Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 296 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

 
Profiel   

Hoi bokkers, en welkom hier! :D

[ img ]

Waarschijnlijk zijn er wel enkele bokkers die nog weten dat ik helemaal gek van mijn hamsterfluffies ben. Vanaf ongeveer mei/juni ben ik bezig met het voorbereiden op een eigen hamstery! Inmiddels, een half jaar verder, zijn we nog steeds volop bezig hier!

Er is ont-zet-tend- véél gebeurd het afgelopen jaar. Er zijn dieren overleden, en dieren bijgekomen. En even ter nagedachtenis hier een collage van de dieren die ik dit jaar over de regenboogbrug heb zien gaan. Het waren stuk voor stuk diertjes met een gouden hartje en ze zijn allemaal een gemis. ;(

Nymphadora, Zuko, Jack Sparrow en Bassie
[ img ]

De hamstery
Een hamstery is net als een cattery voor katten, of een rattery voor ratten, een fokkerij voor hamsters. In dit geval gaat het over de Syrische hamster. De Syrische hamster vindt zijn oorsprong in Syrië en zuid Turkije, waar hij onder de grond in een burcht leeft.
Het is een klein dier dat gemiddeld zo'n 100 tot 250 gram zwaar kan worden, en wordt vaak tussen de 15 en de 18 centimeter lang. Het is de grootste soort die als huisdier wordt gehouden en mede daardoor ontzettend knuffelbaar.
De Syrische hamster kent onwijs veel erkende en nog niet erkende kleuren, uitmonsteringen en vachttypen! Dat vind ik persoonlijk onwijs leuk aan deze soort maar het maakt de genetica wel onwijs uitgebreid en ingewikkeld :Y) .

-> Lees hier meer over de Syrische hamster op mijn eigen site <-

Zelf richt ik mij voornamelijk op de kleur dove (duifgrijs) korthaar. Dit is een duifgrijze effen kleur met donkerrode ogen. Verder staat karakter en gezondheid absoluut op nummer een en hoop ik dan ook dat men groot plezier aan mijn dieren kan hebben in de toekomst!

[ img ]

Dove is een vrij onbekende en instabiele kleur. Het kan bijvoorbeeld roest dragen, waardoor de kleur bruiner wordt naarmate ze ouder worden. Dit maakt het moeilijk om een stabiele lijn te leggen maar ik vind het een mooi doel voor nu in de hamstery.

De hamsters
Sinds korte tijd is het eerste fok mannetje in de hamstery, Azurro. Azurro is een dove korthaar mannetje uit oktober en is nu enkele weken bij ons thuis. Hij mag nog lekker groeien tot hij volwassen is en een lekker, dik ventje is geworden! :P

[ img ]

Tegen het voorjaar verwacht ik een vrouwtje op te gaan halen, maar dat is allemaal nog spannend. Ik ben met verschillende fokkers in contact en wacht gewoon rustig af tot ik het juiste vrouwtje tegen kom die goed bij Azurro past.

Ik hoop dat jullie willen volgen, als je vragen hebt kan je ze gerust stellen. :j

Volg de hamstery:
Website
Facebook
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 11:01 



 
Profiel   

Leuk dat je een hamstery gaat beginnen! :D Veel succes gewenst! Azurro is in ieder geval een knapperd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 14:22 



 
Profiel   

Dankjewel!

Hij heeft zeker potentie, het is alleen jammer dat er een streep van zijn kin naar zijn buik loopt. Deze mag niet doorgetrokken zijn namelijk, voor shows.
Maar ik verwacht zeker dat hij zijn werk goed gaat doen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 21:14 



 
Profiel   

Over twee weken een grote verrassing. Het heeft mij in ieder geval heel vrolijk gemaakt, zo sluit ik 2017 graag af! Ik laat het jullie tijdig weten met alle details! :D

Verder is mijn vader nu naar profielen etc aan het kijken voor de hamsterkast en zoek ik noodkooien.
(mocht iemand een kooi overhebben :P)

Ik wens iedereen een gelukkig 2018! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 16:53 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Azurro is onwijs aan het groeien en uitzwaren. Hij groeit in zijn grote oren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 11:21 



 
Profiel   

Zo, die is inderdaad alweer aardig veranderd! :)
Leuk, ben benieuwd naar je verrassing! Een mevrouw hamster voor Azurro? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 17:17 



 
Profiel   

Wauw... dat is echt een enorme hamster. :') Wel ontzettend tof. Ik ga je volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 17:21 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Wauw... dat is echt een enorme hamster. :') Wel ontzettend tof. Ik ga je volgen!


Hij tikt echt net de 150 gram aan, behoorlijk klein dus. Ik wil graag mijn lijn rond de 200 gram hebben. :P

@Diane_ sssht :')
Volgende week zondag meiden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 18:26 



 
Profiel   

Meen je dat? Wauw. Hij ziet er echt huge uit hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 19:04 



 
Profiel   

Ja dat meen ik, haha.
Lijkt misschien gewoon zo op deze foto's. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 20:25 



 
Profiel   

Dat zou goed kunnen! Je website ziet er trouwens echt heel goed uit ;) Ik ga volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 21:16 



 
Profiel   

Wat leuk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 21:28 



 
Profiel   

Wat leuk zeg!
Ik heb sinds een klein jaartje een dwerghamster, echt een ontzettend fel ding haha.
Maar kan haar inmiddels al heel makkelijk oppakken en knuffelen. Al ziet ze m'n vinger nog wel vaak aan voor een snoepje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 21:29 



 
Profiel   

@Isabel, dankjewel, ik hoor graag feedback over de site!

@Speirs,dankje! :)

@Willemiens, oh leuk, een Rusje?
Zijn vaak wat brutaler dan Syren, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 22:25 



 
Profiel   

Het is idd een pittige russische dame :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-18 14:45 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Het is idd een pittige russische dame :')


Ook leuk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-18 23:31 



 
Profiel   

Verassing! :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 09:57 



 
Profiel   

Ik kan hier weinig van maken, haha :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 14:28 



 
Profiel   

Het is een plastic vervoerbox. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:52 



 
Profiel   

[BB-ITP] Cuteness overload ~ hamsters!

Amore <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 18:16 



 
Profiel   

Aah, wat een lieverd!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 20:28 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Isabel_k schreef
Wauw... dat is echt een enorme hamster. :') Wel ontzettend tof. Ik ga je volgen!


Hij tikt echt net de 150 gram aan, behoorlijk klein dus. Ik wil graag mijn lijn rond de 200 gram hebben. :P

@Diane_ sssht :')
Volgende week zondag meiden. ;)



uuhhmm.. wat een grote hamster :oo maar wel heel mooi beestje!

je meent toch nicht echt rond de 200 gram? >;) mijn volwassen ratje is 290 gram :')

ik wist niet dat hamster in deze grootte bestaan O:) moet ik nog Maar even op Internet lesen gaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 20:49 



 
Profiel   

Je hebt ze zelfs van 300 gram, maar dat is te groot. Op keuringen krijg je dan een onvoldoende, haha.

@Diane_, dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 22:13 



 
Profiel   

Wat een knappe hamsters!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 22:27 



 
Profiel   

Dankjewel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 22:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 296 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen