Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Duitse Stijl - verzameltopic voor alle vragen & inspiratie!

 
Profiel   

Dat is echt uitgebreid met al die zaden. Zo goed ben ik niet bezig. Koop je dan de plosplan houtvezel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 15:49 



 
Profiel   

Teak hout wordt toch ook vaak gebruikt voor snijplanken enzo? Dan zou het gewoon veilig moeten zijn lijkt mij? Of is het niet zo simpel?

Overigens naar aanleiding daarvan nog een vraag. In het wild zouden hamsters toch ook vaak in contact komen met aarde, verschillende soorten hout, blaadjes etc. etc. Waarom dan niet in de kooi?
Snap dat enige voorzichtigheid geboden is omdat het geen echte wilde hamsters zijn uiteraard. Maar ik zag bijvoorbeeld houtsnippers die je in de tuin als bodembedekker kan gebruiken. 100% natuurlijk product. Mits het veilige houtsoorten zijn, zou je dit toch moeten kunnen gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 16:36 



 
Profiel   

Ik gebruik vaak aarde. Gewoon potgrond (niet bemest uiteraard).
En blaadjes zitten vaak in de kruidenmixen die ik koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 16:50 



 
Profiel   

De natuurlijke huisjes zijn overigens ook van dennenhout. Jammer dat teak dus nog onveiliger is. Ik had wat leuks in het tuincentrum gezien waar eindelijk een keer opstond van welk hout het is. Niet meegenomen, wilde eerst checken of het veilig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 17:07 



 
Profiel   

Ik zit niet op m'n pc maar in het wild zijn producten niet bewerkt, producten in de winkel vaak juist weer wel. Net als met potgrond waar bv voeding aan is toegevoegd kan weer giftig zijn voor hamsters. Dat is waar je vooral op moet letten. Net als met mos: onbewerkte platmos is prima maar als ze behandeld zijn met chemicaliƫn dan beter van niet!
Amanda, ik koop plospan ontstoft zaagsel inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 17:29 



 
Profiel   

Vanaf vandaag t/m zondag of maandag a ik bijhouden wat mijn cavia's dagelijks te eten krijgen :) dus ik zal elke keer wat posten en aan het einde een overzicht maken. Zo wordt het hopelijk duidelijk wat mijn cavia's dagelijks eten - zonder brokken. Ze krijgen 2x per dag groenten, 1x per dag gedroogde kruiden en hooi wordt zo nodig aangevuld.

Hier de eerste lading groenten van vanochtend:
[ img ]
Andijvie, venkel, wortel, bleekselderij, krulpeterselie en platte peterselie.
Samen +/- 925 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-18 10:12 



 
Profiel   

Avondmaal van vandaag!

[ img ]
700 gram in totaal, en bestaat uit:
Dille, paprika, sla, witlof en bloemkoolbladeren
Daarnaast nog een schaaltje gedroogde kruiden wat bestaat uit:
Echinacea bladeren, peterselie steeltjes, dille steeltjes, smalle weegbree, brandnetel en rozenblaadjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-18 22:08 



 
Profiel   

Weer een update!

Hierbij een foto van mijn hele kast:
[ img ]
Er zijn wat aanpassingen geweest *\o/*

4e verdieping: dwerghamster Pablo (200x58x50 cm)
3e verdieping: links twee muisjes (100x58x70 cm)
3e verdieping: rechts dwerghamster Mellow (100x58x70 cm)
2e verdieping: voor de cavia's (200x58x50 cm) wat nu even aangepast wordt (lakken, kitten)
1e verdieping: voor de cavia's, achterste deel 200x58x50 cm, voorste deel 170x70 cm.

[ img ]
Muisjes Helena & Ginny zijn hierin gaan wonen nadat ik het helemaal afgewerkt was (en Yaira mijn dwerghamster was overleden). In April hoop ik twee of drie nieuwe vriendinnetjes te kunnen halen.

[ img ]
Voorste deel van het cavia verblijf :) wordt veel gebruik van gemaakt, vooral om te rennen en te sprinten <3

[ img ]
En het verblijf van mijn 9 damesmuisjes, 120x50x50 cm. De groep begint nu echt stabiel te worden dus ik kan het eindelijk vol gaan proppen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 16:43 



 
Profiel   

Ziet er echt super gaaf uit. Dankzij jou heb ik zaagsel gehaald erg en gemixt met back2nature. Muizen genieten enorm van de hoeveelheid bodembedekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 19:44 



 
Profiel   

Het ziet er echt goed uit! :D

Mijn muizen zitten er op het moment zo bij. Eigenlijk lag rechts meer zaagsel, maar daar waren ze het niet mee eens :+ In de emmer zit zand.
[ img ]

In de woonkamer zitten twee nieuwe vriendinnetjes in quarantaine :)) Ik behandel ze bij aankomst altijd eerst tegen schurft en zet ze dan een aantal dagen apart om te zien of ze niks bij zich dragen. Dus nog even apart en dan gaan we ze koppelen :D
[ img ] [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 20:07 



 
Profiel   

@Amandavd: wat leuk om te lezen :D

@Melody7: je detolf ziet er goed uit! En herkenbaar, hier verbouwen ze ook altijd de boel. Blijft het zand bij jou in de emmer? Ik had een hoog bakje met zand in het verblijf gezet en de volgende dag lag alles er naast :p je twee nieuwe muisjes zien er mooi uit! komen ze je groep versterken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-18 09:04 



 
Profiel   

Gaaf hok Melody!

Misschien dat ik deze week eens ga proberen om alleen de bodembedekking te verversen en een gedeelte erin te laten om te kijken hoe de geur dan is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-18 09:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen