Bokkers met een Ridge back.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:00

Cool!! Nooit bang dat ze naar een andere mensen of hond lopen?

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:53

Ze staan goed onder appel. Luisteren op het paard net zo goed als ernaast dus het is gewoon uit laten te paard.
Er wordt hier op de hei veel gereden en gewandeld dus paarden en honden komen hier elkaar meer tegen. Ik combineer het gewoon.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:54

Ja maar niet iedereen vindt het fijn dat de hond naar ze toe loopt of zou kunnen lopen. En een andere hond kan ook niet zo lief zijn. In mijn ogen kunnen ze altijd een keer niet luisteren en op het paard kan je niks. Daarbij bij ons krijg je boetes voor loslopende honden.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:03

Doen die van jullie ook zo sluipen/tijgeren als ze naar een andere hond gaan ? Machtig mooi gezicht altijd...al vonden sommige honden t wel wat eng :')

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:07

Zonnetje81 schreef:
Ja maar niet iedereen vindt het fijn dat de hond naar ze toe loopt of zou kunnen lopen. En een andere hond kan ook niet zo lief zijn. In mijn ogen kunnen ze altijd een keer niet luisteren en op het paard kan je niks. Daarbij bij ons krijg je boetes voor loslopende honden.

Het is een losloopgebied.
De honden volgen ook naast het paard, net als aan de voet.
Bovendien heb ik met de pup wel eens moeten afstappen om even door te dringen. De paarden zijn daar gelukkig braaf genoeg voor, een gedeelte is jachtpaard maar ook Mn dressuurpaarden zijn de honden gewent. Ze liggen altijd in de baan tijdens het rijden.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:20

Oh dat is chill dat het daar kan! Ja mijn RR luisterde ook vanaf het paard maar zo over straat zou ik weer niet durven. Wat als de mijne er klaar mee was en besloot naar huis te lopen. :+

happyfell

Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:21

Babootje schreef:
[ Video ]

Volgens mij hebben onze pups geen DS maar zeker weet ik dat nog niet. Heb het in ieder geval nog niet gevoeld (te voelen aan een bultje op de ridge) Ze zijn alleen zo klein nog, dus vind ik het moeilijk om dat te voelen. Binnenkort komt een vriendin die DA is de pups checken dus dan weet ik het zeker.
In principe zou het ook niet moeten kunnen, want de vader waarmee ik heb gefokt is DS vrij. Beide ouders moeten het DS gen hebben wil het zich voordoen.
Als er een een DS heeft laat ik opereren als dat mogelijk is. Ik kan met geen mogelijkheid euthanaseren. Ik hoop zelfs dat ik er afstand van kan doen als ze straks weg gaan. Ze zijn zo vreselijk leuk. Ze hebben allemaal mooie ridges. Er zijn er een paar heel donker en een paar iets lichter. Sommigen met vrijwel geen aftekening, een paar met een beetje wit op de borst en witte op de buikjes.


Sorry, maar de DS zit zelden op de Ridge, DS vrij bij de vader is ook geen garantie voor DS vrije pupjes, ik hoop dat je vriendin weet hoe een DS voelt, veel DA weten niet eens hoe het eruit ziet/voelt, helaas ervaring mee, ze zitten meestal voor of na de ridge.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:47

Ik weet wel aan de voorkant of de achterkant maar wel op of bij de ridge. Ik had wel begrepen dat beide ouders het DS gen moeten hebben willen ze het ook krijgen. In ieder geval zijn we er alert op. Ik denk ook dat het nu nog te lastig is om t te zien.
Ik heb er overigens nog nooit 1 gehad met DS. Is die van jou geopereerd kunnen worden?

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:52

Die van ons is nooit geopereerd. Zij had het op haar kont en met tijd en wijlen toch ontstoken.

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:07

Ik meld me ook!
Wij hebben een knappe reu van 3 jaar oud. Het is onze eerste hond en hoewel het afgeraden wordt om een Ridgeback te nemen als je geen ervaring met honden hebt, hebben we er een TOPhond aan :j
Hij is supersupersuper lief en enthousiast, sociaal met andere honden en luistert....mja...wat zal ik zeggen...hij luistert goed maar meestal wel op zn dooie gemakje :O
Slopen of eten stelen doet hij niet, achter hazen aan rennen dan weer wel! ~~}>

Dit is onze Mats
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:32

Watneen leukerd ook Su72!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:33

Onze Muffin is vanmorgen thuis gekomen....

Gaat super met onze 2 andere honden :)

Momenteel ligt ze heerlijk in haar kooi te slapen en heeft ze zich ingenesteld tegen dr beer....


1e ontmoeting met onze ouwe sok van ruim 15:
Afbeelding

Daarna mocht onze jonge van 3,5 kennis maken en die dacht: play????
Afbeelding

Ontdekken is vermoeiend hoor:
Afbeelding

En nu ligt Muffin er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding

thembi

Berichten: 227
Geregistreerd: 13-03-12
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:34

Afbeelding
8,5week

Afbeelding
bijna 14 weken

Ik meld me ook. Ik heb een Ridgeback reu van 14 weken. Ik wilde al heel lang een ridgeback maar het ging niet vanwege omstandigheden en daarna kon het niet vanwege mijn vorige hond. Zij is (helaas) overleden in januari.
Het ging toch weer kriebelen en uiteindelijk voor een ridgeback gekozen. Dit is mijn eerste ridgeback en heb besloten om eentje te kiezen met stamboom en die ook gefokt is volgens de richtlijnen van de RRCN. Ik wist toen nog niet dat Babootje een nestje ging fokken :D :+ .
Ik heb wel een hele fijne fokker die erg betrokken is. Ook kende ik de bloedlijn al van vaders kant en het zijn hele leuke grappige honden.
We zijn heel blij met hem. Hij is superlief erg aanhankelijk en sociaal naar andere honden toe. Maar zoals een echte ridgeback betaamt, stikeigenwijs en erg slim. Als ik hem iets aan leer en hij vindt het leuk dan doet hij dat meteen en zit het er gelijk in. maar aan de riem lopen blijft soms nog een uitdaging :o.

De ene keer op puppycursus doet hij super zijn best en vandaag was hij echt vervelend. Al die herders continu maar de hele tijd verliefd naar hun baas kijken van wat mag ik nu weer doen terwijl die van mij maar aan de riem bleef trekken om te proberen spelen met de andere honden. ~~}>
Laatst bijgewerkt door thembi op 19-08-17 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:39

Ik vind ze prachtig, maar erger me er een beetje aan dat het zo'n modehond geworden is in 'paarden-land'. Ken twee verschillende eigenaren van Ridgebacks en beide adressen hebben honden die bijten... echt bijten. Bij de een is dat erg 'onhandig' vanwege het feit dat ze een pensionstal hebben. Persoonlijk vind ik het onverantwoord. Waar ligt dit aan??? Komen ze in onkundige handen terecht? Is het een hond met een 'ander' karakter?

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:44

Ridgebacks zijn geweldige honden, maar het zijn geen beginnershonden. Ze zijn slim en hebben een hele sterke eigen wil, vervelen zich snel en hebben ook al snel door als niet de eigenaar de baas is maar de hond. Dit kan soms tot erg vervelende situaties leiden, maar dat zou bij veel andere honden ook het geval zijn.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:59

Wat een snoepje Cuba Libre. Een ook een prachtig hondje van Thembi; mooie kleur en zo'n zwarte neus. Wat is zn afstamming?

We zijn even met de teef (en pups) naar de DA geweest. Jamili had vanmorgen een ontstoken uier. Gelukkig nog maar minimaal. Wel een kuurtje antibiotica gegeven. Pups gelijk nagekeken. We gaan de pups een beetje bijvoeden met de fles, nu ze nog een tiet minder hebben met zn 10en. We wisselen dat af (de pups) zodat ze ook genoeg moedermelk krijgen.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:04

Er zijn idd wel meerdere rassen die geen beginnershonden zijn...

Dit is onze 1e Ridge maar ik heb haar moeder opgevoed en dat is echt n absolute schat geworden! Ook n hond die op n pensionstal woont maar geen bijter oid.

Ik ben al vanaf jongs af aan opgegroeid met honden, mijn ouders hebben altijd Dobermann Pinchers gehad, daarna zijn we naar de Engelse Cocker Spaniels gegaan en hadden we ook bijna n Weimaraner gehad maar die is helaas in het nest gestorven aan Parvo.

Heb jarenlang gewerkt bij n hondenschool en daarnaast ben ik gedragsdeskundige geworden, iets waardoor ik in Amerika heb gewerkt bij de SPCA... daar dus onze nu 3,5 jarige vandaan meegenomen (zij is n kruising Am. Stafford).

Geen enkele hond of pup word vals of gemeen geboren maar worden dat gemaakt... ik blijf zeggen dat als je ze correct opvoed je aan elke hond (ongeacht het ras) n super hond kan hebben ;)

En ja, modehond is het wel geworden maar goed... er zijn wel meer rassen die ineens modehond geworden (of geweest zijn ;) )

@Babootje: vervelend van de uierontsteking! Heeft de moeder van Muffin ook gehad maar die was er gelukkig ook snel weer vanaf.... bijvoeren is idd geen slecht idee :)

ladyisabelle
Berichten: 2930
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:26

Wat leuk om alle ridgebacks hier te zien!
Ik kan mij al bijna niet meer herinneren hoe onze ridgeback er uit zag toen ze zo klein was.

Mijn opa en oma hadden vroeger al ridgebacks, vandaar dat wij nu ook een ridgeback hebben.

Onze hond is in februari 12 geworden en still going strong! Soms gedraagt ze haar nog als een puppy (ze kan een botje soms de hele kamer doorgooien) en wandelen in het land vindt ze geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:31

Blijft leuk dat jonge spul!!
Zou er best nog eentje bij willen maar ik ben er nog niet helemaal uit.
M'n man wil het liever gisteren dan morgen maar hij vaart dus is vaak weg van huis en dan sta ik er dus alleen voor...
En als het dan toch niet klikt met Mats of als het dan een slopertje blijkt te zijn of of of...ik pieker nog even verder...


Beterschap voor moeders Babootje!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:37

Hier stond n Ridgeback al langer op mijn lijstje maar ja, manlief wilde eigenlijk geen hele grote hond....

Totdat ik te horen kreeg dat de teef die ik als pup zijnde mee opgevoed heb dragend was, toen was de kogel door de kerk en heb ik n teefje uit dit nest gereserveerd. Toen ook nog eens bleek dat wij de 1e keuze uit t nest hadden kon t voor mij al niet meer stuk en tja... Nu ligt onze Muffin dus heerlijk hier in huis te slapen en kan ik niet stoppen met naar haar kijken :)

thembi

Berichten: 227
Geregistreerd: 13-03-12
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:34

@Babootje Hij is een afstammeling van Mswati's Zito en van moeders kant Mambo of Mwanadongo. Beterschap met Jamili en veel geluk met de pups het zal wel een hoop werk zijn :D .
@Cuba Libre Veel geluk met de nieuwe aanwinst. Ik snap wat je bedoelt dat je niet kan stoppen er naar te kijken <3 .

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:24

elibeest schreef:
Annem84 schreef:
Wij hebben ook een Ridgeback!
Dayo van 8 maanden oud.

[ [url=m/wOxnDI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lCeIUY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vaA5od.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij komt die van jou bij Jan en zijn vrouw uit Haps vandaan, ook gezien het voer dat je voert. Onze jongste ook. Wie weet, misschien zijn ze wel uit hetzelfde nest.
Ik weet het niet zeker, maar die van ons is van ik dacht 10 of 12 December 2016


Ja klopt inderdaad, Dayo is van 12 december. (Heet eigenlijk Ebele of sotho bantu).

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:14

@Annem84 die van ons heet Ejiro of Sotho Bantu, maar we noemen haar Ruby.
En wat grappig is, haar opa, is de vader van de oudere RB die we hebben, die zijn officiƫle naam is Nsomba maar noemen we Django

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:49

CL wat een droppie <3 Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding !

Wauw 12 is een mooie leeftijd zeg _O_

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:56

Adelaide71 schreef:
Ik vind ze prachtig, maar erger me er een beetje aan dat het zo'n modehond geworden is in 'paarden-land'. Ken twee verschillende eigenaren van Ridgebacks en beide adressen hebben honden die bijten... echt bijten. Bij de een is dat erg 'onhandig' vanwege het feit dat ze een pensionstal hebben. Persoonlijk vind ik het onverantwoord. Waar ligt dit aan??? Komen ze in onkundige handen terecht? Is het een hond met een 'ander' karakter?


Ik heb er ook 1 gehad die echt beet. Dat hoort een RB niet te doen. De hond kwam van een goed fokadres. Die verkocht zelfs honden naar het buitenland, zelfs aan de koning van Spanje. De hond was echt bloedmooi, maar haar karakter was niet fijn. Het kan natuurlijk altijd dat je er zo-een bij hebt, maar ook een kennisje van mij die daar een hond had gekocht uit dezelfde ouders als die van mij, beet ook (door). Een vechtpartij eindigde bij de dierenarts. Gelukkig is dat niet vaak gebeurd, omdat ze goed onder apel is gekomen, maar het is niet leuk. We hebben de fokker verwittigd maar die deed daar niks mee. Wij zouden ook een gelegenheidsnest uit haar gefokt hebben, maar dat hebben we vanwege haar karakter dus niet gedaan. Enfin die teef is bij ons gebleven tot het einde.

Toch hebben we weer voor een RB gekozen. Onze eerste was een geweldige hond. De teef die we nu hebben heeft ook wel eens gevochten (mn met onze JR reu, de oudste die erg dominant was) Die legde ze dan op zn rug, zat ie onder het kwijl. Zag er allemaal heel ernstig uit, maar hij had nooit wat. Niet een schrammetje of een gaatje. Wel beet die terrier een gaatje in haar (het zijn en blijven terriers) :D :D. De andere JR reu is ze dikke mik mee. Maar nu mag ie niet in de buurt komen. Hij snapt daar niks van. Hij eet er zelfs slecht van, maar blijft op respectabele afstand. Als de pups groter zijn mag hij vast wel zn rol als peetvader vervullen. Jamili is wel de leukste en liefste RB die we tot nu toe hebben gehad. Enorm lief, aanhankelijk, verdraagzaam. Echt zoals een RB hoort te zijn. Dus een goed karakter hangt niet aan de stamboom, is onze ervaring.
Ik heb nu al bij elkaar nu dus al zo'n 30 jaar en RB. Wij waren zo ongeveer de eerste in Den Haag ermee :D :D
Maar eenmaal een RB gehad, dan blijf je er altijd verslingerd aan.

Nog een paar fotootjes van gisteren. De pups waren wat terug gevallen (dat mag in de eerste week) Jamili had ook een uierontsteking (1 borst) dus we zijn een beetje gaan bijvoeden. De ontsteking bij Jamili gaat de goede kant uit nu. Ze heeft een antibioticum dat ze mag hebben met pups en ik voel geen harde warme borst meer. De pups waren vandaag allemaal flink aangekomen. We houden het in de gaten. Pff wat een werk is dat!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding