Wat spin? is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:00

Varekaj schreef:
Daarom staan mijn onderbenen dus vaker vol van die jeukende bulten als ik op de weide loop 's avonds... hen enorm veel webben langst de draad en loop er soms per ongeluk doorheen. Voel dan idd regelmatig wat prikken zonder vliegend gespuis te zien.

En het stikt er van de kruisspinnen.


denk eerder dat dat van bepaalde planten komt.. dat een kleine spin bijt en ook nog eens door de huid kan bijten is niet een hele grote kans, de meeste nederlandse spinnen lukt dat niet..

tip, sokken over je broek.. je zou meer angst moeten hebben van teken en tekenbeten als je door het gras loopt.. wees gerust, je wordt echt niet door tientallen spinnen gebeten iedere avond :')

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:51

elenaMM77 schreef:
Varekaj schreef:
Daarom staan mijn onderbenen dus vaker vol van die jeukende bulten als ik op de weide loop 's avonds... hen enorm veel webben langst de draad en loop er soms per ongeluk doorheen. Voel dan idd regelmatig wat prikken zonder vliegend gespuis te zien.

En het stikt er van de kruisspinnen.


denk eerder dat dat van bepaalde planten komt.. dat een kleine spin bijt en ook nog eens door de huid kan bijten is niet een hele grote kans, de meeste nederlandse spinnen lukt dat niet..

tip, sokken over je broek.. je zou meer angst moeten hebben van teken en tekenbeten als je door het gras loopt.. wees gerust, je wordt echt niet door tientallen spinnen gebeten iedere avond :')

O jawel hoor. Kruisspinnen kunnen bijten. Echt wel :j
Maar hun gif is niet sterker dan het spul van een Mug.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:55

Afbeelding
Afbeelding

Deze zat op hekje, wat een reus!!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:07

Kruisspin *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn onderzoekssoort!
Volwassen vrouwtje. Ik moest een stuk of 1000 van deze beesten inzamelen.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:08

Waarom??
En hoe zie je dat het een vrouwtje is? Dat kruispin was wist ik maar zo groot..

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:13

Mannetjes van dat formaat hebben relatief een veel kleiner achterlijf en langere poten. En de palpen zijn duidelijk te zien. Hun bokshandschoentjes zeg maar.
Vrouwtjes kunnen nog een stukje groter worden dan deze!

Zie hier : https://goo.gl/images/UgpJ6K

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 03:17

Afbeelding

Yup, ik heb gezelschap tijdens mn nachtdienst. Het zat eerst in een bal in het hoekje dus ik twijfelde, maar *crap hij is weg :x |(

FOUND IT

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 03:27

Afbeelding

Sta te trillen op mn benen en de haren in nek staan nog steeds overeind (en ik voel van alles kriebelen) :')

Nu nog naar buiten bonjouren zonder dat ze vaas breekt :=

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 06:43

Janinevv schreef:
Waarom??
En hoe zie je dat het een vrouwtje is? Dat kruispin was wist ik maar zo groot..

Wat JewEmm zegt. Maar ook omdat mannetjes meestal een Iets donkerder lichaampje hebben. Het onderlijf van een vrouwtje is ook een stukkie dikker.

Dus als je een joekel van een kruisspin ziet, is her bijna altijd wel een vrouwtje

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:11

LoveGlove schreef:
elenaMM77 schreef:

denk eerder dat dat van bepaalde planten komt.. dat een kleine spin bijt en ook nog eens door de huid kan bijten is niet een hele grote kans, de meeste nederlandse spinnen lukt dat niet..

tip, sokken over je broek.. je zou meer angst moeten hebben van teken en tekenbeten als je door het gras loopt.. wees gerust, je wordt echt niet door tientallen spinnen gebeten iedere avond :')

O jawel hoor. Kruisspinnen kunnen bijten. Echt wel :j
Maar hun gif is niet sterker dan het spul van een Mug.


ze kunnen bijten, absoluut.. maar het gebeurd niet veel.. ze kunnen vrijwel niet door de huid heenkomen.. dus moeten echt wel vreselijk in het nauw zitten willen ze bijten... ze gaan niet voor massaal voor voorbij glijdende enkels. Ik vang het meeste met de hand, ben letterlijk nog nooit gebeten (loop ook veelvuldig door het gras, grashalmen prikken wel en geven een reactie waardoor ik af en toe onder de bultjes zit).

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:11

Ja dat is wel waar. Maar misschien als je door het gras loop, kun je ze in het nauw drijven. Ligt er net aan waar ze zitten. Ik zeg ook maar wat hoor :')

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:46

Kunnen die dikke zwarte krengen tegen chloor?

Zat er net een veel te grote in de douchebak. Geen pletmiddelen dus de bus chloor maar gepakt. Zijn poten werden spontaan 3x langer. Deed me terugdenken aan de film bambi op ijs _O-

Daarna heb ik, zoals op de fles staat onder het kopje "bij aanraking met dit product" de aangedane delen overvloedig met water gespoeld :wave:

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 02:44



Dit monster was net in mijn huis :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:10

On the move op jacht in mijn kamer. Zeker 10 cm breed van poot tot poot als het niet groter is. Diktste hier ooit gezien en denk ook de grootste spin los buiten ene terrarium. Ben niet meer zo bang maar deze is wel erg groot en actief
-O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:11

Brrrrrr karuna. Gezellig zo'n vriendje

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:12

Eeh nou -O- kan een borrelnootje aanbieden. %) beest is nu al in de keuken, loopt aardig rond, en joepie -O- slaapkamer muur is de volgende muur. :x
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-09-17 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:13

Kun je doen. Toevallig niet nog ergens een gouden gids erbij?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:22

Nee en is tegen plafond aan. Kom ik niet bij en beest is rap. Geen zin om filmpje met die meneer na te doen

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:24

Ahhh dat is net zo eentje als op mijn filmpje, schrok me er ook dood van wat een joekel dat was!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:40

karuna schreef:
Nee en is tegen plafond aan. Kom ik niet bij en beest is rap. Geen zin om filmpje met die meneer na te doen

Tja, nu zijn die grote joekels het actiefste. Ben je zo dapper om te kijken of dat beest zo'n knobbeltjes(boksjes) op zijn voelsprietdinger heeft voor? Zo ja, dan is dat een mannetje dat opzoek is naar een vrouwtje. Is het een vrouwtje, dan issie waarschijnlijk gewoon op jacht. Dan weet je ook een beetje waarom dat kreng in je huis zit rond te dwalen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:52

Gezien het formaat een dame. En op jacht, vrij veel muggen hier. Daarom liever niet doden. Ook al ben ik niet meer panisch voor ze. Ook erg bang nooit doodgemaakt maar buiten gezet. Alleen ben haar nu kwijt, ergens halfweg het plafond richting slaapkamer spoorloos verdwenen.

Ben angst groot deel bovengekomen door ze te bestuderen. Zijn boeiende beestjes. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:43

Ik ben echt een geluksvogel geloof ik -O- nummer twee sit nu boven mijn hoofd aan een touwtje boven mijn bed. Net buiten bereik een dikke kruisspin, nummer drie kleine versie van die in de woonkamer zit op de muur boven mijn tv. Jippie %) :x

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:44

Ik zeg stofzuiger erop!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:45

Eh nee daar kunnen ze uitkruipen of wegrennen en dan in bed terecht komen. Ook geen fijn idee. Ellende is ik heb een goed beestjes dichte klamboe boven bed hangen. Spin zit daarboven. Maar als ik klamboe ga uitvouwen vrees ik dat ik zijn touwtje doorhaal en beestje op bed valt.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 01:19

JewEmm schreef:
Kruisspin *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn onderzoekssoort!
Volwassen vrouwtje. Ik moest een stuk of 1000 van deze beesten inzamelen.

Kom ze hier maar halen, ze zitten hier met hele getallen voor mijn voordeur :')