'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:40

Je kunt lacherig doen, Jis, maar omdat we het hebben over een dier dat niet volgzaam is mag hij gratis overlast veroorzaken?

Mijn kleine getraumatiseerde hondje heeft heel veel moeite gehad met de lijn, hoor. Maar ze moest wel hè, want zij mag tenslotte niet los ondanks dat er wel belasting betaald word.

Snap je nu de ongelijkheid?

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:21

Palmera schreef:
Je kunt lacherig doen, Jis, maar omdat we het hebben over een dier dat niet volgzaam is mag hij gratis overlast veroorzaken?

Mijn kleine getraumatiseerde hondje heeft heel veel moeite gehad met de lijn, hoor. Maar ze moest wel hè, want zij mag tenslotte niet los ondanks dat er wel belasting betaald word.

Snap je nu de ongelijkheid?


Zeg ik ergens dat ze gratis overlast mogen bezorgen? Je hebt blijkbaar niet al mijn berichten gelezen. :)

Jij vindt het oneerlijk dat je hondenbelasting moet betalen en een katteneigenaar niet. Ik begrijp het. Heb zelf pas sinds een paar maanden een eigen kat en heb in al die jaren zonder maar wel met hondenbelasting echt geen moeite gehad met geen belasting voor de katteneigenaar.
Waar het om gaat is dat katteneigenaren de klachten serieus nemen en niet alleen maar zeggen , sluit je ramen en deuren maar of regel dat mijn kat niet in jouw tuin komt.

Je vindt de overlast prima als er belasting betaalt gaat worden? Wat schiet jij daar verder mee op, de overlast blijft.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:06

Palmera schreef:
Je kunt lacherig doen, Jis, maar omdat we het hebben over een dier dat niet volgzaam is mag hij gratis overlast veroorzaken?

Mijn kleine getraumatiseerde hondje heeft heel veel moeite gehad met de lijn, hoor. Maar ze moest wel hè, want zij mag tenslotte niet los ondanks dat er wel belasting betaald word.

Snap je nu de ongelijkheid?


Er zijn geen argumenten voor het verschil.
Alles wat hier op deze draad wordt opgegooid is incorrect en/of emotioneel.

Verder is het afgezien van letterlijk asociaal eerder dierenmishandeling uit gemakzucht dan wat anders. Blijkbaar beter platgereden kat dan letterlijk huískat.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:22

maura schreef:
Vicke_Belle, ik vind het op z'n minst bijzonder dat je je afvraagt hoe ik aan mijn feiten kom. Hoe kan ik iets anders weten dan wat jij zelf opschrijft?

Lees anders je eigen berichten eens terug en let even goed op hoe je dingen beschrijft. Je komt namelijk in elk bericht met nieuwe informatie. Zo kom je nu ineens aanzetten met dat ze al naar de politie zijn geweest (die overigens gelijk heeft dat het een civiele kwestie is, maar het is niet omdat het geen strafrechtelijke kwestie is dat er geen civielrecht bestaat. Ze moeten ook niet bij de politie zijn, maar bij de gemeente voor buurtbemiddeling of mediation, elke gemeente geeft er een eigen naam aan).

Dat ze mooi wonen en van hun uitzicht genieten haal ik uit jouw eigen bericht. Jij heb het immers over een mooi landhuis? Als ik dat verkeerd gelezen heb, of als jouw telefoon van 'lelijk krot' per ongeluk 'mooi landhuis' maakt, dan is er gewoon sprake van een misverstand en kun je dat ook gewoon zeggen. Verder heb je ook zelf opgeschreven dat koppel B lieve mensen zijn die liever geen conflicten willen. Als zij de afweging maken tussen overlast accepteren of mogelijk een conflict veroorzaken en dan kiezen voor het accepteren van de overlast, kun jij het daar niet mee eens zijn, maar het blijf hun keuze. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vervelend voor ze. Daarom heb ik ook wat dingen aangegeven die volgens mij, op basis van het kleine beetje informatie dat jij geeft, nog zouden kunnen. Maar als zij weten wat er mogelijk is en er toch voor kiezen om het erbij te laten, dan kun jij daar verder niets aan doen en ik al helemaal niet.

Verder ga ik er niet meer op in, want de mogelijke acties de koppel B nog kan ondernemen negeer je of je komt met weer nieuwe informatie waar uit moet blijken dat ze helemaal niks meer kunnen en het allemaal de schuld is van buurvrouw A met haar katten. Dat schiet dus niet op.

Misschien zijn er inderdaad wel honderdduizenden burenruzies. Misschien ook niet, maar het zijn er wel veel. Zoveel dat er door allerlei bureaus onderzoek wordt gedaan naar de grootste ergernissen van mensen onderling. In sommige van die lijstjes komen katten voor, meestal tegelijk genoemd met honden, vaker onder 'dieren' als algemeen onderwerp. Ik heb geen lijstje gevonden waar katten of dieren in de top 3 staan. Geluidsoverlast, pesten en kinderen staan wel vaak in de top 3. Ik heb 1 lijstje gevonden waar 'dieren' op plaats 6 staan, verder lager op lijst of helemaal niet in de top 10. Op buurtniveau zullen ongetwijfeld hele nare conflicten rond katten te vinden zijn, maar landelijk gezien lijkt het echt wel mee te vallen.


dus ook al schrijf ik duidelijk dat ze zich ergeren, toch lees jij dat de mensen het minder erg vinden dan ik? (wat ik dus nergens neerschrijf, ja ik heb mijn berichten opnieuw gelezen)
dat is makkelijk discuteren dan. Lekker zelf dingen aannemen en dan beweren dat de andere partij dat zegt.

De nieuwe info over de politie is niet nieuw, maar zoals ik al zei hebben ze al vanalles geprobeerd (en nee ik ga hier nu geen hele lijst neertypen met wat ze allemaal al hebben gedaan)
als ik het hele verhaal moet neertypen zitten we aan 3 pagina's. Dat bespaar ik iedereen, ik wil dit gewoon als voorbeeld aanhalen waar het dus heel erg fout gaat met gebrek aan wetgeving.

Koppel B heeft al heel wat instanties gecontacteerd, niemand kan iets doen want katten zijn prima verzorgt en doen niets wat tegen de wet ingaat. Dus dat jij weer aanneemt dat ze het accepteren is ook weer zo krom. Ze kunnen niet anders dan er zich bij neerleggen.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:04

Vicky_Belle schreef:
Dus dat jij weer aanneemt dat ze het accepteren is ook weer zo krom. Ze kunnen niet anders dan er zich bij neerleggen.


Jawel, maar het opperen van die mogelijkheid amuseert Maura, zo weinig empathie heeft ze blijkbaar.

Ondertussen heb ik vanmorgen een eergister doodgereden kat moeten opruimen.
Nee, dat mag ik eigenlijk niet. Mag het ook niet in de gemeentelijke afvalbak mikken als bio-meuk. Moet het officieel ook aanmelden zelfs onder de bepaling van hondsdoelheid hier.
De eigenaresse van het dier zonder chip doet of ze van niets weet, want wil niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor eventuele schade aan een voertuig of kosten door een overheidsdienst.
De betreffende gemeentepiepel heeft volgende week pas tijd. Het is hier wel >30 graden en het kadaver lag in de zon, dus heb ik andere belangen zwaarder laten wegen dan de wet.
Dat heet gezond verstand, burgerplicht en op zijn ergst burgerlijke ongehoorzaamheid.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:01

Voor degenen met dit probleem zijn er verschillende wettelijke toegestane oplossingen.

Bijvoorbeeld een natuurlijke en een humane.

De kattenliefhebbers zullen waarschijnlijk de natuurlijke prefereren, want het past in het natuurlijke gedrag van hun kat om deze van een natuurlijke vijand te voorzien: Haal een snelle, weerbare hond in huis. Whippet of Foxterrier bijvoorbeeld.
Eventuele dierenarts-kosten aan de hond kun je op de katteneigenaar verhalen uiteraard!

De humane manier is de kat(ten) niet ontmoedigen in huis te komen en elke kat die binnen is naar een dierenopvang brengen als zijnde in huis gevonden. Volstrekt correct.
Is de kat niet gechipt dan is 1 keer waarschijnlijk genoeg.
Is de kat wel gechipt dan is het maar hoe hardleers de eigenaar is hoe vaak die de kosten aan de opvang vergoedt.

Zo zijn er verrassend veel creatieve manieren om legaal overlast te bestrijden.
Neem de (een van de) administratieve manier(en). Meldt schade van zeg een onderpist bankstel, beddengoed/matras, tapijt, parket, aan je inboedelverzekering inclusief naam en adres van de eigenaar van de veroorzakende kat.

Wellicht zou een boekje erover goed verkopen?! :)*

Tango1979

Berichten: 2538
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:13

Huertecilla schreef:
Zo zijn er verrassend veel creatieve manieren om legaal overlast te bestrijden.
Neem de (een van de) administratieve manier(en). Meldt schade van zeg een onderpist bankstel, beddengoed/matras, tapijt, parket, aan je inboedelverzekering inclusief naam en adres van de eigenaar van de veroorzakende kat.

Wellicht zou een boekje erover goed verkopen?! :)*


Das super leuk bedacht Helaas hebben we hier in verzekeringsland de regel dat inboedelschades niet verhaald worden op de AVP van de dader (of in dit geval de kat z'n eigenaar). De kosten van verhalen (manuren vooral) zijn daar de reden van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57984
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:37

In mijn ervaring helpen een paar staffords prima. De jacks vroeger liepen zelf nog wel eens schade op (de huidige doet niks naar katten.) maar bij de staffords hebben ze geen schijn van kans. Plus het gaat snel. In tegenstelling tot bij de jacks. Het boeit de eigenaren niet dat ze een trage dood kunnen sterven maar als het dan gebeurt heb ik liever dat het snel klaar is.

gillian

Berichten: 4426
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:04

Voor onze kat hebben we een mooie buitenren gebouwd. Vind ie prima, rent daar een keer rond, ligt in z'n mandje te slapen.
Maar vervolgens loopt de kat van de buren wel bij ons binnen, vreet onze kat z'n brokken, laatst zat ie zelfs boven terwijl onze eigen kat niet boven mag.
Al geregeld weg moeten jagen, maar beest blijft terugkomen...

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:29

Hier is het de omgekeerde wereld, de honden van de buren worden zomaar op straat gegooid (dat is hun manier van uitlaten) en kakken in onze tuin en eten onze kattenbrokken op. Tot gevolg dat mijn katten die in de tuin liggen van slag raken en niet weten welke kant ze op moeten gaan en mijn honden die binnen zijn blaffen en gillen zo hard als ze maar kunnen.

Bij deze mensen heeft het hen erop aanspreken ook geen zin.

Niet alleen katten eigenaren of de katten zelf kunnen lastig zijn. Honden eigenaren en hun honden ook.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat honden eigenaren ook niet alleen maar heilig zijn (wat een aantal hier wel (indirect) hebben gezegd).

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:45

Change3x schreef:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat honden eigenaren ook niet alleen maar heilig zijn (wat een aantal hier wel (indirect) hebben gezegd).


Waar jij aan voorbij gaat is dat er mbt honden wetgeving is. Jij kan de loslopende honden zonder enig gedoe laten oppakken.
Mbt katten ontbreekt die wetgeving. DAT is het punt, de kern van deze draad. Dat regelgeving mbt loslopende van katten over tijd is.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:46

gillian schreef:
Al geregeld weg moeten jagen, maar beest blijft terugkomen...


Vangen en naar de dierenopvang brengen.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:51

Er zijn dus mensen die hun kat niet laten chippen, onbegrijpelijk.

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:30

Huertecilla schreef:
Voor degenen met dit probleem zijn er verschillende wettelijke toegestane oplossingen.

Bijvoorbeeld een natuurlijke en een humane.

De kattenliefhebbers zullen waarschijnlijk de natuurlijke prefereren, want het past in het natuurlijke gedrag van hun kat om deze van een natuurlijke vijand te voorzien: Haal een snelle, weerbare hond in huis. Whippet of Foxterrier bijvoorbeeld.
Eventuele dierenarts-kosten aan de hond kun je op de katteneigenaar verhalen uiteraard!

Je bent bekend met artikel 425 van het Wetboek van Strafrecht?
Daarbij is het in veel gevallen aanzienlijk goedkoper om een tuin waar een vreemde kat niet welkom is, af te zetten dan om een dier in huis te halen dat in aanschaf en verzorging structurele kosten met zich meebrengt. Nóg goedkoper is het natuurlijk om gewoon samen met de eigenaar van de kat tot overeenstemming te komen :)*
Huertecilla schreef:
De humane manier is de kat(ten) niet ontmoedigen in huis te komen en elke kat die binnen is naar een dierenopvang brengen als zijnde in huis gevonden. Volstrekt correct.
Is de kat niet gechipt dan is 1 keer waarschijnlijk genoeg.
Is de kat wel gechipt dan is het maar hoe hardleers de eigenaar is hoe vaak die de kosten aan de opvang vergoedt.

Is de kat niet gechipt en ook niet ziek of mager, dan mag je de kat weer mee naar huis nemen en loslaten, tenzij je zegt dat het geen zwerver is maar je eigen kat. In dat geval mag je natuurlijk wel de afstandskosten betalen. Gezonde 'zwervers' worden pas na een wachttijd van een paar dagen tot een week geaccepteerd, onder andere om te voorkomen dat mensen die niet gewoon met elkaar in gesprek willen, hun ruzies via het asiel uitvechten. Is de kat wel gechipt, dan wordt contact opgenomen met de eigenaar en kun je meteen aan hem of haar uitleggen waar je precies problemen mee hebt. Vast een hele goede start om tot een oplossing voor alle partijen te komen. Maakt niet uit hoor, ik vind het nog steeds aandoenlijk, grote woorden en weinig daadwerkelijke kennis van zaken.

Zoals gezegd valt ergernis door loslopende katten onder burenconflicten. De oplossing moet dus ook in die richting gezocht worden. Op dat gebied is er goed nieuws voor onder andere de buren van Vicky_Belle, ik kwam net een artikel tegen over de kersverse Wet aanpak woonoverlast, voor mij ook nog nieuw. Van kracht geworden op 1 juli, dus er is nog niet veel jurisprudentie. Maar... onder deze nieuwe wet is de burgemeester bevoegd om bewoners specifieke gedragsaanwijzingen te geven. Dat mag alleen als andere instrumenten, zoals buurtbemiddeling niet of onvoldoende werken.

Voor de volledigheid:
Vicky_Belle schreef:
dus ook al schrijf ik duidelijk dat ze zich ergeren, toch lees jij dat de mensen het minder erg vinden dan ik? (wat ik dus nergens neerschrijf, ja ik heb mijn berichten opnieuw gelezen)
dat is makkelijk discuteren dan. Lekker zelf dingen aannemen en dan beweren dat de andere partij dat zegt.

Je leest niet wat ik schrijf. Ik schrijf niet dat koppel B het minder erg vindt dan jij, ik schrijf dat het op mij overkomt alsof ze minder problemen hebben met die katten dan jij beweert. Hoe het op mij overkomt dus. Ook niet dat zij het minder erg vinden dan jij, maar dat zij het minder erg lijken te vinden dan jij beweert. Omdat ze kennelijk bereid zijn die overlast te accepteren. Kennelijk, op basis van de informatie die jij geeft. Ik doe trouwens wel 1 aanname, en dat is dat jouw verhaal in Nederland speelt. Omdat de hele aanleiding van dit topic Nederlands is, mocht het een Belgisch voorbeeld zijn dan is het niet relevant voor het topic (al bestaat bijvoorbeeld buurtbemiddeling ook in België).

Nu komt je met wéér nieuwe informatie, namelijk dat ze al heel wat instanties hebben gecontacteerd en niet anders kunnen dan zich erbij neerleggen. Ze kunnen echter wel degelijk anders, naar de gemeente, buurtbemiddeling vragen en nu, sinds 1 juli, als de gemeente werkelijk al die tijd niets heeft gedaan, verzoek tot ingrijpen indienen op grond van de nieuwe wet. Op basis van burenconflict, da's dan wel handig. En dat moet er dan ook wel zijn, de klacht moet niet zijn dat de buurvrouw de katten laat loslopen, maar dat de buurvrouw niet bereid is maatregelen te treffen om aantoonbare overlast te beëindigen. Mocht je daar niet uitkomen dan wil ik ook best even helpen om een en ander op papier te krijgen. Want, anders dan jij blijkbaar denkt, vind ik de situatie gewoon vervelend voor alle betrokkenen (ook voor buurvrouw A). Ik vond (en vindt) alleen dat de conclusie die jij naar aanleiding van dit voorbeeld trekt, dat een ren logisch is en bij wet verplicht zou moeten worden, volstrekte onzin.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:51

maura schreef:
Daarbij is het in veel gevallen aanzienlijk goedkoper om een tuin waar een vreemde kat niet welkom is, af te zetten dan om een dier in huis te halen dat in aanschaf en verzorging structurele kosten met zich meebrengt. Nóg goedkoper is het natuurlijk om gewoon samen met de eigenaar van de kat tot overeenstemming te komen :)*


Het goedkoopste en enige normale is dat de katteneigenaar zorgt dat diens dier niet voor overlast zorgt.
De enige redelijke ´overeenstemming´ is dat de kat van een ander niet in jouw tuin/huis komt etc.
Alle andere is imo asociaal.

Kijk, er IS een probleem. Een probleem dat door katteneigenaars veroorzaakt wordt. Deze draad maakt dat pijnlijk duidelijk en ook dat de eigenaars van de overlast veroorzakende katten dat heel normaal vinden.
Indien degene die overlast heeft zich in allerlei bochten moet wringen dan is ´burgerlijke ongehoorzaamheid´ begrijpelijk en gewoon redelijk.
Daar schieten de katten en diens eigenaren niets mee op, dus beter dat de overheid optreedt tegen de veroorzakers van de problemen.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:08

maura schreef:
Maakt niet uit hoor, ik vind het nog steeds aandoenlijk, grote woorden en weinig daadwerkelijke kennis van zaken.


Ik ben blij dat ik je vrolijk maak.

Je merkt zelf op dat overlast aantoonbaar moet zijn.
Zo is het ook met ´burgelijke ongehoorzaamheid´ door degene die overlast ondervindt.
Ben wel wijzer om er op een openbaar forum verder op in te gaan :D

Ik vind het volstrekte onzin dat jij een verplicht binnen houden, eventueel met een ren, volstrekte onzin vindt.
Mbt het houden van een huisdier en overlast zie ik geen verschil tussen hond of kat. Imo behoort de wetgever dat gelijk te trekken. Scheelt ook gelijk een berg milieuoverlast door katten. Loslopende katten zijn faunavervalsing en behoren imo opgeruimd te worden.
Ik zie echt het probleem niet. Duiven worden ook weggevangen. Wat maakt katten anders dan andere dieren welke overlast veroorzaken??
Ik geef de initiatiefnemer alle gelijk van de wereld en de hoogte van de boete is gewoon een openingsschot.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:28

maura schreef:
Voor de volledigheid:
Vicky_Belle schreef:
dus ook al schrijf ik duidelijk dat ze zich ergeren, toch lees jij dat de mensen het minder erg vinden dan ik? (wat ik dus nergens neerschrijf, ja ik heb mijn berichten opnieuw gelezen)
dat is makkelijk discuteren dan. Lekker zelf dingen aannemen en dan beweren dat de andere partij dat zegt.

Je leest niet wat ik schrijf. Ik schrijf niet dat koppel B het minder erg vindt dan jij, ik schrijf dat het op mij overkomt alsof ze minder problemen hebben met die katten dan jij beweert. Hoe het op mij overkomt dus. Ook niet dat zij het minder erg vinden dan jij, maar dat zij het minder erg lijken te vinden dan jij beweert. Omdat ze kennelijk bereid zijn die overlast te accepteren. Kennelijk, op basis van de informatie die jij geeft. Ik doe trouwens wel 1 aanname, en dat is dat jouw verhaal in Nederland speelt. Omdat de hele aanleiding van dit topic Nederlands is, mocht het een Belgisch voorbeeld zijn dan is het niet relevant voor het topic (al bestaat bijvoorbeeld buurtbemiddeling ook in België).

Nu komt je met wéér nieuwe informatie, namelijk dat ze al heel wat instanties hebben gecontacteerd en niet anders kunnen dan zich erbij neerleggen. Ze kunnen echter wel degelijk anders, naar de gemeente, buurtbemiddeling vragen en nu, sinds 1 juli, als de gemeente werkelijk al die tijd niets heeft gedaan, verzoek tot ingrijpen indienen op grond van de nieuwe wet. Op basis van burenconflict, da's dan wel handig. En dat moet er dan ook wel zijn, de klacht moet niet zijn dat de buurvrouw de katten laat loslopen, maar dat de buurvrouw niet bereid is maatregelen te treffen om aantoonbare overlast te beëindigen. Mocht je daar niet uitkomen dan wil ik ook best even helpen om een en ander op papier te krijgen. Want, anders dan jij blijkbaar denkt, vind ik de situatie gewoon vervelend voor alle betrokkenen (ook voor buurvrouw A). Ik vond (en vindt) alleen dat de conclusie die jij naar aanleiding van dit voorbeeld trekt, dat een ren logisch is en bij wet verplicht zou moeten worden, volstrekte onzin.


Het is wel degelijk een Belgisch voorbeeld en er mag hier ook dringend eens naar de wetgeving gekeken worden daaromtrent.
Ik kan alleen maar (nog eens) benadrukken dat het die mensen wel degelijk hoog zit, ergert, het gewoon kak vinden (misschien begrijp je die taal beter). Ik heb echt niet de indruk gegeven dat "dat zij het minder erg lijken te vinden dan jij beweert" dat is dus wel degelijk een aanname van jou. En wat jij nieuwe info vind heb ik al duidelijk gemaakt dat die mensen écht van alles geprobeerd hebben.
Hier op den buiten heb je geen buurtbemiddeling. Een ook die kan niet tussenkomen wegens geen wettelijke overtredingen.
Een ren is gewoon de meest logische oplossing. Er is geen andere oplossing. Je blijft zeggen met mensen praten en aan tafel zitten maar ik denk dat je de meeste mensen nog moet leren kennen "aan tafel".

Buurvrouw A is echt niet de enige die er gewoon lak aan heeft om maar iets van oplossing te zoeken voor iets zij geen last van heeft maar een ander wel.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:21

Vicky_Belle schreef:
Je blijft zeggen met mensen praten en aan tafel zitten maar ik denk dat je de meeste mensen nog moet leren kennen "aan tafel".

Buurvrouw A is echt niet de enige die er gewoon lak aan heeft om maar iets van oplossing te zoeken voor iets zij geen last van heeft maar een ander wel.


Waarom zou je daarmee aan tafel wíllen zitten?
Overleg is een stap VEEL te ver. Hou gewoon je liefhebberij bij je. Individuele brijheid houdt op waar de rechten van anderen beginnen.

Vanmorgen weer een overreden kat opgeruimd -O-
Lag op nog geen meter van waar de vorige lag. Ook een rode kater. Logisch want broertje. ´Tis een zombie kat!´ merkte mijn zoon op.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:33

Onzin!
Katten moeten kunnen gaan en staan waar ze willen, hier lopen ze ook heerlijk door de straat: wel 10 katjes, altijd leuk en gezellig en doen niks kwaad.
Doe dan een regel dat je een kattenbak moet hebben... Maar wat een onzin jeetje!
Katten blijven ook wilde beesten, stammen gwn af van tijgers enzo en wij hebben ze helemaal verpest door ze op te sluiten in ons huis.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:04

Heb hier ook last van een kat van een ander....volgens mij is kat amper bij baasje zelf thuis of helemaal niet, maar doet wel alles hier wat ik niet wil......
Heb ik dat nu te nemen, omdat ze zogenaamd wilde dieren zijn? De wilde dieren waar wij last van hebben, verdelgen wij, mag dat dan ook met deze kat?

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:05

Huertecilla schreef:
Vicky_Belle schreef:
Je blijft zeggen met mensen praten en aan tafel zitten maar ik denk dat je de meeste mensen nog moet leren kennen "aan tafel".

Buurvrouw A is echt niet de enige die er gewoon lak aan heeft om maar iets van oplossing te zoeken voor iets zij geen last van heeft maar een ander wel.


Waarom zou je daarmee aan tafel wíllen zitten?
Overleg is een stap VEEL te ver. Hou gewoon je liefhebberij bij je. Individuele brijheid houdt op waar de rechten van anderen beginnen.

Vanmorgen weer een overreden kat opgeruimd -O-
Lag op nog geen meter van waar de vorige lag. Ook een rode kater. Logisch want broertje. ´Tis een zombie kat!´ merkte mijn zoon op.


heb je het tegen mij? want volgens mij denken we er hetzelfde over ;-)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:06

Arabier schreef:
Onzin!
Katten moeten kunnen gaan en staan waar ze willen, hier lopen ze ook heerlijk door de straat: wel 10 katjes, altijd leuk en gezellig en doen niks kwaad.
Doe dan een regel dat je een kattenbak moet hebben... Maar wat een onzin jeetje!
Katten blijven ook wilde beesten, stammen gwn af van tijgers enzo en wij hebben ze helemaal verpest door ze op te sluiten in ons huis.

En jij bent serieus? >;)

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:08

Arabier schreef:
Onzin!
Katten moeten kunnen gaan en staan waar ze willen, hier lopen ze ook heerlijk door de straat: wel 10 katjes, altijd leuk en gezellig en doen niks kwaad.
Doe dan een regel dat je een kattenbak moet hebben... Maar wat een onzin jeetje!
Katten blijven ook wilde beesten, stammen gwn af van tijgers enzo en wij hebben ze helemaal verpest door ze op te sluiten in ons huis.


katten zijn geen wilde beesten, of toch niet wilder dan het gemiddelde paard, schaap, konijn, ... die krijgen toch ook niet de vrijheid om te gaan en te staan waar ze willen omdat ze nog een stuk wild zijn? Katten kakken net zoals alle andere dieren overal. En ze geven weldegelijk veel last en doen wél kwaad.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:09

Vast... :D maar de kat stamt af van de wilde kat en niet van de tijger....

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:10

Ja, ze zijn minder wild, ik ben ook tegen konijnen opsluiten etc.
Die dieren waren hier op aarde eerder dan wij hier waren, en dan vinden mensen dat wij het recht hebben om ze op te sluiten in ons huis? Vreselijk! Mijn hond gaat ook vaker naar buiten dan de gemiddelde hond, en als ik m uitlaat zit ie nooit aan de riem, al mag het niet, kan me worst wezen. We zijn geen haar beter dan ons.