Am/Engelse Stafford eigenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:37

Oh ik ga morgen vroeg (jullie avond) reageren. Ben te moe om iets logisch te zeggen en alles goed te lezen _O- zie wel weer leuke foto's voorbij komen!
En een krulstaart idd nog nooit gezien bij een staffy!

Edit: Trouwens _O-
Nog niet iedereen weet dat we een hond krijgen.. dus we houden even wat vrienden op fb voor de gek := ik hoop dat ik niet familie in paniek heb straks _O-

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:58

Bella is helaas ook de dupe geworden van een kleuren fokker |(
De staffords blijken al een mutatie bij zich te dragen en door de blauw gen verkeerd te fokken wordt dit nog verdubbelt.
Ze is nu 5 en doet het gelukkig heel goed maar een lang gelukkig leven zal ze helaas niet hebben dus we houden het maar op gelukkig en dan helaas minder lang. Ik zal de foto's in een spoiler plaatsten want ze kunnen als schokkend ervaren worden.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:58

Leuk topic!
Eigenlijk hoor ik hier nog niet te reageren... maar met een beetje geluk mag ik me van af zondag ook 'officieel' melden in dit topic.

Ga zondag voor een 7 maand oude staffie kijken. *D :):)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:00

candalisa schreef:
Bella is helaas ook de dupe geworden van een kleuren fokker |(
De staffords blijken al een mutatie bij zich te dragen en door de blauw gen verkeerd te fokken wordt dit nog verdubbelt.
Ze is nu 5 en doet het gelukkig heel goed maar een lang gelukkig leven zal ze helaas niet hebben dus we houden het maar op gelukkig en dan helaas minder lang. Ik zal de foto's in een spoiler plaatsten want ze kunnen als schokkend ervaren worden.

Spoiler:
[ [url=m/FbirI6.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b3eYSp.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d3FuHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yXFACW.jpg]Afbeelding[/url] ]

:O Wat heftig. Gatsie. Arm ding!

Super leuk Suus!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:56

candalisa schreef:
Bella is helaas ook de dupe geworden van een kleuren fokker |(
De staffords blijken al een mutatie bij zich te dragen en door de blauw gen verkeerd te fokken wordt dit nog verdubbelt.
Ze is nu 5 en doet het gelukkig heel goed maar een lang gelukkig leven zal ze helaas niet hebben dus we houden het maar op gelukkig en dan helaas minder lang. Ik zal de foto's in een spoiler plaatsten want ze kunnen als schokkend ervaren worden.

Spoiler:
[ [url=m/FbirI6.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b3eYSp.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d3FuHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yXFACW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh wat heftig zeg. zo'n heftige allergische reactie heb ik nog nooit gezien! Gelukkig heeft de mijn daar geen last van. Hoe houd je dat onder controle met speciale voeding?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:05

Oh geweldig die foto met die konijntjes! :')

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:09

Nagini _O- _O- _O-


Ooooh Arme Bella!!!
Enigste wat ik weet van blauw is dat er bij de ouderdieren niet met Blauw x Blauw gedekt mag (?) worden? Weet dat dit vaak wél gebeurd idd.

Och wat moet die Bella pijn gehad hebben zeg! Wat hebben jullie hier uiteindelijk aan kunnen doen?


Leuk Suus!!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:24

Ja daar is veel onduidelijkheid over. In principe is blauw een verdunning. Dus in zekere zin geen probleem. Maar er zijn toch wel veel gevallen(geweest) waarbij pups die uit Blauw X Blauw komen echt wel gezondheidsproblemen hadden, met name de huid.
Wat dan weer lastig is. Veel allergieën komen tot uiting in de huid.

Ik heb zelf een lading allergieen, en het typerende. In de gehele familie (beide ouders) is er op 1 iemand na niemand met allergieen. Alleen mijn moeder reageert op nikkel.
Mijn allergieën (die overigens alleen via de huid naar buiten komen) zal ik maar niet opnoemen. Dan ben ik nog wel even bezig. Oh alleen aardbei reageert niet via de huid bij mij :')


Dus ik vind dat heel lastig om te zeggen. Mijn hond draagt blauw. Zowel vanuit mama, als vanuit papa. Zijn moeder droeg ook blauw en zijn vader is blauw. Heb hem totaal niet op zn kleur gekozen(of de kansen) want de dag dat wij de fokker benaderden over hem, was de dag dat ie met ons mee naar huis ging, en toen zat ie nog maar alleen.

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:36

Ik snap je! Moet zeggen dat Zenna ook wel een en ander heeft hoor wat haar huid betreft. Veel qua eten reageert bij haar ook heftig. Zij is zwart. Moeders ook en vaders meer fawn achtig geloof ik.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:46

Hier gelukkig geen problemen. Alleen Chick zit veel dunner in haar vacht dan Boellie. Het enige waar mijn reu echt NIET tegen kan is bonzo. Dan is ie of de hele dag misselijk of aan de race. Heb een tijdje geleden Platinum geprobeerd en daar werd het teefje misselijk van. Verder gaat rauwe vis niet zo goed bij Boellie. Of hij eet het niet, of het komt er terug uit. Nu van Kivo de Vis kvv en die gaat wel goed. Dus echt problemen gelukkig niet :D

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:52

Fijn zo! Zenna deed het écht perfect op Kivo Geit. Tot ie eruit ging omdat de kwaliteit geit die hij kon krijgen te slecht werd.... Dus terug op brok. Ze zit nu op een type van prins maar blijft wat jeuken..... Nu is ze best ''verslavingsgevoelig'' zeg ik altijd haha! Ze heeft enorm snel een tic te pakken... Dus het jeuken kan ook nog een deel tussen haar oren zitten.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:55

Ja geit is heel lastig te krijgen helaas. Geen andere geit kvv opties?

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:03

Geen idee eigenlijk! Kan eens gaan zoeken.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:11

Ik heb Dogmeat en daar is de geit nog gewoon verkrijg baar.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:05

Wat er al gezegd word blauw is een verzwakking van zwart. Pups die geboren worden uit een combi blauw x blauw hebben veel sneller kans op huidaandoeningen of allergieën.
Blauw is ook eigenlijk een kleur die je als fokker niet moet willen (niks tegen de honden) en al zeker niet mee moet willen fokken het blijft namelijk een verzwakking van kleur.
Het zelfde geld voor black and tan, wij hebben zwart x zwart/brindle gefokt en daar een reu uit gehouden helaas kreeg hij met 10 weken black and tan kenmerken dus uitgesloten voor fok.
Het grootste probleem van blauw is dat mensen de kleur zo mooi vinden dus de vraag er groot naar is, en waar de vraag groot naar is word door sommige fokkers(broodfokkers) naar gefokt.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:40

@jonneke1981 nee de dierenarts dacht eerst dat ze d'r eigen verbrand had in de zon. D'r huid pelde je er gewoon vanaf. Ze heeft ruim een half jaar niet mee kunnen wandelen en noodgedwongen alles in de tuin moeten doen want een riem/tuig wat dan ook was geen optie.
We hadden d'r toen al op een eliminatie diet gezet maar uit de testen kwam dat ze van iets van pollen allergie had. Ze kreeg toen prednison en daar werd het beter van alleen ja dit heeft weer gevolgen gehad voor d'r bijnier dus zijn we mee gestopt. We hebben toen met de dierenarts besloten dat als ze zou lijden we haar hiervan zouden verlossen maar ze heeft er geen pijn aan. De dierenarts heeft het huid toen staan afkrabben en ze zat echt hem aan te kijken van heb je snoep? Dit heeft wel ook z'n nadelen want het krabben is nu een gewoonte geworden en omdat ze het niet voelt krabt ze d'r eigen snel kapot. Bij warme weersomstandigheden heeft ze meer last dan normaal dan krijgt ze een korte prednison kuur om de jeuk te onderdrukken en vullen we dit aan met hooikoorts tabletten. Meestal trek ik haar ook een T-shirt aan zodat ze het iig niet snel kapot krabt. Haar huid is erg hard echt net of je een schildpad aait dit zal nooit meer weg trekken maar zolang ze vrolijk is en geen pijn heeft is het goed. Wij hebben liever dat ze een korte blije leven heeft dan een lange met veel jeuk en pijn.


Afbeelding

D'r diet hebben we zo gelaten dus ze keijgt geen kip producten maar een lekkernij hier en daar krijgt ze dus ook aangezien het niet hiermee te maken heeft.

D'r karakter is ook gewoon bijzonder zot echt geen druppel kwaad in.
Afbeelding

Afbeelding

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:47

Tis wel een scheet om te zien! Hopelijk kunnen jullie nog heel lang plezier van elkaar hebben!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:12

Jeej wat heftig zeg !

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 05:00

Jemig, die aandoening van Bella. Wat heftig! Hier word zelfs meer geld gevraagd als het een blauwe is.. ze zijn erg gewild.

@Jonneke; awh die van jouw dus ook een zorgenkindje.. (een beetje dan). Gelukkig is het in NL over het algemeen niet zo warm.. maar moeilijke maanden in de zomer voor jullie dan zeg.

Ik heb zojuist 2 kg puppy gehakt gehaald (extra vet) bij de hondenslager en ga het verdelen in porties van 50 gram. Lekker makkelijk ontdooien, aangezien we 'm ook nog brokken voeren hoeft ie op het begin niet zo veel vlees. Even rustig aan laten wennen.

Morgen is het zover!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:57

@Nagini wat spannend!!! Veel foto's posten he!

Sparky is inderdaad een beetje een zorgenkindje ze zal nooit echt behendigheid kunnen doen of zo omdat de knieën toch een zwakke plek blijven helaas. En in de hitte ligt ze alleen binnen. Maar gelukkig is haar grootste hobby knuffelen en opschoot zitten dus dat komt wel goed!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:58

Spannendd!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:42

@nagini wordt je toch helemaal happy van he z'n kleine spruit in huis strakjes *\%/*
Hier ook hoor mijn vriend heeft haar toen met z'n ex gekocht voor €2500 zonder stamboom ik viel zowat neer ja zei die we wilde d'r wel bij een goede fokker halen die man fokte heel af en toe een nestje ja dat geloof ik wel met 1 nest ben je wel binnen.
Maar dat heb je vaak met onervaren honden eigenaren die weten niet wat het allemaal met zich mee kan brengen. Inmiddels zijn we ook €3000 verder aan behandel kosten en nu heeft ze ook een tumor aan d'r melkklier die verwijdert moet worden. Mijn rottweiler is nu 8 en ik vermoed soms dat ze bella gaat overleven maar sommige momenten is bella weer zo deuk als een deur dan denk ik het is goed zo.
Ik heb d'r 1 keer meegenomen met het gevoel dat ik haar achter moest laten ze had een hersenvlies ontsteking en viel gewoon steeds om naar rechts kon het niet meer aan zien toen ben ik voordat we naar de dierenarts gingen langs de mac gereden om een hamburger te halen voor d'r je zag die kraaloogjes helemaal oplichten en hij was zo op. Dierenarts wilde toch nog een antibiotica kuur proberen aangezien ze z'n vechter was en ze is er weer boven op gekomen. Ik kreeg me toch een hoop gedoe over me heen toen ik de foto op fb plaatste met de hamburger bah bah zelfs de dierenarts zei ach verwen ze af en toe ze wordt toch niet beter. Dus dat doen we *D

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:59

2500? Jeetje.. nu zit dat eerder op 1500/1700 incl stamboom en nagenoeg ongetest..
lekker verwennen hoor. hier krijgen ze ook wel eens ''mensen'' eten..

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:35

Mijn gekke staffie kostte € 275 euries zonder stamboom _O-
Enigste eis die ik had toen (Was 18 :') ) dat beide ouders aanwezig waren. Die waren beide erg lief!
Tegenwoordig kijk ik gelukkig wel iets verder, ofja, vind ik bepaalde ziektes uitgesloten enz wel belangrijk.

Zenna heeft me relatief weinig geld gekost. Sterilisatie (werd vergoed want ze was verzekerd) Een paar kleine dingetjes met haar oren. Snel ontstoken en vorig jaar een bloedoor (Ging niet weg met prikken, dus nu een bloemkooloortje :D) En haar staartamputatie. Maar dat waren de kosten ook niet.

De kopzorgen met haar daar en tegen :') Kan haar voor geen goud missen, maar we hebben wel een hele geschiedenis samen.


Spannend Nagini!!! Veel plezier!!!

Oooh Candalisa wat een ellende voor d'r zeg! Wat fijn dat je haar zo helpt dmv een tshirt enz!
Ze ziet er zo ontzettend lief uit! (Ken eigenlijk weinig staffs die niet lief zijn ook :D )

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 10:40

Jeetje joh, hersenvliesontsteking ook nog.. en dat voor 2500 euro!

Er was hier eentje op fb had ie pups te koop gezet ook voor $2000 per pup volgens mij.. en hij had er 14 in een nest. Nou kun je ff cashen. Echt absurd.

Voor Lenyx betalen we $800. Hij komt met z'n 1e vaccinatie, vet check + microchip en beide ouderdieren zijn aanwezig en getest/op de foto gezet (weet niet precies hoe het hele HD werkt).

Edit: had vandaag prep dag..

Bench klaargemaakt en z'n vlees in zakjes verdeeld (50 gram voor de 1e 2 weken en dan 75/80 gram voor de volgende 2 weken).


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nagini op 28-09-17 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt