Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:29

Femke(ll) schreef:
Adindaa weet jij eigenlijk al wanneer jouw kat met die van de vriendin van je vader (was het toch) bij elkaar komen te wonen?

Daphara wat een mooi dier! Heerlijk die foto. En leuk om ook eens een beeld bij jou zelf te hebben haha. Dat ie maar mooie kittens mag gaan maken :D.
Goh ik wist helemaal niet dat een kat gewoon zo hoppa met je mee in het vliegtuig mocht! Ik dacht dat dieren altijd in het ruim moesten, wel fijn zeg dan kan je hem mooi zelf in de gaten houden. Heeft ie zitten mauwen tijdens de vlucht? Haha dat brommen doet Doortje ook als ie denkt dat Flip zn voer komt jatten (wat Flip overigens totaal niet doet, hij houdt er helemaal niet van) hij krijgt nu dus bovenop een kast dan kan ie rustig eten zonder bang te zijn dat iemand t komt pakken.


Je moet eerst de vlucht boeken en daarna de kat vooraf aanmelden bij de klantenservice, die checken of het kan (er mogen maar een x aantal dieren in de cabine mee) ik vlieg altijd KLM als ik een kat mee moet nemen, want niet elke vliegmaatschappij laat dieren toe in de cabine. De bench moet aan strikte voorwaarden voldoen, met name de maat, zodat die onder de stoel voor je kan. Ik heb jaren geleden al een speciale vliegtuig vervoersbench gekocht van het merk Studi, die wordt ook door bevriende fokkers geleend als zij een kat moeten halen uit het buitenland.

Afbeelding

De kosten voor een kat mee in de cabine is bij KLM €55, dus dat valt best mee.

Tijdens de vlucht moet de bench op de vloer onder de stoel voor je blijven, ook logisch ivm de flink actieve airco en mensen met allergie. Maar op het vliegveld en bij het betreden en verlaten van het vliegtuig heb ik de ronde opening bovenop open staan (de kat heeft een tuigje om en zit vast met een riempje aan de bench), dan kan de kat lekker rond kijken. De bench is al snel veilig in een vreemde wereld vol lawaai en vreemde mensen, dus heb nog niet meegemaakt dat ze er uit willen springen, maar wel nieuwsgierig rond kijken. Bij de veiligheidscheck als alles door de metaaldetector moet, haal ik de kat wel uit de bench en loop ik met kat door de metaaldetectorpoort, terwijl de spullen door de röntgen gaan. Als de poort dan piept en ze je na willen voelen (met armen wijd en benen iets gespreid gaan staan) dan moet ik de kat altijd even “dumpen” bij de dichtbijzijnde douane beambte, wat elke keer weer voor hilarische momenten zorgt.

Voy had in het vliegtuig tijdens de vlucht inderdaad flink zitten mauwen, gelukkig was dat maar 1,5 uur en daarna nog 1,5 uur in de auto (op schoot) tot we thuis waren... eenmaal thuis heb ik hem eerst een paar uur op mijn slaapkamer gezet om rustig bij te komen en, nadat hij geplast had, voorzichtig kennis laten maken met de groep. Inmiddels is hij helemaal thuis en speelt hij al regematig met de twee jongsten in de groep. Alleen Pippa blaast nog naar hem, maar ze zal snel genoeg wennen.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:02

'Maar' 1,5 uur zitten miauwen? :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:18

Lisette0 schreef:
'Maar' 1,5 uur zitten miauwen? :=

Niet ideaal, ik weet het, maar je doet er niets aan als je eenmaal in de lucht zit. Het mauwen begon meteen bij het opstijgen. Ik heb na het opstijgen nog wel een tijdje met mijn hand in de bench gezeten (stoel naast de mijne was leeg, dus kon half liggen om erbij te kunnen) waarbij hij mijn hand helemaal knuffelde en aflikte. Daarna was het mauwen niet constant, maar nog steeds af en toe. Vooral als ik na hem keek. Zodra we geland waren heb ik de bench op de stoel naast mij gezet en de bovenkant open, dus kon hij weer rondkijken en dat vond hij prima. Feitelijk zaten we maar 1:07 uur in de lucht en 1,5 uur in het vliegtuig, Sandfjord - Schiphol is maar een korte vlucht.

Ik heb tot 4 uur met katten gevlogen die geen kick gaven, voor Voy was ik blij dat hij inderdaad “maar” anderhalf uur hoefde. Voy is wat ouder, normaal haal ik ze op met 12,5 tot 17 weken, dan zijn ze ook nog makkelijker. Ik denk dat mee in de cabine hoe dan ook relaxter is dan mee in het bagage ruim, je bent er als eigenaar continu bij.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:11

Dat laatste ik zeker waar. Vind dieren in het ruim altijd zo zielig. :(

Zo te lezen heeft hij zich best goed gedragen. Veel plezier met de nieuwe knapperd. <3
Hoe gaat het nu met de andere katten er bij?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:41

Lisette0 schreef:
Dat laatste ik zeker waar. Vind dieren in het ruim altijd zo zielig. :(

Zo te lezen heeft hij zich best goed gedragen. Veel plezier met de nieuwe knapperd. <3
Hoe gaat het nu met de andere katten er bij?


Goed hoor, alleen Pippa blaast nog naar hem, hij komt uit een grotere kattengroep van 10 katten bij zijn fokker, dus hij vind al snel zijn plek bij mijn katjes en speelt veel met de jongste twee. Hij lijkt vergeten te zijn dat hij nieuw is, mijn andere katten zijn daarom ook redelijk relaxed naar hem toe.

Hij is wel super fanatiek met verenstokjes en natvoer, dan bromt hij flink om de rest op afstand te houden, die ruimte krijgt hij dan ook weer van de rest. Al met al ben ik heel tevreden met hoe het gaat.

Ik heb nu de achterdeur open en hij speelt lekker in de afgesloten tuin, af en toe komt hij in volle vaart naar binnen rennen door de magneet hor heen en dan weer in volle vaart naar buiten. Hij vermaakt zich prima.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:48

Wát een knapperd Daphara!
Inderdaad niet heel ideaal zo in het vliegtuig, maar beter dan in het ruim.
Ik denk dat mijn kat ook de hele vlucht bij elkaar had gemiauwd :').

Femke, nee nog niet precies, maar ik hoop dat het eens een beetje opschiet. In September gaat het huis eindelijk in de verkoop, dus als het dan snel verkocht wordt komt ze ook snel deze kant op!
Vind het zooo spannend :#

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:31

Hier gaat het helaas niet goed.

De oudere kat zit hele dagen verstopt in een hoekje en laat zich niet meer zien.. Zit er serieus over na te denken de kleine kat naar mijn ouders op de boerderij te brengen.. Maar ben gek op dat kleine mormel..

Heb nog 1 laatste poging, een lucht verspreider wat zou moeten stimuleren...

Moest de oudere kat pakken vanwege de grote plekken in haar hals, maar nu komt ze dus ook niet meer bij mij.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:11

Wat is de reden gett? De oudste kat had een allergie toch? Is dat niet de reden dat ie zich verstopt?
Zonde als je de kleine weg zou doen en het blijkt daar niet aan te liggen..

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:35

Ik weet het op het moment even niet, het is duidelijk dat die plekken niet fijn zijn. Maar de ene nacht ligt ze lekker bij me te slapen en de andere nacht nadat ik achter haar heb aangezeten om te pakken, verstopt ze zich en laat ze zich niet meer zien..

Dierenarts zei dat het ook door stress kon zijn..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:13

Hoelang heb je ze nu bij elkaar?

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:25

Stress kan een heel eind oogelost worden met een feliway.
Hier gaat t langzaam aan elke dag beter met Noodles van 16 maanden en cookie van 4 maanden.
Ze hebben zelfs een keer gespeelt .
Eten wel samen op de katten tafel hun vleesje .
Samen slapen is nog een stap te ver .
Maar we zijn ook maar op dag 8 vandaag

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:08

Sinds juni zijn ze samen, maar het vreemde is dat het wel goed ging. Ze speelden wel samen en 1 lag naast me en andere op schoot.. Geen dikke vriendinnen, maar dat is niet erg...

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:01

Pfff wat balen! Ik zou ook Feliway proberen.

Afbeelding

<3

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:25

Wat zie ik leuke katten maatjes voor bij komen? Te leuk!
Wij zitten ook te twijfelen om er 1 bij te doen, onze huidige kat is net 3 geworden, heel speels en heeft zelfs vriendjes buiten, dus ik denk wel heel sociaal.

En hoe hebben jullie dat gedaan met naar buiten gaan? Wij hebben een kattenluik met chip, maar de kitten mag natuurlijk nog niet naar buiten, en om onze huidige kat binnen te laten omdat wij bijvoorbeeld aan het werk zijn, vind ik ook zo sneu, ga nog even kijken of we het kunnen omdraaien dus evt de chip aan de binnenkant( hoop alleen niet dat er vreemde katten binnen komen :') .

Wat zouden jullie doen? Wel/niet een erbij?

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:59

Mijn volwassen moet nu ook of binnen zijn of helemaal buiten Als ik weg moet .
Ze heeft even geen keuze nu er een kitten is.
Gaat wel prima samen .
Geen dikke maten in samen slapen.
Maar speelt soms als samen
En eten samen
Dikke prima in week 3

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:31

Hier is de oudere kat ook binnen of buiten nu. Hier geen kattenluik maar zette het raam gewoon open. Nu niet helaas dan is de kleinste zo weg :Y)

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:57

Hoe gaat het hier?

Nadat het hier heel slecht ging met de oudere kat, goed nieuws.

De kat is weer de oude, de plekken waren de boosdoener. Nu de plekken de tijd hebben gekregen te herstellen, voelt ze zich duidelijk beter.

Ben erg opgelucht, heb ook het voer aangepast. De kleine kat gaat ook goed, groeit snel en is erg actief!

Afbeelding

Afbeelding

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 20:21

gett schreef:
Hoe gaat het hier?

Nadat het hier heel slecht ging met de oudere kat, goed nieuws.

De kat is weer de oude, de plekken waren de boosdoener. Nu de plekken de tijd hebben gekregen te herstellen, voelt ze zich duidelijk beter.

Ben erg opgelucht, heb ook het voer aangepast. De kleine kat gaat ook goed, groeit snel en is erg actief!

[ [url=m/NQXpVt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o2IV3Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat het nu goed gaat!!
Hier ook alles goed :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:24

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat :D

En jeetje dat is écht geen kitten meer Femke, zo groot al!

Hier is het huis in de verkoop gegaan dus ik hoop dat het snel verkocht wordt, dan komt Mitz snel bij ons. Spot is er al helemaal klaar voor <3

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 00:51

Oh nee, het is echt geen kittentje meer... |(

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 06:26

Adindaa schreef:
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat :D

En jeetje dat is écht geen kitten meer Femke, zo groot al!

Hier is het huis in de verkoop gegaan dus ik hoop dat het snel verkocht wordt, dan komt Mitz snel bij ons. Spot is er al helemaal klaar voor <3

[ [url=m/oC9cmK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend!! Hou ons op de hoogte als het zo ver is :D

Nou het is nog wel een kitten in gedrag hoor! En ik vind dat ie ook nog best wel schattige kitten oogjes heeft, maar verder is ie inderdaad wel net zo groot als Flip nu! Wel wat lichter omdat ie wel nog een stukkie smaller is.

Het is nog steeds het meest lieve geweldige katje dat er is <3 (behalve flip natuurlijk <3 )

Deze foto's recent dus hii is echt nog wel een beeetje een kitten toch?
Afbeelding


Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:32

Een beetje! ;)

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 00:07

Wij hebben ongepland nr 3
Een klein katertje wat moederziel alleen op stal rond liep amper 5/6 weken oud .
Heb hem meegenomen anders zouden de honden hem vast dood maken

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:49

Oh Zinzi wat goed dat je hem hebt meegenomen?
Heb je een foto <3?

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:05

Stille meelezer hier, wow die is al goed gegroeid seg!

Ik twijfel zelf ook een beetje. Vorige week hebben wij onze kat van 20 jaar laten inslapen. Heel zwaar afscheid, voelt verschrikkelijk. Het is enorm stil in huis (We hebben nog een kat en een hond, maar die gaat af en toe op logement dus dan is het extra stil) en we merken toch dat onze andere kat, ook al kwamen ze niet erg goed overeen, wat eenzaam is. De hond en de kat verdragen elkaar op zekere hoogte, ze kunnen af en toe ruzie maken maar ze leven gelukkig wel naast elkaar. Andere kat is nu 13. Onze twee katten kwamen niet super overeen, konden elkaar af en toe toch enorm pesten maar leefde dus ook wel naast elkaar. Onze oudere kat was heel territoriaal, maar werd door de jongere toch vaak beet genomen, die het vervolgens soms wel dubbel zo hard terug kreeg.

De eerste dagen na de dood van onze kat spookte het wel wat door mijn hoofd om er terug een te nemen, van de andere kat moet ik persoonlijk niks hebben want die is heel eenkennig naar mijn moeder en komt dus ook nooit naar mij. Ik heb nu persoonlijk niet echt behoefte aan een 'vervanging' maar misschien later wel en voor onze andere kat misschien ook wel (?) Wij dromen ook al lang van een raskat.

Wat denken jullie?