Am/Engelse Stafford eigenaren!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 06:48

Kan ook gewoon wat miepen zijn. Hij zit nu alleen, zonder mama, broertjes of zusjes. Geef hem idd een lekker plekje waar ie zich veilig voelt. :)

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:35

Denk idd gewoon even een puppy blues momentje... je zou hem kunnen uitnodigen om oets te leren op dat moment. Het zij spelende wijs zit of af of wat dan ook en heb dan lekker belonen. Je beloont dan het feit dat hij zijn aandacht naar jou toe heeft kunnen richten en je daagt hem dan uit om wat te doen. Spelletjes zoals brokjes verstoppen zijn ook altijd leuk voor ze!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:48

Pas op met sokken hoor! Ik was er toen Sparky klein was 1 kwijt niet te veel meer over nagedacht werd Sparky ineens heel ziek heel de nacht bij haar geslapen poepte ze de volgende een sok uit! Had ook verkeerd af kunnen lopen! Arm beestje sok kwam er heel uit had hem gewoon weer aan kunnen doen. Echt zielig wat heeft dat beestje een buikpijn gehad.

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:28

Sokken en slippers.. ik ben zoooo blij dat die van ons als pup echt zo makkelijk was! Die heeft echt gewoon niks gesloopt. En dat terwijl ie bij de fokker de tv bijna van de muur trok en aan de meubels kauwde toen we kwamen kijken! :')

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 10:58

Sorry ben zo druk geweest! Ik denk dat het idd beetje miepen is. We hebben vandaag geoefend met in de bench blijven als ie wakker is. Hij huilt voor zo'n 10 min en dan is het klaar en gaat ie liggen/slapen/spelen. Dus dat is goed.

Ben vandaag begonnen met 'zit' leren en we hebben een stuje gewandeld in de straat aan de riem dat ging echt super goed!
Ook eventjes hem meegenomen naar het kleine winkelcentrum zodat ie meer dingen ziet en dat deed hij ook goed al hebben we 'm wel vaker opgetild omdat het toch allemaal best veel was! Maar hij doet het super. Winkelwagentjes en skateboards vind ie eng.. heb nog niet een fiets dichtbij gehad.

Hij luistert en eet goed, gaat goed naar de wc ook :j
Hij is ook heel geinteresseerd in de konijnen maar is mooi stil; kijkt vooral heel aandachtig. Maar nijntjes zijn nog wat bang. Komt wel!

@Jonneke; jeetje echt! Ga idd zeker uitkijken met sokken dan.

@kiwiwitje; ja ik hoop dat ie gemakkelijk gecorrigeerd kan worden zodat ie dat niet doet. Hij vind het ook errrrg leuk om te spelen met m'n broekspijpen, sloffen (als ik loop), of m'n ochtendjas :=
We zeggen wel elke keer 'foei' en nemen het uit z'n mond maar hij denkt dan vaak dat het dan spelen is :')

Foto spam:

Afbeelding

We hadden 'm een donut gewonnen op een soort kermis :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


https://www.instagram.com/p/BZpdZr-nWI7/

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:05

ah! wat een heerlijkheid!
Als ie dat soort dingen doet, sloffen happen enzo, Geef hem dan op dat moment een alternatief. Hier was het een heel duidelijke ''Nee! '' (als hij iets deed wat ie niet mocht) en daarna even met een speeltje spelen. Op het moment dat ie dus geen aandacht meer had voor het geen wat ie niet mocht.
Het enige wat ie pakte waren de schoenen van mijn vriend. 1 paar. verder geen een.. Echt heel duidelijk maken dat zijn gedrag ongewenst is. En wanneer het gedrag wel gewenst is of wat je wel van hem verwacht.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:20

Ja daar ben ik vandaag idd mee begonnen.
Als ie mijn ochtendjas vastpakte dat ik 'm eruit haalde en het verplaatste met z'n speeltje.

Hij vind trekken erg leuk. Dus als iets niet meebeweegt vind ie erg leuk om er aan te trekken (van ochtendjas tot planten :') )

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:26

Nagini schreef:
Ja daar ben ik vandaag idd mee begonnen.
Als ie mijn ochtendjas vastpakte dat ik 'm eruit haalde en het verplaatste met z'n speeltje.

Hij vind trekken erg leuk. Dus als iets niet meebeweegt vind ie erg leuk om er aan te trekken (van ochtendjas tot planten :') )

Boefje!

Ik ben echt blij dat ik dat met ons monster toen niet gehad heb :')

Goof

Berichten: 29000
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:02

Oh Nagini, wat is hij een charmeur! Hij is zo leuk.

Mijn hond heeft echt heel veel positieve aandacht gehad afgelopen weekend. We waren een weekend in Noord Limburg en daar zie je dit soort honden kennelijk nauwelijks. Echt twee dagen lang zijn mensen voor haar gestopt om haar te bewonderen, aaien, snoepjes te geven. Zo leuk! En dat terwijl ze hier in de randstad echt niet meer dan 13 in een dozijn is.

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:11

Goof schreef:
Oh Nagini, wat is hij een charmeur! Hij is zo leuk.

Mijn hond heeft echt heel veel positieve aandacht gehad afgelopen weekend. We waren een weekend in Noord Limburg en daar zie je dit soort honden kennelijk nauwelijks. Echt twee dagen lang zijn mensen voor haar gestopt om haar te bewonderen, aaien, snoepjes te geven. Zo leuk! En dat terwijl ze hier in de randstad echt niet meer dan 13 in een dozijn is.

Heerlijk is dat he? :D Die van ons genieten daar ook zo van! Al die aandacht.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:18

Heeeej waar in Noord Limburg goof?
Bull terriƫrs zijn hier idd vrij weinig!

Ooooh nagini! Wat een guppie <3

Goof

Berichten: 29000
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:31

Ja zo leuk! Ik was zelf gewoon echt verbaasd eigenlijk. Hier zie je (letterlijk!) op iedere hoek van de straat een stafford(achtige) lopen en valt ze niet op. Nou ja, soms door haar grappige oren, maar meer niet. En nu kwam echt de een na de ander aan om te vragen wat ze was en te zeggen dat ze zo leuk was en om te aaien. Zo grappig dat er zo'n verschil zit in welke honden waar gehouden worden.

Loez, we waren in Venlo en omgeving!

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:44

Vandaag voor t eerst bijna onze breakstick kunnen gebruiken. Deze hebben we altijd bij met wandelen. Niet omdat onze honden zich niet gedragen maar meer voor de zekerheid(net als een extra lijn(vaste lijn).
Een labrador liep los waar dat niet mocht, en baasje bleef maar lief vragen of ie kwam en dat deed ie niet. Dus wij liepen gewoon door. Inmiddels ook geen baasje meer te zien en die lab stond nog op t pad. We hadden alleen niet verwacht dat ie echt bleef staan. Dus ik sta naast de lab met 1 van mijn honden en meneer bleef gewoon staan. Vriendelijk aan baasje gevraagd of ze der hond kon komen halen.. kreeg het antwoord ;" ach laat ze lekker spelen, jullie weten duidelijk niks van hondengedrag". Waarop ik haar wees op de rug en kont haren van haar hond die recht overeind stonden en haar nogmaals verzocht de hond de komen halen. Waarop mevrouw serieus zei; als ik nu mijn hond kom halen gaat t fout.. nee das lekker verantwoord.. zo'n hond laat je toch niet los lopen.. en aangezien de hond op ons pad stond en wij niet verder konden, toch maar haar de hond laten pakken. Die toch inderdaad even boos werd en onder flink gegrom op de honden afdook.
Dus ik schop die hond(niet dat ik hem in elkaar trap, daar stond ie ook te dicht voor op mij, maar wel om hem bij ons weg te krijgen. ) vrouwtje boos, want ik mocht niet schoppen maar nog steeds hond niet van mijn honden weg. Dus vriendlief trekt de breakstick alvast uit zn broek.
Nou joh, die vrouw helemaal over de zeik, terwijl mijn vriend dus nig duidelijk probeerde uit te leggen wat het was, maar ze liep met de lab aangelijnd snel weg onder een hoop geschreeuw. Laat vervolgens haar andere hond zo voor onze neus staan. Heb toen maar vriendelijk verzocht of ze de andere ook mee wilde nemen...

En die van ons,, nergens van onder de indruk. :') :') Zelfs het teefje was relax en zat netjes naast mijn vriend. Reageerde zelfs niet op die hond toen ie maf werd! <3

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:45

Dan weet ik niet waar in venlo en omstreken maar overal hier liggen de staffies voor t oprapen :') nouja, vooral Savonds, met en bepaald type volk aan de andere kant van de lijn :D


Pffff wat een gedoe kiwi!! Daarom durf ik met zenna nooit zomaar naar plekken ook al is er aanlijnplicht. Puur door zulke stomme eigenwijze mensen

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:55

Ja we krijgen het eigenlijk wel altijd zo voor elkaar dat ze niet bij ons teefje kunnen komen, want die houden we altijd achter en dan met de reu naar voren. Die doet namelijk echt niks.(zeg nooit nooit.. maar goed) maar wij lopen dan ook wel met allebei 1 hond en nooit 1 iemand met twee honden. O.a daarom hebben we altijd een vaste lijn bij. Dan kan 1 iemand met beide honden gaan staan. En 1 iemand de losloper aanlijnen. Als het echt moet.
Overigens wel weer een goede oefening. Onze reu heeft vandaag weer kennis gemaakt met 3 honden. Wat goed ging(tot de lab vervelend werd dan) en het teefje reageerde echt amper op de andere honden! Dus gelukkig heeft het ook zo zn voordelen.
Niet dat ik voor mn plezier een hond trap, maarja als ie doelgericht op die van mij duikt dan kies ik toch wel voor mn eigen hond.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:50

Ik snap je wel hoor! Wij handelen ook zo waar nodig! Ik ga ook nooit alleen naar een bos waar ik loslopers tegen kan komen. Dan gaat jack mee zonder Nelson. Echt alleen voor zenna. :)


Tis geen prinsesje hoor :')
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:17

Ahhh heerlijk!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:36

Ik ken het probleem mijn teefje heeft weinig problemen met andere honden maar ga het ook niet opzoeken. Maar hoe vaak ik niet met mijn drie honden een los lopende hond tegen kom pffff. Ik vraag altijd of ze hun hond bij zich willen houden en dan krijg je altijd het standaard antwoord maar hij doet niet niks hoor pfffff. Dan roep ik altijd maar maar de mijne wel en dan kijken ze een beetje moeilijk maar meestal pakken ze hun hond dan wel weer aan de lijn.

@Nagine wat is een scheetje zeg

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:18

Helaas werkt dat hier niet. Dan krijg ik gewoon de opmerking dat ik maar niet in het bos moet gaan lopen.. :')
Nu zijn ze echt doodbraaf. Ik vrees dat mijn reu eerder uit elkaar getrokken word en niks doet dan dat ie terug zal happen. Al zou ie het van mij best mogen.. Helaas gebeurt t in de laatste maanden iets te vaak dat er honden zijn die zich niet kunnen gedragen. Wat ik dan wel weer ''leuk'' vind, is dat het geen van alle ''powerbreeds'' waren.. Geen pitbull(achtige) Geen stafford(achtige) Geen Amstaff(achtige) Geen Molossers. Nee Labrador, maltheser, een grote vuilnisbak ofzo, twee Doodle achtige dingen 8)7

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 23:47

Vervelend. Wat is een breakstick?

@Goof; wat leuk haha! Ik kom uit Lmburg en zag altijd wel genoeg staffies maar niet echt bull terriers.

@Loez; ahhaha ach <3 heerlijk!

Vannacht een hele goede nacht gehad. Yay! Hij ligt op het moment naast me te slapen op bed :') Gezellig.

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 00:12

Oh ik ben al even helemaal jaloers op jou met je pup hoor. Soms mis ik dat wel, dat die van ons nog zo'n klein ding was!

Een breakstick is bedoeld om de bek van de hond een (klein stukje) open te "breken" op het moment dat ie niet meer los laat(gevecht bijv)
Nu roep ik heel hard dat die van mij super braaf zijn. En zoiets niet in hun hoofd halen. Maar uiteindelijk.. je weet maar nooit. En misschien heb ik hem niet voor mn eigen honden nodig(in beide opties) maar kan ik er een ander mee helpen. We hebben er nu standaard een paar liggen en o.a in de auto die we dus mee nemen als we gaan wandelen.
Zoek maar eens op youtube. Staat wel uitleg over.
Afbeelding

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 00:31

Oh okay, nog nooit van gehoord. :)

Glen94

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 01:07

Stille meelezer maar bij deze wil ik mijn staffie toch ook maar eens voorstellen. Onze bullit van nu inmiddels 3 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 01:17

Ohh knappe Bullit! Lekker breed is hij.

kiwiwitje

Berichten: 20152
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:47

En die eerste foto is heeeel gaaf! Mooie hond!