[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:40

Nox vond liquid snacks nog wel lekker toen hij geopereerd was. Van vitacraft zijn die geloof ik. Al zoiets geprobeerd?

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:10

Ze hoeft helemaal niets meer. Ook de liquid snack niet, de crunchies, de gewone snoepjes, brokjes, blikjes...niets |( |( |(
We worden er zó moedeloos van. Komt het door de kraag? Wil ze echt niet meer? We weten het gewoon niet meer....

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:21

Potverdorie. Ja en de vraag is hoe lang je door wil gaan met sondevoeding.
Ik ken me niet voorstellen dat de kraag het probleem is, zo strak zit die niet. Ik kan me eerder nog bedenken dat ze last heeft van de sonde zelf en dat haar keel rauw is door dat ding.

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:37

Dat zou het best wel eens kunnen verklaren, alleen gaat de sonde niet door haar keel, maar regelrecht de slokdarm in bedenk ik me net. Maar het is de kip of het ei. Als ze zonder de sonde niet eet...dan hebben we geen andere mogelijkheden meer. Ja, dwangvoeding, maar daarvan krijgen ze in het algemeen een aversie tegen eten.

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:48

Krijgt ze via de sonde niet al genoeg binnen waardoor ze geen trek heeft?

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:51

Weet je, het is zo dubbel. Ze heeft vanochtend in haar favoriete houding strak tegen mijn man aangelegen, om lekker te vrijen met 'm. (Ik lig dus al weken in de logeerkamer ;)). Dat is dan wel weer positief. Ze is alert, plassen en poepen gaat uitstekend, maar lichamelijk actief is ze niet (hoewel onze andere katten dat ook niet echt zijn).
Het is toch bijzonder dat ze de eerste nacht toen ze thuis was na de operatie, twee! keer is gaan eten? Met sonde, maar deze zat met enkel een bandage om haar hals. En nu, omdat dit niet echt bevordelijk was voor de wond, met een grote dikke kraag, met watten eronder, 4 cm breed en zeker 8 mm dik. Ik vind het ook niet echt een prettig gevoel als ik de hele dag met een dikke sjaal tot aan m'n keel moet rondlopen, met zo'n jeukende rotwond etc. Misschien praat ik mezelf hiermee moed in, ik weet het niet...

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:52

Jolien87 schreef:
Krijgt ze via de sonde niet al genoeg binnen waardoor ze geen trek heeft?

Is ook een optie. Ze zit aan de volledige voeding die ze moet hebben per dag, 200 ml.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:31

Als ze goed naar de bak gaat en tierig is, zou je zeggen dat ze genoeg binnen krijgt.

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 13:35

En net gebeld door de kliniek om hun excuses aan te bieden voor de opmerking. Ze hadden begrepen dat we het gehoord hadden, en de medewerkster die dit gezegd had heeft netjes haar excuses gemaakt. Was ik wel erg blij mee. Dus: case closed. +:)+

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:03

netjes van ze!

friendly
Berichten: 8400
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:11

Vooral omdat ze dus uit zichzelf bellen en niet afwachten of jij er wellicht nog iets van zegt. Dat hadden ze ook kunnen doen. Dus zeker erg netjes van ze! Zo krijg je toch weer wat vertrouwen. Nu ook hopen dat Cajou zich snel beter gaat voelen en dat dan zo blijft...

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:44

Zelf zou ik een limiet stellen van hoelang wil je nog door gaan. Vind persoonlijk dat het op een gegeven moment klaar is. Het is heel naar maar uit je verhaal heb ik niet echt het idee dat het geleidelijk aan steeds beter gaat,of heb ik dat mis?nog heel veel sterkte en beterschap!

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:28

Stomme vraag hoor maar ze kán toch wel eten met die kraag? Niet dat dat koppie als een lampenkap boven een etensbakje bungelt?

Ik zou het persoonlijk nog het weekend? door kijken en dan evt. beslissen.
Dit is voor niemand fijn...

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 17:36

floorsil schreef:
Zelf zou ik een limiet stellen van hoelang wil je nog door gaan. Vind persoonlijk dat het op een gegeven moment klaar is. Het is heel naar maar uit je verhaal heb ik niet echt het idee dat het geleidelijk aan steeds beter gaat,of heb ik dat mis?nog heel veel sterkte en beterschap!

We gaan morgen naar de DA om weer een en ander te bespreken, over hoe en wat. Het poedersuiker is dat ze ook hele goede dagen heeft, en daar richten we ons nog altijd op. Twee stappen naar voren, een stap terug...

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 17:37

Ladygiroc schreef:
Stomme vraag hoor maar ze kán toch wel eten met die kraag? Niet dat dat koppie als een lampenkap boven een etensbakje bungelt?

Ik zou het persoonlijk nog het weekend? door kijken en dan evt. beslissen.
Dit is voor niemand fijn...

Ze vindt die kraag superinrritant. Dus het is best mogelijk dat ze zonder kraag wel gaat eten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:58

Ik geloof dat ik alles zou stoppen, zonde eruit enzo, en haar alleen dat middel tegen misselijkheid zou geven en de pijnstiller en dan zien of ze het zelf oppakt..

Dit is ook niets hè..

Lastig hoor!

Hevonen

Berichten: 5637
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:26

Probeer het gewoon zonder kraag. Blijf erbij en hou haar in de gaten. Zorg vooral ook voor drinken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:56

Ik zou beetje gek worden van de goedbedoelde adviezen :o wat een nachtmerrie dit :(

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 22:25

IMJ schreef:
Ik geloof dat ik alles zou stoppen, zonde eruit enzo, en haar alleen dat middel tegen misselijkheid zou geven en de pijnstiller en dan zien of ze het zelf oppakt..

Dit is ook niets hè..

Lastig hoor!

Tja, als ze dan nog niet eet, wat dan?.....

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:25

Luister maar naar de mensen die ervoor gestudeerd hebben, niet naar bokt :j
En naar je eigen hart natuurlijk

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:34

xMereltje schreef:
Luister maar naar de mensen die ervoor gestudeerd hebben, niet naar bokt :j
En naar je eigen hart natuurlijk


Precies dit. Reacties als 'als ik jou was...' zou ik lekker achterwege laten. TS doet er duidelijk alles aan om haar geliefde poes te redden en met dit soort reacties gaat ze zich echt niet beter voelen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:25

Pff, wat moeilijk zeg. Ik zou het ook niet weten hoor, maar ik zou alles op papier zetten. Zij hebben ervoor geleerd, maar jij kent je poes en ziet haar de hele dag. Dat zou de ideale samenwerking moeten zijn dan.

Ik heb trouwens wel een maagsonde gehad meerdere keren en wordt daar echt bloed chagerijnig van. Ik snap echt niet hoe mensen daar mee kunnen leven. Ik vraag me dan wel af hoe een dier daar in staat. Of je denkt; het is tegen de natuur en ze verzetten zich. Of ze leggen zich erbij neer.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:23

Hoe is ie de nacht door gekomen TS?

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 08:30

Ze is weer prima de nacht doorgekomen. Manlief en poeslief liggen momenteel, as we speak, heerlijk tegen elkaar aan in bed <3
Alsof er niets aan de hand is...
Alleen, eten doet ze niet, dat is toch wel ff een dingetje.
Straks terug naar de kliniek voor controle en een verder behandelplan. Ik hou jullie op de hoogte!

Anoniem

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:46

Maar als ze met de sonde genoeg eten binnen krijgt is het toch helemaal niet raar dat ze verder niets hoeft? Wat als ze minder sondevoeding zou krijgen en dus nog niet "vol" is?
Ik vind je trouwens zo ontzettend super bezig, wat een liefde!