Am/Engelse Stafford eigenaren!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:12

Heeej Veghel is niet eens zo ver weg! Ooeh dat klinkt wel heel leuk! :D

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:21

@kiwitje voor een showhond geen slechte prijs inderdaad. Maar mijn pup was zo duur om haar kleur helaas. De blauwe gingen voorheen zelf voor 2000 euro. Puur om de kleur. Ouders hebben geen enkele show gelopen. Ouders zijn naderhand wel getest op HD en PL. Moeder C |( Vader A. wel beide PL vrij gelukkig. Ik sta nu op de lijst voor een teefje van een hele goede fokker. Moeder en vader heel veel Shows gelopen en op alles getest HD ED PL. En hier ook vrij van. voor dit pupje betaal ik 1200 euro. Geen blauwe.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:43

Maar HD -C betekend helemaal niks.
HD C (=licht positief) of HD D (=positief): je hond laat duidelijke veranderingen zien die passen in het ziektebeeld van HD.

Het betekend dus in zoverre niks. Alleen dat haar heupen niet licht niet goed zijn. Dus dat er veranderingen zichtbaar zijn.
Wat dan weer leuk is om te weten, en het hele gebeuren gelijk lastig maakt:
Heupdysplasie is een multifactoriele aandoening. Daar mee word bedoeld dat er verschillende dingen bepalend zijn voor HD.
Een groot deel is voeding, supplementen en beweging. Daarnaast zit nog de erfelijkheid. Maar die is dmv DNA testen nog niet te testen helaas.
Dit is ook wel interessant.
http://www.canecorsonancy.nl/hazewinkel.htm

Onze honden hebben dadelijk ook geen enkele show gelopen, iets waar ik namelijk echt de lol niet van in zie. Maar voor een echt geteste hond is 1200 een nette prijs.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:58

Ja ben ik met je eens 1200 voor een geteste hond waarvan de ouders het ook nog leuk doen op shows is een prima prijs! En ik weet dat HD en PL afhankelijk is van beweging en voeding gladde vloeren e.d. maar toch heb ik liever een pup van ouders die getest zijn met goede heupen en knieschijven. Je hebt dan nog geen zekerheid dat ze het niet krijgen maar de kans dat je al begint met een pup die er aanleg voor heeft is dan gewoon kleiner.

Het lijkt mij dat je als een fokker toch ook een zekerder gevoel krijgt. je kan aantonen dat je fokt met gezonden dieren. De basis is goed dan.

Ik ga met mijn toller een nestje fokken en zij is ook op alles getest. En als daar HD C uit was gekomen had ik er geen nestje meegefokt.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:37

Ja patella ligt wel weer iets anders dan HD, daar kan heel de gleuf ook gewoon echt slecht gevormd zijn en dat is volgens mij wel echt erfelijk.

Je kan wel deels de erfelijkheid van HD al testen, je kan testen op heupluxatie. Alleen in hoeverre het allemaal echt van belang is is weinig over te vinden. Het blijft echt een dramatisch lastig ding. En je kan dus ook HD-C krijgen als de hond een trauma heeft dus. Onze hond heeft als pup zn heup uit de kom gehad door een stom ongelukje. Dus daar kan ik ook een andere uitslag krijgen op de foto.

Het zou voor mij ook geen reden zijn om niet met HD-C te fokken, omdat je namelijk echt alleen de eigen heupen beoordeeld. Heel banketstaaf gezegd, je kan uit HD-A X HD-A gewoon pups krijgen die in het nest of eerste maanden al veel problemen laten zien. Het zegt gewoon helemaal niks. Het zegt niet eens of een hond er last van moet hebben. Er zijn genoeg honden die met minimale problemen al veel laten zien en met grote problemen niks laten zien. En daarbij, training en beweging is dus ook voor een groot deel bepalend. Zowel in de klachten, als in de training om spieren aan te sterken. Goed sterk bespierde honden hebben er vaak al veel minder tot geen last van. En zeker HD-C is zo spannend nog niet.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 12:45

Zo Lenyx gaat goed zo ver (volgens mij := )
Eerste maaltijd ging zo hop naar binnen (nieuwe brok en een beetje vers vlees (20 gram ofzo).. Dat vers vlees was ie gelijk dol op haha.

Even goed gespeeld en toen een poep buiten gedaan (yay!) en 2 plasjes (2 verschillende momenten) ook buiten. 1 plasje binnen.

Toen we even gingen eten uit z'n zicht (puppy gate in de deur) was ie wel even flink van slag! Ben benieuwd hoe de nacht gaat zijn. Heb net een deken over z'n bench gehangen en hij is er nu in het slapen (deurtje open). Dus voordat we naar bed gaan nog een plasje doen en eens goed spelen zodat ie weer moe is en dan hopen dat we de nacht doorkomen zonder al te vaak op te staan.
Ik snap dat ie zich heel alleen voelt maar ik wil ook niet in de hand werken dat huilen = aandacht.

Ben benieuwd!

Konijnen vond ie trouwens super interessant. Hij zat heel lief en sti naar ze te kijken (wel alert natuurlijk). Konijnen waren eerst zo van Hey! Hallo! (met hek ertussne) en toen kregen ze opeens schrik want denk dat ze toen pas doorhadden hey, dat is een hond! Heb ze nu los want Lenyx is in de bench met open deur (en puppy fence eromheen) en af en toe komen ze eens even koekeloeren en dan rennen ze weer weg. Gaat even tijd nodig hebben maar vind het een gematigd goed begin. Voel me een tikkie schuldig voor de bunbuns wel, die zullen wel denken wat is dit nu?

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:53

Heerlijk he zo'n pup in huis?
Onze reu was super snel zindelijk. Behalve in de nacht. Tot we na twee weken toch besloten om de bench op de slaapkamer te zetten. Direct zindelijk..

Word vaak ook wel aangeraden voor de eerste dagen. Is ook echt niet gek hoor. Het is natuurlijk een heel verschil. En zet anders je wekker een paar keer in de nacht, voor de eerste dagen, kan ie in de nacht nog even plassen.

konijntjes wennen echt heel snel. Op FB zit een in een van de stafford pagina's ook iemand met een konijn en staff, beestjes doen het zo leuk samen!

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 12:56

Oh ja, vinden het ook niet erg om op te staan hoor. Maar breekt wel een beetje mn hart om 'm te horen huilen. We zetten 'm vanavond in de slaapkamer (hebben we net besloten) zodat mocht ie wakker worden en even bevestiging zoeken dat we er iig zijn.

Haha wil hetzo graag goed doen! Vind het best wel spannend. Is m'n eerste hond natuurlijK!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:59

Nagini schreef:
Oh ja, vinden het ook niet erg om op te staan hoor. Maar breekt wel een beetje mn hart om 'm te horen huilen. We zetten 'm vanavond in de slaapkamer (hebben we net besloten) zodat mocht ie wakker worden en even bevestiging zoeken dat we er iig zijn.

Haha wil hetzo graag goed doen! Vind het best wel spannend. Is m'n eerste hond natuurlijK!

Ik werd gillend gek joh. Hij was zo makkelijk zindelijk te maken, maar in zn bench kreeg ik t maar niet voor elkaar. Kon er niks mee (en dat na 2 weken :') )
Tot ik hem toch maar op de slaapkamer zette.

Bij de fokker werd ie er uit gehaald als ie piepte. Dus dat was even een dingetje. Echt als ie dan een seconde stil was schoot ik mn bed uit. En gewoon hele nachten doorslapen vanaf dat ie op de slaapkamer lag.. :P

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 13:16

Ahh net wat getypt viel m'n internet uit.. ZUCHT.

Hij sliep bij de fokker in een schuur/bijkeuken (weet even niet hoe het te noemen) met z'n broerjtes en zusjes & vader & moeder hond.
Aangezien het 14 pups waren hebben ze wat verschoven omdat het zo stonk in huis na een nacht + het geluid dat het maakte.
Overdag konden ze wel huis in en uit wanneer ze wilden en 's avonds werden ze ook geknuffeld, zeker Lenyx aangezien dat de fokkers favoriet was.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:19

Ben benieuwd hoe de eerste nacht gaat. Maar komt vast helemaal goed hoor! :D Vooral lekker genieten.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:26

Wij vragen 900 voor onze pups. Bezit fci stamboom etc ouders getest op l2-hga Hc ED HD en patella.
Vind prijzen van 1250 en hoger echt belachelijk als ik eerlijk mag zijn.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:32

Voor een hondje dat van ouders afkomstig is waarvan de vader duits en Deens kampioen is en de moeder ook meerdere keren goede shows heeft gelopen vind ik 1200 nog niet zo verkeerd mits de ouders natuurlijk overal op getest zijn. Dokgeld zal hier ook hoger liggen natuurlijk. Anders is 900 een prima prijs inderdaad. Betalen voor een kleur is inderdaad te gek.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:55

jonneke1981 schreef:
Voor een hondje dat van ouders afkomstig is waarvan de vader duits en Deens kampioen is en de moeder ook meerdere keren goede shows heeft gelopen vind ik 1200 nog niet zo verkeerd mits de ouders natuurlijk overal op getest zijn. Dokgeld zal hier ook hoger liggen natuurlijk. Anders is 900 een prima prijs inderdaad. Betalen voor een kleur is inderdaad te gek.


Ik kijk daar heel anders tegen aan.(mijn mening)
Showen doet mij namelijk niks, ik vind namelijk dat je de kwaliteiten van een hond goed kan beoordelen door beweging.
Showen is een mening van een enkele persoon op dat moment, en met die meningen ben ik het vaak niet eens .

2 jaar geleden op de Crufts geweest, en daar werd een sbt beste hond van de dag terwijl hij kreupel liep. En zijn bouw was echt verschrikkelijk.

Maarja wij houden ook meer van het terriertype wat op shows al helemaal niet gewaardeerd word.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:05

Het is inderdaad een jury sport en dus smaak gevoelig. Ik vind gezondheid en karakter ook zeker boven schoonheid staan. En een kampioen als vader geeft geen garantie op een kampioen als dochter. Als de ouders niet zulke goede gezondheids resultaten hadden gehad had ik er ook geen 1200€ voor over gehad. Voor mij is dit de perfectie combi in karakter gezondheid en uiterlijk en dan vind ik het niet te duur. Het moederhondje is super lief doet het goed op shows en behendigheid. Dit zoek ik in mijn nieuwe pup ook. Ik heb met Sparky veel pech gehad kan geen shows lopen is niet geschikt voor behendigheid en ook niet voor het fokken van een nestje. Ik hoop met dit teefje wat meer geluk te hebben. Maak Sparky trouwens zeker geen minder hondje want het is het liefste en grappigste hondje van de wereld en zou haar voor geen goud willen missen.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:11

Met nyati is alles goed gegaan. Ze slaapt nog maar mijn man mag haar rond 4 uur ophaler

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:22

Beterschap met Hyati hopelijk is ze snel weer de oude.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:31

Afbeelding
Afbeelding

Hier heerlijk van de zon aan het genieten!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:32

jonneke1981 schreef:
Het is inderdaad een jury sport en dus smaak gevoelig. Ik vind gezondheid en karakter ook zeker boven schoonheid staan. En een kampioen als vader geeft geen garantie op een kampioen als dochter. Als de ouders niet zulke goede gezondheids resultaten hadden gehad had ik er ook geen 1200€ voor over gehad. Voor mij is dit de perfectie combi in karakter gezondheid en uiterlijk en dan vind ik het niet te duur. Het moederhondje is super lief doet het goed op shows en behendigheid. Dit zoek ik in mijn nieuwe pup ook. Ik heb met Sparky veel pech gehad kan geen shows lopen is niet geschikt voor behendigheid en ook niet voor het fokken van een nestje. Ik hoop met dit teefje wat meer geluk te hebben. Maak Sparky trouwens zeker geen minder hondje want het is het liefste en grappigste hondje van de wereld en zou haar voor geen goud willen missen.

Dit ben ik helemaal met je eens! En zoals al gezegd, het terriertype valt minder in de smaak. Is ook niet mijn smaak en zijn naar mijn idee en ervaring ook echt met een ander doel gefokt. Mijn voorkeur gaat ook naar ervaring meer uit naar het "bully/show" type. En dat daar de prijzen hoger liggen is toch wel bekend.

Fijn dat de operatie goedgegaan is! Lekker bijkomen!

Hihi lekker luie foto's die van ons zitten achterin, worden een beetje gepest want heel de kofferbak ligt vol met snacks voor hun!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:36

Aaahhhh wat zullen die neusjes het moeilijk hebben nu dan hah? Zo maar lekker verwennen met wat lekkers dan!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:38

Ja ze werden helemaal gek net hoor!
Hebben hoefjes gehaald, varkensoor, runderoor, beef jerky(om te proberen, zelfs de katten kwamen het jatten! ) en kophuidplaat.
Dus hondjes liggen heeeeel tevreden te kauwen!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:49

Ooooh lekker!!

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 02:21

Wuhhh we zijn de nacht heel goed doorgekomen!

Hij sliep van 22.30 tot 2.30.
Toen heeft ie buiten een plasje gedaan en was ie klaarwakker en hebben we even met 'm gespeeld zodat ie weer moe werd.
3.30 tot 5.45 of 6 heeft ie geslapen en toen heb ik 'm uitgelaten en deed ie een grote boodschap en toen viel ie weer in slaap tot 7 uur en toen een plasje gedaan en eten gegeven... toen wilde hij knuffels en heeft ie nog 1.5 bij ons op bed geslapen O:) :=

Hij deed het heel goed. Toen we aan het spelen waren in de woonkamer met de bal ging hij op een gegeven moment zelf naar de voordeur heen en weer lopen en gingen we direct met 'm naar buiten en deed ie nog een poep. Echt top dat ie het zelf al zo aangaf!

Hij eet goed maar begreep volgens mij het principe van waterbak niet zo dus dat moesten we eventjes oefenen, maar we hebben 'm aan het drinken gekregen!

Nu is ie weer aan het slapen in de bench waar hij graag zelf in gaat liggen. Wat ik het moeilijkste vind is begrijpen wat ie wilt als ie gegeten heeft, geen plas of poep hoeft te doen en toch blijft janken een beetje.. om uit te vinden wat ie wilt en of ik het soms moet negeren of 'm die comfort moet geven.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 04:12

Kijk! Super!
Hij doet het goed dus!

Ach dat komt wel. Even wennen aan elkaar en dan ben je er zo achter wat ie dan "nodig" heeft.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 04:18

Jaa hij doet het echt goed! Gelukkig!

Hij is ook wel grappig hoor. Hij vind m'n pantoffels echt het einde. :') en sokken. Oepsieeee.