Am/Engelse Stafford eigenaren!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:42

Dat is een nette prijs vind ik Nagini! :j

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:43

Die van ons waren ook "goedkoop" hoor. Teefje €500,- toen was ze op een paar dagen na 1 jaar.
Onze reu kostte als pup €750.
Maar bij beide nesten geen geteste ouderdieren. Wel vrij van HC en L2-hga, als ergens in de lijn de ouderdieren ervan vrij zijn, dan zijn de pups dat ook. Maar die testen zijn natuurlijk na generaties lang niet meer terug te vinden.

Helaas vind he momenteel best wat advertenties van pups vrij van l2-hga en hc en verder niks getest. Voor 1450,- ps

Indd nette prijs! :)

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 10:44

loez schreef:
Dat is een nette prijs vind ik Nagini! :j


Ja omgerekend zo'n 550 euro.

Mensen willen nu gewoon cashen met hun hond joh. Niets meer niet minder.

Plaats ze hier ook nog even want ik zie dat ik op de volgende pagina ben beland en mn edit dan weg valt.

Bench klaar voor de kleine man:

Afbeelding

En een vriezer met vlees voor 'm (2 weken met 50 gram en 2 weken met 75/80 gram)
Lekker makkelijk zo


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:49

Dan is het helemaal netjes. Voor een geteste kruising! :)

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:01

Nagini dat is nog netjes hoor. Ik vond echt heel veel hier kan je nu eigenlijk ook geen Stafford zonder papier meer hebben meer omdat ze zo aan het mouwen zijn bij het kabinet. Gelukkig heeft joy (rottweiler) wel een stamboom maar zal als ze er niet meer zijn geen ras meer van de risico lijst nemen. Ik ben zelf gedragsdeskundige en ze worden zo erg nadelig behandeld dat ik er klaar mee ben. Joy en Bella zijn heerlijke sociale honden die willen spelen en als we op een losloop veld komen rent iedereen hard weg ik vind dat zo zielig voor hun. Ik ga straks weer voor een German Spitz (kees) die ga ik vanuit nsw importeren daar kwam mijn andere ook vandaan en na 16 jaar heb ik zulk goed kontakt met fokker. Maar zelfs dan ben ik incl vlucht geen €2500 kwijt %)

@loez ja alles om er maar voor te zorgen dat ze drzelf enigszins heel houdt zelfs toen sokjes geprobeerd maar die gingen niet lang mee

Afbeelding

Met de hersenvliesontsteking heeft ze ook een tijdelijke gezichts verlamming gehad je ziet dat rechts een beetje hangt

Afbeelding

Kiwiwitje ja we hebben toen wel alles uitgesloten stel ze zou het echt van het eten krijgen was het een ander verhaal maar ze krijgt het toch wel dus dan maar keer iets lekkers

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:09

gelukkig merk ik van hondeigenaren weinig ''problemen'' met het ras. Heb meer last van mensen die juist hun honden zo op die van ons af laten vliegen, wat dan natuurlijk niet zo vaak lief bedoeld is van de andere honden.
helaas is ons teefje daardoor een beetje bang geworden van vreemde honden. En dan hond formaat labrador heeft ze echt moeite mee, dan blijft ze zelfs omhoog springen ondanks dat de hond echt mega lief was voor haar, super voorzichtig..

Van de week heeft ze nog ''gespeeld'' met twee samsonachtige honden :P
Maar op veel plekken als hondenscholen, uitlaatservice, pensions en dergelijke worden ze wel veel geweigerd. Was helaas al toen onze hond nog maar 9 weekjes was.. Puur en alleen om het ras. Gelukkig waren ze nog wel zo eerlijk om dat ook gewoon te zeggen.
Een van de redenen waarom wij als alles financieel mee gaat zitten om in 2018/2019 zowel de papieren van kynologisch instructeur te halen en ook voor gedragsdeskundige. Samen met mijn vriend dan dus. Hopelijk kunnen we dat dan in de toekomst goed gaan gebruiken!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:20

Kiwiwitje ja ik ben 8 jaar geleden begonnen toen was het nog niet zo erg. Nu merk ik echt dat vooral prutsmuts in de buurt echt van doe labrador mensen zijn. Ik heb zelfs een mw in buurt die een opmerking maakte terwijl ze haar labrador bijna half moest opgangen omdat ze hem niet kon houden dat het onverantwoordelijk was dat ik met 2 van dat soort honden liep want "ik" zou ze niet kunnen houden. Die van mij lopen netjes aan de riem naast mij en weten dat ze echt niet mogen trekken maar ja maak dat sommige mensen os wijs. Ik heb nu voor het eerst een golden retriever in mijn gehoorzaamheid groepje zitten verder alleen staffords, bordeauxs en rottweilers puur omdat mensen er nergens mee terecht kunnen.
Het ras komt ook vaak verkeerd terecht door de media want omdat ze elke bijt incident blijkbaar groot op de krantenkoppen zetten wordt de ras alleen maar aantrekkelijker voor mensen die er kwaad mee willen.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:28

Ja ik blijf daar ook zo boos over worden. Zeker omdat het altijd maar weer een stafford of pitt is en dan is het maar de vraag of het daadwerkelijk iets in die richting was.
Maarja sensatie he.. ;) Ik denk ook dat de nieuwssites gek worden van mij.. of me gewoon al geblokkeerd hebben :+ :')

Ik zie gewoon teveel ellende van hondenscholen. Kennissen van ons hebben nu hun 3e of 4e hond. Die kerel kan een hele map aan diploma's laten zien die hij met zn honden behaald heeft. Maar geen van allen kan(en kon) normaal mee lopen naar het uitlaat veldje die letterlijk de straat oversteken is.

Puur kunstje koekje mentaliteit, leuk voor op het veld, maar daar buiten komt er niks van terecht. Hij heeft ook al wel wat keren laten vallen dat de scholen waar hij geweest is iedere pup een diploma geven ongeacht of ze alles behalen. Ja daar kan ik alleen maar heel boos om worden.

En als een hond met zn tanden ontbloot, haren recht overeind en grommend op mijn honden af komt, kan ik er toch niet veel meer van maken dan dat ze niet komen om te spelen. En dat in aanlijnplicht gebieden. Maarja, ik heb wel twee staffords aan de lijn.. dus hoe groot de andere hond ook is, die van mij hebben het wel gedaan. Ondanks dat mijn honden niet bij andere honden kunnen/mogen komen zonder toestemming... En ondanks dat die van mij WEL aangelijnd lopen(overal eigenlijk. )

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:16

Dat is precies waarom het bij Zenna en mij begonnen is met fout gaan :') Op het veld ging het aardig, het uitvallen begon daar al iets, alleen hielpen zij mij niet.

Ja, train maar op afstand en zie maar hoe dichtbij je kunt komen zonder dat ze uitvalt. Ik was 18, zo onzeker als iets. (Achteraf niet slim om dan een staff in huis te nemen :') Maarja, wijze les )

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:19

Ja is ook hoor ik heb dat ook meegemaakt er was eigenlijk nooit een pup weg gegaan zonder diploma ... dan ben ik erg streng want als ze idd niet hun abc kunnen slagen ze niet (ze hoeven dan niet hele cursus over te doen hoor) maar ik heb meestal voor de pups geen echte examen want ze waren ook niet allemaal even oud. Maar ze mogen niet eerder door dan dat ze gewoon netjes kunnen gedragen en hierbij bedoel ik aan een riem kunnen lopen aandacht voor hun baasje hebben en sociaal zijn. Ze leren wel gewoon zit af enz maar dat vind ik bij hun niet eens echt belangrijk maar ze moeten wel kunnen laten zien dat ze naar hun naam luisteren en ook na het spelen weer aandacht voor hun baasje kunnen hebben.
In de basis ga ik dan echt verder daarop met zit af wacht enz

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:23

Ik vind honden op een normale manier passeren écht belangrijker dan Zit af en blijf :') Maar hier in de buurt wordt álles op locatie gedaan.

1 hondenschool heeft hier bij de puppycursus elke week op een andere locatie les. In het bos, in het dorp enz.

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:42

Leuk, zo'n topic.
Dit is onze Guus, Staffordshire Bullterriër met stamboompapieren, van 18 maart 2016 en is tweede kerstdag een jaar bij ons.

Hij kwam bij ons als extreem angstig, onzeker en mentaal beschadigd hondje.
Is de eerste 7 maanden van zijn leven bij de fokker geweest en (het halve nest) is erg laat weggegaan.
Onze Guus was de laatste en zou zogenaamd als dekreu gebleven zijn.

Na contact te hebben gehad met eigenaren van zijn zusje en broertje bleek dat ook zij laat weg gegaan waren en hun voorkeur ging niet uit naar onze Guus, omdat hij zo angstig was.

Inmiddels is onze vent uitgegroeid tot een super stoer, speels en komisch hondje. Dankzij heel veel liefde, geduld, tijd en verdieping.
De foto's zijn van afgelopen winter, inmiddels is hij wel al verder uitgezwaard en hoger geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik me trouwens afvroeg. Ik ben niet helemaal thuis in kleurengenetica enzo. Nu weet ik dat zijn vader blauw is en zijn moeder rood.
Weet iemand hoe het kan dat onze Guus, en zijn broertjes en zusjes allemaal zwart-bruin gestroomd zijn?
En wat al zou Guus bewijzen van spreken een nestje mogen maken, wat voor kleurenkansen heb je dan ongeveer? Is gestroomd dominant of kun je ook een blauw-drager zijn bijvoorbeeld?
Puur nieuwsgierigheid, dekken denken we (nog) niet aan :)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:03

Wat ik zoek/verwacht van een hondenschool is eigenlijk heel simpel.
Heel banketstaaf gezegd, een kunstje leren kan ik zelf ook. Dus dingen als ''zit/lig/blijf/poot bla bla''.
Maar hoe kun je een hond dingen leren echt leren, als in wat is sociaal gedrag, wat mag wel wat mag niet. Hoe maak je van ''negatief'' gedrag ''goed''gedrag. Dat kan alleen maar als je zelf weet wat je aan het doen bent. Dus als je begrijpt wat je hond met zijn gedrag laat zien.

* Dus wat ik belangrijk vind is dat er uitgelegd word hoe dat een hond zn gedachtengang werkt, waarom je
voor welke trainingsmethode je waarom gebruikt en hondengedrag onderling.
*(spelenderwijs) commando's oefenen, en daarbij ook uitleggen wat er verkeerd gaat of wat er juist goed gaat.
*Een plek waar de pups met elkaar onder toezicht kunnen spelen, waar je als cursisten de kans krijgt om het gedrag te observeren, waar je uitleg krijgt over wat je ziet.
* Dingetjes oefenen die je in het dagelijkse leven tegen komt, hoe bijvoorbeeld bench training introduceren, hoe de auto een leuk ding maken .
*nieuwe omgevingen, dus eens buiten het trainingsveld. Station, bos, winkelcentrum etc.
En dan ook daar feedback waarom de hond zo reageert, en wat je daar aan kan/moet doen.

En dan vergeet ik vast nog een hoop. :')

Ach Loez, we zijn hier begonnen aan onze reu, vriendlief ziet nogal eens wat door de vingers, wat dan ook wel grappig is. Ik kan alles met de reu, en vriendlief alleen spelen, of als het er echt op aan komt. Bij mij is mijn wil wet zegmaar. Nee is nee. Commando is uitvoeren. En bij positieve reactie geld altijd iets van beloning.

Toen kwam ons teefje in huis, subtiel gezegd met een bijbel in het chinees ofzo aan handleiding. Waar we echt de eerste maand met onze handen in het haar gezeten hebben. Haar gedrag, daar konden we niks mee. Dus verdiepen, lezen, opzoeken en toepassen. Inmiddels een super lieve en makkelijke hond, minder makkelijk dan onze reu, want die is wel zo nuchter daar word je zelf simpel van :') Maar hier bleek echt dat het gedrag, waarvan ik overtuigd was dat ik dat allemaal wel snapte, zo makkelijk nog niet was..
Vond ik ook heel sneu voor haar. Want sinds we echt snappen wat ze bedoelt, is ze zo veel rustiger en relaxter. Zoveel zekerder van zichzelf ipv een bang vogeltje.
Dat we haar begrijpen en haar daarin dus ondersteunen heeft haar echt een mega klap aan (zelf)vertrouwen gegeven.
Het enige is nu nog andere honden. Maar ook daarin laat ik wel weten dat ik haar steun, en beloon ik haar wanneer ze het contact heel goed doet. Als ik merk dat ze juist echt niet durft, of in haar angst gelijk ''maf'' word(onbereikbaar) dan doet een snoepje wonderen, dus snoepje letterlijk voor haar neus houden, dan krijg ik haar aandacht, krijgt ze een opdracht/commando en als ze dat rustig doet begeleid ik haar weer naar de hond, waar ik haar weer beloon of afleid wanneer nodig. Duurde echt even voordat we iets vonden wat voor haar lijkt te werken.
En als ze dan contact gehad heeft, een beetje heeft gespeeld en gesnuffeld is zo daarna zo relax en zo vol zelfvertrouwen.


Oh Guus is leuk!!!

Heb toevallig onze honden kort geleden op kleur laten testen, helaas nog geen zekerheid. Blauw is een verdunning van zwart. En voor blauw heb je twee allelen nodig. Dus om blauwe pups te krijgen, moet moeder in dit geval ook blauw zijn of blauw dragen.
Heel hoogstwaarschijnlijk dragen de pups wel blauw.
Over brindle is niet bijzonder veel bekend. Ik heb een teefje die uit brindle ouders komt, die eigenlijk gewoon zwart toont. Mijn beide honden zijn dan ook zo uit de test gekomen: (en nog een aantal andere dingen)
KB/N
Effen kleur in van de haren waarin pigment aanwezig is, verbergt de expressie van het A-locus, de basiskleur wordt bepaald door het B- en E-locus. De test maakt geen onderscheidt tussen de allelen kbr en ky, N kan allel kbr of allel ky zijn. De hond is KB/kbr of KB/ky, het allel KB of een van de allelen kbr/ky zal worden doorgegeven aan een nakomeling

https://www.combibreed.com/nl-nl/klante ... /hond.aspx

Reu:
Moederlijn reu is volledig zwart.
Vaderlijn reu is volledig blauw
E-locus: E/E
EM Locus : Em/Em
B-locus: B/B
D-locus: D/d
K-locus: KB/N
A-locus : at/at

Teef:
E-locus:E/E
Em Locus: Em/Em
B-locus: B/B
D-locus: D/D
K-locus: KB/N
A-locus: Ay/at
Haar moederlijn:
http://www.staffordshirebullterrierpedi ... edid=31702
Haar vaderlijn is zwart en brindle.


Maar kan je aanraden om het eens te laten testen door VHL. Heel makkelijk, de sample van de RvB kan gewoon gebruikt worden. :)

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:08

Guus is leuk! Kleuren heb ik geen verstand van.

Lenyx is Brindle met Tan :j (Dus licht brindle ipv donker) met 3 witte voetjes, wit op de borst en het puntje van z'n staart is wit.

Z'n ouders zijn beide donker brindle.. maar het vorige nest had gewone ''tan'' staffies met misschien witte vlek ofzo, geen enkele brindle pups.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:23

Nagini schreef:
Guus is leuk! Kleuren heb ik geen verstand van.

Lenyx is Brindle met Tan :j (Dus licht brindle ipv donker) met 3 witte voetjes, wit op de borst en het puntje van z'n staart is wit.

Z'n ouders zijn beide donker brindle.. maar het vorige nest had gewone ''tan'' staffies met misschien witte vlek ofzo, geen enkele brindle pups.


Dat is dan wel weer heel apart!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 01:06

Nyati heb ik in het asiel 190 euro voor betaald
Inmiddels dat ook al 3 x aan dierenarts maar toe maar.
Buffel was een marktplaats hond. Een oeps nestje. 300 euro.
Maar das ook een kruising
Nyati word morgen dan eindelijk gesteriliseerd

Buffel was toen hij 1.5 was voor de vervolg b cursus hier in de buurt met vlag en wimpel geslaagd.
Nyati begint 22 oktober met die cursus. Is bij het asiel waar ik haar ook vandaan heb

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:57

Nou zal ik jullie even laten schrikken hahaha.

Sparky kosten met stamboom 1250 euro. En is inmiddels aan alle twee haar kruisbanden geopereerd a 2000 euro per knie Een flinke investering dus maar het hondje is zo lief en pas net 2 ik had het er graag voor over.

Verder heeft ze qua curssen de puppy en gehoorzame huishond 1 en 2 met vlag en wimpel behaald.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:27

Kiwi, is jou teef niet toevallig écht een deel van mijn Zenna? :D Jeeeetje, hoe je dat beschrijft... Pff kopietje :')

Zenna en ik zijn sinds onze laatste trainster (Nu bijna 2 jaar terug) écht een team geworden...Ik begrijp haar nu en zij begrijpt mij en daardoor is ze zoveel relaxter... En ik ook! <3

Succes Donna met Nyati!! Dikke knuffel voor haar alvast!!

Dat is idd een klap geld Jonneke! Maar idd wel de moeite waard. Dat is voor ons de reden dat Nelson (Boerboel) op dit moment nog gewoon verzekerd is. Tis nog steeds een dolle idioot af en toe en ook bij BB's komt het regelmatig voor.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 08:30

Jemig! Zo zie je toch dat stamboom niet een gezonde hond hoeft te betekenen.

Lenyx is er hoor!!! Aaahhh. Hij was super rustig in de auto. Niet gejoenkt ofzo. Viel eigenlijk direct in slaap.
Thuis gelijk een plasje buiten gedaan en nu weer verder pitten.

Het blauwe dekentje heb ik zelf voor m gehaakt.

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:42

Ahhhhhh ik smelt! Wat een poepie!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:50

Jaaaaa Welkom Lenyx!! Wat een guppie <3
Ik wil ook een puppie :') (Grapje hoor heb mn handen voor aan Jip en Janneke :') )

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:19

Ahhh wat een dropje.
Nyati weg gebracht. Stond netjes een kennel klaar met schapenvachtje. Ik zeg nou haal die er maar uit. Anders ben je die straks kwijt en heeft ze toch wel gegeten haha
Nu afwachten tot ik gebeld word Hoe het is gegaan

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:21

Hahaha Dat zou ook een stunt zijn idd! Euhm, opereren gaat nog niet want Nyati heeft een schapenvachtje op :')

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:09

Jonneke; dat is een heel normale prijs voor een stamboom hond. In zekere zin nog aan de lage kant. Ik weet dat uit het nest van mijn reu alles voor ongeveer 1500 weggegaan is. Omdat hij als enige over was, en een klein schoonheidsfoutje heeft mocht hij goedkoper weg. Hun fokken showhonden, en door dat schoonheidsfoutje was ie voor de show niet goed genoeg. (hij heeft/had een overbeet, dit is bijna helemaal bijgetrokken en volgens verschillende dierenartsen geen probleem, ook niet voor de fok. ) Helaas alleen niet getest en gewoon clear by parentage(of hoe je het schrijft. :P ) voor L2-hga en HC.


Loez; ja zo gek he? Dat ze zoveel op elkaar lijken. Ik zou zeggen, mocht je een keer in de buurt zijn kom gerust langs! :) (veghel) Enneh, met een beetje geluk hebben we laatste week april/eerste week maart Pups, dus je mag altijd komen puppyknuffelen!

Lenyx is al best groot! Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is! Nu kan het genieten echt beginnen!

Donna; sterkte! Toch altijd spannend een operatie!

In principe is het zo dat de Raad van Beheer gewoon een stamboom uit geeft als je met stamboom X stamboom fokt. Gewoon grof gezegd. Er zijn wel een paar kleine regeltjes maar dat betreft vooral de inteelt. Dat er niet met opa, papa en zoon gedekt mag worden dacht ik uit mijn hoofd.

Dus zo word een stamboomhond inderdaad niet gelijk gezonder.
Dan heb je het HD verhaal. Ja het enige wat je daar mee test, is hoe de heupen van jouw hond zijn. Het erfelijke kun je nog niet aantonen. Een hond met slechte heupen, kan makkelijk perfect gezonde honden fokken. Maar een hond met perfecte heupen kan net zo goed pups met dramatische heupen geven.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:10

Jeetje candalisa, wat een heftige huidproblemen, sneu zeg!

Nagini, wat een lieffie! Veel plezier :D