Opgezette klieren/tepels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Opgezette klieren/tepels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 10:07

Beste bokkers
Mijn rottweiler pup ( 10 maand oud) heeft net haar eerste loopsheid erop zitten. 15 februari was haar laatste dag na wel 5 weken lang loops zijn.
Nu valt mij het op dat ze wat dikkere klieren heeft. Ik heb al even gegoogled en het kan schijnzwanger zijn. Maar dat komt pas na 4 weken na loopsheid voor las ik. We zijn nu bijna 2 weken na loopsheid. En ik lees ook dat ze dan nu drachtig kan zijn. Ik weet het even niet meer. Ik dacht op bokt zijn vast meerdere teven eigenaren die mij kunnen vertellen dat dit normaal is. Dat dit komt door alle hormonen of toch een ongelukje..?

We hebben haar altijd in de gaten gehouden en hebben haar nooit met een reu gezien. Alleen de (halfjaar) gecastreerde reu van mijn ouders

Kunnen mensen mij gerust stellen?
Afbeelding

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Opgezette klieren/tepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:16

Dit kan al tijdens de loopsheid zo zijn. Als je haar ten alle tijden in de gaten hebt gehouden kan er toch geen ongelukje gebeurd zijn?

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 10:18

horsiegek schreef:
Dit kan al tijdens de loopsheid zo zijn. Als je haar ten alle tijden in de gaten hebt gehouden kan er toch geen ongelukje gebeurd zijn?

Ze heeft bij mijn ouders op de boerderij gelopen die tegen een fietspad aanligt waar ook honden wandelen. Als ik uitmest is ze heel soms wel eens buiten...

Tijdens de loopsheid heb ik nooit wat opgemerkt

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Opgezette klieren/tepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:47

Schijndrachtig kan na enkele weken maar die opgezette tepels is tijdens/vlak na of een tijdje erna wel vaker zo. Als ze mogelijk wel bij een reu is geweest is de enige manier om erachter te komen of ze drachtig is naar de dierenarts te gaan.