Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 40 [ 993 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

'400 euro boete voor loslopende kat'

 
Profiel   

Ik las dit net op Omroep Brabant en ben benieuwd naar reacties.
Ik vind zijn gedachtengang goed, maar een boete van 400 euro is wel weer erg hoog := Of valt dat mee?

Citaat
“Het is niet de bedoeling dat de tuin van de buurman word gebruikt als kattenbak.” Hans Smolders, voorman van de Lijst Smolders in Tilburg, heeft vergaande plannen naar buiten gebracht om de overlast van vooral katten in Tilburg keihard aan te gaan pakken. “Wie zijn kat buiten los laat lopen en ook nog eens laat schijten in bijvoorbeeld de tuin van de buurman, kan rekenen op een afschrikwekkende boete van vierhonderd euro.”

Smolders benadrukt dat hij geen kattenhater is, maar benadrukt ook dat loslopende katten voor enorm veel overlast zorgen. “Iedereen kent wel iemand die in zijn tuintje aan het werk was en totaal onverwachts met z’n handen in de kattenstront zat te wroeten.” Smolders wil af van de opvatting dat het alleen honden en hun baasjes zijn die voor overlast zorgen. “Er moet ook een verbod komen op loslopende katten.”

Verbod op loslopende katten
Smolders wil in Tilburg de hondenbelasting afschaffen en die vervangen door een zerotolerance beleid voor zowel honden als kattenbezitters. In elke Tilburgse wijk wil hij continue twee toezichthouders hebben rondlopen, die honden en katteneigenaren aanspreken op hun gedrag. In totaal gaat het om circa 25-toezichthouders.

“Eigenaren van katten moeten net als de baasjes van honden het dier bij zich gaan houden. Dus niet meer op straat laten ronddwalen met alle overlast van dien. Als ze de kat toch willen laten loslopen moeten ze het dier maar een tuigje om doen, zodat het in de eigen tuin zijn gang kan gaan.”

Veel reacties op plan kattenverbod
Naar eigen zeggen krijgt Smolders heel veel reacties op zijn plan. “Het zijn er echt heel veel en de meeste mensen zijn het eens met me. Nogmaals: het is niet de bedoeling dat de tuin van de buurman word gebruikt als kattenbak. Daarom een totaalverbod op loslopende katten.”


http://www.omroepbrabant.nl/?news/26877 ... euro!.aspx

Moderatoropmerking:
Er staat hier een moderatoropmerking, lees deze eerst goed door voordat je reageert.



Laatst bijgewerkt door RianneH op 30-08-17 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Verwijzing naar moderatoropmerking toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:28 



 
Profiel   

Klinkt als een strak plan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:29 



 
Profiel   

Mag van mij. Ik wordt er hier ook gek van.
Je katten perse naar buiten prima maar maak je tuin zo dat hije r noet uit kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:30 



 
Profiel   

Ik ben zeer benieuwd hoe ze de loslopende katten gaan linken aan de eigenaren, ze hebben zelden een bandje met adres om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:30 



 
Profiel   

callum schreef
Klinkt als een strak plan

zeker zelf in een vorig leven een muis geweest???

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:30 



 
Profiel   

Dan wordt het helaas een spuitje voor onze kat, die wordt dan levensgevaarlijk en ongelukkig.

Needless to say dat ik het er niet zo mee eens ben.

Edit: dan ook een boete voor losvliegende duiven, je kunt op stal niet niet meer naar de wasplaats lopen zonder ondergescheten te worden :=


Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 29-08-17 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:31 



 
Profiel   

Heel dubbel, de boete vind ik te hoog, dat betaal je ook niet voor een hond die losloopt op een plek waar dat niet mag. Maar het idee vind ik prima. Ook hier redelijk veel overlast van loslopende katten. Maar ook van hondenpoep dat mensen niet opruimen (wat ik zelf wel doe)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:31 



 
Profiel   

Eens maar dan wel de boete gelijkwaardig aan loslopende hond (€90 dacht ik). €400 slaat helemaal nergens op.

Mijn kat komt niet verder dan de tuin voor zijn veiligheid en de omgeving.

Azmay, terecht punt. Chip is ook niet altijd up to date.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:32 



 
Profiel   

Vind het helemaal mooi. Hier een huis met een grote tuin, een waar kattenparadijs. Zelf hebben we geen katten en toch lopen er dagelijks 10 rond, altijd dezelfde. Ze zijn zelfs zo brutaal om bovenop de eettafel buiten te zitten/slapen. Maken alles vuil en doen overal hun behoeftes, laat maar lekker binnen die beesten. Ik hoef toch geen overlast te hebben van andermans kat? Niet meer in mijn tuin kunnen zitten omdat de geur niet prettig is? En denk maar niet dat het helpt om eigenaren aan te spreken. Edit: als je al weet welke kat bij welke eigenaar hoort


Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 29-08-17 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:32 



 
Profiel   

Graag! Zou willen dat ze dat bij ons ook zouden invoeren zeg..
Ik heb een kat en hou die gewoon binnen.. Ben verder ook echt een kattenliefhebber. maar dat constante gegraaf etc in de tuin, of t hoekje omlopen en kattenstront zien/ruiken..

Hondenbezitters moeten ook hondenbelasting betalen, en die moeten netjes opruimen.. waarom dan de katteneigenaren niet? Laat ze maar lekker inderdaad boetes heffen (hoewel, de controle daarop wordt waarschijnlijk onmogelijk) of in ieder geval kattenbelasting voor katten die buiten lopen.. Het loopt soms gewoon de spuigaten uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:32 



 
Profiel   

Lijkt me een prima plan! Ik stem voor :) Misschien dat er dan ook eindelijk minder zwerfkatten komen en onbedoelde huis/tuin/keuken nestjes omdat het wat meer werk wordt om je kat te onderhouden. Punt alleen is wel dat je dan alle katten verplicht moet laten chippen, anders wordt het lastig om te controleren van wie de betreffende kat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:34 



 
Profiel   

Ik als enorme kattenliefhebber (heb zelf 3 monsters rondlopen) zeg: goed zo! Veel katteneigenaren vinden het een "recht" voor de kat om vrij rond te lopen, met alle overlast vandien. Daar mag men niet over klagen en de buren mogen een oplossing verzinnen en betalen om hún kat uit de tuin te houden. Ik blijf het zó asociaal vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:34 



 
Profiel   

Ik als hondenbezitter vind dat ze dit best mogen invoeren ja. We worden regelmatig met de nek aangekeken vlakbij de speelveldjes (waar ook een hondenstrook is) of we de poep wel opruimen en katten schijten maar raak overal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:35 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ik ben zeer benieuwd hoe ze de loslopende katten gaan linken aan de eigenaren, ze hebben zelden een bandje met adres om.


Katten de boete laten betalen :j

-

Ik snap wel dat de overlast vervelend kan zijn. De katten van de vorige bewoners sliepen op de loungeset van de buren en de buurvrouw is allergisch. De andere buren hadden ook regelmatig poep in hun tuin. Ze zijn dan ook heel blij dat ik de tuin heb afgezet met gaas. Zie geen toegevoegde waarde om de kat overal te laten lopen. Ze heeft plantjes om in te liggen, een zonnetje en kan rennen in de tuin. En ze kan ook niet onder een auto komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:36 



 
Profiel   

Mooi goed plan zou hier een heleboel overlast voorkomen. Overal ligt kattenstront terwijl je van je hond moet oprapen. Katten willen hier het huis inlopen.ben heel erg allergisch voor katten Vallen op eigen terrein de honden aan enz.


Laatst bijgewerkt door karuna op 29-08-17 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:37 



 
Profiel   

Het hoeft niet zo duur maar vind het een goed plan! Hier in de straat heeft het merendeel een of meerdere katten die ze vrolijk allemaal buiten laten lopen met alle gevolgen dus van mij mag het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:37 



 
Profiel   

Verplichten tot chippen van ieder dier en verder boete op 90 voor loslopende kat en hond.

Zodra er meer mensen door de wijk lopen om te controleren ruimen mensen ook sneller achter zich op.

Desnoods een katten dagopvang oprichten waar de katten buiten kunnen lopen in groepjes. Waarom zijn die dingen voor hondeneigenaren zo gewoon en mogen katten maar alles?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:38 



 
Profiel   

Kattenstront is vreselijk smerig, dat stinkt enorm....ze doen het altijd buiten hun eigen territorium..katten van een ander buiten je tuin houden is erg moeilijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:39 



 
Profiel   

StonedRomy, heb je wat gerookt? "In groepjes"... dat wordt moord en doodslag, katten zijn geen honden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:40 



 
Profiel   

Als ik wekelijks de berichten van de dierenambulance zie langs komen, word ik altijd zo verdrietig. Elke week zijn er wel 5 katten doodgereden gevonden bij ons in de gemeente. Van jonge katten tot oudere katten.
Met deze regeling zullen heel wat kattenlevens gered worden. Al denk ik dat je het langzaam moet invoeren. Want als katten helemaal de vrijheid kennen, al jaren, kan je ze niet gemakkelijk trainen om alleen in de tuin te blijven.

Wij wonen op de boerderij, de katten hebben een eigen ren van 20 x 5 meter, omheind met stroom. Ze vermaken zich daar prima en ze zijn veilig en verstoren niet de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:40 



 
Profiel   

nafkedemi schreef
callum schreef
Klinkt als een strak plan

zeker zelf in een vorig leven een muis geweest???

Nee hoor heb er zelf 2 en mijn tuin id kat proof. Ik zie niet in waarom and3re mensen last moeten hebben van mijn dieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:41 



 
Profiel   

De boete is bizar hoog en mag absoluut omlaag. Zoals anderen al zeggen houd de boetes voor honden maar aan.

Verder ben ik voor. Niet alleen vanwegen de poep in mijn tuin of de bloembollen die ik maar terug blijf stoppen. Maar ook al die arme verwilderde katten die nestjes krijgen door de ongecastreerde katers die er lopen. Of het arme jonge poesje van een paar maand oud wat onder een auto lag en de eigenaren die een week nadien weer een jonge kat hadden die gewoon weer lekker op straat mocht.

Ooit liepen alle honden ook los en zijn we ze binnen gaan houden en aangelijnd buiten. Lijkt mij een prima oplossing voor de katten lekker 4 keer per dag er uit voor een lange wandeling of een mooi katten paradijs in een omheinde tuin :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:41 



 
Profiel   

We kunnen ook gewoon verplichten om de kat te chippen en een bandje om te doen. Beide niet aanwezig? -> Naar het asiel, binnen 3 weken niet opgehaald? Einde verhaal. }>

Natuurlijk is dit een grapje.. Maar eigenlijk denk ik wel dat het werkt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:42 



 
Profiel   

Ik val van mijn stoel van verbazing. Zowel van het bericht als van een groot deel van de reacties.
Als dit wordt ingevoerd, wat echt niet zal gebeuren, zullen jullie binnen de kortste keren klagen over muizenplagen.

Uiteindelijk is een kat niet om alleen binnen te houden. Ze hebben ook gewoon een jachtinstinct. En zoals JudithGigi zegt: een groot deel van de katten wordt ongelukkig als ze niet naar buiten mogen/kunnen.

En als je zo graag geen last wil hebben van katten; maak zelf je tuin zo dat er geen katten kunnen komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:42 



 
Profiel   

Femek2902 schreef
We kunnen ook gewoon verplichten om de kat te chippen en een bandje om te doen. Beide niet aanwezig? -> Naar het asiel, binnen 3 weken niet opgehaald? Einde verhaal. }>

Natuurlijk is dit een grapje.. Maar eigenlijk denk ik wel dat het werkt :o


Zou je dan niet het verhaal krijgen kat kwijt -> nieuwe halen voor 10 euro ipv 400 euro dokken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 15:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 40 [ 993 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen