Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 22 [ 540 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Plaats een nieuw onderwerp

Tweede kat erbij ja of nee?

 
Profiel   

Ik weet niet of het wijs is er een jonge kat bij te plaatsen.
En wat betreft een volwassen kat is het afwachten of het klikt..

Waarom wil je een raskat, bepaald karakter?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 15:28 



 
Profiel   

IMJ schreef
Ik weet niet of het wijs is er een jonge kat bij te plaatsen.
En wat betreft een volwassen kat is het afwachten of het klikt..

Waarom wil je een raskat, bepaald karakter?

Vrienden van ons hebben raskatten, mijn moeder is er zot van, zowel karakter als uiterlijk... Ik vind ze ook wel onwijs lief/mooi. Mijn andere kat was ook wel heel speciaal, qua karakter dan, heel erg lief en nooit humeurig. Ging nooit onverwacht iets doen.

Of het wijs is dat betwijfel ik dus ook, ook voor de hond. Hier ooit wel een nestje gehad een jaar geleden van de kat van de buren die er niet naar om keek, en de kat die nu nog leeft was daar wel heel nieuwsgierig naar. De hond deed toen ook niet veel, maar je weet nooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 15:36 



 
Profiel   

Natuurlijk ga je je oude maatje nooit vervangen, zo moet je het ook niet zien :(:) maar als jij graag een nieuwe kat wil, dan moet je doen waar jij je goed bij voelt :))

En als je ook merkt dat je andere kat wat eenzaam is, is het voor de andere kat misschien ook wel leuk.
Ik heb wel gehoord dat kittens makkelijker geaccepteerd worden dan een oudere kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 15:52 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Stille meelezer hier, wow die is al goed gegroeid seg!

Ik twijfel zelf ook een beetje. Vorige week hebben wij onze kat van 20 jaar laten inslapen. Heel zwaar afscheid, voelt verschrikkelijk. Het is enorm stil in huis (We hebben nog een kat en een hond, maar die gaat af en toe op logement dus dan is het extra stil) en we merken toch dat onze andere kat, ook al kwamen ze niet erg goed overeen, wat eenzaam is. De hond en de kat verdragen elkaar op zekere hoogte, ze kunnen af en toe ruzie maken maar ze leven gelukkig wel naast elkaar. Andere kat is nu 13. Onze twee katten kwamen niet super overeen, konden elkaar af en toe toch enorm pesten maar leefde dus ook wel naast elkaar. Onze oudere kat was heel territoriaal, maar werd door de jongere toch vaak beet genomen, die het vervolgens soms wel dubbel zo hard terug kreeg.

De eerste dagen na de dood van onze kat spookte het wel wat door mijn hoofd om er terug een te nemen, van de andere kat moet ik persoonlijk niks hebben want die is heel eenkennig naar mijn moeder en komt dus ook nooit naar mij. Ik heb nu persoonlijk niet echt behoefte aan een 'vervanging' maar misschien later wel en voor onze andere kat misschien ook wel (?) Wij dromen ook al lang van een raskat.

Wat denken jullie?


Ten eerste sterkte met het verlies van je oudje :(.

Het eerst wat in mij opkomt is om 2 kittens te nemen. Die vermaken elkaar dan mooi wanneer je kat van 13 daar niet altijd meer zit te wachten op de drukte van een kitten. Is dat een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 15:53 



 
Profiel   

Het zou sowieso nog niet voor nu zijn, momenteel zie ik dat nog niet echt zitten en wacht ik ook liefst nog een paar weken, of zelfs maanden.

2 kittens zie ik ook niet meer zitten, er is op zich wel plaats voor maar drie katten wil ik gewoon niet, is persoonlijk voor mij iets te veel van het goede, dus het is er eentje of geentje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 16:36 



 
Profiel   

Kun je niet met je 13 jarige naar het asiel, dat hij daar gekoppeld kan worden aan een leeftijdsgenootje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 17:40 



 
Profiel   

AnnetteFlame schreef
Kun je niet met je 13 jarige naar het asiel, dat hij daar gekoppeld kan worden aan een leeftijdsgenootje?

Hoe bedoel je juist? Daar af zetten en kijken of het klikt met een andere kat?
Niet om egoïstisch te zijn, maar we zouden sowieso wel het liefste een raskat willen, dit staat niet vast ofso maar zou wel leuk zijn. Hiervoor ook altijd geadopteerd hoor dus ik ben asiel-vriendelijk :+ Maar ik zie dat eigenlijk niet gebeuren. Bezorg je de kat ook met een heleboel stress van vreemde mensen/omgeving. Mijn kat zal dan eerder bekrompen in een hoekje gaan zitten en alles doen om haarzelf te verdedigen dan leuk spontaan kennis te maken met een andere kat, het is al een drama om haar in de auto mee te krijgen naar een DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 17:50 



 
Profiel   

Ik snap je helemaal hoor! :D

Ik bedoelde idd meenemen naar het asiel, omdat jouw huis, haar territorium is en de kans van slagen veel kleiner is, dan als je haar zou meenemen naar een neutrale onafhankelijke ruimte, waar je jouw kat met een nieuwe kat kan koppelen. En vaak zijn ze met nieuwe omgevingen eerder overweldigd dan dat ze aanvallen. Uitzonderingen daar gelaten ;)

Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Denk alleen dat ze kittens sowieso niet leuk gaat vinden en dat met een zelfde leeftijd kat thuis koppelen moeilijk zal gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 17:54 



 
Profiel   

AnnetteFlame schreef
Ik snap je helemaal hoor! :D

Ik bedoelde idd meenemen naar het asiel, omdat jouw huis, haar territorium is en de kans van slagen veel kleiner is, dan als je haar zou meenemen naar een neutrale onafhankelijke ruimte, waar je jouw kat met een nieuwe kat kan koppelen. En vaak zijn ze met nieuwe omgevingen eerder overweldigd dan dat ze aanvallen. Uitzonderingen daar gelaten ;)

Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Denk alleen dat ze kittens sowieso niet leuk gaat vinden en dat met een zelfde leeftijd kat thuis koppelen moeilijk zal gaan


Ze is naar vreemde omgevingen echt ontzettend schuw. Bij de dierenarts krijg je haar niet uit het bakkie, denk dat ze sowieso niet zou aanvallen maar gewoon ineen zou duiken en blazen naar alles/iedereen dat in haar buurt komt. Gelukkig is zij zelf niet zo territoriaal, mijn oudere kat was dat wel. Zij is eerder een pestkop, gelukkig nog heel speels. Als er andere katten in de tuin kwamen kwam zij daar op zich ook altijd mee overeen op een paar keren na. Ik kan haar moeilijk inschatten, daarom dat ik het ook moeilijk vind om te zeggen of er een kitten bij kan of niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 19:37 



 
Profiel   

Lastig, na mijn ervaring met mijn katten, zou ik het niet doen.

Zou zelf wachten totdat de oudere kat er niet meer is en dan 2 tegelijk nemen.

Maar je weet het niet en het is wel erg gezellig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 20:24 



 
Profiel   

Adindaa schreef
Oh Zinzi wat goed dat je hem hebt meegenomen?
Heb je een foto <3?




[ img ]

Cookie onze Brit van 5 maanden en Mini kat ( Tommie )
Cookie is helemaal blij met t kleintje

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 11:48 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Adindaa schreef
Oh Zinzi wat goed dat je hem hebt meegenomen?
Heb je een foto <3?




[ [url=m/h80fWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cookie onze Brit van 5 maanden en Mini kat ( Tommie )
Cookie is helemaal blij met t kleintje


Wat een schatjes samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 13:14 



 
Profiel   

Heel lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 13:18 



 
Profiel   

Dat ging snel goed die 2
Maar beide nog jong
Noodles had meer tijd nodig
Die gaat ook niet samen slapen met de 2 kittens
Maar liggen snachts wel met 3 bij mij op bed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 14:46 



 
Profiel   

We hebben er inderdaad even over nagedacht, maar gaan er momenteel geen tweede bijnemen.
Het voelt voor mij na het verlies van mijn oudje ook niet 'juist'...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 22 [ 540 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen