[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SassyMoon
Berichten: 298
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:48

Ilsaaaa schreef:
Haha zonder gekheid als ik de deur open laat staan loopt hij volgens mij zo naar binnen, Bambi kijkt tv hebben we dan zo :Y) . Al is de dierenbescherming daar gok ik minder blij mee, niet goed voor z'n ogen :')


Maar toch, dan een volgtopic;'welke Netflix serie is ree proof' :D

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:48

jaaaa ik stem ook voor bambi. Wat een bijzonder verhaal ts. Ook mooi dat het zo dus ook kan. Zal het inderdaad gewoon aankijken als ik jou was. Enne wat een mooi huis en omgeving zeg <3

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:49

Bloodymary schreef:
Is het eigenlijk zeker dat het een ree is? En bijvoorbeeld geen jong damhertje?

Omdat die wel vaak aan huis gehouden worden.


Nee die zien er echt heel anders uit ook als ze jong zijn.
Daarnaast heeft een damhert stippen. Een ree raakt die na zoveel weken kwijt.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:56

SassyMoon schreef:
Hij toont gedrag wat hem een gevaar maakt voor zichzelf in de vrije natuur. Hij is duidelijk tam, zoekt jouw gezelschap. Je hebt geen keuze, jij bent gekozen :))

Betekent dat niet dat TS een echte disney prinses is vanaf nu? :))

Speciaal en gek wel! Hopelijk krijgt dit verhaal een mooi staartje ongeacht welk plekje zijn thuisje wordt. :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:02

Kategida schreef:
Betekent dat niet dat TS een echte disney prinses is vanaf nu? :))

Dat of een stinkdier.

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 19:16

Hahaha ik stem voor stink dier :)) . Het is zeker weten een ree inderdaad. En ook een bok want heb hem zien plassen. Ik zal jullie op de hoogte houden maar wie weet gaat hij er vannacht vandoor. Dankjewel is inderdaad heerlijk rustige omgeving :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:16

oomens schreef:
Kategida schreef:
Betekent dat niet dat TS een echte disney prinses is vanaf nu? :))

Dat of een stinkdier.



Of Stamper!

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:23

Het is dus eigenlijk het reetje van de buren, hi hi, wel apart die foto van jouw lab met ree.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:27

Ooh, wat is het een schattig dotje! Ben eigenlijk wel benieuwd wat er effectief zou gebeuren als je de deur open zet, mijn handen zouden al jeuken om het gewoon te doen, kan jij jezelf nog een beetje inhouden?

Ik hoop stiekem dat hij besluit lekker te blijven, en dat er een volg topic komt, waarin we zijn avonturen kunnen volgen :D
Ik zie TS nu trouwens helemaal in een sneeuwwitje jurk dat diertje uit haar hand laten eten, omringd door andere bos diertjes :Y)

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:36

Ilsaaaa schreef:
Haha zonder gekheid als ik de deur open laat staan loopt hij volgens mij zo naar binnen, Bambi kijkt tv hebben we dan zo :Y) . Al is de dierenbescherming daar gok ik minder blij mee, niet goed voor z'n ogen :')

Als die binnen komt en dan in paniek gaat rennen ramt die alles plat vind je overal bloed van snijwonden en gaat door de ramen weer naar buiten ( als je geluk hebt en hij niet dood gaat) dat wil je dus zeker niet.

Raar gedrag dat die overal gaat liggen. Véél te tam.

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:04

Was ook niet van plan om hem binnen te laten hoor! Geen zorgen, wilde dieren horen buiten :j . Maar volgens mij wil doe niet liever. Hoor net de hond buiten blaffen dus roep hem naar binnen en Bambi komt er volle vaart achteraan gegaloppeerd en staat nu gebouwereerd voor de deur dat hij niet mee mocht, gekke ree :+.

Nog wat foto's van vanmiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Aslien op 09-01-18 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:05

Oh wat lief en bijzonder. Ik ga ook volgen.
Ik zou hem Remy noemen (zit het woordje ree in en omdat hij helemaal alleen naar je toe is gekomen.)
Die foto met je hond is heel leuk trouwens!

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:07

Ach. Hoe lief vind ik dit. Maar ook wel wat sneu dat een wild dier zo tam is en eigenlijk nu in twee werelden moet leven.
Ik vroeg mij af; mist hij wellicht gezelschap en heeft hij dat nu gevonden in jouw hond ?
Hebben je buren een hond of honden ? Zo ja, dan is mijn gedachte hierin onjuist.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:10

Schattig! <3 Ik weet niet hoe lang ik die zielige oogjes voor de deur zou kunnen weerstaan hoor :')

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:12

Ja het is super lief maar ook heel sneu inderdaad. De buren hebben inderdaad geen hond dus denkt dat hij gezelschap vind in onze hond. Maar had het gezonder gevonden als hij dat bij een van de paarden had gedaan ipv bij een roofdier. De hond is vooral in de war dat er nu achter hem aangezeten wordt haha!

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:13

Dier is ook wel rete nieuwsgierig

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:16

Nienke89 schreef:
Oh wat lief en bijzonder. Ik ga ook volgen.
Ik zou hem Remy noemen (zit het woordje ree in en omdat hij helemaal alleen naar je toe is gekomen.)
Die foto met je hond is heel leuk trouwens!

En van het boek Alleen op de Wereld. :D

Wat een lief beestje om te zien en ik moet ook wel een beetje lachen om de foto's. Hopelijk vindt hij zijn weg terug of vindt hij zijn plekje bij jullie om het huis. :)

ellepel

Berichten: 47474
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:18

Ik kwam laatst een filmpje tegen op facebook en dat ging er over dat als een ree aangereden word door en auto het ook een hersenschudding kan krijgen.
Op dat moment zijn ze dus eigenlijk de kluts kwijt en zijn zodoende super tam.
Op het filmpje zag je ook een man die een ree kon aaien daar door

Ik kan dat filmpje helaas niet meer terugvinden,maar schijnt dat het na enkele dagen vaak wel weer in orde komt.
Dat zou er dus ook nog aan de hand kunnen zijn

SassyMoon
Berichten: 298
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:18

Ilsaaaa schreef:
Ja het is super lief maar ook heel sneu inderdaad. De buren hebben inderdaad geen hond dus denkt dat hij gezelschap vind in onze hond. Maar had het gezonder gevonden als hij dat bij een van de paarden had gedaan ipv bij een roofdier. De hond is vooral in de war dat er nu achter hem aangezeten wordt haha!


Wauw ik vind het knap hoor dat je zo consequent bent. Beestje zoek aansluiting bij gezelschap. En dan de deur voor zijn neus dicht doen.

Heet dat stinkdier uit Bambi niet Flower, of Klaver? Ik stem voor Dexter (netflix fan :Y) )

nine1987

Berichten: 8355
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:19

Bloempje!!!

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:20

Och jeetje.. Wat een dotje.. Ook hoe die naar binnen kijkt! Ik volg.. <3

nine1987

Berichten: 8355
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:22

Ik vind het in ieder geval knap hoe je dat diertje kan negeren TS.. Bij mij liep hij waarschijnlijk al binnen rond en had ik hem al vanalles gevoerd.. :')

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:22

Ilsaaaa schreef:
Haha zonder gekheid als ik de deur open laat staan loopt hij volgens mij zo naar binnen, Bambi kijkt tv hebben we dan zo :Y) . Al is de dierenbescherming daar gok ik minder blij mee, niet goed voor z'n ogen :')


Als je hem tv laat kijken, zet dan niet de film Bambi op... te zielig! :P

Volg je topic natuurlijk ook. Wat een ongelooflijk schattig diertje zeg! <3
Lucky you. Moet overigens wel stiekem een beetje lachen, zie hem als zo voor me, samen met je hond op de bank tv kijken. :D

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:24

ellepel schreef:
Ik kwam laatst een filmpje tegen op facebook en dat ging er over dat als een ree aangereden word door en auto het ook een hersenschudding kan krijgen.
Op dat moment zijn ze dus eigenlijk de kluts kwijt en zijn zodoende super tam.
Op het filmpje zag je ook een man die een ree kon aaien daar door

Ik kan dat filmpje helaas niet meer terugvinden,maar schijnt dat het na enkele dagen vaak wel weer in orde komt.
Dat zou er dus ook nog aan de hand kunnen zijn

dat is denk ik nog de meest plausibele verklaring

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:24

Ja al ben ik de hoop ook wel een beetje verloren dat hij in het wild kan functioneren. Maar als nog binnenkomen is sowieso niet goed, als hij per se naar binnen wil gaat ie maar bij de paarden op stal koekeloeren maar in huis is het gelijk verloren zaak. Buiten het feit dat ik dan ook strafbaar bezig ben :Y) . Ik denk niet dat het aangereden is want hoorde dus van de buren dat er van het zomer bij hun een ree tegen het raam lag (is wel een extreem lange hersenschudding :+ ).
Edit; kost me trouwens wel moeite hoor, het liefst had ik hem helemaal lekker vertroeteld, eten gegeven etc.. Maar dan ontneem ik hem de kans om ooit nog zelfstandig te worden. Hij mag best blijven maar moet wel voor zichzelf zorgen :D
Laatst bijgewerkt door Aslien op 09-01-18 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt