Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:23

XxDiandraxX schreef:
xLaraaj schreef:
Leuk! Je hebt wel veel lef om 2 pups in huis te nemen :P Kenai zal ook zeggen: waar is mijn rust gebleven? >;) _O-


Kenai heeft zijn eeuwige rust gekregen dus zal weinig commentaar hebben denk ik.. ;(

Wat is er gebeurd dan? Zo oud was hij nog niet toch? Sterkte met het verlies.
En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, knap dametje.

Nathalie, jij ook sterkte.

SR: alles goed gegaan met de bevalling?

Beauty1love: leuke pup.

En allemaal in huis plassende pups, vreemd. Hier gelukkig geen last, houden zo.
We gaan vrijdag verhuizen, ben benieuwd hoe ze het straks vindt als we daar blijven. Ze is inmiddels al een paar keer mee geweest en lijkt steeds meer te wennen.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:25

hier gisteren even langs geweest bij de behendigheidsclub omdat ze zo bang is van andere honden. Uiteindelijk vond ze het best ok en hebben we maar meteen een lesje mee gepakt :+

Verslag staat in haar volgtopic, ben er vreselijk blij mee en ze vond het zelf ook leuk O:)
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 14:29

Jaaaaa romy. UPDATE! :D

Al bijna verhuizen dus Fannetje. Daar kijk je vast naar uit?

Ik zag dat behendigheid voorbij komen Azmay! Er is niks mis met spelenderwijs kennismaken toch?

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:39

Azmay, leuk dat je daar al een beetje mee bezig bent, maar zou de kattenloop nog niet op volledige hoogte doen. Alleen over een aflopende plank, die niet heel hoog staat. Daar beginnen ze bij ons sowieso mee, zo leren ze balans te krijgen en de afloop correct te nemen. Tunneltje, slurf, laag latje, straatje palen allemaal prima, maar nog geen echte belastende oefeningen doen, iig dat zou ik niet doen.

Kim, ja aan de ene kant wel, aan de andere kant wel spannend hoor. Is toch weer een hele stap ;)
En ik moet hem wel alleen nemen. Gelukkig wel hulp met verhuizen hoor, maar ik doen dit soort dingen altijd liever langzaam aan, maar ja om nou 3 maanden dubbele lasten te gaan betalen zag ik ook niet zitten, dus maar gewoon doen dan :+

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:44

Palen weven doen ze juist nog niet met de jonkies. Waarom de kattenloop niet op volledige hoogte?
Haal balans was super, ze liep vol vertrouwen omhoog, op het rechte en na een kleine twijfel weer naar beneden.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:50

Nee, nog niet echt slalommen hoor, dat mag pas na een jaar, liever zelfs nog iets later, alleen straatje (2 lijnen met palen met wires waar ze tussendoor lopen), leren ze al zelfstandig ze op te zoeken.
Kattenloop op hoogte zou ik nog niet willen, 1 verkeerde afsprong en je zit met blessures. Je gaf zelf al aan dat ze in het begin steun zoeken (leunen), om dat te voorkomen, leer je ze dan eerst balans op een lagere plank aan en kun je werken aan een goede afloop (in mijn geval 2 on, 2 off). Is dat bevestifd, ga je pas omhoog, dan kennen ze al de plank en weten ze hoe ze de afloop moeten nemen. Maar dat is zoals ik het geleerd heb en ben hier ook voorstander van.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:56

fannetje schreef:
Nee, nog niet echt slalommen hoor, dat mag pas na een jaar, liever zelfs nog iets later, alleen straatje (2 lijnen met palen met wires waar ze tussendoor lopen), leren ze al zelfstandig ze op te zoeken.
Kattenloop op hoogte zou ik nog niet willen, 1 verkeerde afsprong en je zit met blessures. Je gaf zelf al aan dat ze in het begin steun zoeken (leunen), om dat te voorkomen, leer je ze dan eerst balans op een lagere plank aan en kun je werken aan een goede afloop (in mijn geval 2 on, 2 off). Is dat bevestifd, ga je pas omhoog, dan kennen ze al de plank en weten ze hoe ze de afloop moeten nemen. Maar dat is zoals ik het geleerd heb en ben hier ook voorstander van.


O maar dat leunen deed ze omdat ze dat kent van de trimtafel. Ze weet ook donders goed dat ze van de trimtafel af kan lazeren. De juf liet haar niet leunen maar wel merken dat ze eraf zou vallen. Er is hooguit een achterpoot af gegaan en met 2 personen ben je er netjes op tijd bij.
Lager bij de grond lijkt me juist een risico op er expres af springen, maar inderdaad wel een veiliger gevoel. De balans leek eigenlijk helemaal geen probleem, het was meer dat ze haar kont soms een beetje wilde draaien bij het op en af lopen. Ik was vooral erg trots dat ze zonder aanmoediging braaf er overheen ging :')

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 15:02

Ja dat zal zeker spannend zijn Fannetje. Maarja zo heb je het maar wel gehad he?

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:39

Naar aanleiding van de training dinsdag maar een nieuwe riem gekocht O:)
Afbeelding

Eigenlijk niet echt nodig, afgelopen sessie was haar halsband nog iets te wijd en moest ik daarom een riem lenen. Maar ik kan het maar vast hebben :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 09:54

Blauw staat haar heel gaaf!

Zorry, inmiddels al kunnen dekken?


Hier gaat alles rustig. We mochten van de week eindelijk weer echt wat doen na de rontgen.. Was chick lomp en schaafde haar zooltje. Dus nog een paar dagen rust.. Besluiten we zondag, omdat ze goed loopt, een klein stukje te wandelen. Komen we terug bij de auto, wil mevrouw te snel de auto in springen, springt mis en springt zo tegen het deurtje met haar rug.. (niet op de wervels maar er echt naast, richting de zijkant) maandags was ze echt heel zielig. Duidelijk pijn, moe na het lopen, bang dat we eraan zaten, maar wel gewoon poepen en plassen en eten. Hebben toen arnica druppels gehaald. En ik kan gelukkig weer zeggen dat het helemaal over is. Je mag er aan zitten, ze speelt en rent weer volop. Dus waarschijnlijk een flinke blauwe plek gehad.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:55

Wat een brokkenpiloot kiwiwitje :(:)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 10:15

Ja muts.... Was niet zo handig van haar...

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:09

Nee hier nog geen dekking we zitten pas op dag 9, maandag dag 12 eerste progesteron test. Vorige keer pas dag 18 dat we konden testen en keer er voor dag 21 dus we hebben nog de tijd.

Kiwiwitje wat een brokkenpiloot.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:10

Hier trouwens manlief niet blij.
Hij heeft volgend weekend een evenement in Tsjechiƫ, hij zou eerst Jans mee nemen maar ja die is nu natuurlijk loops en word gedekt.
Geen probleem nemen we zusje mee, wil het niet dat die gister loops word .

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 11:46

Zorry schreef:
Nee hier nog geen dekking we zitten pas op dag 9, maandag dag 12 eerste progesteron test. Vorige keer pas dag 18 dat we konden testen en keer er voor dag 21 dus we hebben nog de tijd.

Kiwiwitje wat een brokkenpiloot.

Ohw oeps ik dacht dat je al verder was :')
Ze beginnen wel allemaal tegelijk bij jullie met loops zijn haha. Dat zal wel balen zijn voor hem ja :( Wat voor evenement gaat ie heen?

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:21

Arme chick! Gelukkig voelt ze zich al beter!

Ik duim voor een goede dekking zorry! Wat voor evenement is het dat een loopse teef niet mee kan?

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:02

Sterkte Diandra! :(
Ach Chick zit het ook niet mee, maar gelukkig weer beter.
Hero groeit hard! Ik zal weer eens een foto plaatsen hier.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:06

Ja ze was een beetje onhandig.. :P Maar inmiddels is ze haar meer dan gekke zelf weer. Druktemakertje.

Jaaaa fotospam Lotte! :D

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:52

Gelukkig maar! Hoe gaat het met afvallen? :=
Ik ben naar ander puppyvoer aan het kijken, maar word echt gestoord van alle opties en meningen haha. Fotospam komt zo :D

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 16:40

Ja we zijn nu voor dag 3 weer aan het wandelen. Dus ik denk dat het wel goed gaat. Ze krijgt echt minder voer en is niet misselijk dus dat is fijn. En ze zal vetjes kwijt moeten en spiertjes erbij.

Voer is lastig. En als je bedacht hebt waar jij blij van word is het ook maar de vraag of de hond er blij van word. :') dat hebben we met boellie heel lang gehad.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:46

Dexter zit heeeeel lichtelijk in zijn puberfase maar als het hierbij blijft ben ik blij.

Elke keer als we trainen en hij wil niet liggen of zitten of komen of zo gaat ie wegspringen en grommen en blaffen. Vind het stiekem wel schattig dus moet mn best doen om het te negeren := _O-

Verder is Dundy momenteel echt vervelend dus die gaat weer elke dag even 10km naast de fiets en flink mentaal aan het werk. Heb het idee dat ie wat vervelend wordt van de frisbee lessen, alsof ie vervelend gedrag van de honden daar overneemt. >;)

Edit: en dit is toch wel hun grootste hobby :))

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 24-08-18 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:49

Ben wel benieuwd naar meer fotos van de andere pups O:)
Whaha heerlijk dat Dexter zo expressief is.
Lilith heeft nu door dat komen niet zo zeer hoeft als ik roep, dus die gaat me gewoon op een afstandje aan staan kijken of ze loopt met een grote boog om me heen. Heb maar lekkerdere snoepjes gekocht gisteren.
Vandaag gewassen, morgen dagje rust en overmorgen mee naar een historisch landbouwdag denk ik.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:57

Hahaha als eenmaal die gehoorzame puppyfase voorbij is is het even hard werken :=

Iemand een idee of het slecht is als ik kauwspullen buiten laat liggen die ze dan vervolgens opeten of op gaan kauwen maar wel onder het zand/modder zitten? Sowieso risico van wormen natuurlijk maar daar gaan we eens in de zoveel tijd ontlastingsonderzoek voor doen. Ik weet niet of er verder risico's of gevaren zijn? Ben namelijk juist zo blij dat die vieze kauwspullen niet meer in huis gegeten hoeven worden :=

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 17:13

Kaus schreef:
Hahaha als eenmaal die gehoorzame puppyfase voorbij is is het even hard werken :=

Iemand een idee of het slecht is als ik kauwspullen buiten laat liggen die ze dan vervolgens opeten of op gaan kauwen maar wel onder het zand/modder zitten? Sowieso risico van wormen natuurlijk maar daar gaan we eens in de zoveel tijd ontlastingsonderzoek voor doen. Ik weet niet of er verder risico's of gevaren zijn? Ben namelijk juist zo blij dat die vieze kauwspullen niet meer in huis gegeten hoeven worden :=

er bestaan ook gewoon hele makkelijke pups hoor :p Boellie is altijd makkelijk geweest. Al krijgt ie momenteel een heropvoeding. Maar dat is omdat bas hem eigenlijk altijd heeft met wandelen en daar krijgt ie alles voor elkaar :p maar qua opvoeding was dat echt een engeltje.

Hier liggen er ook wat hoefjes buiten. Maar die gebruiken ze eigenlijk alleen op de stenen. En die leggen we ook nog op een rekje als we weggaan/naar binnen gaan..
Geen worm problemen overigens.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:36

Hier vond Dexter op een gegeven moment dat hij met commando komen ook wel gewoon kon stilstaan en wachten totdat ik bij hem kwam. Moet zeggen dat ik dat er nog steeds niet helemaal uit heb omdat ik er ook wel vaak aan toe geef. Maar veel dingen die hier niet 100% gaan is puur door eigen luiheid. Ik ben niet onder de illusie dat ik nou alles eraan doe en ze het gewoon niet doen. Nee, ligt echt aan mij _O-