[VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:36

Ik hoop dat jullie vandaag iets gehoord hebben van het asiel..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:22

Ik ken een hond uit Bulgarije die iets vergelijkbaars (?) heeft, alleen gelukkig niet zo vaak. Ineens -ik zie geen enkele aanleiding - heel heftig piepen, rechterachterpoot optillen naar voren en er naar kijken, hij staat/loopt dan (voor zover dat nog lukt) scheef. Op een gegeven moment is het weer over. Ik weet niet wat het is, eigenaar heeft het niet laten onderzoeken. Ik denk bij hem ook aan een beklemde zenuw. Hond loopt ontzettend veel en denk daarom soms dat hij het niet zo vaak heeft: spieren vangen wellicht eea op. Hij is daarbij nog jong.
Tijdens zo'n aanval kun je hem ook niet goed benaderen omdat hij dan hapt. Terwijl je dat wel wil want hij lijkt echt heel veel pijn te hebben op zo'n moment.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:24

Ik weet een goede orthomanueel dierenarts die soms echt honden die lang op 3 poten hebben gelopen heel goed kan helpen, kan me zo voorstellen dat zijn rug ook helemaal verkeerd gaat staan van constant af en aan op 3 poten lopen. ze behandeld ook veel dieren met hernia's en heeft mijn kat ook behandeld.
https://orthomanueeldierenarts.nl/
Mocht ze niet bij je in de buurt komen, weet ze misschien wel een goede collega. T proberen waard als de uitslag "goed" is. Soms komt kreupelheid echt vanuit de rug.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:28

Hoe gaat het cynn ?

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:59

Allemensen... ik zag dit topic en dacht in het begin: "ha leuk, een vervolg op hoe het verder gaat"...
Maar dat het zo'n wending neemt... ;(

Hopelijk horen jullie snel wat van het asiel, in feite hebben ze misleidende informatie aan TS en haar vader gegeven. Daar mag best wat hulp met de behandeling tegenover staan.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 10:19

Mijn vader heeft inmiddels contact gehad met het dierenasiel en zij verhalen het op hun dierenarts. Was eigenlijk wel te verwachten.
Ik vind het wel een beetje dubbel.. aan de ene kant denk ik dat ik ze best geloof dat ze foutief geïnformeerd zijn en zij ook van niets wisten.. maar de andere kant in mij zegt zachtjes dat ze na zoveeeeel jaar ervaring, zelf wel het één en ander qua medische termen dienen te weten.
Maargoed, ik wil absoluut niet van het slechtste van de mens uitgaan, dat weiger ik echt. Als het goed is gaat hun dierenarts gebeld worden en dan gaan de dierenartsen onderling de situatie van Tico bespreken. Hoe het daarna allemaal verder loopt, weet ik nog even niet..

Wij hebben in ieder geval een top dierenarts, heel meegaand en denken ontzettend mee. Belde ook heel lief na het weekend op dat ze hadden begrepen dat we bij de spoedarts waren geweest, en hoe het nu met Tico ging en of ze nog iets voor ons kunnen doen. Vind ik echt wel heel fijn. :j

Jammer genoeg nog geen uitslag van de biopt, maar hopelijk komt die toch echt vandaag binnen.. alle duimen draaien in ieder geval op een 'positieve' uitslag. Dat we onze schat echt kunnen helpen.

Eergisteren had Tico een redelijk goede dag, had maar één hele korte 'aanval' gehad maar lang niet zo heftig. Wel kort nadat hij heel enthousiast met m'n broer aan het spelen en knuffelen was geweest. Dus wie weet is het toch echt iets van een beklemde zenuw of een verdraaiing van z'n pootje ofzo..

Gisteren leek het ook redelijk goed te gaan, maar heeft hij waarschijnlijk in de nacht wel een aanval gehad.. hoe we dit weten? Arme Tico heeft zichzelf lichtelijk gebeten. ;( Hij had ineens een plekje. Echt op de hoogte als hij z'n koppie omdraait om zichzelf te likken ofzo, had 'ie het zitten. Oppervlakkig gelukkig en makkelijk schoon te krijgen/houden, maar de gedachte dat hij zichzelf uit frustratie gegrepen heeft, vind ik echt wel heel sneu. ;(

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:27

Cynn schreef:
Mijn vader heeft inmiddels contact gehad met het dierenasiel en zij verhalen het op hun dierenarts. Was eigenlijk wel te verwachten.
Ik vind het wel een beetje dubbel.. aan de ene kant denk ik dat ik ze best geloof dat ze foutief geïnformeerd zijn en zij ook van niets wisten.. maar de andere kant in mij zegt zachtjes dat ze na zoveeeeel jaar ervaring, zelf wel het één en ander qua medische termen dienen te weten.
Maargoed, ik wil absoluut niet van het slechtste van de mens uitgaan, dat weiger ik echt. Als het goed is gaat hun dierenarts gebeld worden en dan gaan de dierenartsen onderling de situatie van Tico bespreken. Hoe het daarna allemaal verder loopt, weet ik nog even niet..

Wij hebben in ieder geval een top dierenarts, heel meegaand en denken ontzettend mee. Belde ook heel lief na het weekend op dat ze hadden begrepen dat we bij de spoedarts waren geweest, en hoe het nu met Tico ging en of ze nog iets voor ons kunnen doen. Vind ik echt wel heel fijn. :j

Jammer genoeg nog geen uitslag van de biopt, maar hopelijk komt die toch echt vandaag binnen.. alle duimen draaien in ieder geval op een 'positieve' uitslag. Dat we onze schat echt kunnen helpen.

Eergisteren had Tico een redelijk goede dag, had maar één hele korte 'aanval' gehad maar lang niet zo heftig. Wel kort nadat hij heel enthousiast met m'n broer aan het spelen en knuffelen was geweest. Dus wie weet is het toch echt iets van een beklemde zenuw of een verdraaiing van z'n pootje ofzo..

Gisteren leek het ook redelijk goed te gaan, maar heeft hij waarschijnlijk in de nacht wel een aanval gehad.. hoe we dit weten? Arme Tico heeft zichzelf lichtelijk gebeten. ;( Hij had ineens een plekje. Echt op de hoogte als hij z'n koppie omdraait om zichzelf te likken ofzo, had 'ie het zitten. Oppervlakkig gelukkig en makkelijk schoon te krijgen/houden, maar de gedachte dat hij zichzelf uit frustratie gegrepen heeft, vind ik echt wel heel sneu. ;(



Het hoeft ook niet per se kwade wil te zijn, dat het asiel verkeerde info gaf... er zijn in een asiel meestal meerdere medewerkers, en die zijn misschien niet allemaal even goed op de hoogte van medische zaken, of denken er te makkelijk over en gunnen een hond wel heel graag een nieuw baasje, dan kan het ook gebeuren dat er dingen niet duidelijk worden doorgegeven.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:17

Maar zoolgangster, als het geen kwade wil is, dan is zijn die praktijken alsnog wel schandalig. Natuurlijk hebben alle asielmedewerkers het beste met een dier voor, maar als je niet weet hoe het medisch zit, of het wel weet, maar het liever niet vertelt, kun je gewoon niet zeggen dat een dier gezond is. Dan geef je gewoon foutieve informatie.

Cynn, ik hoop dat jullie vandaag de uitslag krijgen. Mijn duimen draaien hier dat het positief is! Hebben jullie met het asiel nog iets kunnen afspreken over de kosten? Ik zou daar toch ook wel even achteraan gaan hoor!

Lukasje
Berichten: 11308
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:51

Is er al wat gekend Cynn? Ik duim voor een goed resultaat!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:33

Lukasje schreef:
Is er al wat gekend Cynn? Ik duim voor een goed resultaat!


Hier idem. Kijk steeds of er al een update is. Hoop zo dat het allemaal mee valt en dat het goed gaat komen!

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:54

Hetzelfde hier! Hopelijk beetje goed nieuws gehad..

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:59

Ik ben ook heel benieuwd naar de uitslag en hoop voor jullie dat het een beetje meevalt allemaal.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:09

Ik hoop ook mee voor goed nieuws. Tico en jullie verdienen zo'n leuk, goed en gezond leven met elkaar.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 09:42

;( ;( ...

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:45

oh oh... dat belooft niet heel veel goeds...

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:52

Aah oliebol, had het jullie zo gegund dat het gewoon meeviel :(:)

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:54

K*t...Wel nog iets positiefs of is het echt helemaal naar?

Froukje_J

Berichten: 2215
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:06

Heel veel sterkte!
Dikke knuffel

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:25

Wat ontzettend erg voor jullie. Veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:38

Ohnee TS... het begon zo fijn en leuk.

Arme Tico en arme jullie :(:) :(:)

Tilmar

Berichten: 3320
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:46

O nee, dat klinkt niet goed :(
Veel sterkte :(:)

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:08

Sterkte met het verlies ;(
Ik had het jullie zo gegund Y;(

kimmie261

Berichten: 19223
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:09

oh nee toch, wat super verdrietig voor jullie allemaal,en arme tico,het was hem niet gegund... ;( ;( ;(

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:17

Wat verschrikkelijk zeg.....sterkte!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:21

Oh jee, die smileys beloven niet veel goeds.
Hopelijk is jullie toch nog wat mooie dagen gegund!