'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:00

Tja, wat zal ik zeggen, kan er niet echt tegen zijn, goed voor het tuinvogel bestand en ik graai niet meer in andermans kattenstront als ik inderdaad een keer wel eens tuinier of uitgegraven bloembolletje probeer terug te poten. Dan zijn andersmans kitten echt scheit irritant!!!

Buitengebied vind ik ander verhaal, maar in woonwijk, geen slecht idee.

140 euro vind ik ook prima boete ipv 400, dan staat die gelijk aan illegaal loslaten lopen van je hond hier in de buurt.

Oh.. en dit is mijn huistijger, ex boerderij kat, tuin zitter, MIJN tuin zitter, voordat iedereen nou denkt dat ik pesthekel aan katten heb.

Afbeelding
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:00

Laura82 schreef:
marleen_usar schreef:
Er worden dan in ieder geval minder katten vermoord en aangereden. Ik heb een afgeschermde tuin en mijn katten zijn echt niet ongelukkig. Ik heb een kattenluikje en ik had in het verleden steeds een kat die hun eten kwam op eten. Ook mijn moeder die naast me woont heeft een luikje ook daar komt er s nachts 1 alles op eten. Als ze haar vuilzakkje vergeet weg te gooien is alles omgeploegd en ligt het overal. Dus ik zeg JA.


Mag ik vragen hoe je je tuin afgeschermd hebt? Gewoon nieuwsgierigheid hoor? Aangezien katten (tenminste, degene die ik gehad heb) nogal ontsnappingskoningen zijn :+


Wij hebben hun ren afgezet met wiebelig gaas 2m hoog en beneden en boven een stroomdraad lopen, zodat ze er niet in kunnen klimmen. De stroomdraad loopt ook om de paardenbak, dus dezelfde als de paarden.
bij de deuren: https://i.pinimg.com/originals/55/83/4c ... e6eb04.jpg
Laatst bijgewerkt door janouk op 29-08-17 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13256
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:00

Denise_Storm schreef:
Celiien schreef:

Ooooja, dus voor het pleziertje van de buren, namelijk het 'hebben'(op straat gooien..) van een kat, moet ik mijn tuin helemaal afzetten etc >;)
Dat is net zo krom als dat ik mijn muren geluidsdicht zou moeten maken omdat mijn buurjongen 24/7 per dag wil drummen >;)


Haha wat een vergelijking. _/-\o_ (Niet banketstaaf bedoeld, ik snap je punt). Maar een gemiddelde kattenliefhebber zal zijn kat echt geen 24/7 op straat gooien. Als dat wel het geval is, zou ik eens een gesprek aangaan met de desbetreffende katteneigenaar. Want dat vind ik dan eerder richting mishandeling gaan. Mijn katten komen dagelijks een paar uurtjes buiten, maar slapen, plassen en poepen net zo lief binnen. Het is meer dat ze lekker hun energie kwijt kunnen en achter de muisjes en vogeltjes aan kunnen, omdat ze dat heel stoer en te gek vinden haha!

Hoe het hier is hebben de buren die hun kat ook buiten hebben, een prettig kattenluikje. dit betekent dat de kat in principe 24/7 buiten kan zijn (terug naar de vergelijking, de buurjongen kan 24/7 drummen. Betekent niet dat hij het doet).

Als je katten hun energie kwijt willen, scherm dan je tuin goed af zodat ze daar lekker kunnen rauzen :j

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:01

yvje86 schreef:
Ik vind het een geweldig idee.

En dat de kat er ongelukkig van zou worden vind ik dan jammer.
Dán moet je niet aan een kat beginnen als je niet de ruimte voor het beest hebt.
Of je moet er mee aan een riempje gaan wandelen.

Het is toch van de zotte dat ik mijn tuin katproof moet maken door een kat van de buren?
Als ik mijn hond uit ga laten laat ik 'm toch ook niet eerst door de tuin van de buren lopen.

Dat sommige katten vrijheid nodig hebben dat snap ik.
Maar als je in de stad wil wonen kun je dus op zoek moeten gaan naar een kat die binnen kan.

Hetzelfde als ik op een flat ga wonen ik niet alle soorten honden kan houden.


Dit gebeurt bij ons dus dagelijks...

Als ze zo gaan handhaven als bij honden, hoe je iig niet bang te zijn voor een boete :+

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:01

Resistance schreef:
Goed plan, maar dan ook gelijk losloopgebieden voor honden afschaffen/groot hek omheen. Er gebeuren teveel ongelukken met honden die aanvallen, dat is imo heel wat erger dan af en toe in de kattenstront grijpen.


Als honden losloopgebieden worden afgeschaft, denk ik dat mensen hun hond nog vaker los laten op plekker waar dat niet mag.. En juist de combi van aangelijnde en niet aangelijnde hond, zorgt voor veel problemen omdat de aangelijnde hond beperkt word in de communicatie.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:03

Tja, geen kat is hetzelfde. Er zullen vast katten zijn die het prima doen als binnenkat. Of als kat-in-ingesloten-tuin.
Ik vind het daartegen wel erg kwetsend dat 'je kat op verzoek naar buiten laten' wordt vertaald als 'je kat onder een auto gooien'. Katten zijn niet gek, de kat van mijn ouders loopt al 15 jaar los en weet donders goed dat hij uit de buurt van rijdende auto's moet blijven (hij is als 2 jarige kater gevonden langs een drukke weg in Rotterdam-Zuid).

Ik denk dat een maatregel zoals hier geschetst wordt niet gaat leiden tot minder buitenkatten. Je hebt namelijk nog altijd zwerfkatten, daarnaast op dit moment ruim 450 katten in de asiels van de dierenbescherming waarvan het gros gewend is los te lopen en dus waarschijnlijk óf gaat uitbreken óf doodongelukkig wordt in een huis/afgezette tuin. Aan alle tegenstanders: vind je het nu echt een realistisch idee dat al deze katten geplaatst worden op boerderijen/huizen achteraf etc? Zoveel plek is er toch helemaal niet in Nederland? Allemaal euthanaseren dan maar?

En over mensen die dieren in hun tuin hebben... Heel leuk als iedereen zijn kat binnen (de tuin) houdt, maar wat nou als er toch een keer ontsnapt, of er een zwerfkat langsloopt, of een bezoeker bij iemand de deur open houdt voor de kat... Dan zijn je beesten alsnog de sjaak. Ik zou met kwetsbare diertjes sowieso zelf maatregelen treffen, omdat binnenkatten/tuinafzettingen geen garantie zijn dat er nooit een dier je tuin in komt. (En wat te denken van ontsnapte honden of vossen in het buitengebied?)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:04

Om de vergelijking te trekken met geluidsoverlast: als ik nooit geluidsoverlast wil hebben dan moet ik inderdaad zelf geluidsisolatie aanbrengen, want als het niet de buurjongen is die drumt dan is het vast wel wat anders :+

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:04

Dat wordt nog een hele belevenis om al die katten dan ook te kunnen vangen en te controleren van waar ze komen. Daarnaast als je kattenpoep in je tuin vindt, kan je onmogelijk nog achterhalen van welke kat het komt. Ik vraag mij af wie constant die controles gaat uitvoeren dan. Ik vermoed dat enkel de politie boetes kan en mag uitschrijven. Ik denk dat er toch nog eens over de praktische kant moet nagedacht worden ook voor zoiets ingevoerd kan worden :)

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:06

Laura82 schreef:
yvje86 schreef:
Ik vind het een geweldig idee.

En dat de kat er ongelukkig van zou worden vind ik dan jammer.
Dán moet je niet aan een kat beginnen als je niet de ruimte voor het beest hebt.
Of je moet er mee aan een riempje gaan wandelen.

Het is toch van de zotte dat ik mijn tuin katproof moet maken door een kat van de buren?
Als ik mijn hond uit ga laten laat ik 'm toch ook niet eerst door de tuin van de buren lopen.

Dat sommige katten vrijheid nodig hebben dat snap ik.
Maar als je in de stad wil wonen kun je dus op zoek moeten gaan naar een kat die binnen kan.

Hetzelfde als ik op een flat ga wonen ik niet alle soorten honden kan houden.


Dit gebeurt bij ons dus dagelijks...

Als ze zo gaan handhaven als bij honden, hoe je iig niet bang te zijn voor een boete :+


Hier wel, behalve op zondag :Y) dan controleerd er geen hond :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:06

Izzy19 schreef:
Dat wordt nog een hele belevenis om al die katten dan ook te kunnen vangen en te controleren van waar ze komen. Daarnaast als je kattenpoep in je tuin vindt, kan je onmogelijk nog achterhalen van welke kat het komt. Ik vraag mij af wie constant die controles gaat uitvoeren dan. Ik vermoed dat enkel de politie boetes kan en mag uitschrijven. Ik denk dat er toch nog eens over de praktische kant moet nagedacht worden ook voor zoiets ingevoerd kan worden :)

Ja precies. Lekker van belastinggeld al die ambtenaren inhuren. Of laboranten die DNA tests op kattenpoep uitvoeren.

Overigens ben ik ook tegen hondenbelasting (aangezien er op zoveel plekken ook al opruimplicht geldt, wat ook in veel gevallen niet echt nodig en/of praktisch geregeld is maar goed)

Edit: ik heb 't trouwens geprobeerd, met mijn katten aan een riempje. Was een totaal fiasco. Die van mij hebben tijd en rust nodig om op hun eigen tempo hun pad te controleren. De deur openzetten werkt, het tuigje totaal niet, worden ze alleen maar gestresst van
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 29-08-17 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13256
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:07

Magrathea schreef:
Om de vergelijking te trekken met geluidsoverlast: als ik nooit geluidsoverlast wil hebben dan moet ik inderdaad zelf geluidsisolatie aanbrengen, want als het niet de buurjongen is die drumt dan is het vast wel wat anders :+

Tjah, je kan het natuurlijk ook scheeftrekken heh :')

Als ik nooit geluidsoverlast wil, betekent dat dat ik idd zelf mijn huis geluidsdicht moet gooien.
Als ik nooit dieroverlast wil, kan ik dus zeer zeker een overkapping op mn tuin gooien en alles potdicht; immers insecten, vogels, etc.

Echter als de buurjongen vervelend wordt met drummen midden in de nacht, hoef ik geen isolatiemateriaal aan te leggen.
Dus als de kat vervelend is met constant schijten in mijn tuin, moet ik dan zorgen dat die kat uit mijn tuin blijft of de eigenaar moet met een oplossing komen?

Wel even correcte vergelijkingen trekken dan aub :)

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:08

Magrathea schreef:
Izzy19 schreef:
Dat wordt nog een hele belevenis om al die katten dan ook te kunnen vangen en te controleren van waar ze komen. Daarnaast als je kattenpoep in je tuin vindt, kan je onmogelijk nog achterhalen van welke kat het komt. Ik vraag mij af wie constant die controles gaat uitvoeren dan. Ik vermoed dat enkel de politie boetes kan en mag uitschrijven. Ik denk dat er toch nog eens over de praktische kant moet nagedacht worden ook voor zoiets ingevoerd kan worden :)

Ja precies. Lekker van belastinggeld al die ambtenaren inhuren. Of laboranten die DNA tests op kattenpoep uitvoeren.

Overigens ben ik ook tegen hondenbelasting (aangezien er op zoveel plekken ook al opruimplicht geldt, wat ook in veel gevallen niet echt nodig en/of praktisch geregeld is maar goed)


Geen probleem, buurman net gisteren camera opgehangen onze beide voortuinen zijn in beeld }> :Y) dader zo te achterhalen. (ook die oliebol hondeeignaar die zijn hond altijd tegen mijn haagje laat piesen)

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:09

Tja tuurlijk blijven er katten loslopen, maar je kunt er al iets tegen doen.

Ikzelf controleer eerst de tuin voordat de honden erin mogen, zit er een kat dan kan die een natte jas verwachten. Met zo'n regels is de eigenaar van loslopende kat de persoon die de wet overtreed en zal dus niet snel aan mijn deur staan dat ik zijn kat heb mishandeld en dat het zielig is voor zijn kat dat die mijn tuin niet meer in durft door de honden/emmer water. ( ja is echt voorgekomen :+ )

Zo verwacht ik ook niet dat alle honden aangelijnd zijn, maar ik kan wel de politie bellen als een loslopende hond overlast veroorzaakt.

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:09

€400 vind ik een beetje te veel van het goede maar er mogen best regels komen voor loslopende katten.
Mijn tuin is ook regelmatig als kattenbak in gebruik en ik vind dat dus echt gewoon ranzig, ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen en plassen (al zou ik dat volgens sommige hier best kunnen doen, want als ze dat niet willen dan moeten ze maar zorgen dat mijn hond niet in hun tuin kan komen :+ )
Ondertussen heb ik cacaodoppen in mijn tuin en dat houdt ze aardig uit de tuin en ik laat mijn hond ook gewoon de katten weg jagen als ik ze eens zie. (Ze jaagt alleen, ze doet ze verder niks)
Ik heb trouwens niks tegen katten maar ik vind gewoon dat je huisdier geen overlast mag veroorzaken bij andere, dus van mij hoeven ze echt niet opgehokt te worden maar houdt ze gewoon in je eigen tuin.

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:09

BOA's mogen ook boetes uitschrijven. Dat zijn parkeerwachten en dus ook hondencontroleurs. Dat de hondencontroleur dierencontroleur wordt, is maar een kleine stap.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:11

Celiien schreef:
Magrathea schreef:
Om de vergelijking te trekken met geluidsoverlast: als ik nooit geluidsoverlast wil hebben dan moet ik inderdaad zelf geluidsisolatie aanbrengen, want als het niet de buurjongen is die drumt dan is het vast wel wat anders :+

Tjah, je kan het natuurlijk ook scheeftrekken heh :')

Als ik nooit geluidsoverlast wil, betekent dat dat ik idd zelf mijn huis geluidsdicht moet gooien.
Als ik nooit dieroverlast wil, kan ik dus zeer zeker een overkapping op mn tuin gooien en alles potdicht; immers insecten, vogels, etc.

Echter als de buurjongen vervelend wordt met drummen midden in de nacht, hoef ik geen isolatiemateriaal aan te leggen.
Dus als de kat vervelend is met constant schijten in mijn tuin, moet ik dan zorgen dat die kat uit mijn tuin blijft of de eigenaar moet met een oplossing komen?

Wel even correcte vergelijkingen trekken dan aub :)

Ik zou ook zeker open staan voor een oplossing als ik erachter kwam dat mijn kat overlast veroorzaakt :j
Bijvoorbeeld door te helpen met het aanleggen van een één of andere omheining zodat ze niet meer je tuin in kunnen. Geen probleem +:)+

Ik zou het ook geen probleem vinden als iemand mijn kat uit zijn/haar tuin jaagt met de tuinslang. Daar leren ze van. En ik zou er met liefde zelf gaan zitten met de tuinslang :+

Ik bedenk me trouwens ineens dat het schijnbaar heel erg helpt om koffiedik in je tuin te strooien, tegen de katten. En het is goed voor je plantjes. Wat wil je nog meer :j Edit: azijn en peperkorrels werkt ook
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 29-08-17 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:12

Helemaal mee eens! Invoeren die handel!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:13

Denise_Storm schreef:
Ik val van mijn stoel van verbazing. Zowel van het bericht als van een groot deel van de reacties.
Als dit wordt ingevoerd, wat echt niet zal gebeuren, zullen jullie binnen de kortste keren klagen over muizenplagen.

Uiteindelijk is een kat niet om alleen binnen te houden. Ze hebben ook gewoon een jachtinstinct. En zoals JudithGigi zegt: een groot deel van de katten wordt ongelukkig als ze niet naar buiten mogen/kunnen.

En als je zo graag geen last wil hebben van katten; maak zelf je tuin zo dat er geen katten kunnen komen!

Jachtinstinct is juist een reden ze niet los te laten lopen. Wereldwijd zijn huiskatten een ecologische plaag van rampzalige proporties.

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:13

StonedRomy schreef:
Tja tuurlijk blijven er katten loslopen, maar je kunt er al iets tegen doen.

Ikzelf controleer eerst de tuin voordat de honden erin mogen, zit er een kat dan kan die een natte jas verwachten. Met zo'n regels is de eigenaar van loslopende kat de persoon die de wet overtreed en zal dus niet snel aan mijn deur staan dat ik zijn kat heb mishandeld en dat het zielig is voor zijn kat dat die mijn tuin niet meer in durft door de honden/emmer water. ( ja is echt voorgekomen :+ )

Zo verwacht ik ook niet dat alle honden aangelijnd zijn, maar ik kan wel de politie bellen als een loslopende hond overlast veroorzaakt.


Zwemles hebben vreemde katten hier ook wel eens gehad, nou ja, bij mijn ouders thuis, daar vonden alle katten van de buurt dat ze door onze tuin moisten trekken en wij vonden van niet... Dus kat naar huis met nat pak gebeurde regelmatig, aantal bleef daarna wel weg, aantal interesseerde dat niet echt.

En nee, ik ga geen cacao doppen of koffiedik in mijn tuin neergooien, waarom niet? Omdat MIJN kat graag in MIJN tuin zit en netjes op zijn bak de behoefte doet. Andermans kat heeft gewoon niets in mijn tuin te zoeken.

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:14

Woon niet daar
Maar vindt een sterilisatie en chip plicht wel iets wat ze overal zouden moeten doen
Zeker als je kat zonodig de straat op moet
Die van mij blijven in de tuin .
En bezorgen mij een hart aanval zo ongeveer als ze in de avond mugjes gaan vangen al racend over t plat dak hier

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 17:15

Chip plicht is op zich een goed plan, maar helaas lopen veel eigenaren achter met de registratie.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:15

Over het algemeen is een andere kat wel voldoende om jouw kat uit de tuin te houden :o? gek dat ze dan toch in je tuin lopen.
Misschien wat gebruikt kattengrit strooien op de plek waar ze je tuin in komen.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:15

Heel strak plan!

Al vind ik die boete te hoog.

En de dooddoener van ja maar jachtinstinct kan nie binnen nie, mijn hond heeft óók jachtinstinct moet ik toch ook 'binnenhouden'.

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:17

Magrathea schreef:
Tja, geen kat is hetzelfde. Er zullen vast katten zijn die het prima doen als binnenkat. Of als kat-in-ingesloten-tuin.
Ik vind het daartegen wel erg kwetsend dat 'je kat op verzoek naar buiten laten' wordt vertaald als 'je kat onder een auto gooien'. Katten zijn niet gek, de kat van mijn ouders loopt al 15 jaar los en weet donders goed dat hij uit de buurt van rijdende auto's moet blijven (hij is als 2 jarige kater gevonden langs een drukke weg in Rotterdam-Zuid).


Ik vind het juist naief om te denken dat iedere kat netjes 2x links en rechts kijkt voor het over steken. Daarvoor heb ik te veel snelwegkatten en aangereden exemplaren binnen en buiten de bebouwde kom gezien...

Magrathea schreef:
Ik denk dat een maatregel zoals hier geschetst wordt niet gaat leiden tot minder buitenkatten. Je hebt namelijk nog altijd zwerfkatten, daarnaast op dit moment ruim 450 katten in de asiels van de dierenbescherming waarvan het gros gewend is los te lopen en dus waarschijnlijk óf gaat uitbreken óf doodongelukkig wordt in een huis/afgezette tuin. Aan alle tegenstanders: vind je het nu echt een realistisch idee dat al deze katten geplaatst worden op boerderijen/huizen achteraf etc? Zoveel plek is er toch helemaal niet in Nederland? Allemaal euthanaseren dan maar?


Zwerfkatten kunnen er ook alleen maar zijn omdat er niet gehandhaafd kan worden op loslopende katten. Als iedereen verplicht kan worden de kat op eigen terrein te houden, kan er ook bijna niet meer ongewenst voortgeplant worden en ontstaat een uitstervingsbeleid. Alle katten die niet binnen eigen terrein gehouden kunnen worden plaatsen op een plek buitenaf vind ik realistisch en door te beginnen met handhaven ontstaat daarbinnen in de loop der jaren ook een uitstervingsbeleid.

Magrathea schreef:
En over mensen die dieren in hun tuin hebben... Heel leuk als iedereen zijn kat binnen (de tuin) houdt, maar wat nou als er toch een keer ontsnapt, of er een zwerfkat langsloopt, of een bezoeker bij iemand de deur open houdt voor de kat... Dan zijn je beesten alsnog de sjaak. Ik zou met kwetsbare diertjes sowieso zelf maatregelen treffen, omdat binnenkatten/tuinafzettingen geen garantie zijn dat er nooit een dier je tuin in komt. (En wat te denken van ontsnapte honden of vossen in het buitengebied?)


Als je kat vermist raakt schakel je Amivedi, plaatselijk dierenasiel en de plaatselijke supermarkt in. Als het goed is is je kat gechipt en zal contact met je opgenomen kunnen worden als hij gevonden wordt.
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 29-08-17 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:18

Oei oei ik voorzie ineens veel 'zwerfkatten' :oo
Ik moet eerst zien of ze dat kunnen invoeren hoe krijg je die katten gevonden en hoe bewijs je wie de eigenaar is?? En 400 euro?? Halloooo zoveel is een kat nog geeneens waard! Als wel dan laat je die echt niet buiten loslopen lijkt mij. Blijft moeilijk dit.