Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 19:48

Zorry schreef:
kiwiwitje schreef:
Wanneer zijn de shows?

Heb je ook al nieuws over het nest wat je hoopte? Ondanks dat de reu overleden is?



Zorry, kan het dat jullie website nog steeds weinig zin heeft? :P


Ja klopt de site loopt via weebly en contact daar mee krijgen is niet zo makkelijk.
Gene die de website heeft gemaakt is er nu mee bezig.

Oh hardnekkig eigenwijs dus :')
Wij hadden hem eerst via wordpress, maar na een paar maanden waren we nog niet vindbaar via google dus heel de website opnieuw gemaakt via strato. En daar was ie bijna gelijk al via google te vinden. Guess what, die van wordpress ook ineens :+
Maar die gaan we van de week offline halen. Maar dat moet vriendlief maar even doen, website maken lukte wel, maar hoe dat t verder werkt :o?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 10:22

Voor de zekerheid een rontgen laten maken van chick maar echt leeg. Dus nu beweging weer opvoeren en voer weer verminderen. Echt schijndracht noemen ze het niet maar ze snapten heel goed dat ivm het gedrag aan veranderingen dat we toch wel twijfelde en omdat ze wel echt misselijk is als we een middagportie overslaan gewoon langzaam afbouwen van voer en beweging opbouwen. December nieuwe poging

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:34

Wat jammer! Arme chick ook. Nu op dieet hahahah. Volgende keer meer geluk!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 10:43

Haha ja op dieet! Ze is bijna 2 kg aangekomen.
Hadden van de week gebeld met de kliniek voor overleg en die zeiden ook; bij deze veranderingen kan het van alles zijn, maar ook maar 1 pup. Dus ze vonden het niet onverstandig om het even te checken.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:11

Balen dat ze alsnog leeg is maar je hebt nu iig zekerheid! Ik duim voor jullie in december

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 14:26

Ja ik heb er eigenlijk niet zo'n moeite mee en had dat wel verwacht. Maar van de andere kant, 1 a 2 pups was ook niet ideaal geweest...


Gebruikt er iemand hier een voedseldroger voor hondensnacks?

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:21

Wat je zegt denk dat je blij moet zijn dat ze leeg is, beter als 1 of 2. Vrienden van ons hadden een nest met eentje en alleen maar problemen, pup werd veel te zwaar verveelde zich heel snel en je merkt dat de pup kwa gedrag toch anders is dan dat ze opgroeien met andere pups.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 18:58

Zorry schreef:
Wat je zegt denk dat je blij moet zijn dat ze leeg is, beter als 1 of 2. Vrienden van ons hadden een nest met eentje en alleen maar problemen, pup werd veel te zwaar verveelde zich heel snel en je merkt dat de pup kwa gedrag toch anders is dan dat ze opgroeien met andere pups.

Ja dat is ook waar ik heel bang voor geweest ben. Ik had er ook weinig moeite mee toen bij de rontgen bleek dat ze leeg was. Ook omdat we het wel verwacht hadden natuurlijk maar met 1 pup was ik ook echt niet blij geweest.

Nu gewoon weer beweging opbouwen, want mevrouw wilde helemaal niks sinds dat ze loops werd. Met de loopsheid ben ik dat sowieso gewend, dan is er geen beweging in te krijgen. Maar vanaf nu gaan we gewoon het wandelen en alle beweging weer oppakken. :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:37

Wanneer je het bos moet inruilen voor het saaie platteland |( Maar we vinden onze draai wel.

Afbeelding

Verder gaan we eind deze maand met Dexter schapendrijven zodra de herder plek heeft en wij kunnen *\o/*

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:31

Leuk!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 20:36

Das toch makkelijk! Lekker lang rechtuit :P

Ik ben toch wel blij met de loopband. Chick heeft gisteren iets te lomp gespeeld buiten en haar voetzooltje is een stukje kapot. Op het harde(asfalt en steen) loopt ze nu dus kreupel/gevoelig dus wandelen zit er even niet in een paar dagen. Ookal loopt ze op het zachte wel goed. Maar gisteravond en vandaag rende ze binnen zelf naar de loopband. Als ze daar op gaat loopt ze wel goed en heel enthousiast. Dus als ze het zelf aangeeft mag ze even kort op de band. Want de conditie is gewoon bagger nu.

dierenfan
Berichten: 9630
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:43

Hier ook al poos polder bij lange wandeling. Bos te onveilig bij deze droogre en groot deel bos teveel teken. Vind het heerlijk in de polder te wandelen. Had woensdag heel stuk dijk en rustig zoute zee voor de roedel en mij alleen. 1.5 uur wandelen en 5 fietsers gezien. Verder kon zelfs mijn niet sociale herder dus bijna de heke wandeling heerlijk los rond vliegen door het gras en weer effe zwemmen. Echt voordeel van polders is dat ze vaak zo overzichtelijk zijn

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 22:14

Dat is heerlijk he, hele stukken kunnen lopen zonder niemand tegen te komen! Ik geniet daar zo van!

T hondje van de overburen stond vanavond ineens in onze achtertuin. Heel leuk klein jack russel teefje donker bruin. Echt een lief ding. Maar was toch wel blij dat wij met de honden binnen zaten. Ik ken t hondje, op deze ontmoeting na, niet en ik weet niet of die van ons blij zouden worden van een ander hondje in de tuin... kan zomaar dat t klikt hoor, maar t is toch hun tuin zegmaar.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:25

Kaus, zal idd wel wennen zijn, hier kun je beide kanten op, of naar de kraats of de hei of pop of bos in.
Kim, wel fijn dat je het nu zeker weet, kun je je ook weer verder daar op richten.
Hier verder weinig nieuws, zo maar eens de trap schilderen in het nieuwe huis.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:59

Ik zag een discussie voorbij komen over titeren. Ik heb me er onlangs in verdiept en veel honden zijn inderdaad nog maternaal beschermd op 3 maanden. Ik heb Odinn meegenomen naar werk en daar dus ook door collega laten prikken (doe ik zelf niet bij hem, wil niet dat hij mij er mee associeerd. Hij had zijn eerste enting al gehad en had als uitslag 4 hepatitis, 3 parvo en 4 hondenziekte. Ik denk dat bij hem de eerste ook niet is aangeslagen. Volgende week weer titeren, en lepto booster en rabiës.

Verder gaat het heel goed met hem, af en toe een plasje of poepje binnen bij opwinding, maar kan al een nacht doorslapen.
Net weer bij puppycursus geweest en nu is hij helemaal out :')

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 14:13

Precies Fannetje. Ben er ook wel blij mee. Een nest van 1 pup zag ik ook echt niet zitten eigenlijk. Nu gewoon al weer aan het uitkijken naar December. (of aftellen hihi) Nog maar een goede 3,5 maand en dan moet ze al weer loops worden. Dat overleven we best. En tegen die tijd is ze gewoon weer goed op conditie.


Slim gedaan Manasisx. Ze kunnen prima met 6 weken al hun maternale antistoffen al kwijt zijn, maar er zijn ook gevallen al bekend van boven de 20 weken.
Kan zomaar dat je bij de volgende titer gewoon dezelfde waarde hebt, maar kan ook zijn dat ze zijn gaan dalen, in dat geval gewoon opnieuw titeren na een week of 3/4. Wat wel kan is dat bepaalde waardes los stijgen als pups/honden toch met een van de virussen in aanraking komen. Heb dat op de Fb pagina van vaccicheck al een paar keer voorbij zien komen.

Fijn dat het goed met hem gaat. Doet hij het goed op de cursus?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:45

Hey allemaal! Ik lees nog af en toe mee, maar kijk vooral puppy foto's :o

Hattur maakt het heeel erg goed en leert snel bij. Hij is enorm gelukkig en tot nu toe kerngezond :) hij heeft wel veeeel aandacht nodig, maar dat is op zich geen probleem, want we zijn met 4. Ben toch blij dat we hem in de vakantieperiode genomen hebben, want de eerste weken zijn (iets minder dan bij een puppy) nogal intens.

Nu wilt mijn moeder stilaan de bench uit de living. Hij heeft 2 plekjes in de living: de bench en zijn XL hondenkussen en ligt ongeveer evenveel in beide. We hebben de bench nooit gebruikt voor training of dergelijke, maar het is wel de regel dat niemand hem aanhaalt als hij in de bench ligt. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat de hond een plek blijft houden waar hij zich terug kan trekken als het wat te druk wordt.

We kunnen de bench, zoals dat bij de vorige hond was, in de gang onder de trap zetten, weg van ons, maar ik vrees dat hij dan enkel op zijn kussen gaat liggen om alles te kunnen zien en zichzelf daarmee wat te weinig rust geeft. We zullen dat deze week even testen, maar ik speel ook met het idee een verborgen plekje te maken voor hem in de living. Iets dat dicht bij ons is, maar wel volledig gesloten en veilig.

Ik moet even nadenken over de afmetingen en daarvoor kan ik jullie mening wel gebruiken;
De huidige bench is eigenlijk wat groot voor hem. Qua maat is Tuur iets tussen een erg kleine border collie of een grote spaniël. De bench is 90 op 60 dacht ik en hij ligt meestal in de breedte helemaal weg van de deur.

Wat zou een goede maat zijn? Ik heb bv al een element van 80 op 80 gezien dat wel zou werken, dat zou comfortabel moeten zijn, toch? Of is dat niet lang genoeg denken jullie? Op zich kan hij op zijn kussen of eender welke mat in huis languit gaan liggen als hij dat wilt. Ik twijfel ook om 1 kant doorzichtig te maken zodat hij ons kan zien, maar dat zou misschien net wat van het veilige gevoel wegnemen. Heeft er nog iemand zoiets voorzien in huis?

Ik twijfel nog hoor en mijn moeder ook, maar vind het leuk er over na te denken. Het zou dus een kastelement zijn waarin we een hondenluik maken langs de zijkant, dat langs boven open kan (zoals een kist) voor als we erin willen stofzuigen en verder zou het gebruikt worden als extra salontafel om enkele spullen op te leggen zodat het gewoon lijkt op een extra kast.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:49

Ja klopt, ik blijf gewoon doortiteren. Wel prijzig als je de hele kosten moet betalen overigens. Maar er kan inderdaad vanalles gebeuren met die maternale imunniteit. Maar 3/4 vind ik te laag voor een aangeslagen enting. Ik ben helaas op vakantie met de volgende titer, maar ze zullen wel appen wat ik wil :)
Ik was altijd heel erg tegen de titer, maar na update er over ben ik helemaal voor. Ik verwacht elk moment gecertificeerd te zijn voor de vaccicheck.

Hij doet het super op cursus. Soms wat snel afgeleid maar hij vind het zo leuk! Hij kan nu al zit, af, deels blijf, high five en mijn zusje heeft 'm rol om geleerd :')
Los lopen in het bos vind ik zelf nog wat spannend. Hij is echt al heel zelfstandig, en als hij wat van de grond pakt gaat hij er heel hard vandoor, hij weet dat ik alles afpak. Hij is gelukkig wel heel gericht op mij, dat scheelt.

Zo ligt hij er nu bij, vanmorgen puppycursus gehad:

Afbeelding

Dit is trouwens wel zijn favoriete stand:

Afbeelding

Afbeelding

En nog een leuke foto van 2 weken terug:

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 14:52

Wij hebben qua bench 80/60 geloof ik qua maat (en Engelse staffies hebben een max schofthoogte van 40,5)

Ik ben er niet echt voor om de bench weg te halen, maar je kan hem wel minder lelijk maken. Want ja niemand zal ontkennen dat draadkooien lelijk zijn. Wij hebben een ''tv kast'' gemaakt en daar de benches onder verwerkt. Zal even een foto maken zo. Maar er zijn zo wel meer opties om ze te verbergen. :)

Edit, te snel op versturen geklikt..


Goed om te horen dat Hattur het goed doet. Zal voor beide wel intensief geweest zijn denk ik.


Manadisx een 3/4 is voor een aangeslagen enting meer dan prima. Een volwassen hond mag met een waarde van 3 gewoon 3 jaar afgetekend worden en er zijn een hoop honden die met een waarde van 3 levenslang beschermd zijn. Mijn honden hadden ook''maar'' ; HCC; 3 Parvo; 5 Distemper; 4 ( 2 pupentingen, 1 jaarlijkse enting)
HCC; 3 , Parvo 6; Distemper 3 (3 pupentingen, 1 jaarlijkse enting)
Beide honden zijn nu 2,5 jaar.

Mocht je gecertificeerd zijn, meld je dan ook aan voor de pagina. :)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 19-08-18 14:56, in het totaal 2 keer bewerkt

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:53

kiwiwitje schreef:
Wij hebben qua bench 80/60 geloof ik qua maat (en Engelse staffies hebben een max schofthoogte van 40,5)

Ik ben er niet echt voor om de bench weg te halen, maar je kan hem wel minder lelijk maken. Want ja niemand zal ontkennen dat draadkooien lelijk zijn. Wij hebben een ''tv kast'' gemaakt en daar de benches onder verwerkt. Zal even een foto maken zo. Maar er zijn zo wel meer opties om ze te verbergen. :)



Precies, weghalen is geen optie, enkel verplaatsen naar elders in huis, maar dat vind ik ook niet ideaal, want hij ligt zo graag in de buurt. Fijn dat jij hetzelfde idee had! Ik zie graag de foto's :)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 14:58

Dit hebben wij. Als je zoekt op google op steigerhouten bench kom je ook veel opties tegen.

Afbeelding

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:59

Ja als ie 3 is is hij in principe voor 3 jaar sws geldig, vaak inderdaad meer. Er zijn inderdaad honden die na de puppy enting voor altijd beschermd zijn! Ik hoop dat ze 'm ooit nog gaan krijgen voor de lepto, maar ik weet niet wat de ontwikkelingen daar in zijn op het moment

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:59

Die zijn mooi zeg!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:11

Nou binnenkort hoef ik hier niks meer te posten, want Doberjuffrouw Stella Rose is nu 8 maanden, en hoewel officieel nog pup/junior, ziet ze er nu zó uit:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:21

Super mooi kiwi. Al zou dat niet passen bij ons, want het interieur in nogal strak modern hier := maar goed, daar maalt de hond niet om, als hij maar een knus plekje krijgt.

Thanks voor de foto!