Detectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:38

Niet sip worden! De tips die we geven zijn om jullie te helpen :)

Het is juist top dat je er zo actief mee bezig bent. Heb je al geprobeerd om hem te laten zoeken in een duidelijk kader? Soms hebben honden wat meer houvast nodig. Dit kan ook helpen in zijn onzekerheid bij het aanwijzen. Dus een duidelijke ruimte afbakenen, de geur van te voren laten ruiken en meelopen i.p.v. op afstand staan wachten.

Dat wachten tot hij het vindt is ook iets waar ik aan moet werken. Als ik stil sta en ga kijken wat mijn hond doet voelt hij ogen op zijn rug, snuffelt aan 2 plaatsen en gaat me dan zitten aankijken met grote vraagtekens. Als ik hem aanlijn en meeloop naar mijn toegewezen ruimte begint die vaak zelf al. Als hij tussendoor begint te twijfelen tik ik hier en daar iets aan om hem weer op het juiste spoor te helpen.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:13

Juist helemaal niet sip van worden!!!! De hond heeft super veel drive en wil graag alleen nu de combi vinden dat jullie als team elkaar begrijpen!

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:38

Een vraagje, ik ben er dus nog niet mee gestart. Bij mantrailen laten we idd de geur ruiken zo van die moet je gaan zoeken. Doen jullie dat dan bij detectie ook? Eerst aanruiken en dan zoek maar? Bij de workshop moesten ze kennismaken met de zoekdozen en werd er alleen gezocht op hun snoepjes zeg maar.

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:41

Schuur_ schreef:
Hier gaat het nog allemaal goed. Mag ook beginnen met thuis te oefenen want de geur is bevestigd. Dat doe ik nog niet teveel want wil hem niks fout aanleren.
Mantrailen had ik een mail van om weer op te starten maar heb me zo geërgerd in de groep (mensen die hun kind meenamen etc) dat ik nu aan het kijken ben voor privéles. Wel even nadenken hoevaak, 1x in de maand lijkt me weinig en elke 2 weken wordt wat duur. Gaat dus waarschijnlijk 1x per 3 weken worden. Vond het ook niet fijn om met 4 honden in een groep te zitten. Jack was altijd snel klaar maar andere soms niet. Daar ging dan zoveel tijd inzitten (plasje, weer een plasje, oeh vogel) dat de mijne van het anderhalf uur les soms maar 10-15min uit de auto was en andere honden een halfuur.


Ik doe aan praktijkspeuren in privéles, 1x/3 weken. Mss is Eindhoven net wat ver voor jou maar volgens mij zit Jeanette Omloo bij jouw in de buurt?

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:44

Ik kom hier ook binnen vallen. Wat lijkt detectie ook leuk om samen met je hond te doen zeg!

Ik doe aan praktijkspeuren, valt dat te combineren met detectie of wordt het dan voor de hond lastig?

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:33

@Lukasje: ik doe detectie bij Jeanette :) Ze heeft helaas geen plaats voor mantrailen op tijden die voor mij handig zijn.
Eindhoven is nog goed te doen hoor voor eens in de 3 weken, zeker als het niet voor 10min een minispoortje lopen is. Moet je zelf een spoorlopers meebrengen?

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:02

Schuur_ schreef:
@Lukasje: ik doe detectie bij Jeanette :) Ze heeft helaas geen plaats voor mantrailen op tijden die voor mij handig zijn.
Eindhoven is nog goed te doen hoor voor eens in de 3 weken, zeker als het niet voor 10min een minispoortje lopen is. Moet je zelf een spoorlopers meebrengen?


Nee, je hoeft niemand mee te brengen. Soms doe ik dat wel, maar vaak ga ik ook alleen met mijn hond. Beide kan.
Ik vind de instructeur bekwamer dan Jeanette, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk. Het is dus privéles en je kan op verschillende locaties speuren. Ik ben erg enthousiast! Ik zou zeggen: doe een keertje een gratis introductieles

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:21

Ik zit bij Dogtrust in Riethoven. Noelle heeft in Texas de opleiding gevolgd en SWAT honden getraind.

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:45

Neonlight schreef:
Ik zit bij Dogtrust in Riethoven. Noelle heeft in Texas de opleiding gevolgd en SWAT honden getraind.


Oh, dat is voor mij ook niet te ver! Doe je daar speuren of detectie?

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:07

Mocht er interesse zijn, ik woon in Veldhoven en wil best wel een keer helpen bij detectie zoekwerk. Heb met mijn (nu ex) ca. 20 jaar een speurhondenbedrijf (mijn ex draait dat bedrijf nog steeds) gehad waarbij we honden inzetten op verstekelingen in de havens, narcotica-, en explosieven speurhonden hadden en honden die eventueel voor andere toepassen geschikt waren zoals b.v. gaslekken, telefoons, geld... Wij kochten voor 99% honden aan die blanco waren op zoekwerk en trainde deze zelf op voor het werken binnen ons bedrijf of op aanvraag.

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:30

:wave:

Wat een leuk topic! Heb het eens doorgelezen en ik vind het leuk om te zien wat jullie doen en tegen aan lopen. @TS, ik kan je laatste filmpje niet zien, maar het is heel goed om alles te filmen. Dan kun je precies zien waar de verbeterpunten zitten.

Wij zijn lid van dit online platform: http://www.speuracademie.nl. Ik ben nog alle intro’s goed aan het bekijken en de spullen aan het verzamelen. Dus nog niet écht gestart. Het wordt super duidelijk uitgelegd in filmpjes, waardoor je gewoon online de lessen kunt volgen als er bij jou in de buurt geen les wordt gegeven. Misschien ook iets voor iemand hier?

Mijn hond is een grote poedel reu van 17 maanden oud. Wil graag leren en is onwijs slim, dus ik ben benieuwd wat hij hier van gaat vinden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:42

Ik doe detectie daar. Is wel een wachtlijst. Weet dat er half augustus 2 nieuwe groepen beginnen, wellicht is er nu wel weer plaats dat daarmee de wachtlijst weggewerkt is.
http://dogtrust.nl is de website.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:18

speurneusc schreef:
Mocht er interesse zijn, ik woon in Veldhoven en wil best wel een keer helpen bij detectie zoekwerk. Heb met mijn (nu ex) ca. 20 jaar een speurhondenbedrijf (mijn ex draait dat bedrijf nog steeds) gehad waarbij we honden inzetten op verstekelingen in de havens, narcotica-, en explosieven speurhonden hadden en honden die eventueel voor andere toepassen geschikt waren zoals b.v. gaslekken, telefoons, geld... Wij kochten voor 99% honden aan die blanco waren op zoekwerk en trainde deze zelf op voor het werken binnen ons bedrijf of op aanvraag.


Lijkt me echt geweldig werk om te doen!

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:20

Hhilde schreef:
:wave:

Wat een leuk topic! Heb het eens doorgelezen en ik vind het leuk om te zien wat jullie doen en tegen aan lopen. @TS, ik kan je laatste filmpje niet zien, maar het is heel goed om alles te filmen. Dan kun je precies zien waar de verbeterpunten zitten.

Wij zijn lid van dit online platform: http://www.speuracademie.nl. Ik ben nog alle intro’s goed aan het bekijken en de spullen aan het verzamelen. Dus nog niet écht gestart. Het wordt super duidelijk uitgelegd in filmpjes, waardoor je gewoon online de lessen kunt volgen als er bij jou in de buurt geen les wordt gegeven. Misschien ook iets voor iemand hier?

Mijn hond is een grote poedel reu van 17 maanden oud. Wil graag leren en is onwijs slim, dus ik ben benieuwd wat hij hier van gaat vinden.


Ik zou zelf niet zo snel aan de slag gaan online. Het komt best wel nauw hoe je iets aanleert en eenmaal aangeleerd is moeilijk af te leren. Zeker als je onervaren bent is iemand die meekijkt erg prettig.

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:25

Ja ik ben ook meer van de praktijk. Als ik zie hoe vaak ik door de instructeur gewezen word op mijn lichaamstaal of die van de hond, hoe ik haar moet lezen, dan vraag ik me af hoe efficiënt een online cursus is. En verder vind ik het ook gewoon prettiger, iets van nog van de oude stempel zijn zeker >;) ?

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:46

Ik heb binnenkort mijn eerste (proef)les detectie, ben heel benieuwd hoe mijn hondje dat doet. Speuren vindt ze echt super leuk en is ze ook heel fanatiek in.

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:01

_Aurora_ schreef:
Hhilde schreef:
:wave:

Wat een leuk topic! Heb het eens doorgelezen en ik vind het leuk om te zien wat jullie doen en tegen aan lopen. @TS, ik kan je laatste filmpje niet zien, maar het is heel goed om alles te filmen. Dan kun je precies zien waar de verbeterpunten zitten.

Wij zijn lid van dit online platform: http://www.speuracademie.nl. Ik ben nog alle intro’s goed aan het bekijken en de spullen aan het verzamelen. Dus nog niet écht gestart. Het wordt super duidelijk uitgelegd in filmpjes, waardoor je gewoon online de lessen kunt volgen als er bij jou in de buurt geen les wordt gegeven. Misschien ook iets voor iemand hier?

Mijn hond is een grote poedel reu van 17 maanden oud. Wil graag leren en is onwijs slim, dus ik ben benieuwd wat hij hier van gaat vinden.


Ik zou zelf niet zo snel aan de slag gaan online. Het komt best wel nauw hoe je iets aanleert en eenmaal aangeleerd is moeilijk af te leren. Zeker als je onervaren bent is iemand die meekijkt erg prettig.

Ja, dat klopt, veel valkuilen. Ik ben niet compleet onervaren in detectie en ook zeker niet in honden trainen in het algemeen :D De filmpjes zijn ook heel duidelijk en goed uitgelegd. Ik zal ook zeker alles filmen en degene achter het platform kan je ook helpen als je vast loopt. Dus dat komt zeker goed :)

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:02

Voor wie meer wil weten, en zelf eens wil "ruiken" aan het hoe en wat "neuswerk" van je hond wil ik wel hier eens een workshop geven. Wat theorie en wat praktijkwerk. Mag met onervaren en wat ervaren honden of zonder hond meegedaan worden.

Omgeving Eindhoven is voor mij het handigst, ligt even aan de mogelijkheden, andere ideeën sta ik open voor. Minimaal 4 personen met hond, max 6, zonder hond geen max.

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:06

speurneusc schreef:
Voor wie meer wil weten, en zelf eens wil "ruiken" aan het hoe en wat "neuswerk" van je hond wil ik wel hier eens een workshop geven. Wat theorie en wat praktijkwerk. Mag met onervaren en wat ervaren honden of zonder hond meegedaan worden.

Omgeving Eindhoven is voor mij het handigst, ligt even aan de mogelijkheden, andere ideeën sta ik open voor. Minimaal 4 personen met hond, max 6, zonder hond geen max.

Ik denk dat ik daar wel interesse in heb, al is mijn pup nog wel erg jong.

Ga eens kijken of er in het zuiden (nog meer zuiden) ook lessen te volgen zijn. Heb jagen, mantrailen en speuren op zich al wel gevonden. Er lijkt zo veel leuk, weet nog niet echt wat ik wil :+

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:15

Ik heb ook interesse in een workshop detectie :j . Regio Eindhoven is voor mij perfect.

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:16

Azmay schreef:
speurneusc schreef:
Voor wie meer wil weten, en zelf eens wil "ruiken" aan het hoe en wat "neuswerk" van je hond wil ik wel hier eens een workshop geven. Wat theorie en wat praktijkwerk. Mag met onervaren en wat ervaren honden of zonder hond meegedaan worden.

Omgeving Eindhoven is voor mij het handigst, ligt even aan de mogelijkheden, andere ideeën sta ik open voor. Minimaal 4 personen met hond, max 6, zonder hond geen max.

Ik denk dat ik daar wel interesse in heb, al is mijn pup nog wel erg jong.

Ga eens kijken of er in het zuiden (nog meer zuiden) ook lessen te volgen zijn. Heb jagen, mantrailen en speuren op zich al wel gevonden. Er lijkt zo veel leuk, weet nog niet echt wat ik wil :+


pups geen probleem, als ze hun entingen hebben gehad mogen ze mee doen.. is juist heel leuk om te doen en te zien ook... doppie hebben ze niet voor niets en dat weten ze al..

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:32

Omgeving Eindhoven is voor mij iets te ver. Maar het is inderdaad wel leuk om te zien hoe puppies het oppakken. Die van mij was 12 weken toen ik met puppyspeuren begon.

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:59

Wij zijn met 15 of 16 weken begonnen. Ik wilde wel vroeger maar omdat ik vanuit België in Nederland ging speuren ging dat niet vroeger ivm rabies-inenting.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:09

Binnenkort komt er ook een workshop in zuid holland.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:12

Wat een interessant topic. Heb niet alles gelezen hoor.

Is dit erg belastend voor het lichaam?