Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:53

Wat leuk dat ding op het raam. Dat wil ik ook wel. :D

Ik had vandaag zo iets grappigs. Evita is niet mega aanhankelijk en heel erg zelfstandig. Knuffelen is prima maar alleen als ik net-wel-net-niet slaap. :+

Vandaag kwam ik thuis van mijn paard en meestal gaat ze dan passief agressief ergens zitten tot ik gedouched heb. Volgens mij vind ze het stinken. Nu kwam ze direct bij mij zitten en miauwen. Ze kroop zelfs op schoot en ik snapte het maar niet tot ik tijdschriften op de grond zag liggen. Wat bleek nou: haar lievelingsmandje was omgevallen en ze kon er niet meer in. Toen wist ze heel goed waar ze moest zijn om dat te regelen. _O- <3

Ter illustratie dit is haar lievelingsmandje. Ze heeft ook 1001 zachte mandjes maar haar ijzeren mandje met oud papier is favoriet. :+
Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4916
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:04

Ik snap haar wel. Staat mooi hoog. Kun je alles goed in de gaten houden. :D Ik denk dat de katten daarom hier ook in dat mandje tegen het glas gaan liggen :)

Marcella

Berichten: 36798
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:29

_O-

Slimme kat had gewoon haar bediening nodig.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:57

Hoge mandjes doen het sws vaak goed idd :j

Maar onze poes heeft vooral een hekel aan zacht lijkt het :')

Marcella

Berichten: 36798
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:06

Blue kan pootje geven voor een snoepje. _O-

xoranlover

Berichten: 6624
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:12

Marcella schreef:
Blue kan pootje geven voor een snoepje. _O-



*\o/*
Dan zal ik maar niet vertellen wat ze hier allemaal kunnen op commando voor een snoepje :')

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:19

Hahaha, ik ben wel benieuwd nu!

Hier kunnen ze ook best wat, zeker Luna. Die kan zitten, liggen, high five, op belletje slaan & pootjes op verhoging zetten. En mooi dat ze t vindt :’)

Is wel leuk om te oefenen met Blue Marcella, vaak vinden ze dat wel leuk, trucjes doen :D

Marcella

Berichten: 36798
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:20

Ben nog maar net paar dagen mee begonnen. Die cosma vriesdroog snacks zijn er perfect voor. Alleen Maira krijg ik blik of ik gek geworden ben.

xoranlover

Berichten: 6624
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:25

Kito kan:
- zitten
- liggen
- pootje
- kusje
- hoog (op de achterpootjes staan)
- High Five
- Op (ergens op springen)

Nishi
- zitten
- hoog
- pootje

Lanah kan al zitten op commando en hoog snapt ze ook al.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:47

Oh zo leuk! Dat op de achterpoten zitten wil hier niet zo, maar ik blijf oefenen. Luna is daar ietwat te ongeduldig voor haha

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:23

Het is de RHR Quality Kilimandjaro krabpaal.

Lisette0 schreef:
Welke krabpaal is het precies dan? :)

-Knip-

Wat schrikken van Sammie zeg! Beterschap voor hem. :(:)
Mara heeft ook eens een blaasontsteking gehad (door de stress van een opname bij de DA, ook het zorgenkindje van de twee :P), die is nog twee keer terug gekomen ook. %) Niet leuk. Begon ook heel plotseling dus moest eerst van alles + vervoer regelen. Heb je voor Sammie geen blaasontspanners mee gekregen? Ik toen wel, en de keren dat het terug kwam heeft ze daar nog wat van gehad en toen ging het goed.


Ik hoop dat dit kuurtje voldoende is voor Sammie. Zo sneu, elke keer naar de bak voor bijna niets...

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:12

Mag ik hier even inbreken en mijn verhaal doen? Ik ben zo bang dat mijn kat het niet gaat redden....

Vanmorgen vond mijn vader hem met zijn achterste poten verlamd. We konden gelijk terecht bij de dierenarts gelukkig. Hij heeft een bloedpropje in zijn slagader naar zijn poten toe. De prognose is slecht.... Maar de dierenarts vond hem nog te goed om hem gelijk in te laten slapen. Hij krijgt de komende 24u pijnstillers en bloedverdunners, als dat niet aanslaat moeten we hem in laten slapen.

Het is echt de allerliefste kat die ik ken, vind alles prima, praat de hele dag tegen je, kan zitten op commando en schuifelde zelfs nu nog op eigen kracht zijn reismandje in :’( Ben echt helemaal kapot.

Heeft er iemand ervaring hiermee en hoe liep dit af?

Hier een foto van m’n harige soulmate Gaston:
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36798
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:20

Ik ga heel hard duimen dat de medicatie aan gaan slaan.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:59

Ik duim mee

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:14

Lief, heel erg bedankt <3 Ik wordt om 4 uur gebeld voor een update.

Je weet gewoon dat het afscheid ooit gaat komen, dat is het moeilijke aan dieren houden |( Ik wil ook weer niet te voorbarig zijn maar het is hoe dan ook een tikkende tijdbom. Komt hij hieruit, is de kans zelfs met bloedverdunners elke dag zeer groot dat het ineens weer misgaat.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:33

Vreselijk UhNee. Mijne heeft dit ook gehad en is wel meteen ingeslapen in Utrecht.
DA zei dat het fijn was dat ik er bij was toen het gebeurde want anders was ie waarschijnlijk ergens weggekropen en had ie een langzame pijnlijke dood gehad. Nu meteen pijnstilling gegeven zodat ik afscheid kon nemen.
Daar zeiden ze (kliniek Utrecht) dat het altijd einde verhaal is eigenlijk. :o
Heel veel sterkte!!! :(:) :(:)

robeer

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:33

UhNee schreef:
Lief, heel erg bedankt <3 Ik wordt om 4 uur gebeld voor een update.

Je weet gewoon dat het afscheid ooit gaat komen, dat is het moeilijke aan dieren houden |( Ik wil ook weer niet te voorbarig zijn maar het is hoe dan ook een tikkende tijdbom. Komt hij hieruit, is de kans zelfs met bloedverdunners elke dag zeer groot dat het ineens weer misgaat.


Wat sneu. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt vanmiddag.
Vaak zijn die bloedpropjes afkomstig van een hartafwijking die HCM heet. Ik weet niet of je dierenarts een echoapparaat heeft? Anders zou je kunnen vragen of ze daar even naar kunnen kijken.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:40

Mijne had een hartruis en ze gaven al aan dat dat vaak zorgt voor bezinksel en dit dus eerder kan gebeuren.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:22

Wat naar UhNee :(:) Zelf geen ervaring mee, maar hoop dat medicatie aanslaat!

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:23

robeer schreef:
UhNee schreef:
Lief, heel erg bedankt <3 Ik wordt om 4 uur gebeld voor een update.

Je weet gewoon dat het afscheid ooit gaat komen, dat is het moeilijke aan dieren houden |( Ik wil ook weer niet te voorbarig zijn maar het is hoe dan ook een tikkende tijdbom. Komt hij hieruit, is de kans zelfs met bloedverdunners elke dag zeer groot dat het ineens weer misgaat.


Wat sneu. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt vanmiddag.
Vaak zijn die bloedpropjes afkomstig van een hartafwijking die HCM heet. Ik weet niet of je dierenarts een echoapparaat heeft? Anders zou je kunnen vragen of ze daar even naar kunnen kijken.



Dit las ik ook inderdaad. Hij heeft nooit hartproblemen gehad, ook nooit een ruis oid bij controle.... dus dat heeft zich heel snel ontwikkeld.

Net gebeld door de dierenarts dat er geen verbetering was, maar dat hij er wel heel comfortabel bijlag, en dat hij lekker ging spinnen als ze hem aaiden. Zo ken ik mijn mormel, mijn hart brak even |( De gedachte dat hij er niks van snapt en dat dit misschien het einde is...... het doet echt pijn.

Vanavond om 10 uur wordt ik weer gebeld.

J0anieke

Berichten: 4916
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:52

Wat verschrikkelijk zeg... heel veel sterkte! Y;(

xoranlover

Berichten: 6624
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:59

Oh heel veel sterkte ik zal duimen voor een positieve afloop.

robeer

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:11

Citaat:
Dit las ik ook inderdaad. Hij heeft nooit hartproblemen gehad, ook nooit een ruis oid bij controle.... dus dat heeft zich heel snel ontwikkeld.

Net gebeld door de dierenarts dat er geen verbetering was, maar dat hij er wel heel comfortabel bijlag, en dat hij lekker ging spinnen als ze hem aaiden. Zo ken ik mijn mormel, mijn hart brak even |( De gedachte dat hij er niks van snapt en dat dit misschien het einde is...... het doet echt pijn.

Vanavond om 10 uur wordt ik weer gebeld.


Het nare aan HCMis dat je er weinig van merkt tot het zodanig ernstig is dat het levensbedreigend is. Het zorgt voor een verdikte wand van de linker hartkamer waardoor het hart moeite heeft met het bloed rondpompen. Dan zijn propjes snel gevormd en die hebben om de een of andere reden een voorkeur voor de achterpoten of beter gezegd de "broek", daar waar de slagader naar de beide achterpoten zich splitst.
Hoe oud is je lieverd? HCM is vaak erfelijk maar komt op latere leeftijd ook wel secundair voor. Dat wil zeggen dat er een onderligende oorzaak is voor de kwaal.

Hoe dan ook.....het is gewoon K. De duimen draaien hier.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:38

Even egopost. Nu met spoeddienst DA aan de lijn. Sammie lelijk gevallen uit raamkozijn/krabpaal. Waarschijnlijk met poot tussen kachel en wand. Liep dronken en mank. Zijn onwijs geschrokken.. Hopelijk straks meer duidelijkheid..

nafkedemi

Berichten: 1303
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:39

Aaiiii succes!!