakken. Één voor de oudere kat die anti blaasgruis voer krijgt en de andere voor de 2 ukken met kittenvoer. Werkt op chip en ben er heel blij mee. Misschien kun je die gebruiken?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:25

Hier ook geen ervaring met slowfeeders. Ook tevreden met de surefeed!

Ik zoek een leuke kat-veilige plant (als in niet giftig). Ik heb nieuwe nieuwe meubels en tussen de tv kast en het dressoir zit een gat van +- 30 a 40 cm. Hier wil ik een krukje neerzetten met een leuke gezellige plant erop om het gat op te vullen. Het mag best een hoge plant zijn (1m a 1.20m?), maar moet uiteraard veilig zijn voor de heren. Wie heeft er suggesties voor ons? :D

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:48

LoveUggs schreef:
Hier ook geen ervaring met slowfeeders. Ook tevreden met de surefeed!

Ik zoek een leuke kat-veilige plant (als in niet giftig). Ik heb nieuwe nieuwe meubels en tussen de tv kast en het dressoir zit een gat van +- 30 a 40 cm. Hier wil ik een krukje neerzetten met een leuke gezellige plant erop om het gat op te vullen. Het mag best een hoge plant zijn (1m a 1.20m?), maar moet uiteraard veilig zijn voor de heren. Wie heeft er suggesties voor ons? :D


Een calathea? :) die kunnen volgens mij best de hoogte in gaan, maar je kan m ook in zo’n pot op hoge poten zetten ofzo natuurlijk.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:51

Geldboom kan ook, alleen overleven ze het bij mij nooit (net als de calathea overigens haha)

DideH
Berichten: 7006
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:01

LoveUggs schreef:
Hier ook geen ervaring met slowfeeders. Ook tevreden met de surefeed!

Ik zoek een leuke kat-veilige plant (als in niet giftig). Ik heb nieuwe nieuwe meubels en tussen de tv kast en het dressoir zit een gat van +- 30 a 40 cm. Hier wil ik een krukje neerzetten met een leuke gezellige plant erop om het gat op te vullen. Het mag best een hoge plant zijn (1m a 1.20m?), maar moet uiteraard veilig zijn voor de heren. Wie heeft er suggesties voor ons? :D


Ik heb sinds vorige week een goudpalm staan! :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:05

SimoneeM schreef:
Een calathea? :) die kunnen volgens mij best de hoogte in gaan, maar je kan m ook in zo’n pot op hoge poten zetten ofzo natuurlijk.


Die zijn er ook in verschillende soorten en maten zie ik! Ik ga binnenkort maar een keertje naar het tuincentrum. Wil er is ook een leuk krukje/tafeltje neerzetten waar de plant op moet :+

Vind het een beetje stom om alleen daarvoor naar het tuincentrum te gaan in deze tijd, maar om hem nu online te bestellen zonder dat ik het gezien heb vind ik ook weer zo....


J0anieke schreef:
Geldboom kan ook, alleen overleven ze het bij mij nooit (net als de calathea overigens haha)


Waar haal je die???? Daar maak ik een bijzonder plekje voor! Die vergeet ik dan spontaan geen water meer te geven :=

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:12

Ik vind de surefeed eerlijk gezegd erg duur dus probeer ik liever eerst een slowfeeder.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:01

LoveUggs schreef:
J0anieke schreef:
Geldboom kan ook, alleen overleven ze het bij mij nooit (net als de calathea overigens haha)


Waar haal je die???? Daar maak ik een bijzonder plekje voor! Die vergeet ik dan spontaan geen water meer te geven :=

Het was geen typo ofso, er is echt een plant die geldboom heet. :') Word ook wel watercacao genoemd.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:45

LoveUggs schreef:
SimoneeM schreef:
Een calathea? :) die kunnen volgens mij best de hoogte in gaan, maar je kan m ook in zo’n pot op hoge poten zetten ofzo natuurlijk.


Die zijn er ook in verschillende soorten en maten zie ik! Ik ga binnenkort maar een keertje naar het tuincentrum. Wil er is ook een leuk krukje/tafeltje neerzetten waar de plant op moet :+

Vind het een beetje stom om alleen daarvoor naar het tuincentrum te gaan in deze tijd, maar om hem nu online te bestellen zonder dat ik het gezien heb vind ik ook weer zo....



Ik heb meerdere soorten Calathea's en mijn katten blijven er vanaf! :) Ze houden echter niet van zon. Ze doen het het beste in een schaduw of halfschaduw plek :)

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:04


Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:05

Die van mij hebben ook een voerspeeltje omdat ze hun eten soms zo schrokken en als ik het 's avonds daarin doe kijken ze me echt aan van 'serieus'. := Dan moeten ze moeite doen en dat is niet leuk. Al vissen ze het er uiteraard wel uit, want het is eten.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:48

Ze krijgen het gewoon nergens anders meer in :D dus ze zullen wel moeten haha!

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:01

Zit er eigenlijk verschil tussen de hout pellets voor in de kattenbak en die hout pellets wat bedoelt zijn als brandhout? In mijn ogen lijken ze heel veel op elkaar alleen het "brandhout" is goedkoper.