Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 335 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Pups verwacht (hopelijk) begin 2018

 
Profiel   

Hallo allemaal,
Dit is een topic over mijn 3e en laatste nestje pups.
De planning was eerst dat het vorige nestje het laatste nestje zou zijn, maar door meerdere punten beb ik besloten om toch nog 1 laatste nestje te fokken(meer nestjes komen er echt niet want ik vind 3 nestjes echt de max voor een hond).

Even een voorstel rondje over de ouder dieren.

Tessa:
Mijn teefje Tessa is een kruising tussen een Hollandse/Mechelse/Duitse herder(drie landen puntje :+ ) en is 25 juli 2012 geboren, weegt 27kg
ze is sociaal, maar op het erf erg waaks, verder werkt graag voor de baas en is erg actief.

Ze heeft alle gehoorzaamheids cursussen op de club afgerond en doen momenteel enkel nog behendigheid.

haar moeder is een Hollandse/mechelse herder kruising en haar vader een volle duitse herder met een mooie rechte rug.

Tessa is ED vrij en heeft aan 1 heup net geen HD A, dit komt door fysiek trauma omdat ze als pup omver is gelopen door een stafford (niet met de verkeerde bedoelingen, maar een flinke klap tegen haar heup gehad) dus niks erfelijks(sowieso is HD bijna niet erfelijk, maar krijgen de meeste honden het door teveel belasting als pup zijnde).
ook is ze vrij van DM(Degeneratieve Myelopatie) en vrij van de hele reeks van H474 CombiBreed FCI Rasgroep 01.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Loki:
De reu voor dit nestje is Loki of te wel Cyras Loki Dark Boy von der Wolfslounge, een mooie silver sable Oud Duitse Herder reu van 1,5 jaar oud en weegt 35kg.

Loki zijn vader is Eragon Santiago’s Nazar Avalon of Empire en zijn moeder is Annie von der Wolfslounge.

Loki is vrij van ED, HD, DM en nog een hele reeks testen.
Ook is hij getest op kleur en vacht(hier heb ik zelf geen verstand van, maar ik vind enkel het karakter, de bouw en de gezondheid belangrijk)

In deze link vind je alle info over Loki:
https://turukhan.com/loki/

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Mijn doel van fokken is een gezonde duitse herder(look alike) met rechte rug, een werkwillig, maar ook een rustiger karakter.

Van het vorige nestje was ik alle pups al kwijt voordat Tessa loops werd en zijn 3 van de 4 pups naar mensen op bokt gegaan.

Het is nu nog even afwachten tot Tessa loops word, ze was rond 22 oktober "uitgerekend". Ik hoop enkel niet dat ze ons net zo lang laat wachten als het vorige nestje, toen had ze haar loopsheid een paar weken uitgesteld.

Tessa haar 1e nestje was geboren op 4 februari 2015, het waren 10 pups(8 reuen 2 teven) waarvan er 1 pup helaas doodgeboren was. alle pups zijn uitgegroeid tot lieve, sociale, gezonde honden met een mooie rechte rug.
[ img ]

Haar 2e nestje was geboren op 3 november 2016 en bestond uit maar 4 pups. Dat het nest zoveel kleiner was kwam doordat ze te vroeg gedekt was en dan pakken ze de dekking erop niet meer(is mij ooit door een fokker verteld).
Alle 4 de pups waren reutjes en de baasjes zijn erg blij met ze.
[ img ]

In dit topic zal ik alle updates bijhouden en zullen er redelijk wat foto's gespamt gaan worden.



Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-10-17 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

[VOLG] tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 16:30 



 
Profiel   

Ik ga volgen... Helaas woon ik 3 hoog (=trappen) en heb ik in de toekomst minder tijd. Maar oh wat zijn ze gaaf!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 16:37 



 

Leuke kruising! Heb je soms foto's van nu ze volwassen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 16:38 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Leuke kruising! Heb je soms foto's van nu ze volwassen zijn?

Enkele die ik zo snel kon vinden.(deze hadden wel een andere vader dan het a.s. nestje)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Ennasil92 op 26-10-17 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 17:03 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Kenzo uit het laatste nest van nu 11 maanden jong ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 17:29 



 
Profiel   

dierenfan schreef
[ [url=m/Fp7Qoh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qzujHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kenzo uit het laatste nest van nu 11 maanden jong ;)

Knappe Kenzo <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 18:43 



 
Profiel   

Ik heb je vorige nestje ook gevolgd. Deze ga ik ook weer volgen. Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:06 



 
Profiel   

Wat een mooie donkere 'maskers' hebben de volwassen pups uit de eerdere nesten! Ik volg ook, vind het een erg mooie vader en ben benieuwd wat ze hier van gaan bakken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:27 



 
Profiel   

Unseen schreef
Wat een mooie donkere 'maskers' hebben de volwassen pups uit de eerdere nesten! Ik volg ook, vind het een erg mooie vader en ben benieuwd wat ze hier van gaan bakken! :)

De vader van die pups had ook een heel donker masker.
Dit was de dekreu van de vorige nesten:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 20:17 



 
Profiel   

wat leuk! ik ga je weer volgen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 23:02 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 23:22 



 
Profiel   

Kwam ik gisteravond een filmpje tegen in een duitse herder groep van Puppy's van een week of 2,5, begint er een pup te huilen en daarop kwam Tessa eraangerend om vervolgens de pup te zoeken onder de kussens :')
Heb het filmpje maar weer uitgezet :P (vorige week had ik een soort gelijke situatie toen ik een filmpje van de pups uit het vorige nest tegen kwam)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 08:16 



 
Profiel   

Leuk!
Echter vind ik het nogal een gewaagde uitspraak dat HD "bijna" niet erfelijk is. HD is wel degelijk erfelijk, niet erfelijk door een trauma maar in de genen is er een vrij grote kans.
Zelfs generaties verder kan het weer "opduiken".....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 08:57 



 
Profiel   

Ik volg ook! Erg mooie honden en we zitten wel te denken over een hond, dan vind ik deze erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 09:29 



 
Profiel   

amies100 schreef
Leuk!
Echter vind ik het nogal een gewaagde uitspraak dat HD "bijna" niet erfelijk is. HD is wel degelijk erfelijk, niet erfelijk door een trauma maar in de genen is er een vrij grote kans.
Zelfs generaties verder kan het weer "opduiken".....

Wat ik er mee bedoel is dat get grootste percentage komt door overbelasting, tuurlijk heb je ook erfelijke varianten.
Ook heb je bij de showlijnen waarbij de ruggen zo krom lopen veel sneller HD niet zo zeer omdat het erfelijk is, maar omdat door de houding en manier van bewegen de heupen veel sneller afslijten.
Ook zijn er mensen uit de showlijnen die zeggen dat het HD percentage in de werklijnen hoger ligt, maar ik verwacht dat dit komt doordat ze te vroeg te intensief beginnen te trainen met de pups.

Maar er zullen vele theorieën rond blijven gaan en het zal nog wel wat jaren duren voordat het echt helemaal duidelijk is. Ik blijf verlopig iig bij deze theorie.

@Maaike_Melis,
Er is nog plek op de wachtlijst hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 10:37 



 
Profiel   

Leuk dat je een 3e nest doet, vorige nest ook gevolgd gehad.
Wel een heel ander type reu dat je nu gaat gebruiken.
Voor wanneer is ze uitgerekend?

HD,ED,8e lendenwervel is wel degelijk erfelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 10:56 



 
Profiel   

Natuurlijk is door verkeerd gebruik de kans hoger op HD. Maar ik neem aan dat er ook niet gefokt wordt met een hond die HD heeft.
Zelf ben ik geen voorstander van de showlijnen bij DH.
Zelf fokken wij dmv selectie van de bloedlijnen om zo een sterke werkhond te krijgen en kijken hierbij niet of een hond een stamboom heeft of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 10:59 



 
Profiel   

Ik denk dat TS een beetje verkeerd begrepen word...
HD en ED kunnen erfelijk zijn, maar het zijn multifactoriele aandoeningen. En dat erfelijkheid lang niet altijd oorzaak zijn van HD en ED.


http://www.canecorsonancy.nl/hazewinkel.htm
https://www.dierendokters.com/honden/zi ... ij-de-hond



Interessant TS! Ik volg je ook weer mee. Heb het vorige nest ook gevolgd.
Hopelijk mogen wij in 2018 ook een nestje verwachten. Ik verwacht maandag de uitslagen via de RvB. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 11:04 



 
Profiel   

Nee ik snap TS wel en ze zijn ook echt wel serieus bezig om een leuke en gezonde pup te fokken, kunnen veel mensen nog iets van opsteken. +:)+
Mijn opmerking is meer bedoeld voor de mensen die geen kennis hebben en de TS verkeerd begrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 11:38 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Ik denk dat TS een beetje verkeerd begrepen word...
HD en ED kunnen erfelijk zijn, maar het zijn multifactoriele aandoeningen. En dat erfelijkheid lang niet altijd oorzaak zijn van HD en ED.


http://www.canecorsonancy.nl/hazewinkel.htm
https://www.dierendokters.com/honden/zi ... ij-de-hond



Interessant TS! Ik volg je ook weer mee. Heb het vorige nest ook gevolgd.
Hopelijk mogen wij in 2018 ook een nestje verwachten. Ik verwacht maandag de uitslagen via de RvB. :)


Precies, dat ja :)
Gezellig en wat leuk, wat voor een ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 13:08 



 
Profiel   

Ennasil92 schreef
kiwiwitje schreef
Ik denk dat TS een beetje verkeerd begrepen word...
HD en ED kunnen erfelijk zijn, maar het zijn multifactoriele aandoeningen. En dat erfelijkheid lang niet altijd oorzaak zijn van HD en ED.


http://www.canecorsonancy.nl/hazewinkel.htm
https://www.dierendokters.com/honden/zi ... ij-de-hond



Interessant TS! Ik volg je ook weer mee. Heb het vorige nest ook gevolgd.
Hopelijk mogen wij in 2018 ook een nestje verwachten. Ik verwacht maandag de uitslagen via de RvB. :)


Precies, dat ja :)
Gezellig en wat leuk, wat voor een ras?

Staffordshire bull terriers. :) de arts was erg tevreden over de foto’s nu afwachten wat de RvB er van vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 13:17 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Staffordshire bull terriers. :) de arts was erg tevreden over de foto’s nu afwachten wat de RvB er van vind.

Wat leuk, kenissen van mij hebben nu zo'n pup. Heel leuk diertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 13:40 



 
Profiel   

Ennasil92 schreef
kiwiwitje schreef
Staffordshire bull terriers. :) de arts was erg tevreden over de foto’s nu afwachten wat de RvB er van vind.

Wat leuk, kenissen van mij hebben nu zo'n pup. Heel leuk diertje

Wat leuk! Blijft toch altijd lekker spannend. Op een leuke manier natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 14:34 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Wat leuk! Blijft toch altijd lekker spannend. Op een leuke manier natuurlijk

Zeker, hier eerst even afwachten wanneer Tessa van plan is loops te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 15:46 



 
Profiel   

Ennasil92 schreef
kiwiwitje schreef
Wat leuk! Blijft toch altijd lekker spannend. Op een leuke manier natuurlijk

Zeker, hier eerst even afwachten wanneer Tessa van plan is loops te worden.

Ja dat is hier ook het geval. Er vanuit gaande dat de RvB het zelfde zegt als de arts van gisteren natuurlijk.
Chicka zou als het goed is de tweede week December loops moeten worden. Als ik het zo uit mn hoofd goed zeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 335 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen