Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 75 [ 1872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 75  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nog meer bijenhouders/imkers op bokt?

 

idinn schreef
Je bent welkom als je zin hebt haha laat tegen die tijd maar even weten.

Ohhh echt!
Komt in orde! *\o/*
Ja die van AH ken ik. Dat is prima, als je het echte werk nog niet kent. Ik ben inmiddels verpest geloof ik. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 18:24 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ik heb gisteren met pijn in mijn hart het laatste stukje honingraat wat ik van aurora had opgemaakt.
Ik ben er zooooo zuinig mee geweest en ik heb er onwijs van genoten! :9
Nu is mijn brutale vraag of iemand van jullie misschien raat heeft? (en zo ja of die dan ook voor de liefhebber verkrijgbaar is :D )

Stille meelezer. Wat doe je met zo’n raat? Eet je die helemaal op? Kan me er niks bij voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 18:34 



 

Ik schraap/duw met een lepel en dan komt de honing eruit. Her en der zit er dan een stukje was tussen en dat is een beetje chewy. Bij mij gaat het meestal op een warm broodje, dan merk ik er niets van. Het laatste stukje heb ik van de laatste gekauwd en uitgespuugd.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-20 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 18:42 



 

Ik hak stukken af en eet die gewoon zo op. Na kort kauwen is de honing eruit en hou je een stuk was over, beetje als hele droge kauwgom en die gooi ik weg. Als je te lang kauwt plakt alles aan elkaar vast :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 18:44 



 
Profiel   

Helaas heb ik niks meer op dit moment Tica, maar ik heb wel weer raathoning ramen in de kast hangen, dus met een beetje geluk valt er weer wat te oogsten over een paar week :D
Maarre, fijn dat je er van hebt genoten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 20:45 



 

Je kon de bloemen proeven Laurora, ik heb er echt van genoten. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 21:19 



 
Profiel   

Iedereen enorm bedankt, voor het kijkje in de kostenpost...toch lijkt het me geweldig een eigen volkje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 13:16 



 

idinn schreef
Je bent welkom als je zin hebt haha laat tegen die tijd maar even weten.

Hi Idinn! Had je mijn pb gezien? Geldt het aanbod nog en zo ja, heb je komende week een dag (behalve woensdag) dat het uitkomt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-20 09:25 



 
Profiel   

Iemand een lege bijenkast te leen met spoed? We hebben een zwerm hier. Ze zijn de spouw aan het verkennen. Ik vraag me af of ik ze kan 'vangen' door ze een beter alternatief aan te bieden. Ze vallen nu met bosjes dood omdat ze binnen vast komen te zitten.
Ben bereid een uur te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 18:21 



 
Profiel   

Gos, dat is ook sneu...
Ik niet helaas Century, en woon sowieso ook te ver weg. Kan je niet iets met de lokale vereniging? Daar zijn meestal wel lege zesramers oid te vinden, zou ik denken.
Hopelijk vind je iets!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 20:27 



 
Profiel   

Ja hoor, heb twee zes ramers staan. In Dalfsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 20:31 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Het lijkt erop dat ze heel snel zijn verder getrokken. Vorig jaar hadden we hetzelfde en die bleven wel even hangen. Zo sneu voor de bijen die vast zaten..
Misschien volgend jaar bij voorbaat lege kast neerzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 21:53 



 
Profiel   

Nickeltje schreef
Waar fijn dat het zo'n goed gemutst volk is!

Ik hou komende weken zeer waarschijnlijk 1 of twee jaar volkjes over, afhankelijk van of de Q terug komt van bruidsvlucht...

Is er hier een startende imker die zit te wachten op een volkje? Nabij Zwolle.


Aanbod staat nog steeds. Ik heb twee leuke volkjes op overschot...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 18:39 



 
Profiel   

Dan mag je me ook gaan begeleiden want ik weet nog heel weinig van bijen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 20:43 



 
Profiel   

Jij zit niet echt in de buurt toch? Dan is begeleiding namelijk wat lastig vrees ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 21:05 



 
Profiel   

Ik woon in Noord-Brabant inderdaad. Du dat is wat aan de verre kant. Helaas. Ik denk dat ik toch eerst braaf cursus ga doen zodat ik goed beslagen ten ijs kom. Ik wil het wel heel graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 21:06 



 
Profiel   

Pff ik wilde vanavond kijken in mijn volk dat zonder Q is achtergebleven nadat ik een vlieger heb gemaakt. Vandaag de 13e dag dus was van plan doppen te breken en koninginnen in te laten lopen.
Ze waren het er niet mee eens... Ik had de dekplank er nauwelijks af en was al twee keer gestoken.
Heb de plank er weer op gekwakt en ben er vandoor gegaan :oo Succes daarmee, bijen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 21:13 



 
Profiel   

Bah, dat is balen zeg. Andere keer proberen? Hoe pijnlijk is een bijensteek eigenlijk?

Ik zit te kijken waar ik precies mijn bijen zou willen zetten. Had er wel ideeën over, maar hoor graag input. Ze komen dus waarschijnlijk op z'n vroegst volgend jaar pas, maar ik ben nieuwsgierig, mocht iemand mij kunnen/willen antwoorden :)

Ik zit zelf te denken aan ín de kippentuin, maar dan wel met een hek of haag erom heen zodat er geen kippen bij kunnen. Ze zitten dan aan de zuid-west kant tegen een hek aan (daarachter strook bomen en daarachter weiland).
De vliegopening kan naar het (noord)-oosten (de kippentuin in), of ik kan het iets draaien net iets meer zuidelijk. Hoeveel meter moet ik hebben tot de haag of hek dat ik om de kast wil plaatsen? En hoeveel meter lang is hun vliegroute en kan je er eigenlijk niet lopen? Mijn poort van de tuin zit daar ook dichtbij namelijk en daar loop ik veel doorheen. En aan de zuidkant heb ik mijn bessentuin (zo'n 4-5 meter verderop). Ik lees iets over een (hogere) haag zodat ze gelijk omhoog vliegen?
Het is wel mooi op 20m afstand van ons huis, de buren en zelfs 30m van de andere buren, dus dat is wel prettig.

Met bloemen komt het wel goed denk ik, ik ben mijn fruitbomencollectie aan het uitbreiden, heb een moestuin, bessen, veel bramen, wilg en ook de buren hebben fruitbomen, een linde etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 21:34 



 
Profiel   

Zo boos kunnen ze zijn als ze geen koningin hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 10:24 



 
Profiel   

Nickeltje schreef
Zo boos kunnen ze zijn als ze geen koningin hebben...


Beetje onverwacht, de vlieger heb ik gemaakt in een korte broek en zonder gedoe, en ik herinner me ook niet zo veel agressie toen we dit bij de les deden vorig jaar.
Voor de volgende kijkbeurt maar inpakken in regenpak, laarzen aan (gisteren in mn enkel gestoken en dat is toch wel erg oncomfortabel) en hopen dat er niet meer steken in zitten. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 10:51 



 
Profiel   

Goed nieuws! Mijn toen-zo-prikkelbare volk heeft een nieuw koningin opgetrokken :)
Laatst had ik al gecheckt en gezien dat er uitgelopen redcellen waren, dus er was een koningin *\o/* Zojuist het volk weer gecheckt en mevrouw is goed aan de leg! Ik heb haar gevonden én kans gezien haar te vangen en te merken, dus ben erg blij.
Als een bonus heeft dat volk (misschien toen ze geen broed hadden om te verzorgen?) zich uitgeleefd en nu 5 ramen zo goed als verzegelde honing *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 16:31 



 
Profiel   

Goed bezig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 17:18 



 

Fijn dat ze goed aan de leg is! En de dames minder prikkelbaar waren.

Ik wilde afgelopen weekend checken of mijn volkje een nieuwe koningin heeft. Maar het was niet echt bijen weer. Hopelijk aankomend weekend, want de vooruitzichten zijn deze week ook niet veel soeps.

Gelijk controleren of ze voldoende voer hebben. Ik gok van wel, het tweede pak suikerdeeg van 2,5 kg ligt erop. Want 3 dagen voor het weekend was de eerste zo goed als op, maar ging paar dagen weg dus had geen tijd ze te controleren. Dus maar voor de zekerheid een nieuw pak gegeven.

En dan gelijk de zwerm overhangen in mijn eigen zesramer en zien hoe het daarmee staat. Mochten die dan hongerig zijn kan het restant mooi bij hun erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 18:11 



 
Profiel   

Hallo allen!

Hoe gaat het hier met iedereens dames? Zomerhoning al binnen?

Mijn kasten gaan goed, beide koninginen, koningin Sylvia en koningin Astrid zijn goed aan de leg. Helaas in de kast met koningin Sylvia (de aflegger van eerder dit jaar) wat roverij, lijkt het. Zaterdagavond het vlieggat maar even dicht gedaan in de hoop dat het over gaat. Vanmorgen keek ik door de dekplank in de kast, en het lijkt nu alsof ik een deel van de rovers in de kast heb gevangen :') Vraag me af of ze dat zelf gaan oplossen of hoe ik dat zou moeten aanpakken.

Ik ga morgen mijn (miezerige :') ) buit van 6 raampjes honing slingeren, ben benieuwd hoe het gaat en verheug me al wel op mijn eerste echte eigen honing :9 :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 10:11 



 
Profiel   

Roverij is enorm lastig om op te lossen...
En ik merk dat er bij ons nu ook even weinig dracht is dus dat ze wel wat zoekerig zijn.

Heb je kans om het volk waarvan je denkt dat er geroofd wordt, tijdelijk ergens anders (>3 km weg) te zetten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 10:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 75 [ 1872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 75  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen