Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cane corso of andere hond

 
Profiel   

Hallo,

Wij hebben onze hond, labrador (vermoedelijk met rottweiler erin) afgelopen vrijdag plotseling in moeten slapen. Hoewel het verdriet nog enorm groot is en we onze trouwe maat missen, zijn we erover uit met de tijd weer een hond te nemen. We hadden het een paar weken terug erover om een pup erbij te nemen, zodat onze lab een mooi rolmodel kon wezen. Helaas liep het anders.
Al een tijd ben ik veel aan het inlezen over de cane corso, geweldige mooie honden met een leergierig karakter. Ik ben opgegroeid met een doberman, daarna rottweiler waarmee ik als jong meisje de hondentraining mee deed, dit werd ook echt mijn maatje. Daarna een kruising duitse herder/bull mastiff gehad die uitgroeide tot een grote knuffel beer, waar alle mensen en dieren gek van waren! Onze lab met 10 maanden gekregen en toen moeten opvoeden, dat vergde energie en consequentheid maar uiteindelijk een super luisterende, sociale hond! Ik heb dus wel ervaring en weet hoe een hond opgevoed moet worden, daaraan geen gebrek bij een evt. Dogachtige.
We zijn een gezin met 2 kids van 5 en 8, dus altijd rurring in huis.
Dit is even wat achtergrond info.
Nu mijn vraag of er cane corso eigenaren zijn die wat meer over het ras kan vertellen vanuit hun ervaring. Hoe zijn ze in huis en met andere honden? Verwijzingen naar goeie fokkers zijn welkom!
Voor andere rassen staan we ook open, dus mochten er rassen zijn die mogelijk ook bij ons passen hoor ik het graag!

Alvast bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 11:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen