Bokkers met een Shiba Inu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 23:07

Hallo allemaal! :wave:

Zijn er nog meer bokkers die een geweldige Shiba Inu in huis hebben? :D
Het lijkt mij leuk om lekker te kletsen en ervaringen uit te wisselen!

Dit is Kaida, een 2 jarig gesteriliseerd teefje. Haar naam betekend kleine draak in het japans. En dat kan ze ook zeker zijn.
Afbeelding


Groetjes Melissa

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:10

Omdat dit een kletstopic is, verhuis ik het naar BB-HK.

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 16:05

Niemand op bokt met een Shiba haha? :P

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:51

Zie nu dit topic... wij hebben een 2 jaar oude Shiba dame, Emi :)


Afbeelding

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:58

Afbeelding

Onze shiba is over 1 maand alweer 11 jaar. Is een rescue shiba. Was een uitstapje naar een ander ras omdat mijn ouders twee honden in huis wilde hebben en als we dan een shiba erbij namen kon ik daar mee wandelen.
Gevolg? Ik liep als 9 jarig meisje met onze akita en mijn vader met de shiba.

Satan is een erg leuk diertje en kan ook overal los rondlopen, maar toch blijft mijn persoonlijk standpunt:
Afbeelding

Dit is quaia ( of zoals ik haar noem Satan... )
Afbeelding

Het is een heel leuk ras, echt waar... Maar ben blij dat ze niet zo groot zijn als hun grotere broer. Dan was de wereld echt niet meer leefbaar :+

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:23

Grappig dat je die ervaring hebt! Ze moeten toch in karakter best veel op elkaar lijken en vaak zeggen ze dat de akita nog wat gereserveerder en terughoudender kan zijn.

Wij zijn heel blij met Emi haar karakter. Ze kan lang niet altijd loslopen maar dat hoeft voor ons ook echt niet. Plek genoeg waar ze zich even flink kan uitleven en waar we haar niet kwijtraken :)
En verder is ze verschrikkelijk lief en sociaal, iets wat je lang niet van alle Shiba’s kunt zeggen

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:32

Mijn akita's zijn ook allemaal gereserveerder geweest, maar hebben niet zoveel praatjes als de shiba. Satan kan gerust 10 minuten door krijsen als iemand haar heeft wakker gemaakt bijvoorbeeld :')

Qua karakter zeg ik dat de akita meer een wolf is, zelfstandig en als ze zelf nut in een samenwerking zien willen ze met je werken. De shiba is meer een kat... En ik heb niets met katten. Vandaar ook de botsing denk ik.

Onze shiba is mishandeld geweest, dus ze is niet echt lief tegen andere mensen. Kent ze je dan likt ze je ontblote enkels... Kent ze je niet bijt ze erin.

Ze is ooit omdat ze niet met de hondenuitlaat mee wilde uit het openstaande raam gesprongen ( eerste verdieping... ) zeker de afgelopen 2 jaar weigert ze verder dan 3 km te lopen als ze aan de lijn moet lopen. Favoriete eten is sushi en ze vind het maar prachtig als we dat bestellen.

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:14

Wat een portret! Toch heeft ook dat wel wat vind ik... En het zalmet haar geschiedenis te maken hebben neem ik ook aan.

Onze dame is wel een echte japanner: is ze bijvoorbeeld aan het spelen zal ze niet komen als je haar roept. Gillen doet ze gelukkig alleen als de dierenarts haar prikt. Wel kan ze boos worden als je haar een keer ietsje plaagt en dan wordt ze vocaal, ze begint dan echt te "mopperen". Verder vindt ze alles wat je met haar doet aan activiteiten leek. Is ook een zeer actief en sportief ding, rent en sprint zelf altijd in de rondte. Is in september ook dagwinnaar geworden op de coursing dag. Verder doe ik balans&coördinatie met haar, loopt ze in de zomermaanden aan de fiets en doen we minimaal 1x per jaar mee met dogsurvivals.
Ooh en knuffelen vindt ze ook echt fijn, daar komt ze zelf om vragen :)
Wij hebben het naar onze mening dus echt getroffen met haar

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 20:05

Hee wat leuk! Toch nog wat reacties hier in het topic. Had ik helemaal niet gezien :P

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:52

Haha ja zeker! Onze dame is flink druk de laatste dagen :)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:05

Ik heb ook Shiba’s. Momenteel twee herplaatsers.
Mijn eerste was een heerlijke reu die van bij een goeie fokker kwam, prachtig Shiba karakter had hij.
Nu een teefje dat alweer bijna zes jaar bij ons is, in broodfok geboren en slechte start genomen.
Sinds mei een elfjarige reu, geboren in broodfok en geleefd als productiehond. Kapot beestje, hopelijk krijgen we hem nog uit z’n schulp voor een mooie oude dag.

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:08

Ooh wauw! Ik heb heel veel respect voor mensen die herplaatsers nog een kans geven, zijn toch vaak honden met een erg lang en moeilijk verhaal. Ik hoop dat je reu nog een tijdje mag genieten bij jou!

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:09

StonedRomy schreef:
Het is een heel leuk ras, echt waar... Maar ben blij dat ze niet zo groot zijn als hun grotere broer. Dan was de wereld echt niet meer leefbaar :+

Dit ja :')


Afbeelding Hier een ‘dit is stom, ik ga toch niet lekker gezellig zitten doen’ moment van onze overleden Chewie.


Afbeelding
Ons teefje.

Afbeelding
De reu.

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers met een Shiba Inu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:37

Hahahahaha die van Chewie!
Je huidige 2 hebben echt beide iets heel aandoenlijks.