[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:06

Kennissen van ons in Gelderland hebben dit ook eens aan de hand gehad. Let er wel op dat reeën vaak veel parasieten en ander ongedierte (luizen, teken etc) met zich mee dragen.
Uiteindelijk is het bokje toen vanzelf weg gegaan.

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 12:07

Ja hij graast inderdaad goed en kan in principe bij de paarden of bij de sloot drinken. Het lijkt inderdaad alsof hij door de fles is grootgebracht want hij rent zo op je af. Ik kijk het zo nog even aan, hij loopt niet in de weg en hij zit hier veilig. Als hij achteruit gaat bel ik gelijk de opvang. Bedankt voor de tips, bel ook nog even fauna visie :).
Edit: misschien inderdaad de spiegeling in de ramen.
Net liep hij langs het konijn en ze schrokken enorm van elkaar :+

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:09

Wat een schatje!

Ik volg :j

sas66
Berichten: 638
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:12

Op zich wel apart dat een wilde ree dit zou doen. Wij hebben damherten en het blijven vluchtdieren, zelfs degene die we met de fles hebben groot gebracht. Alleen deze komt bij vreemden in de buurt en de rest kijkt eerst van veilige afstand toe. Lijkt er dan meer op dat deze mensen gewend is. Wellicht wel even water voor hem neer zetten. Zo te zien zou hij zich verder moeten kunnen redden met voedsel. Inderdaad even rond bellen, vaak weten boswachters uit de buurt ook wel wie dit soort dieren heeft.

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 12:27

Ik zie hem nu niet, hopelijk is ie richting bos gegaan :). Staat trouwens water.

Edit; hij was bij de hond aan het buurten :+

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:31

volgens mij eentje die een eigen kudde zoekt.

hier enkele jaren terug ook in het najaar gehad.
zeker weten een wild diertje,ook zo'n jong van in het voorjaar.
ze kwamen de koeien uit de weides halen en liep er plots ook zo'n reetje mee,op enkele meters van mensen,alsof hij zo met de koeien de remorque ging oplopen....heel erg zielig bijna,want tja,de koeien vertrokken en hij/zij bleef verbouwereerd,alleen achter.

het zijn kuddedieren en bij gebrek aan kudde,zoeken ze vaak iets wat het kan vervangen.

ik zou hem blijven negeren,hier is dat reetje na een tijdje terug het bos in getrokken en nooit meer terug gezien,dus die zal zijn weg wel gevonden hebben,hopelijk zijn soortgenoten ook.

7ofhearts

Berichten: 2854
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:36

IK weet niet óf het nu mag, maar het zou toch dood sneu zijn als een jager dit diertje op de korrel zou nemen, zo vlak bij je huis.
Zit jij je eigen zorgen te maken over wat je het beste kunt doen, knalt een ander hem maar even af.

Maar het ziet er ontzettend schattig uit. ( al klopt het inderdaad niet. :o )

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:48

Agossie, dit is wel superschattig zeg.
Maar het is nu wel jachtseizoen ( geen idee waarop, maar hier lopen de jagers in complete kuddes rond de laatste weken) dus hopelijk blijft Bambi nog even weg van het bos, want die huppelt misschien blij naar de jagers ipv te vluchten

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:08

Op FB sites van amerikaanse organisaties komen ook geregeld reeën voor die beschutting zoeken bij en zelfs in huizen. Auto's ook al een paar van gezien. Ligt er ineens een ree jong in de auto aan de bestuurderskant op het matje. Of 3 jongen reetjes in een huis (bleek storm opkomst te zijn en ze gingen schuilen)

Zou hem lekker laten lopen als je er geen last van hebt. Als hij het zat is trekt hij wel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:13

Oh, wat een liefje! <3


Is hij niet uit een hertenkamp ontsnapt ofzo? Omdat hij zo tam is? Ik zou zelf ook de boswachter ofzo bellen.


Wel denk ik dat reeën in Nederland gewoon heel veel mensen zien... Het is niet zo moeilijk om iemand tegen te komen. En als hij zo tam is denk ik ook dat hij al gewend is aan mensen...

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:18

Lowara schreef:
Agossie, dit is wel superschattig zeg.
Maar het is nu wel jachtseizoen ( geen idee waarop, maar hier lopen de jagers in complete kuddes rond de laatste weken) dus hopelijk blijft Bambi nog even weg van het bos, want die huppelt misschien blij naar de jagers ipv te vluchten


Het is geen reëen seizoen momenteel. Daarnaast wordt er in geen enkel seizoen gejaagd op kalveren ;)

Maar terug on topic, ik zou indd ook even wachten. Hij gaat waarschijnlijk vanzelf weer weg. Het is wel echt een schatje <3

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:20

Hij is té schattig!

Je zou bijna de neiging krijgen hem wel tammer te maken, maar dat is niet zo'n goed plan natuurlijk...

Maar godsamme wat issie leuk!

Ik heb geen goede tips, maar blijf wel volgen om te zien hoe het gaat

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:23

Het eerste wat in mij op komt is de vraag of het dier geen rabiës zou hebben. :+

Maar wel een leuk uitzicht! Kan een boswachter hier niets mee?

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:30

Waar ik me nog het meest zorgen over maak is dat hij niet bang is voor honden.. -O-

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:31

Dit is gewoon een tam dier die ergens ontsnapt is bij een hertenkamp of particulier.
Ik zou even contact opnemen met de politie en wat dierenopvang plaatsen, misschien ook de DA 's in de buurt.

Wij hebben ook hertjes gehad en ook ooit 1 ontsnapt, gelukkig had ik rond gebeld en belde diegene die mijn hertje vond en op zijn erf opsloot, ook rond en kwam hij zo aan mijn adres.
Was heel blij dat we ons hertje weer terug hadden .

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:41

Even voor de duidelijkheid dit is een ree en geen hert. Reeën mag je als particulier niet houden dus deze is niet ontsnapt uit een hertenkamp.
Ik gok inderdaad dat hij met de hand is grootgebracht en daardoor minder bang is voor mensen.

TS waar in Drenthe woon je? Ik weet dat in de hoek bij stadskanaal veel reeën uit de opvang zijn losgelaten die met de hand zijn opgevoed.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:43

Paar jaar terug stond er hier een stuk verderop een reetje bij een stel jonge koeien in de wei.
Heeft daar de hele zomer gestaan. En volgens de boer was hij ook niet bang als hij naar zijn koeien kwam kijken.
En dat moet bijna wel een reetje uit het wild zijn geweest. Dus net eens zo vreemd dat ze niet altijd erg bang zijn.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:50

Ah.. wat een schatje..!! <3 <3
Ik zou zelf wel een schuilhok voor hem maken.. dat hij in ieder geval een beetje beschut kan liggen op een warm strobedje.. :o

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:52

Casarell schreef:
Ah.. wat een schatje..!! <3 <3
Ik zou zelf wel een schuilhok voor hem maken.. dat hij in ieder geval een beetje beschut kan liggen op een warm strobedje.. :o

Die heeft hij in het bos ook :D

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 13:56

Ik ben nu even niet thuis maar toen ik wegging scharrelde hij nog rond. vind het ook een beetje zorgelijk dat hij niet bang is voor honden onze hond doet dan misschien niks maar een andere hond in het bos misschien wel. Het is inderdaad een ree dus die is niet ontsnapt uit een hertenkampje waarschijnlijk. Ik laat hem gewoon lekker lopen. En wacht wel af. Ik heb haar met een jager in de buurt overlegd die veel van reeen weet, en die zei dat de kans groot was dat zijn moeder, de reegeit, dood is. Jagers mogen trouwens sowieso nooit op je erg schieten zonder toestemming. Afbeelding
Hij is wel te lief <3
Edit schuil hok is niet nodig hij kan de stallen in

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:00

Ahhh gossie <3 <3

Wel heel bijzonder hoor. Fijn dat hij even mag blijven hangen. Hopelijk kiest hij vanzelf zijn eigen weg weer.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:08

Hier in limburg, zowel Nederlands als Belgische kant , lopen zulke hertjes wel degelijk in weides van particulieren :j


Deze is veels te tam en huisgericht om wild uit het bos te komen.
Kent duidelijk honden en is daar niet bang voor .
Diertje is duidelijk bijgevoerd geweest bij mensen en zoekt hun nu weer op .

MirandaMalik

Berichten: 9903
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:10

Wat schattig!
Als de lente komt gaat hij vast zijn eigen ding doen, dan beginnen de hormonen te spelen.

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:11

Ik denk dat het niet veel zin heeft om er over te discuseren waar het dier vandaan komt.
Tenzij het een chip of merk heeft, anders blijft t gissen en ik denk dat dat niet veel nut heeft.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:14

CarinaR schreef:
Ik denk dat het niet veel zin heeft om er over te discuseren waar het dier vandaan komt.
Tenzij het een chip of merk heeft, anders blijft t gissen en ik denk dat dat niet veel nut heeft.

Ik weet niet of je ervaring hebt met reeen. Maar reeen zijn ontzettend schuw. Dit is absoluut geen normaal gedrag. Wel dat ze in de wei kunnen lopen bij paarden bijvoorbeeld, maar niet bij woningen.
Deze komt dus niet uit het wild en dat is best een beetje bijzonder.
Maakt natuurlijk ook de vraag wat zijn kansen in het wild zijn.