[VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:28

;( Heel veel sterkte met dit alles ... Y;(

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:35

Y;( Ahhh nee, ik lees de berrichten nu pas,allereerst bedankt voor je reactie (de FIV en FELV is in iedergeval negatief *\%/* ).
Maar nu, jij en je poes en...en kittens…..al meer nieuws toch nog een lichtpuntje hoop ik...... :\

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:59

Jeetje meen je niet... Ik duim voor jullie!! Ik vind je een baasje die echt de verantwoordelijkheid neemt. Respect.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:06

Ach nee toch, wat verschrikkelijk.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:31

Aj nee toch.
Dat is toch gewoon verschrikkelijk.

Het feit dat ze het beestje nog gedekt hebben en als 'leeg' verkocht hebben, om dan nu al deze miserie te krijgen. Dit doet me heel sterk aan mijn eigen poezel denken. Enkel ik heb haar wel leeg opgehaald. Maar zij was niets waard voor ee ncattery (uitgezonderd de volle 200€) omdat ze PKD vererft.

TS ik duim voor jou en je keilieve poezel.

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:34

Wat heftig zeg! Van geluk naar een nachtmerrie. Heel veel sterkte!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:58

Oh nee! Ik had zo’n goede hoop toen ik van de KS las.

Jeetje ts wat rot. Hopelijk gaat t met moeders goed.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:12

Ach wat naar, ik volg al dagen, ben benieuwd wat er nu precies aan de hand is ....

Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 19:13

Vlak nadat ik de foto had geplaatst werd ik gebeld door de dierenartsassistente. Ze zaten nog midden in de operatie maar ze zaten met hun handen in het haar door de kittens. Ze vertelde dat toen ze de poes openmaakte en de baarmoeder zagen dat ze al gelijk wisten dat het niet goed was. Hij was bobbelig en raar misvormd. Ze hadden de eerste kitten eruit gehaald en die was dusdanig klein, mager en misvormd dat ze dachten dat hij het niet zou overleven. Aan de lijn vroeg ze mij wat ik wilde. De kitten die ze er al uithadden leek onvolgroeid. Maar qua tijd kon het niet omdat ze dus sowieso op 61 dagen zou zitten. Ze vroeg of ik ze wilden laten zitten en kijken wat er dan gebeurde met het risico dat moederpoes uiteindelijk het niet zou gaan redden. Op het moment dat ik wilde zeggen haal ze er maar uit en zorg dat de poes het overleeft, haalden ze de 2e eruit en die was vergroeid aan de achterpootjes. Echt, ik heb aan de telefoon staan janken met de assistente, diegene die bezig waren hoorde ik vol verbazing nog zeggen dat ze zo iets nog niet eerder hadden meegemaakt. De dierenartsassistente moest ophangen omdat ze moest helpen met de andere kittens. Nog geen 10 minuten later werd ik gebeld of ik om half 1 wilde komen om samen met de dierenarts te kijken wat we gingen doen met de 5 kittens. Ze leefden allemaal, ademden zelfstandig en de hartjes waren goed buiten de misvormingen om. Na heel wat telefoontjes op en neer naar mijn moeder en vriendin, konden zij regelen dat ze ook mee konden. Eenmaal bij de dierenarts witen we niet wat we zagen.. Damn wat hebben we met zijn allen lopen janken als een klein kind inclusief de dierenarts en 3 assistentes die erbij waren. De eerste kitten was miniscuul, hij was amper 7 cm en zijn pootjes waren dusdanig misvormd dat hij absoluut niet normaal kon leven. De keuze was al snel gemaakt.. snel uit zijn lijden verlossen. Nummer 2 was iets groter maar had ook vergroeide pootjes en zijn staartje was zo misvormd dat het een varkenskrul had. Nummer 3 en 4 hadden vergroeide oortjes, misvormde pootjes en nummer 3 zijn koppie was niet helemaal oke. Met pijn in ons hart ook besloten om deze in te laten slapen. Nummer 5 was daarintegen het "beste" alleen zijn voorpootje zat eer raar knikje in. We hebben samen met de 2 andere dierenartsen goed naar het diertje gekeken. Zijn achterpootjes reageerden te weinig waardoor we hebben ook voor hem de keuze hebben moeten maken om hem in te slapen. Het deed ons onwijs veel pijn, maar wij willen absoluut geen dieren die geen dierwaardig leven kunnen hebben. Misschien had de laatste met een amputatie van zijn voorpoten alsnog goed kunnen functioneren maar daar kom je pas later achter. We wilden het katertje dit niet aandoen. Sommige zullen wel denken ga dat gevecht toch aan.. maar ik denk dat wij met een hele dierenartspraktijk er goed aan hebben gedaan om ze te laten gaan. Het waren overigens prachtige kittens, precies moeders. Met de poes gaat alles naar omstandigheden erg goed, ze is weer thuis en wilt volop aandacht. Ze is trouwens gelijk gesteriliseerd!! Ik heb foto's gemaakt van de kittens, ik weet niet of ze heel schokkend zijn voor diegene die ze wil zien kan mij pben! Dit nestje is helaas de gevolgen geweest van iemand die wilde verbergen/niet wilde dat de poes zwanger was en er een abortuspil in heeft gestopt. Hier is de dierenarts helaas achter gekomen nadat meer onderzoek hebben gedaan. We hebben nog contact gezocht met de vorige eigenaar maar die doet alsof er niks is gebeurd. We laten het zo en genieten elk moment met onze lieve poes! <3

Zodra de rust hier weer wat is wedergekeerd zou ik even op iedereen reageren, voor nu onwijs bedankt voor alle steun en ik hoop oprecht dat wie er gaat fokken met zijn poes niet zomaar een nestje neemt voor de leuk.. en er goed over nadenkt! Excuses voor het warrige verhaal, het is echt ingeslagen als een bom.

Dit was vanmiddag toen ze net terug was, natuurlijk nog duf en erg koud van de morfine die ze heeft gehad.
Afbeelding

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:18

Jeetje wat een bizar verhaal! Ik denk oprecht dat je er goed aan hebt gedaan. De kittens zouden nooit een kans op een volwaardig leven gehad hebben zo. Ik denk, gezien de misvormingen van de anderen, dat ook het vijfde kitten het niet gered had. Wat hebben jullie het onwijs goed aangepakt en wat zorgen jullie goed voor de poes. Heel triest dat het zo moest lopen, maar poes zit nu in ieder geval in een warm en goed thuis. Dat is denk ik toch het belangrijkste! Sterkte alsnog! Het was ongetwijfeld geen makkelijke beslissing!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:18

Oh wat een verschrikking |( Wat fijn dat de moederpoes nog leeft en wat hebben jullie dat samen met de dierenarstpraktijk goed aangepakt. Maar die beslissing die je moet nemen, ik zit hier zelfs met tranen in mijn ogen.
En wat zijn dat voor mensen die dit allemaal ontkennen -O-
Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:19

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Anoniem

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:19

Weet even niet wat ik hierop moet zeggen... Veel sterkte ts.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:20

Jenig wat een ... nieuws. ( ben wel benieuwd na de fotos)
Wat een moeilijke beslissing (ja of niet helemaal ivm de vergroeingen) maar blijft lastig heel veel sterkte ts

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:23

Wat erg. Ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen. Dit is al een extreem valse start voor de arme kittens. Dat zal nooit goed kunnen komen en dan kun je er aan gaan sleutelen en pootje amputeren maar daar doe je een kat echt geen plezier mee. Ik zie het zo veel voorbij komen op Facebook, arme beestjes. Je kunt helaas niet alles redden.

Fijn dat het met moederpoes goed gaat. Heel veel sterkte gewenst!

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:25

Jemig wat bizar! En wat vreselijk voor jullie...hier had je niet om gevraagd al die ellende
Ik vind het een goede beslissing om niet verder te gaan met misvormde kittens, en zo te lezen goed overlegd en over na gedacht. Ik heb respect voor je!
Gelukkig gaat mama poes weer goed, geniet van haar!
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de foto’s ...mogen ze in spoiler geplaatst? Nooit geweten dat zoiets kan gebeuren met abortuspil...echt bizar.
Sterkte met alles, je hebt toch ineens heel wat te verwerken gekregen.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:30

Hier een stille meelezer vanaf het begin. Wat een hel, maar wat een ontzettend dappere en eerlijke keuze hebben jullie gemaakt! Niets dan respect. Ook het meteen laten steriliseren.. petje af!
Heel veel sterkte met het verwerken en het herstel van mamma poes :(:)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:43

Ook hier een stille meelezer. Wat een vreselijk slecht nieuws. Wie haalt dit zich ook in zijn hoofd. Ik neem aan dat die abortuspil 1tje is die voor mensen bedoeld is?

Heel veel sterkte TS, maar ik kan niks anders zeggen dan goede beslissing genomen! Ik ben ook benieuwd naar de foto's. Mogen ze in spoiler geplaatst worden (met een flinke waarschuwing erboven natuurlijk)

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:49

Mega heftig dit... Je hebt een goede beslissing genomen voor de kittens hoor! Er zijn al veel te veel dieren die een dieronwaardig leven leven! Veel sterkte...

Ik studeer diergeneeskunde dus ik heb wel interesse in de foto's wanneer je daar aan toe bent

Yltje
Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:54

Jeetje wat vreselijk!maar wat ontzettend fijn dat poes zelf er goed doorheen is gekomen.

Wat een nare achtergrond en verhaal zo bij elkaar, denk je iets zo goeds te doen sta je 5x voor zo'n vreselijke keuze...

Ik moet zeggen mocht je er inderdaad aan toe zijn ben ik ook benieuwd naar de kittens. :=

Anouk_H

Berichten: 2175
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:59

Jeetje heel erg veel sterkte!!

SayaJones

Berichten: 11935
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:02

Jemig wat een hartbrekend verhaal ;(
Wat heb jij moeilijke beslissingen moeten maken TS... maar wel de eerlijkste zo te horen :(:)

Ik vind je erg dapper! Nu alle zorg naar mamapoes....

Eventueel kun je de foto's in een spoiler plaatsen (de normale fotolinkjes tussen [spoiler] [ /spoiler] zetten), scheelt je wellicht een overvloed aan PB's..

Heel veel sterkte!!

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:04

Ik moet er zelf eigenlijk gewoon bijna van huilen. Hoe kun je dit zo'n dier nou aandoen? Zo verdrietig... Een van onze katten is ook een ongewenst misbakseltje uit een ongelukje, mama is een hele hoog gewaardeerde Maine Coon moederpoes. Maar de eigenaar was gelukkig een fantastisch mens en gunde de katjes een kans. Te bedenken dat dit dus ook had kunnen gebeuren... Bah.

Ik vind niet dat je je hoeft te verantwoorden of bang hoeft te zijn voor kritiek. Als ik dit lees dan hebben jullie het enige juiste gedaan. De kat had geen betere baasjes kunnen treffen dan jullie. Wat een verschrikkelijke mensen die vorige eigenaren.

Ik zou de foto inderdaad met een waarschuwing spoileren. Ik ben wel heel benieuwd ondanks hoe verdrietig dit is.

Sterkte.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:06

Ik vind jullie besluit onwijs goed. De kleintjes (ook de beste nr 5) hadden zo hard moeten knokken om in leven te kunnen blijven...dat was pas dierenleed geweest.
Wat schandalig van de vorige eigenaren, de kat gewoon een abortuspil geven en daarna niet checken of deze gewerkt heeft.

Heel erg veel sterkte voor jullie prachtige kat en jullie zelf om dit te verwerken.

Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:12

Ik heb de foto's even goed bekeken en ze zijn niet extreem schokkend denk ik. Zowel dan verwijder ik ze weer! Onwijs bedankt iedereen, het doet ons goed dat jullie precies hetzelfde als ons denken. Ik ben vergeten toe te voegen dat ze officieel zwanger was van 7 kittens. Door de abortuspil zijn 2 vruchtjes vroegtijdig gestorven maar de "zakjes" zaten er nog wel. De kittens die het wel hadden overleefd daar ontbraken ook meerdere gewrichtjes. Het waren net slappe poppetjes |(

Op de foto's leven ze nog, is echt vlak voor het inslapen gebeurt.
Afbeelding

Hier kun je goed zien hoe klein de eerste is vergeleken met de grootste.. Ook zie je hier de vergroeiingen erg goed bij de achterpootjes
Afbeelding

De middelste op deze foto heeft een varkensstaartje en als je goed kijkt zie je ook de voorpootjes die verkeerd staan
Afbeelding

Ik denk dat ik hier niks meer aan hoef toe te voegen.. |(
Afbeelding

Dit was het katertje die er nog het beste uitkwam, je kunt zien hoe vergroeid het voorpootje is en dat de achterpootjes ook niet helemaal kloppen. Hij was echt een vechtertje en kroop en piepte.. hartverscheurend |(
Afbeelding