Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:36

Onze kitten is hier nu 5 weken, onze andere poes was eerst doodsbang voor de kitten en meed haar ook echt. Pas nu toont de oudere poes interesse. Nu zitten ze regelmatig achter elkaar aan en zet de oudere poes de jongste op haar plek.
Hier dus geen 'geef het een week en alles vind elkaar lief' ervaring. Maar één waarbij het allemaal wat langzamer verloopt. Ik ben ervan overtuigd dat het hier helemaal goed komt hoor, maar ik post dit dus voor eventuele meelezers die 'snellere' verwachtingen hebben. Het kan dus ook goed,maar heel langzaam gaan.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:57

Jildau wat leuk dat ze nu zo goed gaan samen <3 lekker stel!

Wát een poepie Westhof <3 wat fijn dat je andere katten het zo goed oppakken :D

Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat Mitzy een keer onze kant op komt, het duurt me allemaal veel te lang :')

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 14:12

Jildau en Westhof wat een leuke kittens en fijn dat het goed gaat <3 hopelijk nu nog steeds? :D

Maanlicht ach wat sneu voor die ragdoll kitten 2x verhuizen in zn jonge leven, wel fijn dat ie nu bij een broertje zit!! Waarom hebben jullie hem niet zelf gehouden? Of was dat bij voorbaat al geen optie?

Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie en man, wat heb ik mn jongens gemist. We liggen nu al de hele ochtend (oh oeps het is zelfs al middag) samen op de bank, genieten. Momenteel heeft met name doortje weer eens een.. ahum bijzondere pose aangenomen :') (hij groeit zo snel :'( ) Flip is 1 geworden terwijl wij weg waren en mn zus heeft het goed met hem gevierd :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:19

Mja, die liggen wel heel bijzonder... :')

Nog gefeliciteerd met Flip! Y)(^) *\o/*
Ik had ook een mini feesthoedje gemaakt toen onze oudste 1 jaar bij ons was. Foto maken kreeg ik de kans niet voor, hij beet er gelijk in... :')

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 09:33

Dankje :D!! Haha ja mn zus heeft ook aardig haar best moeten doen een foto te maken :')

Afbeelding

Ze had het eerst getest bij haar eigen kat, die sliep gewoon door haha
Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:49

:= wat schattig

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:31

O mijn hemel wat schattig <3 <3

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:43

Echt super schattig! <3

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:14

Och lief, jullie Toby. <3
Onze Toby:
Afbeelding

:D

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 19:40

Aah Jildau jouw koppeltje is ook echt leuk <3 gaat de kleine al naar buiten toe dat ie een bandje om heeft?

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:17

Femke(ll) schreef:
Aah Jildau jouw koppeltje is ook echt leuk <3 gaat de kleine al naar buiten toe dat ie een bandje om heeft?


Hij kan naar buiten maar hij gaat eigenlijk alleen als ik buiten zit. Het is niet zo'n held. :D Maar dat is inderdaad wel de reden dat ze beide een bandje dragen.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 16:27

Ik moet dit ff delen en kan niet weer bij vriendinnen of familie aankomen dus jullie zijn de Sjaak.

KIJK NOU HOE LIEF KIJK DIE STAARTJES NOU IK GA DOOOOD ZO ZO LIEF. einde bericht.


Afbeelding


Afbeelding

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:32

Oké ik smelt van al die schatjes hier <3 <3 <3

Femke, die staartjes :+:

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:41

Aaaahh die staartjes❤️ Ik stuur eigenlijk te veel foto’s uit dit topic door naar m’n vriend, hij vond dat als we over +- driekwart jaar toe zijn aan katten, een wel genoeg is. Ik geloof dat ik hem inmiddels wel overtuigd heb dat dat niet zo is :D

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:11

Awww super lief die twee! <3 Hier is de kleine man naar zijn broertje gegaan en is de rust wedergekeerd. Ik mis hem wel een beetje.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 21:27

95Ellen schreef:
Aaaahh die staartjes❤️ Ik stuur eigenlijk te veel foto’s uit dit topic door naar m’n vriend, hij vond dat als we over +- driekwart jaar toe zijn aan katten, een wel genoeg is. Ik geloof dat ik hem inmiddels wel overtuigd heb dat dat niet zo is :D


Neeee 2 is zoveel leuker!! (Al ben ik me er van bewust dat er ook katten zijn die alleen wel blijer zijn) Flip is zó'n andere, leukere en blijere kat geworden sinds hij zn vriend heeft, ik zou echt nooit meer 1 kat nemen!
Wat leuk trouwens dat je de foto's naar hem doorstuurt haha.

Ah maanlicht ja dat snap ik dat je hem een beetje mist, een kitten windt je echt binnen 1 seconde om zn pootje, daar afscheid van nemen is echt niet leuk!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:34

Ja, hij was zo lief!

Afbeelding

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:12

Bijna twee maanden is de jongste hier. En nu vind ik ze samen zo <3 Afbeelding


Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:50

Geweldig de vriendjes die zijn gemaakt!! <3

Zijn ook stuk voor stuk hele knappe katten!

Hier gaat het helaas wat minder, niet omdat de katten niet met elkaar kunnen. Maar de oudste heeft vlooienallergie, krabt zn hele nek, wang, hoofd open..

Spul bij de dierenarts gehaald en huis goed schoongemaakt. Hoop dat het beetje gaat werken...

Afbeelding
;(

Kleintje groeit gelukkig goed!
Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:23

Wat ontzettend fijn te zien dat het zo goed gaat .
Ik had altijd 2 poezels.
Helaas is er een verongelukt buiten.
Ze waren van kitten af samen.
We hebben toch besloten een andere kitten bij te halen.
Een Brits korthaar die herplaatst moest worden vanwege allergie van een van de kinderen daar .
Onze noodles is stik nieuwsgierig naar t kleine ding .
Maar ze moeten nog wennen.
Zal even duren
Ze doen iig niet lelijk naar elkaar
Afbeelding

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 09:11

Saskia9 schreef:
Bijna twee maanden is de jongste hier. En nu vind ik ze samen zo <3 [ [url=m/FhjavS.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Ak8n2G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och die eerste foto wat leuk, ze lijken ook op elkaar haha en hetzelfde liggen. Kan me voorstellen dat als er eentje voorbij sprint je ff niet ziet welke t nou was :').

Oh Gett wat ontzettend sneu :( had ie dat al eerder gehad of nu voor het eerst?

Zinzi_jewel wat naar van je poezel die verongelijkt is :( grootste nachtmerrie.. hopelijk heeft je kat die er al was een leuke nieuwe vriend aan de kitten!!

Hier alles goed :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:40

Heerlijke foto s
Hoop dat de mijne elkaar ook leuk gaan vinden
Tot nu Zit cookie de kitten boven
En Noodles beneden in de stoel .
Beide slapen.
Laat ze maar eventjes gewoon doen wat ze willen

Ik hoop dat Noodles straks ook fijne vriendjes wordt zoals ze was met Jillz

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:46

Wat een leuk stel zo Saskia <3

Gett, jeetje dat ziet er zo naar uit :(:) ik hoop dat het spul gaat werken, vreselijk als ze zichzelf zo openkrabben

Zinzi, wat sneu dat je poezel verongelukt is ;( hopelijk gaat je nieuwe kitten goed met de oude kat!

Aaaah Femke ze zijn toch zo leuk he <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:04

Niet mijn 2e kat, maar mijn 8e kat....

Afbeelding

Afbeelding

Hij is genaamd: NO*Citrus Voyagers Quest
Ofwel, gewoon Voy voor kort.
Nu bijna 6 maand oud.

Ik heb hem opgehaald in Noorwegen afgelopen week. Het vliegen vond hij wat minder leuk, in de cabine mocht hij niet op schoot, maar moest hij in de bench onder de stoel voor mij blijven.
Eenmaal thuis went hij al snel. Hij mag nu nog ‘s nachts bij mij op de slaapkamer slapen, tot hij helemaal gewend is in de groep en daar neemt hij het goed van.... een heerlijke kroeldoos in mijn armen gedurende de nacht.

Afbeelding

Hij wordt in de toekomst mijn nieuwe dekkater, maar voor nu mag hij nog even puber zijn. Hij is nog erg verdedigend over ‘zijn’ natvoer en zit dan flink te brommen tijdens het eten, de andere 7 katten wachten geduldig tot hij uitgegeten is voordat zij aan de natte hap beginnen. Voor de rest loopt hij al vrij makkelijk rond in de groep en probeert hij af en toe onder de staten van zijn nieuwe huisgenoten te snuffelen. Het gaat dus steeds beter.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 16:21

Adindaa weet jij eigenlijk al wanneer jouw kat met die van de vriendin van je vader (was het toch) bij elkaar komen te wonen?

Daphara wat een mooi dier! Heerlijk die foto. En leuk om ook eens een beeld bij jou zelf te hebben haha. Dat ie maar mooie kittens mag gaan maken :D.
Goh ik wist helemaal niet dat een kat gewoon zo hoppa met je mee in het vliegtuig mocht! Ik dacht dat dieren altijd in het ruim moesten, wel fijn zeg dan kan je hem mooi zelf in de gaten houden. Heeft ie zitten mauwen tijdens de vlucht? Haha dat brommen doet Doortje ook als ie denkt dat Flip zn voer komt jatten (wat Flip overigens totaal niet doet, hij houdt er helemaal niet van) hij krijgt nu dus bovenop een kast dan kan ie rustig eten zonder bang te zijn dat iemand t komt pakken.