Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] low content wolfhond pups verwacht

 
Profiel   

Prachtige honden!
Ben heel benieuwd naar de pups.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 00:20 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
mag ik vragen waarom je voor een kruising hebt gekozen? zeker omdat je ene tamaskan teef hebt. ookal is eht ras nog niet bekend zijn ze (voor zover ik op de hoogte ben) toch erg bezig met het ras uit te breiden. Ik ben dan ook nieuwsgierig waarom je haar niet laat aankeuren bij de tamaskans en haar dan door een tamaskan of een outcross reu laat dekken? (zoals de combi die hier op bokt stond van een groenendaeler teef die outcross goedgekeurd was bij tamaskan, die door een wolfreu is gedekt. juist door de opbouw van eht ras ben ik benieuw, of is deze reu goedgekeurd als outcross?


Natuurlijk mag je dat vragen(die groenendealer is trouwens niet door een wolfreu gedekt hoor, maar door een Tamaskan reu, toevallig ook familie van Djuna :)) . Ik heb uiteraard eerst ook gekeken of Djuna wat voor de Tamaskan kan betekenen en ik had dan ook een jaar geleden al de eerste aanvraag gedaan voor een outcross (heel ander ras) dat werd afgekeurd. Toen gaan kijken naar Tamaskan reuen maar Djuna komt uit een moeilijke lijn, ontzettend veel reuen zijn verwant aan haar dus vallen af. Daarnaast zijn er al veel honden uit lijnen die wel zouden matchen in Nederland dus zou dat geen toevoeging zijn voor de club dus werden ook die combinaties afgekeurd. Of waren er reuen die al met aanverwanten van Djuna een nest gepland hadden waardoor de clubs niet twee keer "hetzelfde" wilden. En ik wil niet een te grote en logge reu en is het karakter erg belangrijk voor mij dus bleef er nog minder over. Nog verder gekeken naar verschillende andere reuen voor outcross maar dat liep helaas ook op niks uit door verschillende redenen. Uiteindelijk dacht ik een leuke Tamaskan gevonden te hebben maar helaas ging toen de club waarbij die eigenaar aangesloten was dwarsliggen waardoor ook dat niet door mocht gaan.

Uiteindelijk dus toch gaan kennismaken met Hadez ondanks dat hij als outcross niet goedgekeurd zal worden aangezien zijn vader al is ingezet voor de Tamaskan. Hadez is verder namelijk wel precies wat ik zoek en na goed overleg met de mensen op mijn wachtlijst dan ook besloten om voor hem te gaan. Iedereen was/is enorm enthousiast :) Ze krijgen dan wel geen papieren maar zijn wel op alles getest zoals de Tamaskan dus ondanks dat ze nog niet eens in aankomst zijn zit er al enorm veel tijd (en liefde ;)) in, haha :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 00:29 



 
Profiel   

Als stille meelezer wil ik even het complimenr geven hoe duidelijk en netjes je alles wilt uitleggen en hoe verantwoord er al met dit toekomstige nest wordt omgegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 09:14 



 
Profiel   

xDenies schreef
Als stille meelezer wil ik even het complimenr geven hoe duidelijk en netjes je alles wilt uitleggen en hoe verantwoord er al met dit toekomstige nest wordt omgegaan!


Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 11:53 



 
Profiel   

Inderdaad heel fijn dat je zo open reageert, vindt het super leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 12:45 



 
Profiel   

Djuna <3
Jammer dat je eerste outcross idee niet is goedgekeurd. Ik snap je keuze heel goed, mijn teef is qua lijnen veel makkelijker maar alsnog vond ik het vinden van een reu die mij aanstond heel moeilijk. Hier word het ook geen Tamaskan maar een outcross.

Ik ben alleen geen fan van Ninja nakomelingen dus vind Hadez niet zo al is het wel een van de mooiere

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:59 



 
Profiel   

Ik sluit me graag bij xDenies aan ;)

Zou je nog iets meer willen vertellen over het karakter van wolfshonden?
Je schrijft over "Will toch please", ik dacht dat ze dat min of meer niet hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:27 



 
Profiel   

Liannevh schreef
Zoe_97 schreef
mag ik vragen waarom je voor een kruising hebt gekozen? zeker omdat je ene tamaskan teef hebt. ookal is eht ras nog niet bekend zijn ze (voor zover ik op de hoogte ben) toch erg bezig met het ras uit te breiden. Ik ben dan ook nieuwsgierig waarom je haar niet laat aankeuren bij de tamaskans en haar dan door een tamaskan of een outcross reu laat dekken? (zoals de combi die hier op bokt stond van een groenendaeler teef die outcross goedgekeurd was bij tamaskan, die door een wolfreu is gedekt. juist door de opbouw van eht ras ben ik benieuw, of is deze reu goedgekeurd als outcross?


Natuurlijk mag je dat vragen(die groenendealer is trouwens niet door een wolfreu gedekt hoor, maar door een Tamaskan reu, toevallig ook familie van Djuna :)) . Ik heb uiteraard eerst ook gekeken of Djuna wat voor de Tamaskan kan betekenen en ik had dan ook een jaar geleden al de eerste aanvraag gedaan voor een outcross (heel ander ras) dat werd afgekeurd. Toen gaan kijken naar Tamaskan reuen maar Djuna komt uit een moeilijke lijn, ontzettend veel reuen zijn verwant aan haar dus vallen af. Daarnaast zijn er al veel honden uit lijnen die wel zouden matchen in Nederland dus zou dat geen toevoeging zijn voor de club dus werden ook die combinaties afgekeurd. Of waren er reuen die al met aanverwanten van Djuna een nest gepland hadden waardoor de clubs niet twee keer "hetzelfde" wilden. En ik wil niet een te grote en logge reu en is het karakter erg belangrijk voor mij dus bleef er nog minder over. Nog verder gekeken naar verschillende andere reuen voor outcross maar dat liep helaas ook op niks uit door verschillende redenen. Uiteindelijk dacht ik een leuke Tamaskan gevonden te hebben maar helaas ging toen de club waarbij die eigenaar aangesloten was dwarsliggen waardoor ook dat niet door mocht gaan.

Uiteindelijk dus toch gaan kennismaken met Hadez ondanks dat hij als outcross niet goedgekeurd zal worden aangezien zijn vader al is ingezet voor de Tamaskan. Hadez is verder namelijk wel precies wat ik zoek en na goed overleg met de mensen op mijn wachtlijst dan ook besloten om voor hem te gaan. Iedereen was/is enorm enthousiast :) Ze krijgen dan wel geen papieren maar zijn wel op alles getest zoals de Tamaskan dus ondanks dat ze nog niet eens in aankomst zijn zit er al enorm veel tijd (en liefde ;)) in, haha :)

Hm, dat soort clubjes matigen zich wel héél veel aan, wat een dwingende controle over je fokbeleid zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 03:25 



 
Profiel   

Van schreef
Djuna <3
Jammer dat je eerste outcross idee niet is goedgekeurd. Ik snap je keuze heel goed, mijn teef is qua lijnen veel makkelijker maar alsnog vond ik het vinden van een reu die mij aanstond heel moeilijk. Hier word het ook geen Tamaskan maar een outcross.

Ik ben alleen geen fan van Ninja nakomelingen dus vind Hadez niet zo al is het wel een van de mooiere


Ben benieuwd wat voor outcross je voor Roek hebt uitgezocht :)
Ben je geen fan van de nakomelingen van Ninja qua uiterlijk of qua karakter? Je ziet inderdaad direct dat ze uit zijn lijnen komen, haha. Maar qua karakter ben ik wel heel erg over ze te spreken, maar ik ken er natuurlijk maar enkele :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:31 



 
Profiel   

xDenies schreef
Als stille meelezer wil ik even het complimenr geven hoe duidelijk en netjes je alles wilt uitleggen en hoe verantwoord er al met dit toekomstige nest wordt omgegaan!


Helemaal mee eens! Wat een prachtige honden, ben benieuwd naar de pups <3 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:38 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik sluit me graag bij xDenies aan ;)

Zou je nog iets meer willen vertellen over het karakter van wolfshonden?
Je schrijft over "Will toch please", ik dacht dat ze dat min of meer niet hebben?


Bedankt allemaal :)


"Will to please" is inderdaad niet in dezelfde mate aanwezig als dan dat bij een herder aanwezig is. Vandaar ook tussen de haakjes maar ik wist geen andere benaming zo een twee drie. Djuna is vooral het type van veel samen doen maar echt trainen en aan het werk gaan ziet ze niet zitten, hoe positief mijn benadering ook is, haha. Wat op zich ook prima is en inderdaad ook bij wolfhonden hoort. Maar er zijn wolfhonden die het wel leuk vinden om voor je te werken, nog steeds niet op niveau van een mechelaar bijv. maar relatief gezien. En Hadez is zo'n typje, zijn eigenaren gaan nog wekelijks naar training met hem en dat vindt hij erg leuk. Ik denk dat hij dat van zijn vader Ninja heeft, die heeft dat namelijk ook(al is Ninja geen Wolfhond maar Husky).
Dus inderdaad "will to please" past niet helemaal bij wolfhonden maar de gradatie in hoeverre ze het niet hebben verschilt(hopelijk snap je wat ik bedoel, haha).

Hier wat filmpjes van Hadez zijn vader Ninja:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4569203342

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4569203342

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:46 



 
Profiel   

Liannevh schreef
Van schreef
Djuna <3
Jammer dat je eerste outcross idee niet is goedgekeurd. Ik snap je keuze heel goed, mijn teef is qua lijnen veel makkelijker maar alsnog vond ik het vinden van een reu die mij aanstond heel moeilijk. Hier word het ook geen Tamaskan maar een outcross.

Ik ben alleen geen fan van Ninja nakomelingen dus vind Hadez niet zo al is het wel een van de mooiere


Ben benieuwd wat voor outcross je voor Roek hebt uitgezocht :)
Ben je geen fan van de nakomelingen van Ninja qua uiterlijk of qua karakter? Je ziet inderdaad direct dat ze uit zijn lijnen komen, haha. Maar qua karakter ben ik wel heel erg over ze te spreken, maar ik ken er natuurlijk maar enkele :)
Puur uiterlijk :j Zijn karakter is top! Maar zelfs zijn klein kinderen vind ik niet mooi omdat je hem zo sterk terug ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 20:31 



 
Profiel   

Leuk, ik volg ook! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 22:55 



 
Profiel   

[ img ]

Gelukkig Nieuwjaar iedereen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 20:07 



 
Profiel   

Voor jullie ook de beste wensen!

Dat het maar een voorspoedige dracht en bevalling mag worden!
Ben echt heel benieuwd naar de pups!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 20:57 



 
Profiel   

Wauw! Wat een prachtige dieren en mijn complimenten over je manier van uitleggen en professionaliteit en enthousiasme daarachter. Ik kom eigenlijk via je site hier, toevallig dat je ook bokt hebt!
Ik stuur je graag een privé berichtje met meer vragen over het ras en je nestje. Maar zal dat eind van de middag sturen, na mn werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-18 15:08 



 
Profiel   

OMG ik ga je ook stalken hier, wat een supergave beesten zijn dat. Heb er wel een meer van gezien/gelezen, maar twijfel in hoeverre het nou ook echt geschikte huisdieren zijn. In de US heb je er een hoop die een hoog percentage bevatten en die zijn erg moeilijk hanteerbaar.

Maar dat daargelaten, ze zijn echt prachtig !!! <3 <3<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 18:49 



 
Profiel   

Ik vind dit soort honden nog steeds prachtig.Ruim dertig jaar geleden wilde ik een Saarloos, had al redelijk veel ervaring met honden , echter, na het invullen van vragenlijsten kreeg ik bericht dat er huisbezoeken plaats zouden vinden, jaarlijkse controle en de hond afgepakt zou worden bij twijfel aan kunde. Ik ben toen afgehaakt. Snap het wel dat ze controle willen houden maar mijn man was er na dat bericht helemaal klaar mee. Jammer want het karakter past precies bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 18:57 



 
Profiel   

Ik volg ook gezellig mee :) ben werkelijk verliefd op wolf-look-a-likes. Maar tot op heden niet voor een dergelijke hond gekozen vanwege het karakter (het hoge risico op weglopen, weinig werklust etc) maar dit lijkt bij de tamaskan anders te zijn volgens mij? Nu fok je met dit nest dacht ik niet voor de tamaskan maar volg alsnog graag de ontwikkelingen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 19:12 



 
Profiel   

Leuk dat jullie allemaal volgen :)

Bedankt voor je interesse xxemmely, natuurlijk mag je me altijd een pb sturen voor meer informatie.


De high content wolfhonden zijn inderdaad een heel ander slag honden. Ik ken er ook een aantal persoonlijk maar moeilijk hanteerbaar zou ik die ik ken niet perse willen noemen. Je moet denk ik alleen met een heel andere gedachte omgaan met ze en je verwachtingen bijstellen. Ze zijn minder honds in gedrag en reageren veel impulsiever dan wij gewend zijn van honden. Maar als je als eigenaar je daaraan aanpast en tot zekere hoogte in mee gaat, en daar ook nog de charme van kunt inzien kan je een mooie combinatie vormen met zo'n dier. :)


bigone wat jammer zeg dat ze bij de Saarloos zo'n procedure hebben. Ik snap dat ze voorzichtig zijn maar als fokker hoor je ook goed te kunnen selecteren en is wederzijds vertrouwen ook belangrijk, tenminste dat vind ik. Jaarlijks controleren en het recht om de hond weg te nemen als het je niet bevalt vind ik niet echt vertrouwen uitstralen, haha. Maar er zijn nu 2 verschillende verenigingen en ook fokkers van de Saarloos die niet aangesloten zijn, wellicht kan je daar een goede tussen vinden? :)


Bij de Tamaskan zit nog veel verschil in de individuen omdat het een ras in opbouw is. Je hebt lijnen met meer herder die vanzelfsprekend meer interesse hebben in werken voor de baas als de lijnen met bijvoorbeeld heel veel husky, die op hun eigen manier weer graag met hun baas bezig zijn.
En dan moet je ook nog geluk hebben, maar dat is natuurlijk bij ieder ras wel zo, ze hebben toch allemaal een eigen karakter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 10:46 



 
Profiel   

Wat een prachtige honden! Ben heel benieuwd naar het nest, dus ik ga volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 10:52 



 
Profiel   

Djuna was begin deze maand loops geworden en heb ik haar progesteron laten testen.
Gisteren was het dan eindelijk zo ver, Djuna was er klaar voor. Aangezien Hadez in Zwitserland woont hebben ze vandaag de eerste date gehad en met succes :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 19:06 



 
Profiel   

Oh, spannend!!
Ben je dan met haar naar ginds gereisd of komt de reu dan naar jou toe?
Ik volg verder mee nu het echt concreter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 19:27 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Oh, spannend!!
Ben je dan met haar naar ginds gereisd of komt de reu dan naar jou toe?
Ik volg verder mee nu het echt concreter wordt.


Ze zijn naar mij gekomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 19:42 



 
Profiel   

Leuk, spannend hoor.
Ik volg mee. Het is wel een flinke rit voor ze.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 20:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen