Elektrisch steppen met de hond. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Elektrisch steppen met de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 14:17

Momenteel is de pup nog maar 3.5 maanden dus veel te vroeg om naast de step te lopen maar ik ben wel benieuwd wie dit ook doet. En, welke step heb je hiervoor gekozen?

Mss even toelichten dat ik fietsen niet meteen zie zitten uit schrik dat de hond me bij een onverwachtse beweging van de fiets zal sleuren. Met een step sta je toch meteen met de beide voeten op de grond, letterlijk. Dus lijkt me dat veiliger. Bovendien gaat fietsen me fysiek niet zo goed af en steppen al helemaal niet, vandaar dat ik denk aan een elektrische step.
Een groot bereik hoeft de step niet te hebben, ik ga die ook niet meenemen op trein en bus maar stabiel is wel fijn, alsook zacht (geveerd?) zodat ik niet al te veel schokken voel.

En dan een algemene step-vraag: hoe hebben jullie dit opgebouwd?
Met welke afstand zijn jullie begonnen? Welk tempo? Welke frequentie? En hoe bouw je dit verder uit?

Erg bedankt!

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Elektrisch steppen met de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:23

Je ziet ze wel, maar weet dat de meeste merken niet goedgekeurd zijn om de weg op te mogen.
Hier kwam ik achter toen ik naar een step op zoek ging en van diegene die nu nog wel mogen, wordt ook moeilijk gedaan. Heb daardoor toch maar voor de fiets gekozen.

Wist je dat je ook van die zij spanners hebt waar je de riem aan kan doen? Dan hoef je die in ieder geval niet aan de hand vast te houden.

Daarnaast zou ik eerst vanaf de grond naast de fiets lopen en de hond aan de fiets en dat steeds uitbreiden.:)

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Elektrisch steppen met de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:29

Ik heb gewoon gefietst, gestept en een driewiel/ligfiets gebruikt. Met de gewone fiets idd onderuit gegaan. Met de step ook. Lijkt makkelijk, maar valt tegen. Bij een gewone step kreeg ik heel snel achillespees klachten. De driewiel/ligfiets is perfect. Je zit bijna rechtop op een stoeltje, laag bij de grond en gaat absoluut niet onderuit. Wel eentje met twee wielen achter en één voor. Ik heb hier zelfs met 5 honden tegelijk gefietst.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 21:40

xSagan schreef:
Je ziet ze wel, maar weet dat de meeste merken niet goedgekeurd zijn om de weg op te mogen.
Hier kwam ik achter toen ik naar een step op zoek ging en van diegene die nu nog wel mogen, wordt ook moeilijk gedaan. Heb daardoor toch maar voor de fiets gekozen.

Wist je dat je ook van die zij spanners hebt waar je de riem aan kan doen? Dan hoef je die in ieder geval niet aan de hand vast te houden.

Daarnaast zou ik eerst vanaf de grond naast de fiets lopen en de hond aan de fiets en dat steeds uitbreiden.:)


Brr, zo’n zijspanner vind ik eng. Dan lijkt me los in de hand veiliger, niet?

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 21:41

Femia schreef:
Ik heb gewoon gefietst, gestept en een driewiel/ligfiets gebruikt. Met de gewone fiets idd onderuit gegaan. Met de step ook. Lijkt makkelijk, maar valt tegen. Bij een gewone step kreeg ik heel snel achillespees klachten. De driewiel/ligfiets is perfect. Je zit bijna rechtop op een stoeltje, laag bij de grond en gaat absoluut niet onderuit. Wel eentje met twee wielen achter en één voor. Ik heb hier zelfs met 5 honden tegelijk gefietst.


Ja met een gewone step zou het me fysiek niet gaan.
Driewieler/ligfiets? Niet eens aan gedacht! En dat is dus stabiel? Heb je mss een foto? En welk merk en type heb jij ?

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Elektrisch steppen met de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:50

Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Elektrisch steppen met de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:35

Ow, dat is me al een heel ding! Mooie kleur ook!