Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:47

Ja ik denk dat het ook wel aans de brok zou kunnen liggen…. We zijn langzaam overgegaan van een brok van de supermarkt naar een brok van ‘betere’ kwaliteit. Hij heeft toen 2 weken iets dunnere ontlasting gehad, volgens de da normaal bij de overgang naar een nieuwe brok. Daarna werd zijn ontlasting weer stevig en normaal, nu is het weer dun (en blijft dus telkens aan zijn haar hangen…)

Hebben jullie tips voor een goede kwaliteit brok, die ook grotere brokjes heeft? (Voor tandvleesontsteking)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:43

Bij ontstoken tandvlees zou ik eerder gaan poetsen met hexagel.
Er zijn maar weinig brokjes die echt wat doen helaas, zelfs de grotere brokjes. Hills T/D nog wel wat, maar die vind ik qua ingredienten weer matig.

Poetsen blijft verreweg het beste :j Mits dat lukt natuurlijk.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:54

Hier is Woezel van de week in het zwembad gevallen :roll: we zaten buiten en hoorden ineens een plons. Gelijk kijken natuurlijk, maar hij kwam ons al voorbij gerend met een druipend achterlijf. Waarschijnlijk heeft hij zich nog aan zijn voorpoten kunnen opvangen. Overigens heeft hij er niet van geleerd, gisteravond zat hij alweer op de rand.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:55

Druif_01 schreef:
Hier is Woezel van de week in het zwembad gevallen :roll: we zaten buiten en hoorden ineens een plons. Gelijk kijken natuurlijk, maar hij kwam ons al voorbij gerend met een druipend achterlijf. Waarschijnlijk heeft hij zich nog aan zijn voorpoten kunnen opvangen. Overigens heeft hij er niet van geleerd, gisteravond zat hij alweer op de rand.


:') Wat een clown.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:05

Of toch misschien goed bevallen en zin in meer. :')

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 00:03

Whaha, volgens mij is niks veilig bij hem. :')

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:38

@ Uhnee: Welke brok voer je nu? Ik zelf ben wel fan van Purizon. Gijs krijgt vanwege zijn gevoelige darmen en maag de variant met lam en vis (ik wil granen, kip en rund vermijden bij hem). De brokken zijn niet groot, maar ik denk dat weinig brokken echt veel doen tegen tandvleesontsteking. Beter kan je dan wat rauw bijvoeren zodat de tanden al etend gereinigd worden. Bijvoorbeeld runder- of lamshart. Dat kan je gewoon bij de supermarkt halen. Jumbo heeft van die grote zakken hart in de vriezer, AH heeft bakjes runderhart bij het vlees in de koeling.

Geen ervaring met poetsen verder, maar met 6 katten is dat een dagtaak, daar ga ik niet aan beginnen :P

Woezel is wel een grote brokkenpiloot hè? :D

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:14

Poetsen duurt nog geen 30sec per kat hier :p
Maar ik geef toe, als je moeilijke katten hebt is het wat ingewikkelder.

Ik moet wel echt poetsen. Anders gegarandeerd elk jaar gebitsreiniging bij onze poes.

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:20

Willen jullie eens met mij mee denken? Noa onze gesteriliseerde poes is nu 2 jaar oud. Ze is nooit zwaarder geworden dan rond de 2,5 kilo. Kleine poes dus. Ze komt overdag buiten, avond en nacht binnen. Ze doet het op zich goed op de power of nature meadowland (en voor nu de fees favourite door leveringsproblemen met de meadowland). Maar ik vind dat ze eigenlijk niet lichter moet. Ik heb het idee dat ze meer nodig heeft qua voedingswaarde. Ze kan in principe onbeperkt eten, ze regelt de inname dus nu zelf. Dus meer voeren heeft geen zin. Meestal moeten katten dus afvallen, en daar is veel op gebaseerd om een brok te kiezen, maar ik heb dus het probleem andersom. Iemand een idee welke brok beter zou passen bij Noa?

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:43

Dagmar80 schreef:
@ Uhnee: Welke brok voer je nu? Ik zelf ben wel fan van Purizon. Gijs krijgt vanwege zijn gevoelige darmen en maag de variant met lam en vis (ik wil granen, kip en rund vermijden bij hem). De brokken zijn niet groot, maar ik denk dat weinig brokken echt veel doen tegen tandvleesontsteking. Beter kan je dan wat rauw bijvoeren zodat de tanden al etend gereinigd worden. Bijvoorbeeld runder- of lamshart. Dat kan je gewoon bij de supermarkt halen. Jumbo heeft van die grote zakken hart in de vriezer, AH heeft bakjes runderhart bij het vlees in de koeling.

Geen ervaring met poetsen verder, maar met 6 katten is dat een dagtaak, daar ga ik niet aan beginnen :P

Woezel is wel een grote brokkenpiloot hè? :D


Ik voer nu Thrive PremiumPlus kip. Niet echt hele grote brokken! Poetsen kan ik wel eens proberen, al ben ik bang dat dat niet lukt, Appa is nogal fel :Y) Goede tip van het hart bijvoeren! Hoeveel moet ik dan voeren en kan dit ook naast brok?

Hij is al twee dagen aan de schijt, dus ik ga sowieso op zoek naar een andere brok.... Jouw Gijs gaat dus goed op die Purizon?

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:42

Nathalie__ schreef:
Willen jullie eens met mij mee denken? Noa onze gesteriliseerde poes is nu 2 jaar oud. Ze is nooit zwaarder geworden dan rond de 2,5 kilo. Kleine poes dus. Ze komt overdag buiten, avond en nacht binnen. Ze doet het op zich goed op de power of nature meadowland (en voor nu de fees favourite door leveringsproblemen met de meadowland). Maar ik vind dat ze eigenlijk niet lichter moet. Ik heb het idee dat ze meer nodig heeft qua voedingswaarde. Ze kan in principe onbeperkt eten, ze regelt de inname dus nu zelf. Dus meer voeren heeft geen zin. Meestal moeten katten dus afvallen, en daar is veel op gebaseerd om een brok te kiezen, maar ik heb dus het probleem andersom. Iemand een idee welke brok beter zou passen bij Noa?

Als ze gewoon goed eet, zou ik me er niet druk om maken. Mara, mijn poezebeest, is ook zo'n ukkie, kan ook onbeperkt eten. En ze eet goed, maar komt gewoon niet aan en ze is klein. Ze is 5, maar ziet er nog steeds uit als een puber katje. :')
Maakt haar nog schattiger denk ik dan maar. <3

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:33

Lisette0 schreef:
Nathalie__ schreef:
Willen jullie eens met mij mee denken? Noa onze gesteriliseerde poes is nu 2 jaar oud. Ze is nooit zwaarder geworden dan rond de 2,5 kilo. Kleine poes dus. Ze komt overdag buiten, avond en nacht binnen. Ze doet het op zich goed op de power of nature meadowland (en voor nu de fees favourite door leveringsproblemen met de meadowland). Maar ik vind dat ze eigenlijk niet lichter moet. Ik heb het idee dat ze meer nodig heeft qua voedingswaarde. Ze kan in principe onbeperkt eten, ze regelt de inname dus nu zelf. Dus meer voeren heeft geen zin. Meestal moeten katten dus afvallen, en daar is veel op gebaseerd om een brok te kiezen, maar ik heb dus het probleem andersom. Iemand een idee welke brok beter zou passen bij Noa?

Als ze gewoon goed eet, zou ik me er niet druk om maken. Mara, mijn poezebeest, is ook zo'n ukkie, kan ook onbeperkt eten. En ze eet goed, maar komt gewoon niet aan en ze is klein. Ze is 5, maar ziet er nog steeds uit als een puber katje. :')
Maakt haar nog schattiger denk ik dan maar. <3

Ik maakte mij er eerst inderdaad ook niet druk om. Maar het viel op dat ze laatst 10 dagen binnen is gebleven ivm vakantie en dat ze er toen iets voller uit zag. In mijn beleving net wat mooier op gewicht. Maar dat is er gelijk weer af nu ze weer buiten komt. Valt vooral op in de flanken. Toch ook wel bijzonder dat ze uit een maincoon x raggdoll moeder komt met vader onbekend. Gewicht en grootte heeft ze duidelijk niet van moeders..

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:33

@ Uhnee: Ik zou dan 1 keer (of 2 keer) per week een portie hart voeren, dus dat dan in plaats van een portie brok bijvoorbeeld. Kan prima naast brok hoor!

Wat betreft blikvoer kan ik je ook Animonda erg aanraden. Een andere optie is Mac's, maar omdat wij bij Gijs het idee hadden dat zijn lippen, hij heeft een eosinofiel granuloom, beter bleven op de Animonda bestel ik geen Max's meer. Voor zijn darmen was de Mac's single eiwit ook prima.

Gijs doet het inderdaad goed op Purizon en Animonda blikvoer. Zijn we een dagje weg dan gaat Purizon in de voertoestellen voor alle katten. Ze lusten die brok allemaal graag.

Waar ik ook goede ervaringen mee heb, Sanofor Veendrenkstof eenmaal daags een theelepel door het voer. Gijs krijgt het nu niet, want zijn darmen gaan goed op dit dieet, maar ik heb het wel gevoerd bij zijn zusje, die helaas niet meer leeft, dat ging toen heel goed in combi met een strikt dieet. Ik ga het nu aan mijn hondje voeren voor zijn vacht. Kijken of dat bevalt. Pas een nieuwe pot besteld.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:50

Nathalie__ schreef:
Lisette0 schreef:
Als ze gewoon goed eet, zou ik me er niet druk om maken. Mara, mijn poezebeest, is ook zo'n ukkie, kan ook onbeperkt eten. En ze eet goed, maar komt gewoon niet aan en ze is klein. Ze is 5, maar ziet er nog steeds uit als een puber katje. :')
Maakt haar nog schattiger denk ik dan maar. <3

Ik maakte mij er eerst inderdaad ook niet druk om. Maar het viel op dat ze laatst 10 dagen binnen is gebleven ivm vakantie en dat ze er toen iets voller uit zag. In mijn beleving net wat mooier op gewicht. Maar dat is er gelijk weer af nu ze weer buiten komt. Valt vooral op in de flanken. Toch ook wel bijzonder dat ze uit een maincoon x raggdoll moeder komt met vader onbekend. Gewicht en grootte heeft ze duidelijk niet van moeders..


Kijk eens hoe ze het doet op de kittenbrok van de brokken die je geeft. Zitten net wat meer voedingsstoffen in.

Ik ben niet van de Royal Canin, maar qua specifieke voedingen zijn ze dan wél weer heel erg goed. Je zou dan eens kunnen kijken naar de RC Outdoor, of de Exigent variant. De outdoor zit ook meer in omdat de buitenkat nu eenmaal (vaak) wat actiever is. De exigemt variant stimuleert de kat om meer te eten. Dit gaat bijvoorbeeld op reuk of op structuur, welke aantrekkelijker is voor de (moeilijk etende) kat.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:34

Maar is ze echt te dun? Want de meeste katten zijn gewoon te dik. En een kat die lekker actief buiten is en verder gewoon kan eten wanneer ze wil zal imo niet snel te dun zijn. Of ze moet wormen oid hebben.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:32

Hello world

Afbeelding
Afbeelding


Soms ben je zo moe, maar vind je knuffelen wel lekker.
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:11

Omgh die laatste. _O- _O-

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:23

Hahaha die laatste inderdaad. Poepig. <3

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:30

Alexia gaat heel goed de nutribound heeft super geholpen en heb nu nog 1 flesje voor nood staan (houdbaar 2023) en dus 2 van de 3 gebruikt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alexia en Blue lekker stel zijn het. :+ <3 :')

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:35

Oh wat lief!! <3

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:10

Aww wat een lieve foto's!! <3

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:14

Echt zo schattig! <3

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:34

Wat een knap duo! Wat voor ras is de langhaar? :)

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:43

Sibeer zo lief en zorgzaam voor de kittens. Okay soms ook even helemaal zat als Amelia loop te etteren. Maar Alexia is duidelijk rustiger. Zou mij niet verbazen in de toekomst als die uiteindelijk samen slapen regelmatig. Nu is het gewoon als Alexia een wasbeurt wil dan loop ze naar Blue en gaat kopjes geven.

Eindigd daarna vaak in een stoeipartij.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:47

Mag ik mijn kittens hier ook nog spammen of vinden jullie dat vervelend? :P