Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6638
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:09

Ik zou als ik jou was eens een mailtje sturen naar poezenpension de merel. Zij verkopen verschillende soorten voer. Zij geven ook voedingsadvies en t is voor jou ook nog wel te doen als je zou moeten halen.

Ik zou het denk ik proberen met carnis kalkoen brokjes.

Druif_01

Berichten: 8849
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:00

Goede tip! Ik ga haar eens een mailtje sturen. Ik zie dat ze ook verzenden dus dat zou ook nog een optie zijn.

Ik zit me nog eens af te vragen, gewoon een hersenspinsel, zou het kunnen zijn dat Woezel gewoon een bepaald ingrediënt niet goed verdraagt en daarom afvalt terwijl hij veel eet? Zijn ontlasting is trouwens prima en met zijn energieniveau is ook niets mis :D

Druif_01

Berichten: 8849
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:56

Zou ik niet ook gewoon kittenvoer erbij kunnen geven? Dat ik het 50/50 doe? Of komt hij dan bepaalde voedingsstoffen tekort?

xoranlover

Berichten: 6638
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:13

Dat kan best hoor. RC mist wel wat ingrediënten als je dat af zet tegen andere merken. Ik geef mijn katten nog steeds kittenbrok. (Alleen Nishi niet want die wilt kip) Maar in de carnis kittenbrok zit hetzelfde als de volwassen brok alleen zijn de brokken kleiner. Lanah weigert andere te eten. Die wil de kip ook niet. Nishi wil de kalkoen weer niet dus krijgen zij wat ze willen :')

Druif_01

Berichten: 8849
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:25

Ik heb Pip hier op Purina One staan, mevrouw weigert namelijk alle andere brokken die ik ooit heb geprobeerd :roll:

Mijn voorkeur heeft dan ook voor Woezel om bij Royal Canin te blijven, anders heb ik dadelijk 3 verschillende merken in huis. Ik kreeg in een ander topic ook nog de Sensible 33 als tip van Royal Canin, dat is dus ook nog het proberen waard i.p.v. de kitten brok.

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:22

Ik zit even met een moeilijk dingetje...

Jackie loopt al ruim 11 jaar met 1 voorpoot rond. En heel vaak rent ze en springt ze overal op.
Afgelopen vrijdag bij de DA gezeten omdat ze haar ene voorpoot ontlastte en niet in haar hum was. Gevolg een spierblessure. Pijnstillers en ontstekingsremmer erin en pijnstillers mee.
Hoogtes moesten beperkt worden, wat betekende dat ik haar zou moeten opsluiten als ik er niet was.
Maar alsnog rent ze door het huis als ik er ben, wat resulteert in een poging door te zeggen dat ze dat niet mag... en daar luistert ze ook echt niet naar :')
Pijnstillers moesten gestopt worden als ze ging braken of diarree kreeg. Ze heeft het allebei haar dagen eruit gegooid in de nacht.

Maar ik maak me toch zorgen dat het een beetje klaar is... het is een harde tante die een jaar met een gebroken poot heeft gelopen zonder dat wij het wisten. Wat als ze al heel lang met pijn loopt?

Morgen moet ik de DA mailen met hoe het is gegaan. Maar ik wil eigenlijk ook wel weten hoe nu verder? Pillen gaan er niet in en vloeistof gooit ze eruit. Ik wil ook niet dat ze te lang met pijn rond loopt....

Wat een pieptijd qua poezebeest...

Ik heb trouwens hypo allergeen voer van Royal Canin.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:05

Wat een lastige situatie Purny,
Maar als ze niet zonder pijnstillers kan ivm het overbelaste pootje, maar door de pijnstillers niets binnenhoud zou mijn keus gemaakt zijn.

Katten zijn hard voor zichzelf, op het moment dat ze pijn laten zien, is er echt al best veel aan de hand met ze

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:59

Naar Purny! Is er geen andere pijnstiller om te proberen? Onsior bv? Ik meen dat die minder snel bijwerkingen als braken/diarree geeft. Maar misschien is dat allang geprobeerd.

Verder ga ik, hoe moeilijk ook, met _Elaine_ mee. Als ze echt niets binnenhoud door de pijnstillers, maar wel echt de pijnstillers nodig heeft om comfortabel te leven, zou voor mij ook de keuze gemaakt zijn. Maar wel enkel dus als er verschillende pijnstillers zijn geprobeerd. De ene pijnstiller is de andere niet :)

Sterkte met poezebeest iig! :(:)

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:11

De DA heeft Solensia voorgesteld, deze gaat ze volgende week krijgen. Hiermee moet ik na 2 weken terugkoppeling geven aan de DA.
Mocht ze hierdoor beter gaan bewegen dan is het wel een teken dat het dieper zit dan alleen de spierblessure.
Gelukkig eet ze al weer iets beter.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:14

Solensia is top voor artrose-achtige klachten idd! Onze poes doet het daar onwijs goed op. Voor spieren zal het weinig doen, maar mocht er inderdaad meer spelen (wat ik me goed kan voorstellen met 1 voorpootje), kan dat wel eens goed helpen :j

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:24

SimoneeM schreef:
Solensia is top voor artrose-achtige klachten idd! Onze poes doet het daar onwijs goed op. Voor spieren zal het weinig doen, maar mocht er inderdaad meer spelen (wat ik me goed kan voorstellen met 1 voorpootje), kan dat wel eens goed helpen :j

In eerste opzicht kwam er niks uit met orthopedisch onderzoek. Daar kwam alleen een spierblessure uit.
Maar ik heb gister echt in de zorgen gezeten. Gelukkig had de DA me gebeld om het uit te leggen waarom we naar deze pijnstilling gaan gebruiken.
Mocht ze toch alleen met een pijnstiller kunnen leven dan gaan we verder kijken en denken

xoranlover

Berichten: 6638
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:23

Uh schatjes… daar moeten de show spullen in…
Afbeelding

Ik heb ‘s werelds nieuwsgierigste Somali
Afbeelding

Maar ze laat zich wel gemakkelijk kammen.
Afbeelding

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:39

Hoi allemaal,

Ik hoop dat er hier mensen zijn die ons kunnen helpen.
Vorig jaar hebben we een andere woning gekocht. De achtertuin is afgezet met gaas. Er zijn twee katten die er toch uit komen.

Helaas is de oudste kat van dertien al vier keer gewond thuisgekomen sinds we hier wonen. In de buurt wonen niet veel kattenliefhebbers dus zoek ik eigenlijk de ideale constructie om alle katten ook echt in de achtertuin te kunnen houden.

Zijn er hier mensen met tips?Binnenhouden lukt helaas niet.

J0anieke

Berichten: 4943
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:48

Schrikdraad een optie? Wij hadden bij de vorige woning de hele tuin met een net overspannen, maar dat was een relatief klein tuintje met een schuurtje. Ik zou dat alleen nooooit meer willen. Voelt alsof je zelf ook in een kooi zit.
Nu met nieuwe huis schrikdraad gespannen boven het hek en sinds we het draad ook geaard hebben is er geen kat meer uit ontsnapt.
https://www.agrishop.nl/voss-pet-katten ... ingen.html

Tijdje geleden had ik het hier ook over ruziënde katten binnen. Bleek door een kat uit de buurt te komen, die in onze tuin zat, waardoor onze katten boos op elkaar werden. Toen paar weekjes stroom er 24/7 op laten staan en sindsdien is zover ik weet de kat niet meer in onze tuin geweest en is de rust weer wedergekeerd :=

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:50

Ik heb ook deze om mijn tuin.

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:02

Dankjulliewel! Ik ga het thuis even overleggen.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:07

Afbeelding
Hier zie je het wel.
Ik vind het een stuk subtieler dan van die netten.

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:14

Ziet er goed uit! Dat gaas wat we nu hebben is ook niet stabiel meer.

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:00

Weet iemand wat een dierenarts bedoeld met kwaliteit van leven is lastig te beoordelen? Is dat goed of niet goed?
Jackie zou inmiddels al verbetering moeten hebben met de solensia. Echter zit ze nog steeds te hupsen met de poot.
Slaapt ook heel veel. Afgelopen weekend kwam ze alleen haar stoel af als het bakje met eten werd gevuld.
DA had gezegd dat het een probleem is en wilde filmpjes zien, deze heb ik haar ook gestuurd.
Adviseerde ook een foto.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:07

Heel positief klinkt het niet imo. :o

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:12

Needje schreef:
Heel positief klinkt het niet imo. :o

Zojuist bericht van de dierenarts terug gehad. Ze heeft de injecties wel nodig...
Maar ik wil haar niet elke maand stress aandoen om in een mandje te stoppen, voor 5 minuten eruit halen en dan weer terug stoppen...

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:48

Mag je niet zelf prikken? Ik prik de solensia zelf :j

Maar moet eerlijk zeggen; als het niet lijkt te werken en ze eigenlijk nauwelijks meer wil bewegen… dat is geen goed teken.

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:40

SimoneeM schreef:
Mag je niet zelf prikken? Ik prik de solensia zelf :j

Maar moet eerlijk zeggen; als het niet lijkt te werken en ze eigenlijk nauwelijks meer wil bewegen… dat is geen goed teken.


Nee dat mag niet...

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:10

Morgen hebben mijn moeder en ik een gesprek met de dierenarts

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:22

purny schreef:
Morgen hebben mijn moeder en ik een gesprek met de dierenarts

Sterkte :(:)