Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Daphara’s Heilige Birmaantjes

 
Profiel   

Daphara schreef
Patty14 schreef
Wat ontzettend leuk! Hier al jaren een Birmanen fan en komen binnenkort dan eindelijk twee kittens bij ons wonen :D.


Gefeliciteerd! Bij welke Cattery vandaan?

Van Minou Bloe :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 22:19 



 
Profiel   

Patty14 schreef
Wat ontzettend leuk! Hier al jaren een Birmanen fan en komen binnenkort dan eindelijk twee kittens bij ons wonen :D.


Patty14 schreef
Daphara schreef
Gefeliciteerd! Bij welke Cattery vandaan?

Van Minou Bloe :)


Ahh bij Nettie, leuk! Lekker van genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 22:45 



 
Profiel   

De kleintjes van Gaya en Pippa zijn vandaag alweer 9 weken oud. De tijd gaat zo hard, over 5 weken mogen de eersten alweer verhuizen. Helaas is de reservering voor Xurvivor (wegens privé omstandigheden van de potentiële koper) afgezegd en moet ik nog opzoek naar ander een goed thuis voor twee van de kittens.

Gisteren is een vriendin langsgekomen om de kittens te chippen en de stambomen kunnen nu dus aangevraagd worden. Volgende week woensdag krijgen ze hun eerste enting en drie kittens een bloedgroepbepaling. De eerste enting is ruim een week later dan de norm, maar omdat de Rabiës enting van Youp pas met 3 maand gezet mag worden, is het net zo makkelijk alles wat naar achter te schuiven, zodat de rabies samen met de tweede enting gezet kan worden.

Links achter: Yetske - blijft bij mij
Rechts achter: Xurvivor - beschikbaar
Links voor: Yfke - gereserveerd
Midden voor: Yinthe - beschikbaar
Rechts voor: Youp - gaat naar Noorwegen


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik overweeg toch een andere naam voor Xurvivor te bedenken, helpen jullie mee?
Dat omdat ik hem nu met Yinthe samen wil plaatsen en Xurvivor bekt niet zo lekker.
Het moet met een X beginnen en het liefst lekker Hollands klinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-18 10:57 



 
Profiel   

Het is net of ik de katten van mijn vriend zie, die kopjes lijken toch een beetje op elkaar. Mijn vriend heeft 5 Birmanen. Het zijn moeder en haar nest, ze hebben uiteindelijk het hele nest zelf gehouden. Was ook gelijk de eerste en laatste keer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-18 11:12 



 
Profiel   

Xander
Xavier

Wat een knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-18 11:20 



 
Profiel   

Wat een beauty’s!
De heilige birmaan heeft echt mijn hart gestolen, ben helemaal weg van ‘t ras!
Hebben zelf ook 2 heilige birmanen in huis, heerlijk zijn ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-18 11:53 



 
Profiel   

Riraito schreef
Het is net of ik de katten van mijn vriend zie, die kopjes lijken toch een beetje op elkaar. Mijn vriend heeft 5 Birmanen. Het zijn moeder en haar nest, ze hebben uiteindelijk het hele nest zelf gehouden. Was ook gelijk de eerste en laatste keer :')

Ik zou precies hetzelfde hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-18 21:38 



 
Profiel   

Patty14 schreef
Riraito schreef
Het is net of ik de katten van mijn vriend zie, die kopjes lijken toch een beetje op elkaar. Mijn vriend heeft 5 Birmanen. Het zijn moeder en haar nest, ze hebben uiteindelijk het hele nest zelf gehouden. Was ook gelijk de eerste en laatste keer :')

Ik zou precies hetzelfde hebben :D


De eerste keer kittens wegbrengen heb ik flink gejankt, nu ben ik er aan gewend.
Alleen bij het herplaatsen van een volwassen kat gaan de waterwerken nog lopen, gewoon standaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-18 21:44 



 
Profiel   

moest ik niet al 2 birmaan poezels lopen hebben, zou er zo een kitten mogen naar hier komen.
Tis dat we het niet direct aandurven aangezien onze poezels reeds 12 en 13 jaar oud zijn, en dan is het grove kittengeweld een aanslag vrees ik.

Maar de kittens zijn geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 22:31 



 
Profiel   

Xurvivor is omgedoopt naar Xammy, hij en Yinthe zijn nog beschikbaar. Ik heb totaal geen haast om nieuwe baasjes voor ze te zoeken, haha. Ik geniet nog volop van mijn jongens, zo lekker om ze voor mijn gevoel niet te hoeven delen. Yinthe is vooral een mega knuffel, als hij een knuffelbui krijgt dan hoor je hem van ver al luid spinnend aan komen lopen en kruipt hij het liefst in je nek weg. Maar als je hem dan niet met je handen kroelt, dan valt hij je luid spinnend aan en treitert hij net zo lang door tot hij zijn aandacht krijgt.
Xammy begint nu pas een beetje los te komen, hij heeft gewoon meer tijd nodig om alles te begrijpen, zo durft hij pas een week zelf van het hoogste mandje van de krabpaal naar beneden te klimmen. Eerder zat hij daarboven net zo lang te mauwen tot hij gered werd. Hij is zo schattig als hij wat nieuws ontdekt, zoals de moed om na 2 uur schreeuwen naar beneden te klimmen, om vervolgens trots door de woonkamer te lopen alsof hij dat al net zo lang durfde als de rest.

Hier nog wat foto’s van de twee mannetjes

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 01:15 



 
Profiel   

Te schattig <3
-gaat op handen zitten-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 08:51 



 
Profiel   

Ook even hier een paar foto’s van mijn gezellige kattenbende...

[ img ]

[ img ]

Tel het aantal katten op de foto:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 17:08 



 
Profiel   

Wow, jij woont in het Paradijs <3
Totaal niet jaloers ofzo O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 17:13 



 
Profiel   

Wow dat zijn er wel heel veel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 17:58 



 
Profiel   

Haha, ik laat de foto’s net aan mijn vriend zien. Wowzusss! Was de reactie. Hij vindt het al vol als onze twee birmanen bij hem op schoot liggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 20:05 



 
Profiel   

Birmanen <3 echt een hele leuke kattenbende heb je daar!
Vroeger had ik er ook eentje (van bij Sanne :D ), maar die is helaas bij mijn ex blijven wonen. In de toekomst komt er hopelijk weer een duo, maar op dit moment is dat met onze Deense dog niet echt een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 18:11 



 
Profiel   

Oooh, hoe hou jij ooit de bank vrij van haartjes _O-
Ik vind de haren zelfs terug in mijn eigen kledingkast, ze blijven overal aan plakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 09:14 



 
Profiel   

shiroihebi schreef
Oooh, hoe hou jij ooit de bank vrij van haartjes _O-
Ik vind de haren zelfs terug in mijn eigen kledingkast, ze blijven overal aan plakken.


Gewoon ‘niet’... :P

Lichte kleding dragen en als ik donkere nette kleding aan heb, nooit mee op de bank gaan zitten.

Ik heb speciale borstels voor het haar, maar dat voorkomt niet dat het op je kleding komt. Het is niet heel erg veel en de iRobot stofzuiger doet 2x per dag een automatische ronde door de woonkamer, dat scheelt al veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 09:35 



 
Profiel   

Quillan gaat vanavond op date bij de kater van een vriendin van mij...
Wie weet hebben we over een ruime 9 weken weer kittens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 10:53 



 
Profiel   

Lol schop! wat een leuk topic, heb je alweer kittens gehad?

En hoe is het met Xammy afgelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 22:06 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Lol schop! wat een leuk topic, heb je alweer kittens gehad?

En hoe is het met Xammy afgelopen?


Xammy is een hele grote gezonde kater geworden, hij woont in Venray met twee halfbroers. Een halfbroertje uit datzelfde Y-nest en een oudere halfbroer uit een buitendekking van mijn kater. Toen ik de twee jongens bracht, vroeg ik naar de stamboom van hun al aanwezige Birmaan, omdat ik de fokker kende, zo grappig dat die ook een halfbroer bleek te zijn.

Ik heb momenteel dezelfde twee moeders weer zwanger, ze verwachten begin mei en half mei een nest. Ik gok weer 4 kittens bij Gaya en 1-2 kittens bij Pippa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 12:47 



 
Profiel   

Yay!! Hou ons op de hoogte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 13:01 



 
Profiel   

Kleuren vraagje: wat zijn verdunningen?

Bv Mr. Grey zijn vader is black smoke. Zijn moeder snap ik nu, die heeft rood en zwart.

Maar wat is bv white smoke? is dat een verdunning van zwart?
En tabby?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:03 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Kleuren vraagje: wat zijn verdunningen?

Bv Mr. Grey zijn vader is black smoke. Zijn moeder snap ik nu, die heeft rood en zwart.

Maar wat is bv white smoke? is dat een verdunning van zwart?
En tabby?


Ohhhh, leuke vragen! Even kijken of ik dat simpel kan houden in de uitleg...

Smoke is de effen variant van het Silver gen. We noemen het dus smoke bij effen katten en silver bij tabby katten.
Smoke/Silver is dominant en vererft zichtbaar.
Om het simpel uit te leggen wat het precies doet... Een haar van een kat is normaal van begin (wortel) tot punt gekleurd. Meestal iets lichter bij de worstel en gelijkelijk donkerder naar de punt toe, bijvoorbeeld van lichtgrijs bij de haaraanzet (wortel) tot zwart in de punt.

Bij Smoke/Silver is de haaraanzet wit er is geen verloop van licht naar donker, maar een harde overgang van wit naar kleur.

Verdunning is een soort van semi-doorzichtig bloesje over de werkelijke vachtkleur heen, daardoor is de onderliggende kleur (zwart, rood of beide) wel zichtbaar, maar vervaagd/verdund. Rood wordt crème en zwart wordt grijs (Blue).
Verdunning vererft recessief en moet van beide ouders doorgegeven worden om zichtbaar te zijn.

Volg je het zo?


Laatst bijgewerkt door Daphara op 15-04-19 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:07 



 
Profiel   

Ja hoor, hou je niet in :) ik vind het woest interessant :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen