Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:03

Ik voer carnibest aangevuld met hartblokjes. Ze krijgen dan een beetje brok ‘s avonds. En dat afgewisseld met schesir.

Ik wil mijn katten op vlees hebben. En ja ik snap het 100% als iemand het niet kan voeren om wat voor redenen dan ook.

En wbt ontwormen. Ik ontworm 1 keer in de 3 maanden. Behalve nu want Nishi is zwanger. Maar ze hebben geen wormen bij mij. Paar weken terug pcr test laten doen op wormen, giardia en Tritrichomonas. En alles was negatief. Dus elke maand ontwormen ben ik t ook niet mee eens.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:15

LoveUggs schreef:
....
En ik sta nu zo'n half jaar op kat, en ik heb eigenlijk nog nooit de vraag naar barf gehad.. Mocht iemand daarnaar vragen moedig ik dit natuurlijk aan, maar de meesten staan met een doos felix of zak whiskas in hun handen met de vraag of dit een goede brok is..


Dat jij geen vraag krijgt naar barf komt meer omdat mensen niet beter weten.
Net als dat deze mensen dus gewoon de goedkoopste brokken uit het schap pakken.
Als je je een beetje verdiept weet je dat de meeste katten te weinig vocht binnen krijgen.
En daardoor wordt voer met een hoger vochtgehalte als basis aanbevolen. Dus vers (er is meer als barf) of natvoer (ook compleet te krijgen)
Dat jij je brokken wil verkopen prima maar roepen dat brokken belangrijker zijn als vers/natvoer is gewoon dikke onzin.
Ik weet niet wat voor een zaak jij hebt. Maar als jij een diervoederzaak hebt lijkt het mij een kleine moeite om mensen voor te lichten. En waarom verkoop je dan kwalitatief slecht voer als Felix of Whiskas?

Marcella

Berichten: 36788
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:17

Hier krijgen ze almo daily, schesir en carny van natvoer. En heb purizon brokken alleen voor Blue ook nog hills i/d, maar ben ik geen fan van. Merk wel dat de hills voornamelijk met buikpijn gegeten wordt.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:19

xoranlover schreef:
Ik voer carnibest aangevuld met hartblokjes. Ze krijgen dan een beetje brok ‘s avonds. En dat afgewisseld met schesir.

Ik wil mijn katten op vlees hebben. En ja ik snap het 100% als iemand het niet kan voeren om wat voor redenen dan ook.

En wbt ontwormen. Ik ontworm 1 keer in de 3 maanden. Behalve nu want Nishi is zwanger. Maar ze hebben geen wormen bij mij. Paar weken terug pcr test laten doen op wormen, giardia en Tritrichomonas. En alles was negatief. Dus elke maand ontwormen ben ik t ook niet mee eens.


Eens :j
Ik ontworm ze hier zelfs nooit, maar laat elke 3-6 maanden testen of ze wormen hebben (ik heb binnenkatten). Nog geen enkele keer wormen gehad :)

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:28

Mijn katten zijn helaas moeilijke eters.
De orijen brokjes (red regional) eten ze wel.
Qua DARF geef ik eend en lam en zalm. Maar ene keer eten ze het wel helemaal op en andere keer amper.
Haal af en toe ander vlees maar ook daar zijn ze heel moeilijk mee.
"Gewoon" (compleet) natvoer is er nog nooit verder als 1 hap ingegaan.
Snoepjes ed eten ze ook niet.
Kleine heeft een kip allergie. Dus ben ook wat beperkter weer.
Drinken doen ze wel goed gelukkig. De kleine drinkt uit bakje en de fontein. De grote komt meteen aanrennen als ik het douchegordijn dichtdoe. Die gaat dan eerst uitgebreid drinken onder de douche. Of ik moet de kraan open doen in de wasbak. Verder gewoon uit bakje.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:19

Ontwormen doe ik inderdaad ook 1x in de drie maanden, behalve laatst Woezel, die heb ik, op advies van de DA, drie maanden lang elke maand gedaan, omdat hij, als ik het elk kwartaal deed, elke keer wormen had. Nu lijkt het goed te zijn, dus ook hij weer terug naar 1x per drie maanden.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:59

soloro schreef:
Mijn steun en toeverlaat is er niet meer ;(

1,5 jaar geleden plaatste ik in dit topic dat er een tumor gevonden was bij Hidde en dat hij nog max 1 jaar had. Dit is 1,5 jaar geworden. Soms moet je een keus maken, hoe moeilijk die ook is.. Dus heb ik hem gisteravond in moeten laten slapen..

Slaap lekker maatje :knuffel:

[ [url=m/FoiUWk.png]Afbeelding[/url] ]


Altijd verdrietig. Veel sterkte! :(:)

Hoe oud is hij geworden?

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:15

SimoneeM schreef:
xoranlover schreef:
Ik voer carnibest aangevuld met hartblokjes. Ze krijgen dan een beetje brok ‘s avonds. En dat afgewisseld met schesir.

Ik wil mijn katten op vlees hebben. En ja ik snap het 100% als iemand het niet kan voeren om wat voor redenen dan ook.

En wbt ontwormen. Ik ontworm 1 keer in de 3 maanden. Behalve nu want Nishi is zwanger. Maar ze hebben geen wormen bij mij. Paar weken terug pcr test laten doen op wormen, giardia en Tritrichomonas. En alles was negatief. Dus elke maand ontwormen ben ik t ook niet mee eens.


Eens :j
Ik ontworm ze hier zelfs nooit, maar laat elke 3-6 maanden testen of ze wormen hebben (ik heb binnenkatten). Nog geen enkele keer wormen gehad :)


Nou heel eerlijk ik haal 1 keer in de 3 maanden lang niet altijd. Ik had een kat die op de 1 of andere manier na een ontworming stopte met kotsen. Toen deed ik het vaker (1 keer in de 3 maanden). Nu liever ontlastingonderzoek. Ze komen hier alleen in de tuin.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:43

Druif_01 schreef:
Hier staan ze wel standaard op brok. De ene op RC *foei* veterinary, omdat hij van al het andere voer dat we geprobeerd hadden diarree kreeg. De andere op Purina One *dubbel foei*, want madam weigert al het andere :roll: natvoer krijgen ze hier van Almo Nature omdat onze RC kat dus niets anders verdraagt en ze vinden het allebei lekker. Ben ik nu een ontaard baasje? ;)


Absoluut niet hoor! :+ Ik heb van de week ook een klant op RC digestive gewezen ivm gevoelige darmen. Klant was al bij de DA geweest maar kwam maar niks uit.

Needje schreef:
Dat jij geen vraag krijgt naar barf komt meer omdat mensen niet beter weten.
Net als dat deze mensen dus gewoon de goedkoopste brokken uit het schap pakken.
Als je je een beetje verdiept weet je dat de meeste katten te weinig vocht binnen krijgen.
En daardoor wordt voer met een hoger vochtgehalte als basis aanbevolen. Dus vers (er is meer als barf) of natvoer (ook compleet te krijgen)
Dat jij je brokken wil verkopen prima maar roepen dat brokken belangrijker zijn als vers/natvoer is gewoon dikke onzin.
Ik weet niet wat voor een zaak jij hebt. Maar als jij een diervoederzaak hebt lijkt het mij een kleine moeite om mensen voor te lichten. En waarom verkoop je dan kwalitatief slecht voer als Felix of Whiskas?


Ik heb geen dierspeciaalzaak, ik werk er :+. Waarom dit verkocht wordt? Omdat er vraag naar is. Waarom verkoopt een visspeciaalzaak een aquarium van 30 liter waar eigenlijk geen vissen in kunnen? Omdat er vraag naar is. Maar ze zullen je (bij een goede zaak) wel altijd een ander advies mee geven.

Ik kan alleen spreken over mijn ervaring, en wat wij verkopen. (Wij hebben voor de kat dus alleen barf aan vers vlees) Maar aan natvoeding wel gewoon een carny, carnylove, natural health, country Hunter en almo nature. De carny, carnylove en almo laat ik ook altijd aan de klant zien, en 9/10 keer gaat er wat van mee.


Ik heb er geen opleiding voor gehad he! Ik deel alleen wat ik leer op mijn werk, wat ik leer van de dierenartsen op mijn werk, de meiden die wel een opleiding tot dierenarts (Of assistente) doen. Don't shoot me :=

Ik sta overigens enorm open om meer te leren. Vind ik alleen maar leuk. Ik geef me dan ook op voor alle trainingen die worden aangeboden op mijn werk, maar dat ligt nu gewoon een beetje stil ivm corona. Alles moet online en dat werkt gewoon minder dan wanneer er iemand bij ons langskomt. Dat houd in dat de teller van trainingen op dit moment pas op 2 staat. Maargoed, ik leer elke dag weer bij van mijn collega's die meer weten of meer ervaring hebben.

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:20

Wat een boel katten krijgen hier veel natvoer. Nicky hoeft maar aan Almo Nature te denken en het komt er al aan beide kanten uit zetten. En met een langharige kat is dat zeker niet ideaal. _O-

Ze krijgt een onbeperkte hoeveelheid brokjes van Prins de indoor variant. En elke avond een koekje (of 4) bij de thee :') Op dit moment heeft ze gedroogde kip kaas stukjes, liquid snack zalm en sushi. We wisselen natuurlijk wel af voor een gevarieerd dieet van onze prinses. :+

Dit gaan 9 van de 10 keer wel goed. Vorige week was er toevallig nog een liquid snack aan de voorkant uit gekomen terwijl ze boven op de kleding kast zat. En kotste ze zo voor de helft naar beneden over alle kleding die nog aan de kast hing. En de andere helft lag er bovenop verdeeld. |o

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:26

kevinsky schreef:
Wat een boel katten krijgen hier veel natvoer. Nicky hoeft maar aan Almo Nature te denken en het komt er al aan beide kanten uit zetten. En met een langharige kat is dat zeker niet ideaal. _O-

Ze krijgt een onbeperkte hoeveelheid brokjes van Prins de indoor variant. En elke avond een koekje (of 4) bij de thee :') Op dit moment heeft ze gedroogde kip kaas stukjes, liquid snack zalm en sushi. We wisselen natuurlijk wel af voor een gevarieerd dieet van onze prinses. :+

Dit gaan 9 van de 10 keer wel goed. Vorige week was er toevallig nog een liquid snack aan de voorkant uit gekomen terwijl ze boven op de kleding kast zat. En kotste ze zo voor de helft naar beneden over alle kleding die nog aan de kast hing. En de andere helft lag er bovenop verdeeld. |o

[ [url=m/1nepaG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook lekker :+

De liquid snack kan je ook invriezen! Die van mij zijn gek op de liquid snack, maar bevroren snappen ze niet wat ze er mee moeten :+

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:37

LoveUggs; geen echte cursus of iets, maar ik kan wel (zodra ze weer een keer gegeven worden) de webinars van Catmoneo aanraden :j

Ik vind de dierenarts niet altijd de beste qua voorlichting over voeding. Puur omdat dierenarts =/= voedingsdeskundige. En dat is logisch, wij gaan voor voedingsadvies ook naar een dietist, niet naar de huisarts. Bij medische problematiek wordt het een ander verhaal natuurlijk trouwens, moge dat duidelijk zijn.
Echter zijn goede voedingsdeskundigen schaars en ik wijk daarvoor uit naar internationale facebookgroepen/websites.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:39

Ik ben op een speurtocht naar andere brok... ze eten nu hun rauw vlees wel super goed. Alleen brok is even een dingetje. Na een week werd besloten dat carnis het toch niet helemaal is. Nog een paar dagen geprobeerd maar nee. Dus nu cat lovers gold.... We gaan het meemaken.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:19

Orijen al eens geprobeerd of vind je die te prijzig? Welke ik ook heel prettig vond was de koudgeperste brok van Feringa.

Cat Lovers Gold beviel hier niet zo, maar wie weet bij jou wel.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:25

SimoneeM schreef:
Orijen al eens geprobeerd of vind je die te prijzig? Welke ik ook heel prettig vond was de koudgeperste brok van Feringa.

Cat Lovers Gold beviel hier niet zo, maar wie weet bij jou wel.


Nee Orijen nog niet geprobeerd. Deze brok heb ik via een vriendin. Dus begin daar maar eens met proberen. Heb nogal een aparte katten met Eten. Lanah eet liever haar rauw vlees dan wat anders. Kito eet schesir en brok maar snoept af en toe van de carnibest. En Nishi doet gewoon moeilijk.... die weer zelf niet wat ze wil. Hoewel ze nu alles eet nu ze zwanger is :')

Maar als dit niks is dan is orijen zeker een goede om te proberen.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:25

SimoneeM schreef:
Orijen al eens geprobeerd of vind je die te prijzig? Welke ik ook heel prettig vond was de koudgeperste brok van Feringa.

Cat Lovers Gold beviel hier niet zo, maar wie weet bij jou wel.


Nee Orijen nog niet geprobeerd. Deze brok heb ik via een vriendin. Dus begin daar maar eens met proberen. Heb nogal een aparte katten met Eten. Lanah eet liever haar rauw vlees dan wat anders. Kito eet schesir en brok maar snoept af en toe van de carnibest. En Nishi doet gewoon moeilijk.... die weer zelf niet wat ze wil. Hoewel ze nu alles eet nu ze zwanger is :')

Maar als dit niks is dan is orijen zeker een goede om te proberen.

Ik wil voornamelijk brok omdat ik dat op show of ergens handig vind en omdat ik wil dat de kittens dat leren eten omdat niet iedereen rauw wilt voeren.

Maar ik heb de tijd om te zien wat ik goed vind en wat zij lekker vinden. Brok is hier vooral s’ avonds nog een beetje voor ze naar bed gaan.

Marcella

Berichten: 36788
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 00:27

Sinds Blue zeer weinig tot geen lickit snacks meer eet veel minder kotsen en diarree.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:09

xoranlover schreef:
Ik ben op een speurtocht naar andere brok... ze eten nu hun rauw vlees wel super goed. Alleen brok is even een dingetje. Na een week werd besloten dat carnis het toch niet helemaal is. Nog een paar dagen geprobeerd maar nee. Dus nu cat lovers gold.... We gaan het meemaken.


Ik was zelf wel tevreden over Power of Nature Fees Favorite.
Maar helaas mag de kleine dat dus niet.
Net als veel andere goeie brok. ;(

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:37

Daar loop ik ook tegenaan nu ja.
Mara is waarschijnlijk allergisch voor kip en zo veel valt dan af. -O-

De brokjes van PoN had ik graag nog eens willen proberen, maar zowel de fees favorites als de meadowland mix bevatten kip. Meh.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:09

Carnis heb je in kalkoen en zalm. Allergisch voor kip is echt lastig.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:11

En Wildcat Bhadra? Die is meen ik ook wel goed :j

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:12

Wie heeft er hier een cat-proof afgesloten tuin die ik even een PB'tje mag doen? :)

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:19

Ik heb die Regional red van Orijen. Dat is zonder kip.
De Tundra zou ook kunnen.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:20

Ik heb mn tuin afgesloten! Met stroom.
(Wat tegenwoordig meestal uit staat en nog gaan ze er niet (meer) uit)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:38

Ik nog niet, maar ga dit weekend onze nieuwe tuin catproof maken haha!
Wij gebruiken spullen van protectapet.