[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:49

Gewoon laten lopen en wanneer het weer beter word dan vertrekt hij waarschijnlijk wel op zoek naar een vrouwtje.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:49

De opvang gaf aan dat je het nog even moet afwachten, omdat hij gezond oogt. Maar hij oogt wellicht gezond, hij vertoond daarintegen totaal geen gezond gedrag. Ik vind het vreemd dat ze hem niet komen ophalen hoor.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12765
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:49

Ah, zo lief <3
Als hij besluit voor altijd om jullie huis te blijven scharrelen en jullie vinden dat prima, dan graag een volg topic!

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:52

Bel Faunavisie Even, Pim heeft heel veel ervaring met reeën en uitgezette reeën die geflest zijn.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:52

wat een dotje <3 ik denk wel dat als hij besluit bij jullie te wonen dat je een vergunning moet aanvragen voor het diertje ze mogen niet zomaar bij mensen wonen en er staat denk ik ook een flinke boete op, dit zou ik allereerst even navragen!

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:54

Ik vind hem ook zo schattig <3
Het is natuurlijk het beste als hij gewoon weer lekker het bos in gaat. Maar mij lijkt het ook geen ramp als hij gezellig bij jullie komt wonen ;). Ik zou ook niet weten waarom je hem naar een stichting moet sturen als hij verder actief en gezond is. Misschien zoekt hij nu gewoon wat gezelschap en gaat hij in de lente weer weg opzoek naar vrouwtjes.
Tot die tijd blijf ik gewoon nog even volgen voor schattige foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:54

danzzz schreef:
Wat is het aller ergste dat er kan gebeuren als die wel aard bij jullie en besluit bij jullie te blijven wonen?



Inderdaad. Zolang je hem niet opsluit "houdt" je geen ree.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:54

Ah wat leuk, een huisree! Ik stem voor een naam geven (Bambi <<) ) en een volgtopic met dagelijks foto's *\o/* En de deur openzetten natuurlijk, zodat 'ie gezellig ook naar binnen kan :)) :D

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:04

Eigen stal met altijd open deur en knisperend stro gun ik deze knapperd :D
Ik zou faunavisie bellen én hem/haar voorlopig laten lopen en niet wegjagen.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:11

Niet te druk over maken zolang hij gezond oogt en niet kreupelt of zo. Er zal vast ergens gejaagd zijn, of hij is zelf verjaagd. De wintergroepjes vallen in het voorjaar (maart ergens) normaal gesproken uit elkaar, maar deze zal misschien in een vreemd territorium zijn terecht gekomen en zoekt beschutting. En anders is het gewoon leuk, toch?

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 18:11

Ja het is in principe niet erg. Mits hij geen ziektes zoals rabies bij zich draagt. Als hij hier wil blijven kan dat in principe prima, overal bos om ons heen. Vergunning lijkt me overbodig want ga hem echt niet opsluiten en ik kan er weinig aan doen dat hij besluit hier te blijven :+ .
Afbeelding

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:13

Dan vind ik dat hij nu wel een naam moet hebben :+
Ik stem voor Bambi :j

SassyMoon
Berichten: 298
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:18

Hij toont gedrag wat hem een gevaar maakt voor zichzelf in de vrije natuur. Hij is duidelijk tam, zoekt jouw gezelschap. Je hebt geen keuze, jij bent gekozen :))

Zonder gekheid, dit moet toch bijna zeker zoals jij al vermoedt een dier zijn wat door mensen opgevoed is. Of hij is verdwaald en de pleegouders zoeken zich een ongeluk naar hun geliefde dier. Of hij vertoonde toch gedrag waarmee ze niet om konden gaan en ze hebben een dropping voor hem geregeld.

Al met al is het bokje waarschijnlijk uiteindelijk de verliezer.

Ik heb niet alles gelezen, dus mocht bovenstaande al in dit topic geopperd zijn, dan mijn excuses.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:19

zanakuzies schreef:
wat een dotje <3 ik denk wel dat als hij besluit bij jullie te wonen dat je een vergunning moet aanvragen voor het diertje ze mogen niet zomaar bij mensen wonen en er staat denk ik ook een flinke boete op, dit zou ik allereerst even navragen!

als je hem in gevangenschap houdt ja, maar als je er geen hek omheen bouwt, is het geen probleem

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:23

Volgens mij ben je gewoon een reetje rijker, leuk, Gefeliciteerd. Misschien gaat hij over drie dagen verder trekken, misschien pas over drie jaar, en misschien ook wel nooit. Voor nu, veel plezier van het dier, hij heeft duidelijk veel plezier van jullie.

Het is wel een enorm dotje joh! Gek he, hoe dingen kunnen lopen en dat je dus ineens een vrij schuw dier hebt die vol overgave vindt dat hij het niet beter kon treffen blijkbaar.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:24

danzzz schreef:
zanakuzies schreef:
wat een dotje <3 ik denk wel dat als hij besluit bij jullie te wonen dat je een vergunning moet aanvragen voor het diertje ze mogen niet zomaar bij mensen wonen en er staat denk ik ook een flinke boete op, dit zou ik allereerst even navragen!

als je hem in gevangenschap houdt ja, maar als je er geen hek omheen bouwt, is het geen probleem


tenzij je vervelende buren hebt die zien dat er een ree loopt bij jou en jij het dier dus aandacht schenkt (in de buurt loopt) en je hier een flinke boete voor kunt krijgen, dit is zo op de veluwe neem aan dat het overal wel zo is.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:25

Het belangrijkste lijkt mij inderdaad dat je rabiës kan uitsluiten, vooral voor je honden.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:27

Wat bijzonder zeg, ik stem voor een volgtopic! :D

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:28

Mensen, rabiës komt in Nederland 'in het wild' helemaal niet voor. De enige meldingen met rabiës zijn geweest met importhonden uit Zuid- en Oost-Europa en er heeft nog nooit verspreiding plaatsgevonden

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:29

zanakuzies schreef:
danzzz schreef:

als je hem in gevangenschap houdt ja, maar als je er geen hek omheen bouwt, is het geen probleem


tenzij je vervelende buren hebt die zien dat er een ree loopt bij jou en jij het dier dus aandacht schenkt (in de buurt loopt) en je hier een flinke boete voor kunt krijgen, dit is zo op de veluwe neem aan dat het overal wel zo is.

Je leest het TS, Je moet kiezen, of je buren weg jagen, of het reetje wegjagen.

Ik stem voor je buren :+

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 18:32

Ik hoor nu net dat de buren de hele zomer een ree tegen het raam hadden liggen. Ik gok dat deze ree gewoon even een halve km is verhuisd. Dat stelt me wel gerust. Dat betekent dan gewoon dat hij extreem tam is maar niet ziek ofzo. Het beste voor de ree zou zijn als hij weer opschuift naar de buren. Daar heeft hij namelijk geen last van honden. Maar vind het zeker bijzonder dat hij hier aan kwam lopen met hondenlucht etc... Het is nu donker dus ben benieuwd of hij er morgenochtend nog is.
Edit: haha zoals jullie lezen heb ik prima buren dus houd ze allebei :+

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:33

danzzz schreef:
Je leest het TS, Je moet kiezen, of je buren weg jagen, of het reetje wegjagen.

Ik stem voor je buren :+


Ik ook.....

en een volg topic...
Bambi aan tafel
Bambi slaapt
Bambi in bad
Bambi kijkt tv enzo...

zonder gekheid.
Gewoon laten lopen, bordje neerzetten,
"pas op loslopend en wild..."

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 18:38

Haha zonder gekheid als ik de deur open laat staan loopt hij volgens mij zo naar binnen, Bambi kijkt tv hebben we dan zo :Y) . Al is de dierenbescherming daar gok ik minder blij mee, niet goed voor z'n ogen :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:43

Ik volg, JUST IN CASE, het moest maar een volgtopic worden dan wil ik er wel bij zijn :+

Die mocht zo bij mij op de bank komen knuffelen hoor <3

Bloodymary
Berichten: 4566
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:46

Is het eigenlijk zeker dat het een ree is? En bijvoorbeeld geen jong damhertje?

Omdat die wel vaak aan huis gehouden worden.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 09-01-18 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt